Op 18 juni 2018 17:34:54 schreef aR-Gee:
De 'beroemde' budget multimeter van Aneng, de an8008 staat nu voor minder dan 10 euro + verzenden op ebay : https://www.ebay.com/itm/ANENG-AN8008-True-RMS-Wave-Output-Digital-Mul…

Als ik zo naar de prijzen van zijn andere producten en aantal feedback kijk, denk ik dat het een scammer is.

*Edit - Hoeben was me voor :D

Op 18 juni 2018 21:04:04 schreef Hoeben:
[...]Als hij betrouwbaar is ga ik er ook een kopen, handig ding lijkt me. Vooral voor zaken waar ik mijn fluke niet aan wil hangen.

Vertrouw je die fluke niet, of je eigen metingen...... :)

Op 18 juni 2018 21:56:52 schreef Gadget_inc:
[...]

Vertrouw je die fluke niet, of je eigen metingen...... :)

De rommel die ik af en toe tegenkom. Dit weekend alweer twee gare RIFAs opgeblazen en een nam de zekering ook nog eens mee. In mijn HP 6030A voeding die aan een grote elektromagneet (kijk maar naar de spec van de voeding) hangt. Als dan de zekering eruit gaat terwijl je meet is het daaaag multimeter.

Op 18 juni 2018 17:34:54 schreef aR-Gee:
De 'beroemde' budget multimeter van Aneng, de an8008 staat nu voor minder dan 10 euro + verzenden op ebay : https://www.ebay.com/itm/ANENG-AN8008-True-RMS-Wave-Output-Digital-Mul…

Er is iets raars. De meeste andere an8008's kosten ongeveer 30 dollar.

edit: Hmm. Vannacht kreeg ik bij de "anderen bekeken ook" allemaal 30 euro exemplaren. Of ik keek niet goed. Nu ook een paar van $20. Nog steeds is het verschil raar.

[Bericht gewijzigd door rew op (16%)]

Bij banggood is 'ie nu 17 euro...

Heb er 1 besteld voor 10$ , betaalt via PayPal. Komt ie niet dan krijg ik m'n geld wel terug.

Mijn Aneng 8001 (eigenlijk een Rich Meters RM101), is de enige meter die kapot is gegaan door hem 6 maanden te bewaren. Toen ik hem weer wilde gebruiken was hij defect, dus kwaliteit is het niet. Heb veel meters, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Mijn AN8002 was ook al na enkele maanden stuk...

Op 19 juni 2018 12:47:37 schreef flash2b:
Mijn Aneng 8001 (eigenlijk een Rich Meters RM101), is de enige meter die kapot is gegaan door hem 6 maanden te bewaren. Toen ik hem weer wilde gebruiken was hij defect, dus kwaliteit is het niet. Heb veel meters, maar dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Misschien had je beter een Duro AL 205 kunnen kopen. ;-)

Op 19 juni 2018 12:49:06 schreef Arco:
Mijn AN8002 was ook al na enkele maanden stuk...

Viel hij uiteen in 100.000+ stukjes of was alleen de batterij leeg?

Mijn zotek VC17+ en VC15+ doen het hier prima. (zit dezelfde chip in).

Vraag je aan chinezen of het goedkoper kan, dan kan dat altijd. Ik heb > 25 Euro betaald. Dus mogelijk heb ik wat beschermings componenten die de kapotte niet hebben gehad. WEL probeer ik nooit in weerstandstand een spanning aan te sluiten. Maar met de stagiaires en mezelf lukt dat niet 100%....

Volgende week bij de Aldi een Ultrasone reiniger voor 2 tientjes.
Misschien een idee om daar aangekoekte draaicondensatoren en smerige open draaischakelaars en knoppen in te doen.

Op 24 juni 2018 15:23:35 schreef Hubie:
Volgende week bij de Aldi een Ultrasone reiniger voor 2 tientjes.

Zo te zien kan bakje er niet uit. Dus onhandig met leeggieten.

(heb zelf ook zo'n ding waar het bakje niet uit kan)

Als de bak er uit kan is ie stuk, daar hangt namelijk de piezo tegenaan gelijmd.

Zo te zien kan bakje er niet uit. Dus onhandig met leeggieten.

Ik houd m gewoon op zn kop boven de gootsteen. Doe er altijd "Dasty" in als vloeistof.

Verwacht er geen topprestaties van maar voor het reinigen van potmeters en schakelaars werken ze prima. Ik heb er al de nodige schakelaars mee gered.

Ik gebruik meestal een bodempje ipa wat ik vervolgens bewaar. Wel onder de afzuigkap gebruiken, je wordt enigszins aangeschoten van de ipa damp ;)

Voor 2 tientjes verwacht ik ook geen wonder maar voor dat geld wil ik de gok wel wagen.

Op 24 juni 2018 17:09:56 schreef bprosman:
Ik houd m gewoon op zn kop boven de gootsteen. Doe er altijd "Dasty" in als vloeistof.

Kijk uit met dat Dasty spul, het heeft het opschrift op mijn fornuis en afzuiger opgelost, en ik heb het vermoeden dat er een paar oplosmiddelen in zitten die niet met elk component compatibel zouden kunnen zijn.

Heb de voorganger van die ultrasoon reiniger van de Aldi. Dat bakje kan je eruit nemen. Maak er b.v. mijn contactlenzen, printjes, bril en een enkel keer bakjes mee schoon. Werkt erg goed moet ik zeggen.

Ik heb ff gekeken naar flesjes geconcentreerde vloeistof voor zo'n ultrasoon bak.Heel erg duur.

Op 24 juni 2018 17:16:24 schreef Ruben_Lichtenvoorde:
[....]
Ik gebruik meestal een bodempje ipa wat ik vervolgens bewaar. Wel onder de afzuigkap gebruiken, je wordt enigszins aangeschoten van de ipa damp ;)

De drinkbare versie of die andere? ;)

http://www.brand.nl/-/media/websites/brand/afbeeldingen/touts/normaal/carousel-nieuw/ipa.ashx

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (15%)]

Deze ultrasone reiniger :https://itronicsmall.com/product/itronics-it8000-ultrasonic-polishing-…

Lijkt heeeel erg verdacht veel op die in de Aldi folder.
De zelfde knoppen,zelfde display,zelfde behuizing.
Ook de 5 programma's van de timer komen exact overeen met dat Aldi geval.Kan toch geen toeval zijn?
Wel 8,5 keer zo duur($ 170)Dat dan weer wel.

Het kan zomaar dezelfde zijn, al is het in China niet helemaal ongebruikelijk dat apparaten gekloond worden (zelfde of goed gelijkend ontwerp uit andere fabriek, kan soms ook wel eens alleen oppervlakkig gelijkend zijn).