Dat laatste wat je zei heb ik al meegemaakt: De klok van de oven in de keuken moest ik met zo'n grote afwijking wel handmatig verzetten vooruitlopend op het herstel via het net. Met name omdat deze klok "last minute" wordt gebruikt om te beslissen of het tijd is om naar de bushalte te lopen (en dat is 1 minuut lopen, dus die planning krijgt nooit veel speling).
De klok liep meer een meer vóór na de handmatige correctie, maar dat is gelukkig minder erg, want daar mis je de bus niet door.
Mij lijkt DCF ook een eindige zaak. Een RTC is nauwkeurig genoeg, en daarnaast krijgt natuurlijk steeds meer spul WiFi (ook hobbymatig) waardoor je met NTP nergens meer naar om hoeft te kijken. Je komt dan ook nog wel weg zonder RTC op je print.
@DeTijdTikt: Ik heb nog wel een paar projecten op ESP8266 die best in de Arduino-omgeving gemaakt kunnen worden. Maar jou alles uitleggen hoe en wat ik zou willen zou al de helft van het totale werk behelzen. Dan kan ik de code beter meteen zelf schrijven zoals ik het exact wil.