Fostex 280 multitracker, cassette slaat af na +/- 2 seconde

Op 31 maart 2018 15:01:32 schreef AudioDre:
Mijn recorder spoelt ook niet geweldig. Op het moment dat ie stopt met spoelen dimt het teller display ook. Daarna slaat ie af. Beetje krachteloos allemaal. Ik ben benieuwd wat de oplossing gaat worden.

Lijkt meer op een motor die erg veel stroom gaat trekken, doordat hij vast zit of collectorsluiting heeft. Daardoor zou het zomaar kunnen dat de voedingspanning wat daalt. Is natuurlijk maar een gis. Ik heb het apparaat nooit op de werkbank gehad, laat staan dat ik er iets in heb gemeten

Hallo, ik heb een van deze gerepareerd. de microschakelaars waren het probleem. Ik ben op zoek naar de servicehandleiding. kan iemand me helpen? bedankt. Sorry voor mijn arme Nederlanders. Ik kom niet uit Nederland :)

Op 1 mei 2016 01:15:08 schreef Zoef de Haas.:
Die dingen zijn heel simpel te meten, met de scoop of met een goede analoge meter. Er zijn 3 aansluitingen, voeding meestal 12 volt, in het midden massa en de andere is uitgang. Gewoon deck op zijn kant en meten aan de uitgang. Daarvoor hoeft het apparaat niet eens te lopen, gewoon de boel aan zetten, meter aan de sensor, reel draaien en kijken wat er gebeurt. Als het goed is zwaait de spanning op de uitgang op en neer tussen 1 volt en 9 volt. In het schema zit er nog een tor aan de uitgang die naar de processor gaat, is doorgaans beter te bereiken dan de sensor zelf, hier geldt: Meten is weten!

Groetjes Hans.

Hallo, ik heb precies hetzelfde probleem als de originele release, dus ik heb de hall ic getest met de voltmeter. Wat moet ik uitzoeken als deze werkt? Op de uitgang meet ik altijd ongeveer 4v, met kleine druppels (3.5v voor weergave, 3.9v voor ff/rew) als ik transportfuncties activeer. Ik ben Frans, dus ik heb DeepL gebruikt om je te begrijpen en te antwoorden, vergeef me voor de benaderende taal... Dank u! Dank u wel!