Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

pa3gws

Golden Member

Op 18 april 2019 19:28:01 schreef maartenbakker:
De zekeringen zijn individueel getest. Dan ga je je toch wat afvragen...

De zekeringen zijn natuurlijk bedoeld voor 230 Volt.
Die kan je prima testen met een 9 volt Nicad. >:-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Waarschijnlijk getest met een linksgedraaide quantum conductance meter.

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 14 november 2018 20:20:56 schreef ohm pi:
[...]
Voor de geinteresseerden. Hier een linkje (pdf-file) over de ward leonard schakeling. [...]

Oooo, zie ik nu pas. Leuk! Dank je wel.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Shiptronic

Overleden

Ik heb hier ook nog zekeringen te koop, € 10,--/st , allemaal ok getest op werking >:)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Op 18 april 2019 21:39:47 schreef Shiptronic:
Ik heb hier ook nog zekeringen te koop, € 10,--/st , allemaal ok getest op werking >:)

Ik verkoop glaszekeringen afgeschermd door nonnen ingewikkeld aluminium folie. Voordeel is dat de zekeringen ook veel meer stroom aan kunnen.

Dat had toch te maken met welke kant het draad op getrokken was? ??

duck-tape does miracles...so do I
High met Henk

Special Member

Hmm het trekken maakt echt wel een verschil...

Aanvankelijk moet je flink je portemonnee trekken
En als je dat er voor betaald laat je als echte rukker ook flink het vel over je oren trekken

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Das vriend Pauwels van Peacock Audio weer.
Ik denk dat we de beste meneer toch maar eens bij de GGZ moeten melden; ik heb nog nooit zo'n flauwekul gehoord als dat wat deze meneer uitkraamt.

Er zit vast een hardverguld, cryogeen behandeld, quantumgetunneld schroefje los.

Ligt het aan mij, maar luisteren audiofielen ook altijd naar muziek waar ik nog never nooit van heb gehoord? (en als ex-DJ toch wel enig verstand van muziek).

Die zekering werkt prima ;) Na het plaatsen ervaren ze een beter geluid, dus missie geslaagd.

Zo belachelijk als je even google op die termen is er ook nog nooit iemand die er van gehoord heeft, dat zou je toch aan het denken moeten zetten.

Ik voel echt een hoog hifi-placebo gehalte in die reviews. Inplaats van dat er eens een objectieve meting wordt gedaan. Maar waarschijnlijk is er geen meetapparaat zo gevoelig als het hifi oor...

Hubie

Special Member

Op 19 april 2019 21:41:47 schreef Semtexx:
Das vriend Pauwels van Peacock Audio weer.
Ik denk dat we de beste meneer toch maar eens bij de GGZ moeten melden; ik heb nog nooit zo'n flauwekul gehoord als dat wat deze meneer uitkraamt.

Er zit vast een hardverguld, cryogeen behandeld, quantumgetunneld schroefje los.

Ligt het aan mij, maar luisteren audiofielen ook altijd naar muziek waar ik nog never nooit van heb gehoord? (en als ex-DJ toch wel enig verstand van muziek).

Bij zijn klanten zitten er dan meerdere schroefjes los denk ik zo. ;-)
Het is gewoon het verkopen van een illusie aan mensen met een goed gevulde beurs.
Ik zat net ff te zappen op TV.Ook zoiets.
Bel naar de auralijn,slechts 4 euro per minuut.
Kijk dat is pas handel!! Er gaat niets over de toonbank en toch geld binnenharken met oeverloos gezwam.

maartenbakker

Golden Member

Het ergste is dat dat soort inbelnummers een maatschappelijke functie vervullen voor eenzame mensen of mensen die ergens mee overhoop liggen. Ik ken een bejaarde die haar spaargeld er in een moeilijk periode aan heeft uitgegeven simpelweg bij gebrek aan een voldoende geduldig luisterend oor.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Shiptronic

Overleden

Waarom kennen we dit fenomeen met name in Nederland? Als ik snachts eens zit te zappen, zie ik dit eigenlijk alleen op de Nederlandse commerciëlen, waarom kunnen die niet gewoon een programma uitzenden zoals alle ander zenders? ( het zijn met name de zwakken die hier uitgebuit worden/gevoelig voor zijn)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Ik zou betreffende dame niet zwak willen noemen. Er is gewoon een gat dat maatschappelijke diensten laten liggen. Het ging dan niet om de astronomie astrologie maar gewoon om te kunnen praten.

Verder neem ik zonder meer aan dat andere landen ook zulke vullers kennen. Ik zat een keer op de satteliet rond te bladeren en ik geloof dat ik toch behoorlijk wat televerkoopdiensten tegenkwam waaronder ook dit soort en natuurlijk de nodige sekslijnen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
eSe

Honourable Member

...astronomie...

Oeioei, ajaj, astrologie bedoel je.

Ik hoop dat er hier geen astronomen meelezen, die gaan kwaad zijn :-)

Groetjes,
eSe

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
High met Henk

Special Member

Zwaar off en weer beetje on topic.

Ik was, zoals toen wel vaker, tot laat werk van studenten aan het corrigeren. En het werd zo laat dat mijn vrouw het zat werd en naar bed ging.. Wat ook vaker gebeurde.

Omdat ze tv aan het kijken was, vroeg ze of deze aan moest blijven. Ze weet dat ik niet tegen stilte kan..
Dus ja laat maar aan.

Na 1.00 kwam de nachtprogrammering.

Hallo. Ik ben hete hetty, bel mij.

Hi, bel mij ik ben warme wilma..

En na 5 minuten herhaalt zich dat. 7 minuten na 1.00 stond de tv uit..
Wat is dat mega irritant.. Kan me niet voorstellen dat er iemand belt...

Je vraagt je af waar het on topic was? Ik keek het vak industriële automatisering na....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Henk, toch ben je zwaar off-topic, want wat heeft heisse Heidi met audiofiele High-end nonsens vandoen? ;-)

Hubie

Special Member

@kris van Damme: Dat ben ik toch niet met je eens hoor.
Zowel hete Hetty en heise Heidie en de audio nonsens verkoper proberen beide om mensen zo veel mogelijk geld af te troggelen en zo toch wel een vergelijking.

Op 19 april 2019 21:41:47 schreef Semtexx:

Ligt het aan mij, maar luisteren audiofielen ook altijd naar muziek waar ik nog never nooit van heb gehoord?
(en als ex-DJ toch wel enig verstand van muziek).

Waarschijnlijk wel, ja. denk aan singer-songwriters, alternatieve rockbands als Pearl Jam, REM en The Cure. symfo en progrock uit de jaren '70 doet het altijd wel goed. Klassiek, Jazz en Blues in al hun verschijningsvormen. namen als Diana Krall, Patrica Barber, en Joe Bonamassa kom je vaak tegen. soms wat oudere synthezisermuziek zoals JM Jarre, Kraftwerk en Vangelis, een enkele keer moderne metal als Dream Theatre of Rammstein.
Stromingen zoals country (op Johnny Cash na) hiphop, house, trance, jaren '80 en top 40 popmuziek, en Nederlandstalig vallen over het algeheel in die groep wat minder in de smaak.

Thevel

Golden Member

Wat gaan we toch weer heerlijk off-topic... :) :)

Hubie

Special Member

Niets aan de hand,de mods geven eerst altijd een waarschuwing.
(Die er zo aan gaat komen vrees ik) ;-) ;-)

Thevel

Golden Member

mods slapen al een tijdje denk ik... :Z

Hubie

Special Member

Ik ga nu ook de klamme lappen opzoeken. ;-)

Door hoeveel 5532s of 4558s zal de gemiddelde mastertape van een beetje gerenommeerde muziekgroep zijn gegaan?

Zal daar een 100 euro per stuk kostende, vergulde TO-99, door elven bij volle maan gesmede opamp ooit nog mooie muziek van kunnen maken?

Dit topic is gesloten