Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

Lambiek

Special Member

Ik zou zo'n ding niet in huis willen hebben, al kreeg ik hem voor niets. En wat een geld zeg, ik weet wel leukere dingen voor dat geld. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
Tidak Ada

Golden Member

Op 16 augustus 2017 16:53:13 schreef Dok:
[...]
Daar zit toch ook een buis in?

Geeft toch ook een warm gevoel? <:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - &#8224;
Thevel

Golden Member

https://www.ohm-audio.nl/shop/Accessoires/2346064/Gigawatt-G-020A-Audi…

code:

Gebruikt u een paar 100 watt, dan wordt het draadje al warm,
en dat is al nadelig voor de snelheid van de stroomtoevoer.

Huh??

mel

Golden Member

Op 16 augustus 2017 23:07:52 schreef Thevel:
https://www.ohm-audio.nl/shop/Accessoires/2346064/Gigawatt-G-020A-Audi…

code:

Gebruikt u een paar 100 watt, dan wordt het draadje al warm,
en dat is al nadelig voor de snelheid van de stroomtoevoer.

Huh??

Tuurlijk. dan gaan de elektronen meer bewegen..dan werken ze elkaar tegen.. |:( >:)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 16 augustus 2017 23:07:52 schreef Thevel:
https://www.ohm-audio.nl/shop/Accessoires/2346064/Gigawatt-G-020A-Audi…

"Smeltzekeringen hebben niet de knetterende bijverschijnselen van gewone elektronische schakelaars, maar hebben dus een sterk remmende werking op uw geluidsinstallatie."

Duren de liedjes dan langer? Gaat Frans Bauer nóg slomer zingen dan 'ie al deed?

"Smeltzekeringen zijn het dus ook niet. Ook niet als de smeltdraad is gemaakt zijn van zilver, goud, of dat de stop in elkaar is gezet door Engelen bij maanlicht. Het is gewoon ongeschikt."

Nee, "gemaakt van gedemagnetiseerd en Cryo-treated materiaal", dat doet wonderen...

Op 16 augustus 2017 21:44:27 schreef Tidak Ada:
[...] Geeft toch ook een warm gevoel? <:)

dat warm gevoel krijg ook toch wel als mijn vrouw er achter komt dat ik 12.000 euro uit geef aan een versterker terwijl de badkamer nog niet klaar / verbouwd is.
nu ik er over na denk krijg ik het al benauwd warm

Dit versterkertje lijkt me wel aardig, en die badkamer komt nog wel een keer.
https://link.marktplaats.nl/m1192062893

En 32K is toch niet teveel gevraagd?

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Jemig.. Is er een prijsvraag over het aantal spelfouten in de tekst?
'Kijk eens hoe slecht wij schrijven, dan moét onze versterker wel puur zijn', of zoiets?

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Qua stijl- en spelfouten heb ik het op MP nog wel (veel...) slechter gezien.
Ze hebben al die tekst nodig om te verantwoorden dat je 31,9k uitgeeft voor iets simpels als een goede stereoversterker.
Die tekst kun jij als koper dan weer gebruiken om die aankoop te verantwoorden voor je partner, vrienden en vooral voor jezelf...

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

Is inderdaad niet misselijk die prijs, maar de reverbs van Bricasti zijn toch wel een of mischien de beste die er te krijgen zijn en kom je in de profi studio wel tegen, maar die zijn ook niet goedkoop.

Transistors are Cool Tubes are Hot
eSe

Honourable Member

https://www.ohm-audio.nl/shop/Accessoires/2346064/Gigawatt-G...ontact.…

Uit hun beschrijving:

Ook bevatten de goedkope schakelaars een niet optimale stroomweg, en gebrekkige aansluitklemmen. Goedkope schakelaars voldoen dus voor de veiligheid, maar zijn ongeschikt voor zuivere Hifi- en High End Audio installaties.

Beetje tegenspraak: gebrekkige aansluitklemme, voldoen voor de veiligheid :-)
O ja, dit zijn enkelpolige onderbrekers, ken het AREI niet uit het hoofd, maar moet een onderbreker (in schakelbord) niet dubbelpolig uitgevoerd zijn?

edit: of meerpolig.

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
Mad_Rinus

Golden Member

https://link.marktplaats.nl/m1192055645

en setje schroeven kan er niet af...

[Bericht gewijzigd door Mad_Rinus op donderdag 17 augustus 2017 16:34:07 (43%)

Luiheid is de motor van innovatie

Nee natuurlijk niet. Die schroeven kosten ook € 327,32 per stuk, die ga je niet zomaar weggeven.

Thevel

Golden Member

Op 17 augustus 2017 09:24:35 schreef Hans60:
[...]
"Smeltzekeringen hebben niet de knetterende bijverschijnselen van gewone elektronische schakelaars, maar hebben dus een sterk remmende werking op uw geluidsinstallatie."

Duren de liedjes dan langer? Gaat Frans Bauer nóg slomer zingen dan 'ie al deed?

"Smeltzekeringen zijn het dus ook niet. Ook niet als de smeltdraad is gemaakt zijn van zilver, goud, of dat de stop in elkaar is gezet door Engelen bij maanlicht. Het is gewoon ongeschikt."

Nee, "gemaakt van gedemagnetiseerd en Cryo-treated materiaal", dat doet wonderen...

Oei, oei, ik hoop dat de audiofielen niet weten dat de HOOFDZEKERING ook vaak een smeltzekering is...
De geluidsinstallatie zal dan ineens heel slecht gaan klinken. :)

benleentje

Golden Member

Een standaard schakelaar, die waarschijnlijk in uw huis is ingebouwd, voldoet prima voor de veiligheid, maar de contacten in zo'n schakelaar houden geen rekening met zeer gevoelige Audio apparatuur. Zo kunnen de schakelaars nogal "knetteren",

IS het dat wat ik hoor tijdens het luister naar mijn 32k kosten audio versterker. Maar ik hoor nog wat ik hoor elektronen ruis. Ik heb blijkbaar de kabels in een te scherpe bocht gelegd en hoor nu dat schurende geluid van elektronen.
Ja dat krijg je met die zeer gevoelige audio versterkers, ze versterken de kleinste dingen die je met een normale versterker niet kunt versterken.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

gewoon een amerikaans model automaat die je vaker in machines tegenkomt. voldoet overigens niet, een 20A automaat is geen standaard hier in woonhuizen, nog afgezien van dat het ding enkelpolig is. schroeven die erin moeten zijn van die amerikaanse pokke schroefmaten.

verder is de max werkspanning aan de lage kant, en 1500A afschakelstroom voldoet ook niet..

handelaars in die speciale audio zooi zouden eens beter over de specs kunnen zwijgen zeg, ze kunnen het spul nogal eens opkloppen, en dat zonder extra fipronil :)

[Bericht gewijzigd door testman op donderdag 17 augustus 2017 16:42:24 (19%)

waar rook was, werkt nu iets niet meer

"Smeltzekeringen hebben niet de knetterende bijverschijnselen van gewone elektronische schakelaars, maar hebben dus een sterk remmende werking op uw geluidsinstallatie."

Iemand een idee wat een "gewone elektronische" schakelaar is?

mel

Golden Member

Op 17 augustus 2017 16:46:29 schreef Brainbox:
[...]
Iemand een idee wat een "gewone elektronische" schakelaar is?

Een goedkope >:)
Maar even serieus:Zou dit niet iets voor Radar of een andere consumentenrubriek zijn?
Of is het gewoon legaal dat mensen zo opgelicht worden?
I rest my case..

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Het kassie van deze versterker https://link.marktplaats.nl/m1192062893 is mooier dan dit blikken ding van deze versterker https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m11920…. Bij de duurdere versterker zie je geen schroeven. Bij dat el-cheapo ding zie je ook geen schroeven, maar dat komt omdat ze ontbreken. Tenslotte, voor 12000 euro kan je ook niet alles krijgen.

evdweele

Overleden

Zou dit niet iets voor Radar of een andere consumentenrubriek zijn?

Misschien wel, maar ik denk niet dat ze er erg hard voor zullen gaan lopen.

Dat er nooit actie wordt ondernomen ligt aan de kopers. Zou jij met je hoofd op de tv willen verschijnen om te vertellen dat je je voor 32.000 euro hebt laten tillen voor een versterker?
Daarbij moet je ook aantonen dat het product niet doet waarmee is geadverteerd.
Afgezien van de kosten van het testen bij een of andere "gecertificeerde" instantie, heb je ook te maken met de ongrijpbare en onbegrijpelijke claims waar dit hele topic aan is gewijd. Aan de koper om te bewijzen dat het lariekoek is.

Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
Frederick E. Terman

Honourable Member

Al die audiofiele rommel is sowieso oplichterij, want het werkt allemaal nog steeds gewoon met elektronen.
En zoals iedereen hoort te weten, zijn elektronen nu eenmaal granulair; korrelig. Ze hebben een vaste lading, zodat het audiosignaal altijd gekwantiseerd zal zijn, en dus niet anders kán dan ruisen. Een echte audiofiel hoort dat.

Nee, voor werkelijk goede geluidsweergave zul je toch met iets beters moeten komen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Ach, luchtmoleculen zijn ook granulair, dus dan zal direct geluid ook wel ruisen.

Op 17 augustus 2017 19:09:58 schreef ohm pi:
Het kassie van deze versterker https://link.marktplaats.nl/m1192062893 is mooier dan dit blikken ding van deze versterker https://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/buizenversterkers/m11920…. Bij de duurdere versterker zie je geen schroeven. Bij dat el-cheapo ding zie je ook geen schroeven, maar dat komt omdat ze ontbreken. Tenslotte, voor 12000 euro kan je ook niet alles krijgen.

Maar even offtopic; die galm van Bricasti (de M7) is wel een bijzonder dingetje hoor; daar mag ik graag mee werken... Ze maken ook mooie spullen...

Hubie

Special Member

Op 17 augustus 2017 18:49:30 schreef mel:
[...]
Een goedkope >:)
Maar even serieus:Zou dit niet iets voor Radar of een andere consumentenrubriek zijn?
Of is het gewoon legaal dat mensen zo opgelicht worden?
I rest my case..

In het geval van die stickers voor een beter geluid en die wortelnotenhouten(3 x woordwaarde) klosjes die ze onder de kabels plaatsen kun je aantonen dat dat lariekoek is.
Versterkers en speakers is wat moeilijk te bewijzen.

joopv

Golden Member

Op 17 augustus 2017 23:14:50 schreef Frederick E. Terman:
Nee, voor werkelijk goede geluidsweergave zul je toch met iets beters moeten komen.

Concertzaal?

Dit topic is gesloten