Audiofiele High-End nonsens, deel 2

Dit topic is gesloten

Op 9 november 2018 22:36:54 schreef Thevel:
[...]Maar je heb natuurlijk niet gezien dat de kabel cryogeen behandeld is... :)

En alleen met fluwelen handschoenen aanpakken, die kabels worden door onbevlekte nonnen gemaakt.

Hubie

Special Member

Op 18 oktober 2018 00:57:58 schreef Shiptronic:
Die kapjes zitten los en kan je zo wisselen, je kan zelf opgeven welke letter/teken waar zit.

ik vond dat ook veel praktischer.

[bijlage]

Bij Dymo doen ze dat in de fabriek al. ;-)

Anoniem

Wordt dit topic niet stilaan een "schrijf je frustraties van je af" zelfhulpgroep?

Het lijkt me duidelijk dat de eisen van een muzikant met een getraind oor een stuk hoger liggen dan van iemand als ik die geen do van een re kan onderscheiden.

Bij sommigen is de muziekinstallatie een waar statussymbool en er gaat dan ook veel geld om in dat wereldje. Handelaars vragen dan soms erg veel geld voor hu producten. Omdat het geen massaproductie is, is die prijs soms gerechtvaardigd maar vaker niet.
Je moet ook rekenen dat echt kwaliteitsmateriaal een pak duurder is dan namaak. je hoeft geen hogeschool gedaan te hebben om te beseffen dat vergulde pluggen duur zijn. Kun je die pluggen voor een schijntje kopen bij een aanbieding in de harddiscounts mag het duidelijk zijn dat dat goudlaagje wel hééél erg dun is. En als je bij de Chinees 20 van die pluggen voor een Euro koopt dan is het vast een goudkleurige neplegering die erop ligt.
Maar waar veel geld omgaat en de kopers meer geld dan parate kennis hebben, liggen de oplichters natuurlijk ook op de loer.
Als ik die schreeuwerige publiciteitskreten lees moet ik onwillekeurig aan wijlen Tandy denken.

High met Henk

Special Member

Een dun goudlaagje is prima.
Koper of zilver geleidt namelijk beter..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 9 november 2018 22:36:54 schreef Thevel:
[...]Maar je heb natuurlijk niet gezien dat de kabel cryogeen behandeld is... :)

kop op zeg , iedereen weet toch dat je dat kan ruiken
en deze kabels roken precies als stofzuiger / verleng kabels

Thevel

Golden Member

Nu we het weer over Cyrogeen hebben, hier weer een stukje flauwekul.

De weerstand van zuiver koper neemt met ongeveer 3% af

Neem een 10% dikkere ader, veel goedkoper en je bereikt veel meer.

Het interessante verschil is een sterk toegenomen regelmaat in de kristalstructuur van het koper. Dit maakt dat een doorgaand signaal niet “uit elkaar” valt door onregelmatigheden in het metaal. Het signaal wordt veel minder “uitgesmeerd”.

In normaal koper raken elektronen de weg kwijt of zo?
Wat een ongelooflijke onzin... hahaha.

mel

Golden Member

In koud materiaal gaan de elektronen minder snel bewegen..Dus ze gaan allemaal op een kluitje zitten, omdat ze het koud hebben .. :9

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
High met Henk

Special Member

Op 11 november 2018 01:09:38 schreef Thevel:

[...]In normaal koper raken elektronen de weg kwijt of zo?
Wat een ongelooflijke onzin... hahaha.

Nu snap ik eindelijk dat tijdverschil van afgelopen zomer. Wij die serviers maar de schuld geven.. Arme stakkers.

De redenen waren
Onzuiver koper, waardoor de elektronen de weg kwijt raakten en het tijd signaal uit elkaar viel
En door dat warme weer waren de kabels verre van cryogeen

Goh ineens is er bewijs dankzij dit artikel gekomen..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
mel

Golden Member

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Turbokeu

Golden Member

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Krelis Vonketrekker

Golden Member

Ik heb draadloze speakers gekocht,een verademing. Heb jaren testen gedaan met luidspreker kabels,ook met coax kabels, RG213, wel te horen in de hoge tonen, maar een kerkorgel was een afknapper. toen werd het G5 Signature, van Siltech, op aanraden van een artikel in het blad MUSICHOME van feb. 2001, jaren plezier van gehad, maar met warm weer, (deze zomer)klinken ze matig! Ik gebruik twee Homo blokken, voor een gelijk waardige overdracht van de Hi Fi keten.Maar nu met de draadloze speakers klinkt het fantastisch, kan ik ieder aanbevelen. p.s. geen led verlichting gebruiken, dan krijg je averechtse rafel storing in het midden gebied.Ook mijn vrouw is antoesjast, met stofzuigen lagen die slangen altijd in de weg. TIP:het stopcontact van je Hi Fi installatie nooit laten gebruiken voor de stofzuigen.Gebeurt het toch, dan moet je 24 uur een straalkachel van 2000 Watt op het stopcontact zetten, om de faze weer simetrichs te krijgen. Mij al paar keer overkomen, heb dan ook een blondje (vrouw). Misschien is het interessant om een luister sessie te houden voor de CO leden??

Tidak Ada

Golden Member

Draadloos? Een als je nu "bedorven lucht" in de kamer krijgt? Dat zal het luistergenot wel weer bederven. Géén uien en bonen eten dus!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Thevel

Golden Member

Op 13 november 2018 14:50:05 schreef Krelis Vonketrekker:
Ik heb draadloze speakers gekocht,een verademing.

Om de draadloze overdracht sterk te verbeteren kun je Wifi spray gebruiken. :)

Al jaren heb ik perfecte geluidsweergave.
Mijn luidsprekerkabels lopen door gewone PVC buis van 40 mm. Vanuit mijn vriezer heb ik een leidingsysteem lopen waardoor koude lucht via een ventilatorsysteem door de PVC pijpen wordt geleid. Om energieverlies te beperken wordt de gebruikte lucht via een koolstoffilter gereinigd, gedemagnetiseerd en teruggevoerd naar de vriezer.
Links en rechts hebben gescheiden circuits. De voeding van de vriezer heeft een uitgebreid netfilter en er zit een precisie thermostaat in.
Het resultaat is iets minder als bij -273 graden C, maar het komt aardig in de buurt van supergeleiding. Het lijkt wat ingewikkeld, maar ik bespaar wel de kosten van goede luidsprekerkabels, die toch altijd zo'n 250 Euro per meter kosten. Mijn luidsprekerkabels zijn ca 10 meter lang.

High met Henk

Special Member

Heb ik ook geprobeerd draadloze speakers.

Ik vond de geluidsdruk nogal tegenvallen.
Wat mij wel opviel is dat ik bepaalde details op de achtergrond veel beter kon horen.
Ik vond de S/R ratio wel erg tegenvallen met 0:∞
Wat mij opviel is dat met name de gangsta rap muziek veel beter klonk.

toen ik de speaker draden terug aansloot klonk mijn favo muziek toch wel weer. Heb ze derhalve maar laten zitten.. Hoewel mijn vrouw en kinderen het wel fijn vonden dat ik ze nu hoorde

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Krelis Vonketrekker

Golden Member

Henk, ik draai hoofdzakelijk kerkorgel muziek. Mij boxen zijn gemaakt van eikenhout, nl van oude kerkbanken, dat is het enige hout wat goed is voor kerkorgel, multiplex rammelt te veel!

pa3gws

Golden Member

Op 13 november 2018 14:50:05 schreef Krelis Vonketrekker:
Ik heb draadloze speakers gekocht

Hier lees ik iets tegenstrijdigs. :-p

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
mel

Golden Member

Ik wilde ook draadloze speakers..Hiervoor heb ik dus de kabels afgeknipt, en werkelijk, ze werken geweldig.. ze zijn muisstil :P

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Krelis Vonketrekker

Golden Member

PA3GWS, ja,het is tegen strijdig, de boxen werken op luchtdruk, gevoed, door slangen, niet door kabels, en dus draadloos.luchtdruk, daar werkt ook een orgel op, vandaar het super geluid!Geen scin effect, geen inspraak van zotte zendamateurs,geen bliksem inslag mogelijk, zelfs geen spreekspoel, gewoon terug naar de basis. Project van de TU Delft van twee jaar terug. Google er maar op, zal je verbaast staan!!!

Ik heb een ward leonard in de kelder staan voor de voeding van de versterker, met een 2,5tons vliegwiel wat 3 dagen nodig heeft om op gang te komen. Speciaal over laten vliegen.

3 dagen??

Wow, dan kan je een moi poosje doorramelen als de wijk eens zonder stroom komt te zitten.
Knoop er een Fairbanks Morse 32D aan vast, en het zal misschien wat vlotter op gang komen. (Ohjee... Diesel..... Wat zeg ik nu??) :-D

Welke kabels heb je dan gelegd van de Ward Leonard naar de audio installatie?? Mogen ook een paar duiten kosten verwacht ik?

Neovo

Slechtziend aan linker oog, Blind aan rechter oog. Hosting van Forumbestanden: https://drive.google.com/drive/folders Meetarsenaal welke ik heb: https://drive.google.com/file/d/1vx54QxPe6YS3pJhybK_y0a380MYUFGyb/view

Op 13 november 2018 23:13:25 schreef maus0611:
Ik heb een ward leonard in de kelder staan voor de voeding van de versterker, met een 2,5tons vliegwiel wat 3 dagen nodig heeft om op gang te komen. Speciaal over laten vliegen.

Dat zal lekker regelen. :+
Voor de geinteresseerden. Hier een linkje (pdf-file) over de ward leonard schakeling. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/34686/ylitolva_kari.pdf. Het is geen zware kost. Het leest lekker weg.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op woensdag 14 november 2018 21:35:36 (26%)

Mijn topic is net gesloten maar moest hier toch echt om lachen. Een draadzekering/smeltzekering van 150 euro. Beschrijving:

Voor audiofielen met High-End audiosets zijn de *** zekeringen een ‘must have’, simpelweg de beste zekeringen die er bestaan, Punt!

Wat maakt deze *** Fuses zo bijzonder? ** Fuses omvatten de nieuwste technieken op het gebied van passieve Quantum Inductieve Koppeling. Naast het speciale conditioneringsproces gevolgd door een signaal van 1.000.000 volt dat ze Quantum Tunnelling noemen en dat de geleidende routes binnen de speciaal ontwikkelde smeltdraad wijzigt. Daarna voegen ze een Quantum Inductief oppervlak toe dat Grafeen (koolstof van één atoom laag dik in een hexagonale structuur) bevat om de elektrische golf te stabiliseren die het systeem voedt.
*** zekeringen geven een dramatische verbetering in systeemprestaties ten opzichte van alle andere audiofiele zekeringen.

5 x 20 mm of 6,3 x 32 mm: € 150,=

rob040

Golden Member

Die zekeringen zijn vast polariteitsgevoelig en dienen eerst uren te worden ingespeeld.
Blijft leuke business als je de verkoper bent.

maartenbakker

Golden Member

De zekeringen zijn individueel getest. Dan ga je je toch wat afvragen...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten