Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

dijkmane

Golden Member

he, dat is inderdaad interessant, dank je.
nog 6 beschikbaar ...

In no Sense, Nonsense

Het resterende aantal wordt door de verkoper steeds handmatig teruggezet naar 7...
Misschien slechts een verkooptruuk om impulsaankopen te stimuleren, maar ik blijf benieuwd naar de afloop.

If you want to succeed, double your failure rate.

Je recente eBay-transactie werd mogelijk uitgevoerd met een misbruikte account

Je was onlangs betrokken bij een transactie voor het volgende object:
183627589374 - KATSU 852D 2 in 1 Soldering Iron Station Hot Air Gun Rework Station 312080

Hierbij laten we je weten dat een ongeautoriseerde derde partij mogelijk de account van de verkoper heeft gebruikt om dit object aan te bieden. Het object is van onze site verwijderd en de transactie is geannuleerd. We verzoeken je de volgende voorzorgsmaatregelen te nemen:

het loopt zo af

I would rather attempt something great and fail, than to attempt nothing and succeed

Jep, hier ook.
If it sounds too good to be true, it probably is.

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik kreeg een bericht van eBay, het was te mooi om waar te zijn . . .

Hallo kapee,
Je was onlangs betrokken bij een transactie voor het volgende object:
183627589374 - KATSU 852D 2 in 1 Soldering Iron Station Hot Air Gun Rework Station 312080

Hierbij laten we je weten dat een ongeautoriseerde derde partij mogelijk de account van de verkoper heeft gebruikt om dit object aan te bieden. Het object is van onze site verwijderd en de transactie is geannuleerd. We verzoeken je de volgende voorzorgsmaatregelen te nemen:

- Als je het object al hebt betaald, kan je aankoop worden beschermd door eBay. Open een aanvraag in Transactieproblemen oplossen en kies: 'Ik heb een object gekocht. Ik heb het nog niet ontvangen.' Ga naar Transactieproblemen oplossen:

Tidak Ada

Golden Member

Is dus foute boel!
Ik krijg net een mail van eBay daarover.
Ik had op de site gekeken en plotseling zou ik het hebben gekocht.
Had ik dus pertinent niet gedaan, omdat ik mijn PayPal account niet kan bereiken om aan te vullen.
Ton zou het station voor me kopen.

Bricht van eBay:

Je recente eBay-transactie werd mogelijk uitgevoerd met een misbruikte account

Hallo tidak1ada,
Je was onlangs betrokken bij een transactie voor het volgende object:
183627589374 - KATSU 852D 2 in 1 Soldering Iron Station Hot Air Gun Rework Station 312080
Hierbij laten we je weten dat een ongeautoriseerde derde partij mogelijk de account van de verkoper heeft gebruikt om dit object aan te bieden. Het object is van onze site verwijderd en de transactie is geannuleerd. We verzoeken je de volgende voorzorgsmaatregelen te nemen:
- Als je het object al hebt betaald, kan je aankoop worden beschermd door eBay. Open een aanvraag in Transactieproblemen oplossen en kies: 'Ik heb een object gekocht. Ik heb het nog niet ontvangen.' Ga naar Transactieproblemen oplossen:
https://resolutioncenter.ebay.nl/

- Als de transactie niet in aanmerking komt voor de Kopersbescherming van eBay, kan dat zijn omdat je betaling niet door de verkoper wordt geclaimd of is teruggeboekt. Je kunt de status van de transactie opvragen door contact op te nemen met de betaalservice.

- Als je niet voor je object hebt betaald, beschouw deze transactie dan als geannuleerd en verzend geen betaling.
De betrokken derde heeft geen toegang gehad tot jouw account. eBay volgt specifieke procedures waarmee je account wordt beveiligd. Je vindt meer informatie over het beschermen van je account op:
http://pages.ebay.nl/help/account/protecting.html
Bedankt,

eBay

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Misschien is het niet echt nodig dat we nu allemaal die mail gaan quoten, wel?

If you want to succeed, double your failure rate.
dijkmane

Golden Member

idem,
geld maar even terugvragen.

In no Sense, Nonsense
RAAF12

Golden Member

Ia niet nodig, volgens Ebay, er staat de transactie is geannuleerd....

En toch stond hij bij PayPal nog open.
Ik heb gewoon voor de zekerheid maar op annuleren gedrukt bij PayPal zelf...

If you want to succeed, double your failure rate.
Arco

Special Member

Tja,
Voor zo'n absurd laag bedrag kun je vooraf toch wel bedenken dat er wellicht iets niet klopt... ;)
Voor nog geen 60 euro heb je een 'echte'. (Atten858D+). Ik heb hem al een hele tijd, werkt prima.
https://www.banggood.com/858D-220V-Hot-Air-Soldering-Rework-Station-Ha…

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Ik denk dat het een goede waarschuwing is en aangezien ik dus géén koophandeling heb verricht (alleen gekeken) en toch die mail heb gekregen, zou er wel een iets meer fout kunnen zitten.
Het kan ook zijn dat men via eBay getracht heeft aan PayPal accounts te komen of malware hebben verspreid :(
Houdt dus allemaal dat account in de gaten en scan je PC op mogelijke malware!!!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
RAAF12

Golden Member

Op 10 januari 2019 15:56:57 schreef Jochem:
En toch stond hij bij PayPal nog open.
Ik heb gewoon voor de zekerheid maar op annuleren gedrukt bij PayPal zelf...

Maar niet behandeld bij mij, ja ik kon het ook niet laten er een te kopen..
Toch ook maar even op annuleren gedrukt.

In de mail staat dat geld terug gevraagd moet worden via eBay.
Maar dat gaat niet, omdat het object.nr niet meer bestaat.
Dus op de manier van RAAF12 via paypal de koop geannuleerd.

Kruimel

Golden Member

Ik had mijn collega er één laten bestellen, maar ze leverden niet naar België... Helaas, was wel een goede deal geweest. :)

Op 10 januari 2019 16:01:28 schreef Tidak Ada:
Het kan ook zijn dat men via eBay getracht heeft aan PayPal accounts te komen of malware hebben verspreid :(
Houdt dus allemaal dat account in de gaten en scan je PC op mogelijke malware!!!

Ow, da's wel een belangrijke inderdaad. Kan dat? Kunnen ze iets met deze informatie?

[Bericht gewijzigd door Kruimel op donderdag 10 januari 2019 16:23:44 (61%)

RAAF12

Golden Member

Mail was van Ebay, geen alarm toeters en bellen over hacks...

Tidak Ada

Golden Member

Volgens ESET is mijn laptop vrij

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
dijkmane

Golden Member

je bent alleen op ebay geweest, dan gebeurt er verder niets toch ?!

er staat nog wel zo'n unit op, voor zo'n 65 euro.
263541192992

In no Sense, Nonsense

Ik heb ook 2x mijn centjes terug.
Het was inderdaad een deal die te mooi was om waar te zijn. Een 2 in 1 Hot air station, en ook soldeerbout, en accessoires voor 16 euri's gratis thuisbezorgd. Jammer maar helaas.
Maar ja, ik blijf opletten om jullie binnenkort wellicht wederom een mooie aanbieding voor te kunnen schotelen.

@Tidak Ada; was het niet zo dat je al op "kopen" had geklikt, en toen realiseerde dat je je paypal eventjes niet meer in kon?
Want dan is de koop al geregistreerd bij ebay.

TonHek

The fastest way to succeed is to double your failure rate.

Ik had ook een keer zoiets. Zeer betaalbare labvoeding... snel: zou verzonden zijn. met tracking. Verwachte levering: langzaam... weekje later volens tracking geleverd, maar ik heb niets gehad. Postnl gebeld en die hebben me de postcode van de geadresseerde van die zending gegeven. Bij lange na niet de mijne. Ebay case: niet gekregen... ebay: case afgewezen: tracking zegt afgeleverd. Uiteindelijk voor mekaar gekregen dat de case heropend is. Toen heeft ebay besloten: transactie fout gegaan, geen schuld verkoper, ebay betaalt de koper. Dus ik heb mijn geld terug, de verkoper is naar de bahamas....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

Multimeter bij lidl..

En op dit plaatje zie ik geen Cat rating, dus in het moment na deze foto van de man links staat zijn haar recht overeind, zijn bril gelanceerd en zijn baard een andere styling...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Kruimel

Golden Member

Wie verkoopt er tegenwoordig nog 2000 count meters? :? De laatste bejaarde 7106 klonen moeten anno 2019 nog snel de deur uit blijkbaar. Voor dat geld zou ik eerder een Chineesje als de Aneng AN8002 (op Banggood voor €11) kopen, die heeft ook geen CAT rating, is goedkoper, True-RMS, autoranging, heeft een hogere resolutie (6000 count) en je krijgt er een temperatuurprobe bij. Overigens zou ik met geen van beide in de buurt van netspanning komen, dan moet je gewoon iets kopen als een Fluke 101, kan je ook geen kostbare en gevaarlijke foutjes maken met een stroombereik.

Ja. Ik ga er van uit dat een goedkope multimeter 7 euro kost.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Net even gekeken bij de plaatselijke Lidl, de multimeter heeft een CAT III rating gekregen.
Of dat ook klopt kun je niet zo zien, moet er eerst een teardown van verschijnen ergens.

Vol st(r)oom er tegenaan!
Hubie

Special Member

De raaco lookalike ladenkastjes van de Aldi voor 8 Euro zijn zaterdag weer te koop.Komen 1 (of 2) keer per jaar voorbij.

Dit topic is gesloten