Radiomarkt Oisterwijk (ex-Jutberg)

Tidak Ada

Golden Member

Weerbericht is inderdaad verslechterd :( , maar de meeste regen valt gelukkig in de nacht. Daarna nog tussen 14:00 en 15:00 (0,2mm)
Hopelijk blijft dat zo....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
joopv

Golden Member

Navraag gedaan: het zwembad is alleen toegankelijk voor overnachters op de camping :(
Er is wel een "zwem-vennetje" wat wel beschikbaar is voor dagbezoekers, maar gezien de weersverwachting is dat geen optie denk ik.

Mocht er hier een overnachter zijn die mij behulpzaam kan zijn hoor ik dat graag.

[Bericht gewijzigd door joopv op woensdag 9 mei 2018 10:57:40 (11%)

pietplof

Golden Member

De echte liefhebber, heer Sine, de echte Is er gewoon.

festina lente
Sine

Moderator

Aah, als daarmee wilt beweren dat ik geen echte liefhebber ben ... kon je het zomaar bij het juiste eind hebben.
Iets eerder in dit topic vernam ik dat er iemand überhaupt niet komt opdagen morgen (er werden uitvluchten als afstand genoemd) ik mag van Piet geen namen noemen, dus de invulling van wie dat wel niet mag wezen laat ik aan de lezer over.

Mijn liefhebberij gaat net niet zover dat ik er eerder voor ga opstaan dan ik normaal voor mijn werkgever doe, dus ik ben er waarschijnlijk even na negenen als ik de routeplanner moet geloven. In mijn ogen een wat redelijkere tijd waarop dan ook de meeste beurzen hun deuren openen.

bprosman

Golden Member

"dus ik ben er waarschijnlijk even na negenen als ik de routeplanner moet geloven. In mijn ogen een wat redelijkere tijd waarop dan ook de meeste beurzen hun deuren openen. " Dan zijn wel alle koopjes weg hoor :+

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Ik ben er al ....!
Nu ja, of ik om 800 wakker ben .... maar ik bén er .... >:) :P

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
bprosman

Golden Member

Het weer is maar Kwalitatief Uitermate Teleurstellend ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Tidak Ada

Golden Member

Tot nog toe is het bedroevend, de meesten zijn nog aan het opzetten.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
pietplof

Golden Member

Heer Miedema, Vanuit het, licht vochtig, gehucht genaamd Westdorp, wens ik jou van harte geluk met de 60e herinnering aan je geboortedag.
Maak er een mooie dag van! Proost en zodoende.

Sine; als ik de beurs zou willen bezoeken, was ik er ook om 08.00 uur.
Maar ik heb, na de aankondiging van dit evenement een intensieve afweging gemaakt waarbij de afstand, het verleden ( Tilburg), wat heb ik nodig, de ,nog niet geheel op orde zijnde, tuin, sociale contacten beurtelings de hoofdrol speelden.
Uiteindelijk sloeg het weegschaaltje zachtjes door richting ,,thuis blijven" .
Er is dus meer dan die triviale afstand.

Uiteraard wens ik jullie allen een heel mooie dag!

festina lente

Was om 8 uur aanwezig opzoek naar die lekker hamburger die Tidak Ada promootte, maar niet gevonden.. Wel een kleine 150 euro lichter en een hoop spul rijker.
-RS tapsetje
-2 12v voedingen voor m'n 3d printer, had er maar 1 nodig maar de Dell 63A voor 10 euro kon ik niet laten liggen.
-proxxon 12v boormachientje
-Weidmuller striptang
-hd44780 compatibel 4x40 lcdtje
-2 500MHz tek probes
-stuk of 300 150uH TDK smd spoeltjes
-Fischer current probe tot 1GHz

Zeker geen slechte beurs alleen jammer dat ie zo klein was.

Have you debounced your buttons today?
Sine

Moderator

Ik was er kwart voor negen schat ik zo ... en toen was men nog gedeeltelijk aan het opbouwen. En als ik een beetje mag afgaan op het geroezemoes in de wandelgangen (en dat mag ik van mezelf) was ik niet de enige die 9 uur een veel betere tijd vonden. Al was het maar omdat de standhouders dan wat meer lucht hadden om op te bouwen.

En 'niks nodig' valt ook onder uitvluchten, je hebt *altijd* wat nodig http://www.gigawatts.nl/co/smile/lijstje2.gif (of je kunt op z'n minst wat gebruiken ;) )

Ik had maar 1 ding nodig, een dikke 12V adapter, en die missie is geslaagd, de rest is bijvangst.

Nog een stapeltje mede CO-ers tegen het lijf gelopen, ondanks het niet heel mee zittende weer (hey, na 9 uur was het droog nog een reden om niet te vroeg te beginnen)
Alleen Eric was ik vrij snel kwijt, die heb ik na 10-en niet meer gezien.
Al met al een niet al te grote maar leuke beurs.

bprosman

Golden Member

Vanochtend ook rond 09:00 daar, voldoende parkeerruimte.
Markt was inderdaad behoorlijk klein , qua ruimte voldoende uitbreidingsmogelijkheden.

Nog wat CO'ers tegen gekomen.
De "buit" :

- Een levensvoorraad CA displays.
- Paar pijpjes diverse IC's , oa 93C45, wat 44p PLCC voeten, pijpje 7805's.
- Wat power torren
- Velleman kitje "Doka Timer".
- Pantec 3M zender kitje (jeugdsentiment).
- Alu kastje met rood plexiglas
- klein maar degelijk aanvoelend toetsenbordje
- Wat SMD spul bij de "buurman van Lucien".

- Een 2,4/5GHz router uit de kofferbakverkoop (5 Euro), waarbij de eigenaar behoorlijk upset keek toen ik met allemaal kleingeld betaalde.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Lambiek

Special Member

Op 10 mei 2018 13:41:54 schreef Sine:
Alleen Eric was ik vrij snel kwijt, die heb ik na 10-en niet meer gezien.

Die is waarschijnlijk die hamburger tent aan het zoeken. :)

Op 10 mei 2018 14:38:48 schreef bprosman:
De "buit" :

Spanningsregelaars "5VDC" kom je voorlopig ook niet te kort zo te zien. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
miedema

Golden Member

Inmiddels ook weer thuis.

De dag begon wat langzaam en druilerig....
Ik was er om 7 uur (kofferbakveldje... :-)), en trof een lange stoet auto's van handelaren voor de poort. Mopperig omdat ze er nog niet in konden.

Koffie was er al wel, in een grote tent. Dus een kop koffie, en wat kletsen. Om half acht een rondje gaan lopen, er werd opgebouwd.

En om acht uur had ik eigenlijk het leeuwendeel van m'n buit al in de kofferbak:

http://www.miedema.dyndns.org/co/2018/IMG_1893_buit_Jutberg-600pix.jpg

Het belangrijkste: Marconi meetzender, paar 10MHz Oscilloquartz OCXO's (Racal modules), Mini-Circuits low pass filters, Variac en weer zo'n mooie Wandel & Goltermann instelbare verzwakker.

Het weer werd steeds beter.
Gezellig staan praten met een stel CO'ers, en met flash2b uitgebreid nog een paar rondjes gelopen.
Natuurlijk vonden we nog een paar multimeters voor flash2b :-).

@pietplof
Dank voor de goede wensen! Die mooie dag lukt al aardig....
Inmiddels ben ik op een leeftijd dat ik geen wensen meer heb.... Maar ik ben nog uitstekend in staat om zelf m'n cadeaus aan te schaffen :-)

groet, Gertjan.

bprosman

Golden Member

Die Marconi's stonden er een paar, klopt dat ?

Spanningsregelaars "5VDC" kom je voorlopig ook niet te kort zo te zien.

Omgerekend "bulkdeal" 1,75 Euro voor de pijp.

[Bericht gewijzigd door bprosman op donderdag 10 mei 2018 15:20:05 (60%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
miedema

Golden Member

Ha bprosman,

Klopt, er stonden er drie. De mijne was de enige met GPIB.
Die stand was van een erg leuke man, had 25 jaar bij Philips Natlab gewerkt. En hij verkocht mooie spullen voor weinig geld.
Helaas werden flink wat krenten uit z'n pap meteen opgekocht door handelaren. Ik stond erbij en keek er naar....
Die zelfde spullen (o.a. Hameg scope en Fluke/Philips counters) stonden dan later elders voor 150% van de prijs.....

groet, Gertjan.

flash2b

Special Member

Ik ben ook weer thuis. Gelukkig werd het rond 8:20 droog want tijdens mijn rit wat het alsmaar regen.

Wat sfeer impressies:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20180510_082659_resized.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20180510_095836_resized.jpg
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20180510_125128_resized.jpg

Mijn buit:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/20180510_151623_resized.jpg

  • Jeulin Monoscope 10MHz
  • Alecto TM-55
  • Kyoritsu KEW-66
  • Mashpriborintorg u4324
  • 2x Philips Meetshunt 2422 254 20091

Alles bij elkaar was minder dan €25 en geen entree en parkeerkosten! Een paar COers gezien en met miedema later de kramen uitgeplozen. Het was een leuke markt en zeker voor herhaling vatbaar.

Hewlett

Honourable Member

Leuke markt en een prima locatie daar in Oisterwijk. Ik was om 08:15 op de markt, het was koud en het regende en veel kramen moesten nog opgebouwd worden. Dat krijg je ervan om op een agrarische tijdstip (8 uur) een radiomarkt te openen :-) gekkenwerk.

Dit keer toch nog wat COers gezien in het vrij veld, het kan dus wel :-D Ik heb ook nog wat gekocht. Bij nader inzien heb ik al mijn aankopen bij de kramen van RadioClub het Gooi PI4RCG gedaan.

  • HP400E AC millivolt meter
  • Mitutoyo schuifmaat en micrometer
  • Unigor 25kV probe
  • Zak met torren
  • 3 rolletjes RG316 teflon COAX
  • Schakelaars en zekeringhouders
  • RC Oscilator (ja ja), in 600Ω techniek. Oscillator is leveled tot 150kHz, met wat hulpstukken in een tasje
  • Kathrein 790215 dubbelcirculator voor de 70cm band
  • Rolletjes Multicore SavBit tin Sn50Pb49Cu1 met een rolletje loodvrij 96SC silver tin
  • Unigor 3p meter
  • Unigor 3s meter
  • antieke bouwpakketjes voor een voice scrambler, Droitwich ontvanger en een sprekende klok met ITT UAA1003-1 synthesizer (in het Duits)
  • Icom IC-1200 23cm 10W FM Transceiver
HamRadio PA2HK // Keep Calm and Carry On.
High met Henk

Special Member

Liep er om ca 14.30 overheen.

Dooie boel toen Lucien handje geschud en vertrokken

Had met joopv afgesproken om de netwerk sensor ding op te halen.. Lijk mij handig ding voor sommige tijdelijke toepassingen..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Was er al vroeg. Alle kramen waren na achten nog aan het opbouwen en toch zeker 40% was leeg. De laatste druppels van een druilerige regen maakt het nóg troostelozer.
Ik had een vriend uit België aangespoord om mee te gaan, maar kon mijn beloften niet waar maken. Dat geldt ook voor de hamburgers, die op de site van Klein Oisterwijk waren aangekondigd :(
Hoewel ik al snel de geplande zaklantaarn voor een andere vriend kon scoren, hadden wij na 6 rondjes op het terrein nog niets van onze gading kunnen vinden, ondanks een zitpauze in de auto.
Daarom hebben we tenslotte onze biezen maar gepakt en zijn elders vertier gaan zoeken. Ik voelde me best geblameerd tegenover mijn maatje.
Eigenlijk was ik op zoek naar van die Jumbo UX4 buisvoeten, ook wel met 'thyratronvoeten' aan geduid. NIETS te vinden !

Wel heb ik enkel andere CO-ers de hand kunnen schudden, maar van gezamenlijk koffie drinken is dus helaas niets meer gekomen.
Volgende keer beter, zullen we maar zeggen.... ;( Het veld heeft wel potentie, maar de juiste handelaren hebben het laten afweten.

Buiten de zaklamp heb ik nog een zakje afstandsbusjes kunnen kopen en mijn vriend twee 'zware' krokodillenklemmen, meer niet.

Een bezoekje aan van Craenenbroek leverde meer op maar kostte ook meer....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ha die Miedema,

Die zelfde Marconi staat bij mij ook. Ben ik heel blij me.
Ik heb hem net gebruikt om een 1kHz signaal voor mijn HP415 SWR-meter te maken. Gaat tot 100 µV AF spanning in gecallibreerde stappen.
Zit ook IEEE op

haasje93

Golden Member

Ik was deze morgen ook afgereisd naar het zuiden.
Heb daar wel een aantal dingen gescoord.

Waaronder: Thandar TG 105 pulse generator en wat bnc kabels bij de ex philips man, een aantal verzwakkers en ander connector spul, een tweetal kastjes met connectors erop , een paar trafo`s en tot slot een inbouw doosje.

Net toen ik op het punt stond om naar de uitgang te lopen liep ik Miedema, Hewlett, Sine en Flash2B tegen het lijf en daar nog even een praatje mee gemaakt.
Daarna doorgegaan op familie bezoek, anders wat het een veel te lange reis voor een kleine markt.
Het was niet heel erg groot, maar heb wel een aantal voor mij leuke dingen kunnen vinden.

Groet,
Christiaan

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?