Kan er mij iemand vertellen waar ik aluminium profiel behuizingen kan vinden om print in op te bergen, het is zeer moeilijk die te vinden met google, omdat ik steed raamprofielen ed krijg voorgeschoteld
Dat zijn meer dozen , ik zoek een profiel dat per meter verkrijgbaar moet zijn het is een "u" profiel met daarin plaats voor print. en waar het begin en einde afgesloten worden door eind deksels
Open bovenkant dus?
Welke printformaat moet er in passen?
[Bericht gewijzigd door DIY op ]
Lijkt me toch dat je bij bedrijven die profielen voor ramen etc. maken niet heel gek zit ? Informeer daar eens verder.
Bij electronica wordt alu profiel vooral als koelprofiel gebruikt. Enige dat in de buurt zou komen zijn de standaard eurocard kastjes van aluprofiel.
[Bericht gewijzigd door Aart op ]
De print zou Ongeveer 1 meterlang zijn en zo 6 cm hoog. daarvoor zou dan een plexi komen, zodat de print binneninzit achter het plexi, waar je dan de boodschap kan doorzien.
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Anoniem
Ik heb een ovormer 12-220V van velleman. Dat zit in zo'n profiel ingebouwd.
Dat profiel is geen typisch electronicakoelprofiel, dat ga je echt moeten zoeken bij ramenfabrikanten of zo.
Het is interesant om te weten dat dergelijke profielen veel harder zijn dan koelprofielen en veel minder goed warmte afvoeren.(10x minder dan zuiver alu)
Zoals zovelen heb ik ook nog afvalstukjes proberen te gebruiken als goedkoop koelelement. Als je dus veel warmte moet afvoeren gaat het mis.
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
Op 7 januari 2005 19:51:52 schreef grotedikken:
Zoals zovelen heb ik ook nog afvalstukjes proberen te gebruiken als goedkoop koelelement. Als je dus veel warmte moet afvoeren gaat het mis.
Dat is niet echt wetenschappelijk verantwoord. Je kan natuurlijk altijd de eigenschappen opmeten en dan met wat basisfysica berekenen
Op 7 januari 2005 15:50:41 schreef Von Munghousen:
op het idee van maar met profiel erin op print in te kunnen schuiven en de plexi ook
Kijk eens hier http://www.supermoduul.nl/ bestelnr 800 en hoger.
Anoniem
Op 7 januari 2005 20:02:35 schreef Evil Aedolon:
[...]
Dat is niet echt wetenschappelijk verantwoord. Je kan natuurlijk altijd de eigenschappen opmeten en dan met wat basisfysica berekenen
Tsja, in mijn beginperiode wist ik dat dus niet, naderhand wel.Wie zou vermoeden dat door enkele procenten andere metalen bij het alu te voegen de warmteweerstand zo drastisch omhoog zou gaan?
ArjanEmm
AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence
Een factor 10 ?? Wow, dat had ik zeker niet verwacht.
Bij raamprofielen wil je een zo hoog mogelijke warmteweerstand om koude bruggen tevoorkomen. Een goede kans dat dat het belangrijkste criterium is bij het kiezen van de legering...
Evil Aedolon
ELEKTRONICA WIKI // Wiskunde is "hip" // http://www.physics2005.org/ 2005 Year of physics! // "In science there is only physics; all the rest is stamp collecting."
Op 7 januari 2005 23:02:50 schreef fry:
Een factor 10 ?? Wow, dat had ik zeker niet verwacht.
Bij raamprofielen wil je een zo hoog mogelijke warmteweerstand om koude bruggen tevoorkomen. Een goede kans dat dat het belangrijkste criterium is bij het kiezen van de legering...
Eerder de uitzettingscoëfficient, je wil niet dat het glas in duizend stukken spat (die kracht is enorm 30kN of meer nuja afhankelijk van situatie enzo)
ArjanEmm
AKA fry, Stichting EMM, ElectroMagnetic Magnificence
Het dubbel glas zit keurig met een speling van 4 mm rondom met rubber profielen ingeklemd. Dat zit wel goed.
Ik weet dat vooral bij oude alu kozijnen condensvorming aan de binnenzijde een groot probleem is. Koud kozijn, warme vochtige huislucht enz....
Ik kom dat steeds mindervaak tegen als aannemer. Misschhien dat die een lagere warmteweerstand hadden ?
catalogus - het produkt alleen bekijken, verder
zoeken op omschrijving - profiel