Sony videorecorder DHR 1000

Geert111

Golden Member

Ik heb het schema er nog eens bijgehaald en pin 1 van de bandkabel is gelukkig 'N.C.', dus deze piste kunnen we uitsluiten, toch?
Komend weekend maak ik tijd om bandloop, mechanisme en spanningen grondig na te kijken.

Geert111

Golden Member

Hallo,

gisteren heb ik toestel nog eens onder handen genomen en alle spanningen die ik tot nu toe gemeten heb, waren juist.
Ik heb ook bemerkt dat bij indrukken van de 'search select'-toets de teller in alle richtingen mooi werkt maar geen beeld.
Bij normaal spelen of spoelen in eender welke richting, met of zonder play-toets ingedrukt, via shuttle ring,... geen beweging in de teller en geen beeld.
Wordt vervolgd 8)7

Geert111

Golden Member

Goed nieuws ...??
Ik vroeg mij vanmorgen af op het toestel misschien zou opnemen want dat had ik nog niet geprobeerd, altijd de focus op 'geen beeld en geen geluid'.
Dus cassette erin en opnemen. De teller werkte direct en dat was al een goed teken.
Cassette in andere speler en .... perfect beeld en geluid.
Dan mag ik er van uit gaan dat de bandloop in orde is, toch?
Misschien ergens een switch REC/PB die vasthangt?
Bij PB beweegt de teller nog steeds niet.
Iemand een idee?
Gr. / Geert

Ronald45

Golden Member

En als je die band wil afspelen, in de recorder waarmee je opnam, heb je dan weer geen beeld?

En zo nee, als je die band daarna (dus zonder opnieuw op te nemen) afspeelt op een goeie recorder? Als je dan weer geen beeld hebt weet je zeker dat de wiskop van de kapotte recorder aan blijft staan.

Geert111

Golden Member

Heb ik vlug even geprobeerd: beeld en geluid zijn op de andere recorder oké.
Maar in de recorder waarmee ik opgenomen heb, heb ik dus nog steeds geen beeld en geluid.

[Bericht gewijzigd door Geert111 op dinsdag 5 november 2019 17:05:22 (37%)

Geert111

Golden Member

Hallo,
Dit wou ik toch even melden:
vandaag wilde ik enkele oude VHS-cassettes digitaliseren maar dit lukte niet rechtstreeks van de recorder naar de pc.
Met de Sony kon ik dat vroeger wel en ik was van plan om hem deze week toch maar naar een servicecenter te brengen.
Ik wou nog even testen wat hij nog deed en niet deed om juiste info aan het servicecenter te kunnen geven maar na het starten van een DV-cassette hoorde ik geluid in de hoofdtelefoon, de ledjes van de
Vu-meter en de bandteller werkten
eveneens. Toestel vlug op een TV aangesloten en alles werkt.
Na 4 jaar plots weer oké.
Hopelijk blijft het zo. :)
Grtz/Geert

Zo, dat is pas een langzame reset......4 jaar!

Geert111

Golden Member

Kan je wel stellen maar hij doet het nog altijd. :)
Gisteren bijna de ganse dag cassettes gekopieerd.

Geert111

Golden Member

@pararuud: bestaat er voor deze Sony
of andere eigenlijk een resetprocedure?

Nee eigenlijk niet. Enigste is de supercap die na jaren leeg raakt en geheugen reset?

Geert111

Golden Member

Oké bedankt smd.
Ik ben nu al enkele dagen volop aan het opnemen en alles blijft perfect werken.
Zodra dit klaar is, gaan de opnames via de Sony naar de pc voor verdere verwerking.