Misschien een voedingsprobleem? Als het een ouder apparaat is, verwacht 'ie waarschijnlijk een 5v simcard.
Hedendaagse simcards zijn 1.8/3.3v en horen 5v tolerant te zijn, maar ik weet niet of iedereen zich daar aan houdt...

In mijn telefoon moet ik eerst roaming aanzetten voordat ik in het buitenland kan internetten.

Heeft dit er niks mee te maken?

Dat is een telefooninstelling volgens mij.

Maar idd sim in telefoon. Pin uitschakelen en het zal wel werken

Op 24 maart 2018 15:48:02 schreef apekool:

DE doorkiezer heeft geen mogelijkheid de Pin in te voeren.

daarom:
de sim voor de installatie even in de telefoon doen,

dan die pin uitschakelen

daarna terug in de doorkiezer doen

Ik dacht altijd, dat dit een functie van de telefoon was, niet van de sim-kaart.
Maar kennelijk heb ik het mis :(

Zit op de simkaart.
Onze gsm melders sturen altijd '0000' (standaard code). Mocht de kaart daarop reageren met een error, dan doorgaan zonder pincode. Werkt meestal prima.

@gadget:
je kunt OOK nog een pin op je telefoon zetten, of een patroon, of vingerafdruk.

mijn vrouw heeft patroon en op beide sims een pin code...

@HmH, helemaal gelijk, ik was hiermee in het warrettje :)
ps heb jij mijn mail nog ontvangen, wat betreft het zagen van je deuren ?
Volgens mij gaat er weer wat mis met mail via V&A....

Wel ontvangen, maar straal vergeten..
Die week was met beurs, verjaardag v. Jongste en druk op werk nogal hectisch... Antwoord straks ff

Straks is een rekbaar begrip :P

Het probleem is met een doorkiezer NIET met een mobieltje. Een aantal reacties gaan door over een mobieltje.
Daar waar ik het over een mobielje had was dat uitsluiten om de SIM te testen. Uit die test bleek dat de ene SIM zich anders gedraagt dan de andere.
Ik heb twee Nederlandse SIMs beide heb ik op 0000 gezet en ik heb een mobieltje dat bij de ene SIM vraagt om een PIN en bij de andere SIM dat niet doet.
Helaas kan de (oude grote) SIM waarbij geen PIN wordt gevraagd niet in de doorkiezer.
Ik heb nog een derde SIM dat is een Griekse. Ook deze SIM staat op 0000, als ik die in doorkiezer stop komt de doorkiezer wel op het net.
De doorkiezer heeft geen display en kan niet om een PIN vragen er zijn wel twee LEDs voor de status ik kan dus wel zien of de doorkiezer contact met het net gemaakt heeft.

Wat ik nodig lijk te hebben is een Nederlandse SIM voor de doorkiezer die in de 0000 stand nooit om een PIN vraagt, ook niet in het buitenland.

Het zou ook kunnen zijn dat het Griekse net niet voldoet aan de EU-eisen of zelfs mag discrimineren tussen een mobieltje en een doorkiezer.

NOGMAALS: als je de sim die om een PIN vraagt in je telefoon stopt, kun je ergens in een instelling die PIN uitschakelen.

bij het opstarten vraagt de telefoon dus niet meer om een PIN. test dit even door de telefoon opnieuw op te starten als je dit gedaan hebt.

NOGMAALS de pin op 0000 zetten is niet hetzelfde als de PIN uitschakelen. in je doorkiezer kun je die PIN NIET uitschakelen, in een mobieltje WEL

Daarna kun je deze sim vanuit je mobieltje in je doorkiezer stoppen

duidelijker kan ik het niet maken: als je opgeeft welk merk en type mobiel je hebt kunnen we je ook nog helpen met het uitschakelen van de PIN wellicht

In Nederland kun je die te grote simkaart in een winkel van je provider omwisselen voor een kleintje.

Het probleem is met een doorkiezer NIET met een mobieltje. Een aantal reacties gaan door over een mobieltje.
Daar waar ik het over een mobielje had was dat uitsluiten om de SIM te testen. Uit die test bleek dat de ene SIM zich anders gedraagt dan de andere.
Ik heb twee Nederlandse SIMs beide heb ik op 0000 gezet en ik heb een mobieltje dat bij de ene SIM vraagt om een PIN en bij de andere SIM dat niet doet.
Helaas kan de (oude grote) SIM waarbij geen PIN wordt gevraagd niet in de doorkiezer.
Ik heb nog een derde SIM dat is een Griekse. Ook deze SIM staat op 0000, als ik die in doorkiezer stop komt de doorkiezer wel op het net.
De doorkiezer heeft geen display en kan niet om een PIN vragen er zijn wel twee LEDs voor de status ik kan dus wel zien of de doorkiezer contact met het net gemaakt heeft.

Wat ik nodig lijk te hebben is een Nederlandse SIM voor de doorkiezer die in de 0000 stand nooit om een PIN vraagt, ook niet in het buitenland.

Het zou ook kunnen zijn dat het Griekse net niet voldoet aan de EU-eisen of zelfs mag discrimineren tussen een mobieltje en een doorkiezer.

Ik heb voor de test een Samsung GT E1100 gebruikt. Ik heb ook een Samsung Galaxy model GT-18160

Hoe kan ik met een van deze zorgen dat een SIM, onverschillig in welk apparaat hij daarna komt, niet meer om een PIN vraagt?

Dat is je inmiddels al zeker vier keer uitgelegd in voorgaande posts! Ga maar lezen. :(

EDIT: deze handleiding is voor de GT-i8160

Stap 1: sluit je telefoon af

stap 2: stop de sim die je wilt gebruiken in je telefoon (verwijder eventueel de oude sim, of steek hem in het 2e sim slot)

stap 3: zet de telefoon aan en start deze normaal op (eventueel nog met juiste pin codes)

stap 4: ga naar instellingen

stap 5: ga naar beveiliging

stap 6: ga naar sim kaart vergrendeling

stap 7: kies de juiste simkaart (indien 2)

stap 8: zet de vergrendeling uit

stap 9: start de telefoon opnieuw op om te kijken of hij nu nog om een pin code vraagt: als het goed is niet meer

stap 10: zet de telefoon uit

stap 11: verwijder de sim kaart

stap 12: stop de sim kaart nu in je doorkiezer

nu zou het moeten werken!

voor de GT E1100 kan ik zo snel geen handleiding vinden.... Die is wat te oud en menu structuren zijn niet echt duidelijk.

[Bericht gewijzigd door High met Henk op (11%)]

Zucht: begrijpend lezen wordt blijkbaar met de dag moeilijker. Ik weet niet of er op CO iemand is die het grieks vlot beheerst. Misschien wordt het dan duidelijker.

Wat anderen ook al op verschillende wijzen hebben proberen uit te leggen.

Steek de SIM die je in je doorkiezer wil gaan gebruiken, in een GSM. Via de instellingen het vragen naar PIN uitschakelen. Maakt dan geen moer meer uit welke PIN er achter zit. Alle waardes tussen 0000 en 9999 zijn toegestaan. Deze instelling wordt door de GSM op je SIM opgeslagen. Als je nu deze SIM weer in je doorkiezer steekt, dan hoort deze te werken zonder de PIN.

Vraag is uiteraard dat dit een verschil maakt voor de doorkiezer. Vermits die geen display of toetsenbord heeft kan je de PIN niet ingeven. Hoe reageert de doorkiezer op je Griekse SIM met een PIN-code er op? Werkt deze wel ongeacht de ingestelde code, dan moet je het ofwel bij de SIM zoeken ofwel bij de roaming.

Uiteraard gaat T-mobile zeggen dat hun kaart goed is. Wat dacht je? Dit soort firma's probeert altijd de schuld elders te leggen. Hebben dat ook al meermaals ondervonden. Als er meerdere spelers in het spel zijn, zoveel mogelijk zelf ontkennen. Tot alle spelers gelijk aan tafel moeten en dan komt er meestal wel een oplossing naar boven.

Op 30 maart 2018 16:05:11 schreef buckfast_beekeeper:
Zucht: begrijpend lezen wordt blijkbaar met de dag moeilijker. Ik weet niet of er op CO iemand is die het grieks vlot beheerst. Misschien wordt het dan duidelijker.

Dat denk ik niet. Ik herken het verschijnsel uit mijn naaste omgeving; het is vooral luiheid om te proberen iets te lezen en te begrijpen.

Er was met dezelfde TS enige tijd geleden iets soortgelijks met een satellietschotel.

Ik heb het denk ik gevonden. In het beveiligingsmenu kon ik ook de blokkering aan en uitzetten. Volgens de LED op de doorkiezer is hij nu op het net. Als programmering nu gaat weet ik het zeker.

https://www.ad.nl/buitenland/live-vakantieblog-vakantie-thailand-eindi…

€1000 voor 1 minuut dataverbruik in Thailand!!

Behalve vliegtuigmodus aanzetten is de fysieke SIM eruit halen dan de oplossing tegen hoge roamingkosten. Hoe dat bij eSIM gaat ie mij niet bekend.

Telefoon HF dicht inpakken kan ook (dik ijzer ect) heeft het toch nog een link naar elektronica)

Het artikel zegt dat de provider eigenlijk de boel moet blokkeren na 60 euro. Dus dat betekent dat telenet 940 mag aftikken en de vader 60.

Dataroaming uitzetten is de meest eenvoudige oplossing.

Dit topic is wel een hele oude koe uit 2018.