schema`s echte disco amp

Op di 18-06-2002 10:35:02 schreef ripkip:
Drive in shows die wij huren draaien met 2000Watt speakers (4X) en daar komt een oorverdovend geweld uit!! Het is alleen niet de kwaliteit van B&O maar wat wil je met zo'n vermogen :)
Tedde

Ik kan je verzekeren dat er ook PA speakers zijn die ZEKER zo goed klinken als alle BESTE hifi speakers. dan denk ik aan Ev, EAW, turbosound, meiersound en VOORAL function one (uitgeroepen tot allerbeste PA speakers ter wereld) maarja, voor bijv een setje turbosound van bijv 3 a 4 bassen en 2 toppen per kant betaal je wel ongeveer 100.000 euro (nieuw) (weet niet of de amps er dan bij zitten)

mijn baas heeft zojuist nieuwe topkasten gekocht (Electovoice rx115/75) en dit klinkt toch echt zeer zuiver, maar mag ook wel voor 1600,- per speaker

Op zo 16-06-2002 23:12:37 schreef High met henk:
?Hmm heel grappig, maar WTF meot je met een losse amp boven de 300W
Ik geloof niet dat het ooit echt gebvouwd is. schema's tot 200 W heb ik wel en dit wordt nog als losse amp in disco's gebruikt, maar is idd meer PA werk echt zuiver is het dan al niet meer (als ik ff als high end freak mag oordelen)

Maar als je zwaarder gaat/ wil:

.1 er zijn bijna geen spekaers die dit ondersteunen. 300 W max. continu.

.2 Ik vrees toch dat je dan naar actieve boxen meot zoeken

Groetjes

Sven

Eh, en den TITAN2000 van elektuur dan...? 2kW gaat al en pakje boven de 200W die je er vernoemt, ain't it?!

pff.....

2kw versterker???? schemaaaaaaaa :)

In order to succeed you must fail, so that you know what not to do the next time.

Op ma 23-09-2002 09:21:00 schreef Erik:
2kw versterker???? schemaaaaaaaa :)

Heb ik niet, maar heeft een tijd geleden in Elektuur gestaan; de Titan2000 noemt hij. De versterker zelf was niet eens zo onhaalbaar ingewikkeld (denk dat geïntegr. versterkers toegepast werden); het grootste geval was de koelbalk en -uiteraard- voeding...
Ik schat dat het 1à2jaar geleden gepubliceerd werd, maar sla me niet dood als het 3 jaar is. In elk geval langer dan 1j. De publicatie was wel gespreid over meerdere nummers, 3 of 4 gok ik.
Zal ff rond snuffelen op 't web, als ik hem voor je moest vinden dan laat ik 't wel weten via CO.
Greetz

pff.....

ik heb dat schema van die titan2000, iemand een server? (pdf)

[Bericht gewijzigd door Martijn Berntsen op maandag 23 september 2002 16:09:03

pe4mb
High met Henk

Special Member

martyn neem ff contact op op via mssger, dan geef ik je ff een domein waar je het neer ken gooien.

Sorry, koert, your right, er zijn idd wel zwaardere amps, maar dat is zeer zeer sparadisch, als jij kijkt naar PA amps zie je vaak 500 W en dat is dan totaal en muziekvermogen tja dan schiet het dus nog niet erg op, maar heb die titan nog nooit gezien.
Maar zwaarste chassis die ik kon vinden was 500 W dus ook dat ken zwaarder :P Het blijft je af en toe verbazen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Als het niet lukt stuur het naar : mpenne1@chello.nl dan zal ik het online zetten

May The Source Be With You

en hoe zit het eigenlijk met de kwaliteit van de amp, ik bedoel als je een dap versterker koop of een crest en allebei van het zelfde vermogen zal de crest toch ff heeeel wat beter klinken dan de dap.

en hoe zit dat met de titan 2000

speakerfreak was here........
Hugo Welther

Moderator

Als je ff de specificaties leest, is het niet mis.
Zal een menig High-End versterker jaloers op zijn.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

In verband met vraag naar die server om de TITAN online te zetten (moest je nog niemand gevonden hebben dus): je mag kiezen; FTP of HTTP.

pff.....

hij staat hier toch? even voor de duidelijkheid, dit IS de titan 2000!

[Bericht gewijzigd door Martijn Berntsen op zaterdag 28 september 2002 21:05:43

pe4mb

qua zelfbouw denk ik da et maximum dat ooit gebouwt is een 1000 w rms zal zijn ( de titan 2000 is 'maar' 300 w rms in 8 ohm zenne)

maar op pa installaties is 11kw = 11000 watt geen uitzondering (sportpaleis enzo) da is echt zot ze

My Tube is bigger then yours

de titan 2000 heeft veel ruis af.
kost veel te veel om zelf te bouwen
en kwa inbouw kan je een hele kast vullen

voor het koelelement, maar dat zit lijkt mij ook in een andere versterker van zoveel vermogen.

pe4mb

Op 15 november 2002 16:55:40 schreef Martijn Berntsen:
voor het koelelement, maar dat zit lijkt mij ook in een andere versterker van zoveel vermogen.

heb versterker van velleman k4005 tweemaal gebouwt (is gelijk aan 2*200watt rms in 8 ohm das ni veel minder dan de titan 2000 ze das wel 2000 watt maar in mone en dan nog eens in 4 ohm)
en die neem wel wa minder plaats in ze
en kheb daar dan 2 keer over elk koel element nen 120mm laten blazen

kzal wel is en picske posten
en qua vermogen komde daar mé toe ze ;)

My Tube is bigger then yours