Via perpetuum mobile magneet stroom maken

Dit topic is gesloten

Ik dacht dat zoiets altijd stil viel als je daar geen energie in stopt. Zijn opbouw is nu wat hobby-achtig maar is dat echt zo?
https://youtu.be/z2q_UwD2bvE?t=597

Damn the torpedoes, full speed ahead!

Tweede keer in twee dagen: Hunter was me voor: "Nee!".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fzwart

Golden Member

Hij draait het alleen maar rond en laat de onderkant niet zien want daar zal wel een draad door de bodem heen lopen naar een spanningsbron onder de tafel.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar
LetterHenk

Golden Member

Een mooie platte li-ion, 't is net een plankje :)

Action expresses priorities LH

Op 8:38/8:39 zie je ineens dat de hoeveelheid Hotglue (hete lijm?) rond de lamphouder is verdubbeld.

High met Henk

Special Member

dat laatste was mij ook opgevallen idd.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Frederick E. Terman

Honourable Member

????????? ?????, ???-?? ??? ?? ????????? ? ?????

'Laat de onderkant eens zien; hij ligt niet vlak op de tafel'.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Wat mij eerder verbaast is dat het motortjes zijn die normaal op 5V DC draaien, uit die spoelenconstructie dus ook iets van 5V komt (anders fikken de motortjes uit), maar je er net zo makkelijk een spaarlamp op kunt laten branden die 220V AC nodig heeft!

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Op de ene motor zit alleen een elco en één draad van de spoelen die in serie staan. Op de andere motor zit de lamp aangesloten en de andere draad van de in serie aangesloten spoelen. Mis ik wat?
Het moet voor de goed gelovigen gemakkelijk en vooral snel na te maken zijn. De meeste attributen zijn doorgaans wel voorradig in de hobbyschuur.
Plankje kwam niet ver van de basis.

Eigenlijk gek dat dit niet op de klimaattafels van Hr. Nijpels aan de orde is geweest. Die geloven ook dat NL de opwarming van de aarde kan tegen houden. Gewoon even wachten op de volgende ijstijd levert eerder het gewenste resultaat op.......

Op 21 januari 2019 14:42:14 schreef buzzy:
Op de ene motor zit alleen een elco ..

Je laat je in de luren leggen. Het lijkt op een elco, maar er moet toch een verbinding zijn tussen de batterijen onder het plankje en de 5V motor

Op 21 januari 2019 14:49:33 schreef ohm pi:
[...]Je laat je in de luren leggen. Het lijkt op een elco, maar er moet toch een verbinding zijn tussen de batterijen onder het plankje en de 5V motor

Wat dacht je van de draadjes naar de lampfitting?

Dit filmpje komt kennelijk van dezelfde maker. Ik zie bekende onderdelen voorbij komen.

https://www.youtube.com/watch?v=oDf0NrsptR0

[Bericht gewijzigd door buzzy op maandag 21 januari 2019 14:52:12 (19%)

1e Motortje wat aan de "elco" zit werkt als motor en drijft 2e motor aan die als generator geschakeld is. De spaarlamp hol je uit en je stopt er een paar ledjes in en die sluit je aan op je 2e motortje. En o wonder, 'gratis' licht en gluelijm.

pa3gws

Golden Member

Op 21 januari 2019 14:59:10 schreef ohm pi:
1e Motortje wat aan de "elco" zit werkt als motor en drijft 2e motor aan die als generator geschakeld is. De spaarlamp hol je uit en je stopt er een paar ledjes in en die sluit je aan op je 2e motortje. En o wonder, 'gratis' licht en gluelijm.

Alleen jammer dat het niet blijft draaien.

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Een perpetuum mobile is totaal nutteloos. Je kunt er immers geen energie uit onttrekken (om je auto te laten, lamp te laten branden, boormachine aandrijven, ...). Als je energie onttrekt, valt ie stil.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
Sine

Moderator

Een van de top comments zal er niet ver af zijn.

How long does the battery last??

Verder is het gewoon onzin, en daar heeft deze 'Tuber' blijkbaar zijn beroep van gemaakt.

Hij heeft er wel 11 miljoen kijkers mee gehaald, en dat is ook kassa. voor hem dan.

Bij hem werkt het wel, via veel vieuwers inkomsten genereren en toch daarmee energie kunnen kopen.
Indirect werkt het dus wel.

Maar het is ook voor hem niet "perpetuum". :7

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
joopv

Golden Member

Op 21 januari 2019 20:40:04 schreef 2N3055:
Hij heeft er wel 11 miljoen kijkers mee gehaald, en dat is ook kassa. voor hem dan.

En fantomas heeft daaraan meegeholpen door dat "nepnieuws" hier nog eens te verspreiden.

mel

Golden Member

Dit valt onder de zelfde categorie als isoterische audiokabels en zo. Volksverlakkerij :)
Het is zo, volgens de eerste wet van de thrmodynamica? * , er nooit meer energie uitgehaald kan worden dan er word ingestopt.

*Het kan best een andere wet zijn, daar wil ik af wezen :P

[Bericht gewijzigd door mel op dinsdag 22 januari 2019 13:46:43 (53%)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Anoniem

Mel, dank dat je het opmerkt, niemand had het door ;-)
Youtube staat barstensvol,met dergelijke goochelfilmpjes.
Het ene alspitsvondiger dan het andere.
Drie voorwaarden moeten er zijn voor veel hits: het moet actueel zijn, spectaculair en het moet zo echt mogelijk lijken.

Voorbeeld: Een filmpje met een totaal nieuwe toepassing van de NE 555 schat ik op toch wel minstens 20 hits ;-)

[Bericht gewijzigd door Anoniem op dinsdag 22 januari 2019 14:08:42 (43%)

dat is dan ook eigen aan youtube. als je éénmaal zo een filmpje hebt bekeken, wordt je direct ook 20 gelijkaardige in die lijst voorgesteld. dus iemand die er in gelooft of wat van gehoord heeft, zit allemaal die filmpjes te bekijken.

als ik filmpjes zie waar ze 2 kleine DC motortjes met elastiekjes aan elkaar hangen en iets met 'free', 'energie' zie passeren, klik ik niet eens aan.

ik was 10-12jaar toen ik dit al probeerde en dacht ook de uitvinding van de eeuw te hebben gemaakt.
ik stak er 12V in, en haalde 30V DC uit de andere eruit.
ik had dan ook snel door dat er aan de ene meer stroom inging, dan de andere kon leveren

ik had een mechanische DC/DC converter gemaakt... (toen dacht ik nog dat ik een DC transfo had gebouwd)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Snap niet dat er mensen zoveel moeite steken in hele constructies om minieme hoeveelheden energie op te wekken?

Wat is het doel nog?

Je hebt tegenwoordig toch windenergie, zonneenergie, aardwarmte etc
wat hetzelfde effect heeft, je wint energie uit een bron waar je zelf niet voor betaalt

Maar als die bron aanwijsbaar en niet geheimzinnig is, is het niet voldoende?

Op 22 januari 2019 14:13:38 schreef DK:
Snap niet dat er mensen zoveel moeite steken in hele constructies om minieme hoeveelheden energie op te wekken?

Dat komt omdat er nog steeds mensen zijn die geloven dat je energie uit niets kan maken. En omdat er mensen zijn die wel weten dat het niet kan, maar er een genoegen aan beleven om de eerstgenoemden met getructe filmpjes in hun geloof te versterken.

Dit topic is gesloten