Philips PM3207

Goedenmorgen,

Ik heb het volgende probleem met mijn philips scope namelijk, hij weergeeft alleen een lijn dus hij pakt geen signalen en de verticale lijn veranderen kan niet als ik aan de potmeter draai gebeurt er niks.

Ik heb het volgende al gedaan.
Printplaat waar alle knoppen opzitten volledig doorgesoldeerd.
Rifa netcondensator weggehaald was namelijk ontploft.

Iemand die mijn kan helpen?

Werkt de horizontale afbuiging wel als je de scoop in 'X via A' modus zet?

Heb je beide kanalen getest?

Als van beide kanalen geen signaal te zien is en de verticale bijstelling niet werkt dan zou ik gaan zoeken in de richting van de verticale afbuiging van de buis en de aansturing daarvan.

Elektrotanya heeft een servicemanual voor deze scoop.

En weet dat er delen zijn met hoogspanning voordat je gaat meten met het apparaat aan.

[Bericht gewijzigd door jeroen79 op zaterdag 4 november 2017 11:09:31 (11%)

met die beruchte schuifknopjes, die zou ik allemaal eens een paar keer bedienen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 4 november 2017 10:59:57 schreef jeroen79:
Werkt de horizontale afbuiging wel als je de scoop in 'X via A' modus zet?

Nee dan heb ik helemaal geen beeld

Je kunt nog wat zaken zoals voedingsspanningen op standaard IC's en de juiste werking van hier belangrijke schakelaars zoals de ADD/A&B controleren met een multimeter, maar daar voorbij is een schema (en mogelijk een tweede scoop) al heel snel noodzakelijk.
Ik ken deze schuifjes niet, maar schakelaars zijn nogal eens een zwak punt. Ze zijn naast het solderen allen ook wel schoon gemaakt ?

Als je precies weet hoe het defect opgetreden is kan dat nog een aanwijzing zijn.

Goedenmorgen na wat meten ben ik er achter gekomen dat mijn +18 volt maar 2.5 volt heeft dus eerst ff uitzoeken hoe ik dat kan oplossen.

met de scope uit, eens meten ohms over de 18V lijn, is die waarde laag dan is het wrs simpel te vinden. elco, ic condensator gaar. meet je niet laag dan heb je meer kans op een halfgeleider die pas onder spanning voor sluiting op die lijn zorgt, of de voedingslijn zelf is niet goed natuurlijk, gaan bij lage stroom al onderuit bijv..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 5 november 2017 12:33:31 schreef testman:
met de scope uit, eens meten ohms over de 18V lijn, is die waarde laag dan is het wrs simpel te vinden. elco, ic condensator gaar. meet je niet laag dan heb je meer kans op een halfgeleider die pas onder spanning voor sluiting op die lijn zorgt, of de voedingslijn zelf is niet goed natuurlijk, gaan bij lage stroom al onderuit bijv..

3.3 Kohm