Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 7

Tidak Ada

Golden Member

Hoe krijg je die kar dan boven/beneden ....?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Lambiek

Special Member

Op 17 december 2016 13:12:35 schreef mel:
Mijn buurman gooide een plastic tafeltje, met 3 laden, en wieltjes weg. Heb ik nu in gebruik als gereedschapskar,...

vuilnisbakkenras. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

dacht dat van gansewinkel een aardig huisje had, door vuilnis betaald :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 15 december 2016 20:22:41 schreef joopv:
[...]

Kent iemand dit ding van de ALDI persoonlijk?

[afbeelding]

Ja, heb ik vorig jaar gekocht, uit gepakt en nooit in gebruik genomen.
Voor een appeltaart mag je hem hebben.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
joopv

Golden Member

Oh, ik maak graag gebruik van dat aanbod :)

Op 17 december 2016 14:49:28 schreef Lambiek:
vuilnisbakkenras. :)

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. O-)

Voor een beetje elektronicus zou hergebruik v/h een of ander 2e natuur moeten zijn (naar mijn bescheiden mening). Met beleid natuurlijk... Elektronica wordt al snel genoeg te snel weggegooid. En een geschikte plank is een geschikte plank, of die nou v/d Ikea of uit een afvalcontainer komt.

bprosman

Golden Member

Deze week nog vrij en nog wat verder aan het inrichten geweest. Rechts heb ik de meeste plaats om planken te maken en spullen neer te zetten maar ik ben linkshandig. Vandaar de desoldeerbout en rework station op een "broodplank op wielen" gemaakt zodat ik deze er tijdlijk onderuit kan rollen.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Moet de rest van de werkbank wel leeg blijven, anders heb je niks aan die wielen....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
haasje93

Golden Member

Ziet er mooi uit, bekende scope trouwens. ;)

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
RAAF12

Golden Member

Op 19 oktober 2016 23:47:46 schreef testman:
die matten zijn nutteloos als je linoleum hebt :)

Nee hoor, ze beschermen sowieso tegen beschadigingen en ze zijn ook in grote maten verkrijgbaar. Richtprijs €33 per vierkante meter https://www.vloermat24.nl/vloermatten-neo-antislip-transparent.html

Ik kom net bij iemand vandaan waar de houten vloer vernield is door zo'n bureaustoel met wielen....

de juiste wielen onder de stoel scheelt ook, heb er rubber wielen onder liggen, niet die plastic wielen. hier ligt er ook marmoleum onder, niet nieuw meer maar gezien de hoeveelheid metaal boorsel waar ik met die stoel door rijd voor 1,5 decennia lang niet slecht..

vloerbedekking rijd je rot met die wielen, paar kantoren op t werk hadden dat ook, toch maar wat nieuwe matten besteld.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
bprosman

Golden Member

Heb zo iets liggen van Ikea.

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/44881100/

Hier valt nogal eens een schroevendraaier , beitel oid.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Ik heb een stoel met rubber bandjes à la O-ringen om de wielen. Die waren er binnen de kortste keren door de randen van zo'n mat afgesneden :( Die matten zijn verrekte klein; eigenlijk te klein om echt bet zo'n stoel te kunnen rijden. Kwantum heeft een wat grotere maat, maar van mindere kwaliteit.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

de randen van die mat wat schuiner maken helpt wrs wel, dat was 15 jaar terug ook de reden dat ik die mat opgeruimd heb, steeds tegen de randen aanrijden was een ellende. ook werd het onder de mat vuil, maar het ding lag overal onderdoor dus eronder stofzuigen ging niet goed.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 21 november 2018 21:01:52 schreef bprosman:
Heb zo iets liggen van Ikea.

https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/44881100/

Hier valt nogal eens een schroevendraaier , beitel oid.

Dan moet je goed mikken om het op die kleine mat te laten vallen :)

If you want to succeed, double your failure rate.
bprosman

Golden Member

Valt wel mee hoor, 120cm x 100cm onder je stoel.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Ja, maar mijn andere tafel is een stuk verder :+

Bovendien is het onderstel van mijn stoel >60cm Ø Dat betekent ±20 cm bewegingsruimte en dat is echt weining!

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op donderdag 22 november 2018 23:00:57 (56%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Op 22 november 2018 11:08:31 schreef bprosman:
Valt wel mee hoor, 120cm x 100cm onder je stoel.

Is wel van PET ;) (en kan statisch worden)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Tidak Ada

Golden Member

't Zelfde met je stoel op wielen, dus die gebruik ik niet aan mijn werktafel, maar wel aan mijn bureel.
Op het werk hadden we een kettinkje aan de stoel bevestigd dat over de grond sleepte (gegoten vinylvloer, dat hielp!

Een potentiaalvereffeningskabel is alleen maar onhandig, hier.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Als je dan toch een andere monitor nodig hebt, en je ogen wat minder worden op 54 jarige leeftijd dan maar meteen goed.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Vroeger was het altijd alleen het gebrek aan real-estate, maar ik heb inmiddels ook steeds meer pixelgrootte nodig om nog wat te onderscheiden.

Hoeveel inch zijn ze?

If you want to succeed, double your failure rate.
fred101

Golden Member

maar ik ben linkshandig. Vandaar de desoldeerbout en rework station op een "broodplank op wielen"

Ik ben min of meer rechts handig maar ik zet mijn hoofdstation op de soldeertafel altijd links.
Geen idee waarom, ik soldeer zowel met links als met rechts.

Ik zou ook wel een gereedschapwagen in mijn lab willen maar die zijn veel te groot. In de garage heb ik die wel (met van die uitgesneden silhouette per stuk gereedschap. Dat is ideaal. Als ik boven bv sleutel 9 moet hebben pak ik eerst 4x de verkeerde uit het "graai bakje" Ik denk dat ik eens op zoek ga naar een klein ladenkastje met veel kleine laden. En dan schuim inserts met silhouettes van het grotere gereedschap en vakjes per maat van bv schroevendraaiers of doppen. (dus bv alle kruiskoppen maat 1 bij elkaar)

Tip: Tegenwoordig zit veel apparatuur in een ander soort "piepschuim" Dat spul is lekker stug, bestaat meestal uit aan elkaar geplakte blokken en platen. Vaak zelfs zwart. Dat is ideaal om vakverdelingen te maken. Ik heb bv al mijn GR connectors in theedozen waar ik de binnenkant uit dat spul heb gemaakt. Het is heel makkelijk te snijden en heeft een redelijk dichte structuur en is best "slijtvast"

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
vergeten

Golden Member

Op 26 november 2018 19:31:51 schreef Henry S.:
[...]
Is wel van PET ;) (en kan statisch worden)

Dan knijp je er toch een aardklem op :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Tidak Ada

Golden Member

@ Fred:
Je kunt misschien PE-schuim nemen, waar ze kampeer matjes van maken? Dat heb je in verschillend dikten. Je kunt het redelijk plakken met Bisonkit, hoewel het officieel niet verlijmbaar is.
Verkrijgbaar per meter bij de Wit in Schijndel op de caravan en camper afdeling (maar misschien ook in jouw ouwe tent?)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †