Pagina verdeling

bprosman

Golden Member

Beste mods, en anderen,

Misschien ben ik de enige die zich daar aan stoort maar in tegenstelling tot alle andere fora die ik ken is de pagina indeling voor berichten niet echt een pagina indeling. Als ik op [2] klik krijg ik nog een hele zwik berichten mee van pag 1 en moet ik gaan zoeken waar de verschillen zitten.
Is dit bewust zo gedaan ?

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Als ik in een topic op[1] klik, krijg ik pag. 1, op [2] pag. 2. (geen overloop, wel als je 'laatste' klikt uiteraard...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Ik ervaar hetzelfde als Arco, Hoewel ik het soms wel prettig zou vinden de laatste post van de vorige bladzij boven aan te zien.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
evdweele

Overleden

Bij mij gebeurt dat ook niet.
Ik heb even een willekeurig "langdradig" topic gepakt:
Pagina 4 - einde 8 december 2016 22:47:30
Pagina 5 - begin 8 december 2016 22:49:10

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Shiptronic

Overleden

@bram, welk OS en Welke browser? (me W10 & EDGE)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
bprosman

Golden Member

Ja ik ook en kan het hier nu ook niet meer reproduceren :-(.
Edge en W10 hier, en het is nog vroeg dus de drank kan het ook niet zijn :-(

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Lambiek

Special Member

Heb er hier ook geen probleem mee, 1 is 1 en 2 is 2 enz.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Op 24 april 2017 18:47:20 schreef evdweele:
Bij mij gebeurt dat ook niet.
Ik heb even een willekeurig "langdradig" topic gepakt:
Pagina 4 - einde 8 december 2016 22:47:30
Pagina 5 - begin 8 december 2016 22:49:10

In de tussentijd (hier: 1 minuut en 40 sec) is het topic door andere posters langdradiger geworden. De laatste topics van blz1 zijn dan de 1e topics van blz2 geworden.

mel

Golden Member

Ik denk dat de volgende "pagina' op het beeld zou moeten worden gezet, maar dat het eerste er ook nog op staat. dit is idd lastig.
Dan lees je 2 keer hetzelfde.

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Zelfde probleem met Firefox hier. Klik je op laatste, krijg je bijna een herhaling van voorlaatste. Gaat ook wel eens goed......

[Bericht gewijzigd door buzzy op maandag 24 april 2017 22:08:38 (13%)

Shiptronic

Overleden

Bij laatste hoort dat zo, maar dat is niet het probleem wat bram aangeeft

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
evdweele

Overleden

Op 24 april 2017 19:11:04 schreef ohm pi:
[...]In de tussentijd (hier: 1 minuut en 40 sec) is het topic door andere posters langdradiger geworden. De laatste topics van blz1 zijn dan de 1e topics van blz2 geworden.

Dat klopt niet.
Nieuwe berichten worden aan de onderkant van de laatste pagina bijgevoegd. Na 24 berichten wordt een nieuwe pagina aangemaakt.
De voorgaande pagina's veranderen nooit meer.

Alleen als je op "Laatste pagina" klikt zie je de laatste 24 berichten van het hele topic. Dan kan het dus zijn dat je net pagina 17 hebt zitten lezen en dat de *laatste pagina* pagina 18 is met slechts 3 berichten. Dan worden de laatste 21 berichten van pagina 17 ook getoond.

Als bijlage twee aan elkaar geplakte screenshots van twee opvolgende pagina's.
Over 100 jaar als internet en CO dan nog bestaan :-) zien die er nog precies eender uit.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.

dit probleempje is al jaren zo bij mijn weten, als ik een bericht post komt het bericht op pagina 2, terwijl pagina 2 na een verversing niet meer bestaat. met regelmaat klik ik op pagina's die dezelfde berichten bevatten als de vorige pagina, vooral de grote topics. W7 en chrome hier in gebruik..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
evdweele

Overleden

Volgens mij is er helemaal geen probleem :-)

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Willie W

Golden Member

Hier werkt het ook gewoon normaal zoals je zou verachten.

Ik snap ineens wat TS bedoelt. Bij veel fora is 'laatste' een shortcut naar DE laatste pagina. Hier naar de laatste 25 berichten....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Dat bedoel ik inderdaad :-) En is ook inderdaad al jaren zo.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Nog even voor de goede orde: Ik vind het zoals het HIER is het fijnste. Bij andere fora zie je dan een topic van 150 bladzijden en dan wil je weten of het de moeite waard is om eea te gaan lezen. Dan click ik naar de "laaste (pagina)" en dan krijg ik 1 bericht te zien. Wat ik wilde is "de laatste 25 berichten", zoals je hier zou krijgen.

Idem een topic wat je volgt. Click je dan op een ander forum op "laatste" en zijn er net 4 berichten gepost met maar drie op een nieuwe pagina, dan mis je er 1. Of je moet extra handelingen gaan verrichten. Ik vind het zoals jeroen het geprogrammeerd heeft het fijnste werken.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

ik ben het eens met REW.. Vindt dit prettiger!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
maartenbakker

Golden Member

Ik gebruik (omdat er geen pagina's achter staan) op mijn tablet noodgedwongen de "laatste 25" en het bevalt voor geen meter, slechter dan zelf naar de laatste of een-na-laatste pagina gaan. Ik zou graag nog eens als alternatief zien dat het forum zelf bijhoudt welk bericht laatstgelezen is inplaats van standaard naar de laatste pagina of de laatste 25 van het topic te gaan, want alsnog kans dat je verder terug moet klikken of dat je juist weer een halve pagina berichten krijgt die je al had gelezen.

Voorbeelden van fora waar je desgewenst wel op het laatstgelezen bericht terecht kunt komen (los van een eventuele mogelijkheid om op de laatste pagina terecht te komen, die daarvoor niet in de weg zit) zijn mfbfreaks.com en vintage-radio.net.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."