Leuk ding, maar die levert geen ompolende puls.

Het is helemaal niet zeker of deze klokken een ompolende puls nodig hebben. De klok waarvoor ik een printje heb gemaakt had gewone pulsen zonder ompolen...

Op 11 oktober 2018 15:09:09 schreef Arco:
Het is helemaal niet zeker of deze klokken een ompolende puls nodig hebben. De klok waarvoor ik een printje heb gemaakt had gewone pulsen zonder ompolen...

Dat kun je al uitproberen met een paar 9 volt batterijtjes in serie. Even aantikken met 18 of 27 volt en kijken of de klok verder gaat daarna weer aantikken, bij een omkeerpuls zal de klok pas verder gaan als je de plus en min van de batterij aan past.
Een omkerende puls schakeling (met de netfrequentie als referentie) stond al in deze draad. Verder 220 V netspanning op de klemmen 220 V en dan werkt volgens mij de secondenwijzer ook.

https://www.circuitsonline.net/forum/file/35710

Op 11 oktober 2018 15:09:09 schreef Arco:

Zou kunnen dat er andere uitvoeringen zijn. Maar de standaardmethode bij stationsklokken is toch ompolen.
We wachten nog steeds tot Harold zijn klok aan het stappen heeft....

Hi, Shiptronic,

Is er vanavond weer een inloopavond in Zwolle?

Groeten,

Harold

Ja, de space is vanavond open.

Top, kom ik vanavond, ca. 20.15 langs. Thx!

Hoe kom ik binnen?

[Bericht gewijzigd door haroldv op (35%)]

test gedaan, klok werkt, bij 24v. Alleen elke minuut ff de polen omdraaien. Fase1: gelukt!

Op 11 oktober 2018 19:59:43 schreef Shiptronic:
[...]

Dan pak je die variant toch : http://www.electric-clocks.co.uk/Impulse%20Drivers/slaveclockdriver.ht…

Dit lijkt dan dus te werken, zie ik nu ook. Dan met omvormer van 230->24v, batterijen wisselen is onhandig, de klok komt hoog te hangen.
Was erg gaaf te zien, dat de secondewijzer bewoog en de minutenwijzer versprong.

Het is inderdaad een 24 volt dc puls die elke minuut ompoolt. Normaal wordt deze aangestuurd door een Bosch Boline dcf-ontvanger.