testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een kennis die een kroeg moest aanpassen kwam een dergelijke constructie tegen, maar dan met heel oude loden kabel die los over de muur zat gespijkerd en onder de stuc door liep..
Tot er iemand besluit dat het hoekje bij het raam erg koud is, en er wel een lampje uit kan, en in het vrije gat een 3KW kacheltje bij te plaatsen. Ow en het lampje moet toch aan blijven? stekker doos er tussen. Ach lekker warm zal het wel worden 
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Heb je wel gelijk in, en natuurlijk had ik dit zelf ook niet zo gedaan. Maar als de eetcafé-eigenaar nu een Blokker-verdeeldoosje op de vensterbank had gelegd dan was de situatie niet anders geweest, dus daarom vind ik het zoals getoond niet echt schrikbarend.
Als er geen verdeeldoos was geweest was diezelfde kachel uit jouw hypothetische situatie misschien met een voorhanden verlengsnoertje of half opgerolde kabelhaspel aangesloten. Allemaal niet aan te raden, maar ook niet wat we hier op de foto zien.
Tja maar de kabel in kwestie is een stuk dunner als de blokker verdeeldoos. Of een meer of minder koper inzit, dat weet ik niet.
Gadget_inc
Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/
testman
geen montageplaat, veel te dunne kabel, aderhulzen zijn wrs ook niet gebruikt. een stekker geloof ik niet eens, zit zo ergens achter met een kroonsteen gezet. wat wil zeggen dat het deel van de installatie is.
Tja, ik heb het niet onderzocht maar zou kunnen. Maar 2x0,75 vmvl is ook maar 5,5mm ofzo
Edit: en 3x0,75 vmvl 5,7mm leert google
[Bericht gewijzigd door Jan klaasen op (20%)]
testman
Zucht...
Stel je voor dat je buurman dat in zn huis maakt, en dan zou er brand ontstaan..
Zou je dan zeggen, tja,jammer maar helaas....
Ach het is geen tweelingsnoer met een spijkertje in het midden zoals hier 50% van de WCD's op de 2e verdieping toen ik het kocht. "In de jaren 90 is de elektrische installatie geheel vernieuwd" was te lezen in de folder, nu was dat niet het grootste probleem.
Op 9 februari 2017 15:01:17 schreef Jan klaasen:
WCD in plaatselijk eetcafé. Mooie installatie kabel.
Je kan op de foto niet zien of het dunne snoertje inkomend of afgaand is.
Achter de wcd door de muur zou een voeding kunnen zitten en is het dunne draadje slecht een uitbreiding naar.......
Maar netjes is het niet.
testman
soms is het beste om de kniptang erin te zetten en opnieuw te beginnen. net als fcapri dat deed met zijn loodkabel en 230V voerende utp kabel bevattende huis.
men weet hier wel dat kortsluiting vrijwel nooit de reden van een elektrische brand is, altijd slechte verbinding en oververhitting. kortsluiting komt pas als je de hoofdzekering en groepzekering van paperclips gaat voorzien, dan kan het best gaan knetteren.
Ja, Jan Klaasen, waarom heb je er je kniptang niet in gezet? Of had je die niet bij op restaurant? 
Vorige week nog in een huis geweest waar er nergens aarding was/is, ook niet in de badkamer(met gasboiler boven het bad..). En in de zekeringkast niets van differentieel, enkel automaten.
De draden dan weer niet van die hele oude katoen maar iets nieuwer. Huis moet gebouwd zijn in de jaren 60 schat ik zo.
testman
Dit een tijdje geleden tegengekomen met de klacht, dat "De stroom in een van de ruimtes het sinds kort niet meer doet".
Toen ik de elektrische kachel in de wcd zag zitten wist ik genoeg, helemaal toen ik zag dat die wcd weer aangesloten was met een stuk tweelingsnoer.
Voor de beeldvorming, de witte en de blauwe draad zaten in een kroonsteen. Het plastic van die kroonsteen was inmiddels verhuist naar de blauwe draad en de bodem van de doos...
Groeten,
Emiel
Op 9 februari 2017 21:44:45 schreef leime:
Dit een tijdje geleden tegengekomen met de klacht, dat "De stroom in een van de ruimtes het sinds kort niet meer doet".Toen ik de elektrische kachel in de wcd zag zitten wist ik genoeg, helemaal toen ik zag dat die wcd weer aangesloten was met een stuk tweelingsnoer.
[bijlage]Voor de beeldvorming, de witte en de blauwe draad zaten in een kroonsteen. Het plastic van die kroonsteen was inmiddels verhuist naar de blauwe draad en de bodem van de doos...
Groeten,
Emiel
Blauw en groen aan elkaar, ook een goeie 
Op 9 februari 2017 22:40:30 schreef mel:
[...]
Blauw en groen aan elkaar, ook een goeie
Groen heeft in een huisinstallatie in Nederland eigenlijk niks te zoeken.
Twee kleuren aan elkaar kan toch voorkomen, ik knoop geregeld (donker)blauw aan groen/geel: de nul van een DC voeding aan aarde.
testman
groen heeft niks te zoeken in een huisinstallatie? dan zijn er toch heel veel die je niet hebt gezien dan. alles van voor 1968 9 had de fase als groen uitgevoerd..
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen