Ik heb een probleem met de GSM doorkiezer van mijn alarmsysteem. Ik ben in Griekenland en gebruik vanwege extreme kosten hier een Nederlanse prepaid SIM van T-mobile. Deze registreert echter niet op het net.
Ik heb de PIN op 0000 gezet en in MY T-mobile de optie buitenland ingeschakeld.
Als ik deze SIM in mijn mobieltje stop wordt de PIN gevraagd, dat gebeurt niet als ik de gegruikelijke SIM in mijn mobieltje heb.
Ik heb toen een Griekse prepaid SIM gekocht en die registreert wel in de doorkiezer.
Wat ik me afvraag:
- Mag ik aannemen dat, nu de doorkiezer werkt met de Griekse SIM, het probleem niet in de doorkiezer zit?
- Kan de T-mobile SIM aangepast worden zodat hij ook in de ddoorkiezer kan registreren op het net?
- Is het probleem specifiek voor de provider, en kan ik het oplossen door een provider te vinden die een voor mijn doel geschikte SIM levert?

NB de doorkiezer is een D4. zie
https://www.adventcontrols.co.uk/products/gsm-alarm-auto-dialer-sms-se…

0000 als Pin en geen pin zijn mogelijk 2 verschillende dingen.

Ik lees nergens dat hij de optie zonder pin geprobeerd heeft.

Dus mijn tip: schakel de pin code eens uit..

idd, eerst in een normaal toestel stoppen en daarmee eerst de pin uitschakelen !

Ik heb de Pin op 0000 gezet,toch wordt een pin gevraagd. In het zelfde toestel wordt als er een AH SIM in zit geen PIN meer gevraagd.
DE doorkiezer heeft geen mogelijkheid de Pin in te voeren. Dat zou ook niet goed zijn omdat na stroomuitval hij zonder tussenkomst moet starten als er weer stroom is.
Het lijkt dus inderdaad dat op de T-Mobile SIM PIN 0000 niet hetzelfde is als geen pin. Mijn AH SIM is van het oude grote soort en kan niet in doorkiezer. Als ik een andere aanvraag zou die ook een verkeerde uitvoering kunnen zijn. Het zou kunnen dat de T-mobile SIM moderner is. Helaas weet in niks van SIMs. OP het T-Mobile forum heb ik dezelfde vraag gesteld maar nog geen reactie gekregen. De help desk van T-Mobile zegt dat de SIM goed is en dat het probleem in de doorkiezer zit.

Er is 3 x (nu 4 x;-)) uitgelegd dat er een verschil is tussen PIN instellen op 0000 en PIN uitzetten. Dat laatste is een instelling IN de SIM kaart! Daarvoor zul je de SIM in een GSM moeten stoppen en dan deze instelling veranderen. In mijn Nederlandstalige telefoon heet dat: PIN code vragen aan/uit. Als je voor het laatste kiest, wordt dit opgeslagen op de SIMkaart en zal deze vervolgens geen PINcode meer vragen.

Probeer het gerust eens ;-)

Als je de sim met 0000 in een telefoon doet, heb je de mogelijkheid om de pin volledig uit te zetten. Hierdoor kan de kiezer gewoon starten zonder pin mogelijkheid. Even op google drukken hoe dat voor jouw type telefoon gaat (Apple Iphone/Android)

Misschien een voedingsprobleem? Als het een ouder apparaat is, verwacht 'ie waarschijnlijk een 5v simcard.
Hedendaagse simcards zijn 1.8/3.3v en horen 5v tolerant te zijn, maar ik weet niet of iedereen zich daar aan houdt...

In mijn telefoon moet ik eerst roaming aanzetten voordat ik in het buitenland kan internetten.

Heeft dit er niks mee te maken?

Dat is een telefooninstelling volgens mij.

Maar idd sim in telefoon. Pin uitschakelen en het zal wel werken

Op 24 maart 2018 15:48:02 schreef apekool:

DE doorkiezer heeft geen mogelijkheid de Pin in te voeren.

daarom:
de sim voor de installatie even in de telefoon doen,

dan die pin uitschakelen

daarna terug in de doorkiezer doen

Ik dacht altijd, dat dit een functie van de telefoon was, niet van de sim-kaart.
Maar kennelijk heb ik het mis :(

Zit op de simkaart.
Onze gsm melders sturen altijd '0000' (standaard code). Mocht de kaart daarop reageren met een error, dan doorgaan zonder pincode. Werkt meestal prima.

@gadget:
je kunt OOK nog een pin op je telefoon zetten, of een patroon, of vingerafdruk.

mijn vrouw heeft patroon en op beide sims een pin code...

@HmH, helemaal gelijk, ik was hiermee in het warrettje :)
ps heb jij mijn mail nog ontvangen, wat betreft het zagen van je deuren ?
Volgens mij gaat er weer wat mis met mail via V&A....

Wel ontvangen, maar straal vergeten..
Die week was met beurs, verjaardag v. Jongste en druk op werk nogal hectisch... Antwoord straks ff

Straks is een rekbaar begrip :P

Het probleem is met een doorkiezer NIET met een mobieltje. Een aantal reacties gaan door over een mobieltje.
Daar waar ik het over een mobielje had was dat uitsluiten om de SIM te testen. Uit die test bleek dat de ene SIM zich anders gedraagt dan de andere.
Ik heb twee Nederlandse SIMs beide heb ik op 0000 gezet en ik heb een mobieltje dat bij de ene SIM vraagt om een PIN en bij de andere SIM dat niet doet.
Helaas kan de (oude grote) SIM waarbij geen PIN wordt gevraagd niet in de doorkiezer.
Ik heb nog een derde SIM dat is een Griekse. Ook deze SIM staat op 0000, als ik die in doorkiezer stop komt de doorkiezer wel op het net.
De doorkiezer heeft geen display en kan niet om een PIN vragen er zijn wel twee LEDs voor de status ik kan dus wel zien of de doorkiezer contact met het net gemaakt heeft.

Wat ik nodig lijk te hebben is een Nederlandse SIM voor de doorkiezer die in de 0000 stand nooit om een PIN vraagt, ook niet in het buitenland.

Het zou ook kunnen zijn dat het Griekse net niet voldoet aan de EU-eisen of zelfs mag discrimineren tussen een mobieltje en een doorkiezer.

NOGMAALS: als je de sim die om een PIN vraagt in je telefoon stopt, kun je ergens in een instelling die PIN uitschakelen.

bij het opstarten vraagt de telefoon dus niet meer om een PIN. test dit even door de telefoon opnieuw op te starten als je dit gedaan hebt.

NOGMAALS de pin op 0000 zetten is niet hetzelfde als de PIN uitschakelen. in je doorkiezer kun je die PIN NIET uitschakelen, in een mobieltje WEL

Daarna kun je deze sim vanuit je mobieltje in je doorkiezer stoppen

duidelijker kan ik het niet maken: als je opgeeft welk merk en type mobiel je hebt kunnen we je ook nog helpen met het uitschakelen van de PIN wellicht

In Nederland kun je die te grote simkaart in een winkel van je provider omwisselen voor een kleintje.

Het probleem is met een doorkiezer NIET met een mobieltje. Een aantal reacties gaan door over een mobieltje.
Daar waar ik het over een mobielje had was dat uitsluiten om de SIM te testen. Uit die test bleek dat de ene SIM zich anders gedraagt dan de andere.
Ik heb twee Nederlandse SIMs beide heb ik op 0000 gezet en ik heb een mobieltje dat bij de ene SIM vraagt om een PIN en bij de andere SIM dat niet doet.
Helaas kan de (oude grote) SIM waarbij geen PIN wordt gevraagd niet in de doorkiezer.
Ik heb nog een derde SIM dat is een Griekse. Ook deze SIM staat op 0000, als ik die in doorkiezer stop komt de doorkiezer wel op het net.
De doorkiezer heeft geen display en kan niet om een PIN vragen er zijn wel twee LEDs voor de status ik kan dus wel zien of de doorkiezer contact met het net gemaakt heeft.

Wat ik nodig lijk te hebben is een Nederlandse SIM voor de doorkiezer die in de 0000 stand nooit om een PIN vraagt, ook niet in het buitenland.

Het zou ook kunnen zijn dat het Griekse net niet voldoet aan de EU-eisen of zelfs mag discrimineren tussen een mobieltje en een doorkiezer.

Ik heb voor de test een Samsung GT E1100 gebruikt. Ik heb ook een Samsung Galaxy model GT-18160

Hoe kan ik met een van deze zorgen dat een SIM, onverschillig in welk apparaat hij daarna komt, niet meer om een PIN vraagt?

Dat is je inmiddels al zeker vier keer uitgelegd in voorgaande posts! Ga maar lezen. :(

EDIT: deze handleiding is voor de GT-i8160

Stap 1: sluit je telefoon af

stap 2: stop de sim die je wilt gebruiken in je telefoon (verwijder eventueel de oude sim, of steek hem in het 2e sim slot)

stap 3: zet de telefoon aan en start deze normaal op (eventueel nog met juiste pin codes)

stap 4: ga naar instellingen

stap 5: ga naar beveiliging

stap 6: ga naar sim kaart vergrendeling

stap 7: kies de juiste simkaart (indien 2)

stap 8: zet de vergrendeling uit

stap 9: start de telefoon opnieuw op om te kijken of hij nu nog om een pin code vraagt: als het goed is niet meer

stap 10: zet de telefoon uit

stap 11: verwijder de sim kaart

stap 12: stop de sim kaart nu in je doorkiezer

nu zou het moeten werken!

voor de GT E1100 kan ik zo snel geen handleiding vinden.... Die is wat te oud en menu structuren zijn niet echt duidelijk.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (11%)]