5.1 Analoog naar digitaal HDMI

Ik heb een SACD speler met een analoge 6 voudige surround analoge 5.1 uitgang. Deze wil ik aansluiten op een home cinemaset met alleen HDMI ingangen. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

Welkom op Circuitsonline.net!

Wat altijd geweldig helpt bij dit soort vragen is merk en type van de betrokken apparatuur op te geven.

Een SACD-speler met 5.1 surround en alleen analoge uitgangen lijkt me namelijk vrij sterk.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Het is een Sony SCD-XE597 SACD speler. Met ANALOG 5.1 CH OUT aansluiting. Dus 6 tulp aansluitingen vooor Front L/R , Surround L/R , Center en Sub Woofer.

beetje nutteloze stap. je moet je audio signaal opnieuw encoderen naar een digitaal signaal, deze over HDMI sturen, en dan zal je home cinema set deze opnieuw van digintaal naar analoog omzetten.

en weg is je superieure audio qualiteit.
er bestaan zat toestellen die uit je HDMI converteren naar hdmi + analoge outputs, maar jij wil de andere weg op gaan en dat systeem ben ik nog niet tegen gekomen. dan zal je apparatuur moeten gaan zoeken waarmee ze audio en video samenstellen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Weet je zeker dat er geen digitale uitgang op zit?
Als ik namelijk op google zoek zie ik er ook een optische digitale uitgang opzitten.

En dan kun je volgens mij zoiets als dit gebruiken:
http://www.hdtvsupply.com/hdrgbtos.html

[Bericht gewijzigd door zerox op zaterdag 29 juli 2017 08:53:04 (26%)

Dat klop maar de optische digitale uitgang geeft geen SACD audio signalen door alleen die van gewone CD's.

joopv

Golden Member

Dat klopt, is gedaan vanwege copyrights. De hi-definition 5.1 signalen zijn alleen analoog beschikbaar om te voorkomen dat er eindeloos zonder kwaliteitsverlies digitaal gecopieerd kan worden.

(val mij hier niet op aan, het is niet mijn idee.)

Andere SACD spelers hebben dezelfde beperkingen.

Dus er is geen oplossing voor. Of is er zelf iets voor toemaken?

Arco

Special Member

Ik denk het niet. Meeste digitale bussen (HDMI ook) zijn nogal 'verkreupeld' door allerlei copieerbeveiligingen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Helaas maar toch iedereen bedankt voor zijn reactie.

Op 29 juli 2017 16:53:16 schreef Arco:
Ik denk het niet. Meeste digitale bussen (HDMI ook) zijn nogal 'verkreupeld' door allerlei copieerbeveiligingen...

Nouja, als "zender" van audio/video data mag je kiezen of de verbinding wel of niet "verkreupeld" zal zijn. Dus een 6-analoog-audio-in, HDMI uit doosje zal (en mag!) kiezen voor plain-text, niet encrypted.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Toch denk ik dat de simpelste, en meest voor de hand liggende oplossing is om een andere SACD-speler aan te schaffen. Eentje met HDMI-uitgang, bijvoorbeeld een BlueRay speler met SACD-ondersteuning. Duur zijn ze niet, en het werkt meteen.

Mijn echte naam: Joris | Mijn elektronica website: Fuzzcraft.com

Op 28 juli 2017 22:29:49 schreef Wir:
Ik heb een SACD speler met een analoge 6 voudige surround analoge 5.1 uitgang. Deze wil ik aansluiten op een home cinemaset met alleen HDMI ingangen. Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem?

,volgens moet je een kastje hebben die 6 analoge ingang heeft ( ik heb daarom in verleden een onkyo tx3008 gekocht voor dit probleem