Miele Softcare W2203 trommelkruis vervangen

Is wel een namiddag werk aan, even opzij zetten en later uiteen halen?
Of kan nog dienen voor wisselstukken he.

ik heb mijn vorige te koop gezet, met de mededeling dat t kruis kapt was. kreeg er nog E35,- voor, van iemand die een print nodig had, en die kwam er een heel eind voor rijden.
Zelf toen eerst een 2e hands gekocht, die kwam hier om de hoek uit het bejaarden tehuis, voor E75.
Die Miele heeft me E1000,00 gekost en deed het 10 jaar.
Dus als die 2e hands het 9 maanden uit hield was ik uit de kosten!
Uiteindelijk is die naar mijn moeder gegaan, en heb ik een dorp verderop weer een Miele gekocht, waarvan ik net weer het manchet heb vervangen....(bij die vorige ook)

zit sinds 2009 in de PV.
Semtexx

Golden Member

Ik heb eieren voor mijn geld gekozen. Het ding heeft voor mij een gezegende leeftijd en de komende maand kom ik door de vele dienstreizen niet eraan toe een dag werk aan de machine te spenderen. Hij moet ook gewoon zijn wasjes draaien (ergo: is onmisbaar)

Trommelkruis + 2 nieuwe dempers en een dag werk is ook voor mij te gortig. Ik heb wat filmpjes op youtube bekeken hoe dat ding uit elkaar moet en ik heb er bot gezegd eigenlijk ook geen zin in. Komt daarbij het extreem kalkhoudende water in Zuid-Duitsland en objectief bekeken is het voor mij dan ook wel een keer klaar.

Een nieuwe Siemens staat inmiddels op zijn plaats, en een reparateur geeft nog 25 euro voor de Miele(en sleept m zelf twee trappen af)...

Van kalk gaat het trommelkruis niet defect, maar wel van extreem veel zeep, lage temperaturenen en slecht spoelen!! Dus denk er om met je Siemens!!Ik denk dat je met de Siemens de helft haalt qua levensduur, Tis geen Miele

Het voegt niks toe aan dit topic, maar wil het wel even kwijt...

Maandag bij een kapper geweest dewelke een W383 bezat. Zou van 2002 geweest zijn. Toestel had niet minder dan 26.800 uren gedraaid!!!
De kapster in kwestie gebruikte bijna uitsluitend waspoeder, enkel voor de hele fijne wasjes op lage temperatuur vloeibaar. 2x per week 95°C was.

Eigenlijk heeft ze er nooit defecten aan gehad. Nu de transformator op de EL150C print defect. Wij moeten op de zaak in zo'n geval de volledige print vernieuwen. Schokdempers waren ook op. Gezien de vele gebruiksuren is er beslist geweest om het toestel te vervangen.

Trommel nog in perfecte staat. Ik heb er van dat type toch al afgeschreven wegens het bekende trommelkruisprobleem...

Zeep en temperatuur doet dus wel degelijk iets. Ik wil dergelijk leven eens zien gebeuren met de gemiddelde Siemens/Whirlpool/...

Trafo is los leverbaar, wel een oplichterszaak dus! sorry, maar dat is wel waar... Meeste zaken hier in de buurt ( Expert, EP etc) vervangen WEL de trafo. ( Of laten het doen door reparatie bedrijven)

Neen, dit is echt de boel oplichten.... Machine had makkelijk hersteld kunnen worden voor bedrijf gezien voor 150-200 Euro, en dat is ruim genomen!! laat dit maar lezen aan je baas dan!

Jazeekers hebben zeep,temperatuur etc invloed op het kruis

Op 28 november 2019 18:59:54 schreef smd:
Trafo is los leverbaar, wel een oplichterszaak dus! sorry, maar dat is wel waar...

Ik word daar ook knettergek van, maar ze hebben bij ons blijkbaar contracten met Miele. Ze dienen te werken zoals de mensen van Miele dat ook doen.
Kijk je in de onderdelenlijst van dat type en er staat enkel een bestelnummer bij die print en niet bij de trafo, moet de print vervangen worden. De baas is daar superstrikt in.

Ook bij andere toestellen (merken) al 100.000 keren discussie over gevoerd. Ik vind printjes swappen niet herstellen; mijn oma zou dat ook kunnen. Hij vindt dat wel, want dan ben je zekerder. Tsja, hangt er vanaf welke kennis je hebt/ moeite je wilt doen natuurlijk.

Op 28 november 2019 21:42:36 schreef Beeldbuisje:
Ik vind printjes swappen niet herstellen; mijn oma zou dat ook kunnen.

Foutzoeken is een dure hobby en de klant zit nog met een oude print.
De vraag blijft dan nog: "Is de nieuwe print kwalitatief beter of betrouwbaarder dan de oude?"

Tsja, Ohm Pi, je bent net zoals de baas van Beeldbuisje, mede oplichter. Want nieuwe print nog een oude machien, beter om maar een nieuwe machine kopen, is alles nieuw!! Sja, zo kunnen we allemaal wel de afval berg groter maken....

Te weten dat Miele WEL de trafo's los leveren!! Jarenlang besteld kosten 34 Euro!!! Nu door een andere trafo fabrikant....

@smd, Je moet niet gemeen naar mij kijken maar naar Miele en andere fabrikanten. Die moeten kwalitatief goede en eenvoudig te reparen spullen maken.

Op 29 november 2019 18:56:39 schreef smd:

Te weten dat Miele WEL de trafo's los leveren!! Jarenlang besteld kosten 34 Euro!!! Nu door een andere trafo fabrikant....

heb je daar nog een Miele bestelnummer van? Wil ik maar al te graag eens onder mijn baas zijn neus wrijven...

Ik zoek hem op! Toch te gek van woorden om een wasmachine af te keuren op een trafo van enkele tientjes?? Anders kan je de print officieel laten repareren door Peter Stuart met officiele garantie

Enne Ohm Pi, Een trafo vervangen is toch niet te veel werk??

[Bericht gewijzigd door smd op zaterdag 30 november 2019 18:48:21 (14%)

Een trafo vervangen doe je in een paar minuutjes. Uitmeten dat een trafo defect is kost meer tijd. Soms kost het ook veel tijd en moeite om bij het defecte onderdeel te komen. Niet alle machines zijn even servicevriendelijk gebouwd.
Na een aantal reparaties kent de monteur de zwakheden van bepaalde wasmachines.
Die kennis is vaak tijdbesparend totdat de fabrikant dat model uit productie neemt. Dan begint alles weer van voren af aan.

Op 28 november 2019 18:59:54 schreef smd:
Trafo is los leverbaar, wel een oplichterszaak dus! sorry, maar dat is wel waar... Meeste zaken hier in de buurt ( Expert, EP etc) vervangen WEL de trafo. ( Of laten het doen door reparatie bedrijven)

Neen, dit is echt de boel oplichten.... Machine had makkelijk hersteld kunnen worden voor bedrijf gezien voor 150-200 Euro, en dat is ruim genomen!! laat dit maar lezen aan je baas dan!

Jazeekers hebben zeep,temperatuur etc invloed op het kruis

als je dit zakelijk gaat bekijken, is die machine echt afgeschreven. herstellen en steeds andere problemen krijgen, en dus wachten en niks kunnen wassen wil je niet, dus een andere. ken dit van een wasmachine/droger bij een zwembad. die moesten bezuinigen, dus geen externe wasserij voor de handdoeken meer. er werd een set machines van aeg uit de top reeks neergezet, in 6 jaar tijd was het echt op met die dingen, draaiden 5 daags meermaals per dag een volle trommel.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik werk (amsueer O-) ) volgend jaar 15 jaar in die zaak.
Mijn hele leven al aan elektronica bezig, vaak ook aan buizendingen. Ik zou als het ware de onderdelen zelf ook nog herstellen. Moet je bij buizenspul soms al eens doen.

Nu heb ik echt 14,5 jaar tijd nodig gehad om een lijn te trekken tussen professioneel en hobby.
Als mijn buurman zijn wasmachine morgen defect is en ik heb zo'n trafo nodig, gegarandeerd dat daar een nieuwe trafo ingaat en geen nieuwe print. Later tijdens proefdraaien nog een gezellig biertje op z'n terras, trafo afrekenen en klaar.

Elk geval is anders, maar natuurlijk is er nu een nieuwe Miele geleverd van +/- 1500€ in dat kapsalon. Ik weet wat de baas erop verdient, dus hij die er "moet van leven" is nu natuurlijk beter gesteld.
Ik vind de redenering van testman in deze case ook op zijn plaats.

Dat hij alsnog toch geen "dief" is die enkel maar uit is op nieuw illustreer ik graag met volgend voorbeeld:

Eén van de talloze discussies tussen mijn "alles-moeten-weten-en-oplossen-hoe-dan-ook" en zijn printen willen vervangen kwam met de QFU's.
Die tv's zijn wegens hun erg mooie beeld in 2012-13-14 erg veel verkocht geweest bij ons. Vaak dure jongens bij geweest, nog niet oud en al tijden niks meer van leverbaar.
In hun woede om printen te swappen kwam ik dan met het idee om die BGA's te reballen. Dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad toen ik daarmee boven kwam.
Dankzij dit forum, enkele toestellen van mijn "hobbykant" van kennissen en Deusjevoo, enkele mooie resultaten behaald.
De baas er toch van overtuigd en elke QFU SSB met BGA-problemen gaat nu linea recta naar Deusjevoo.

De klant zijn QFU is voor een mooie prijs hersteld. Toestellen kunnen wellicht nog even mee. 99% van de klanten kijkt in België toch tv mits settopbox.
Ken geen enkel ander bedrijf in de buurt die die moeite doet. Lijkt me voor een bedrijf dat dienst na verkoop hoog in het vaandel draagt mooie publiciteit.

Ik verwacht natuurlijk wel dat, eens de tv's 10 jaar zijn, we hiermee gaan stoppen. Zie de oorsprong van dit verhaal.

@smd: +1! Ik hoor/lees het Miele nummer graag :)

Miele nummer is: 4403510. Vervangen door de BV EI48 10196Y geproduceerd door Hahn.

Je moet ook eens anders denken: Als je een nieuwe machine verkoopt,heb je idd direct winst, klopt. Maar als je de trafo had vervangen, Winst dus! klant blij,machine draait weer en je had binnenkort of direct ook de schokbrekers vervangen, ook weer winst.. Nu 8 jaar niets en afval berg groter....

Marges zijn niet zo groot meer op nieuwe machines, misschien heeft hij er plm max 300 Euro op gepakt... nou nou, wat een winst!!

Oh ja, met de QFU doen jullie wel print herstel maar niet voor de andere printen?? Wat doen jullie met de bekende AEG en Whirlpool syndroom van de LNK 304?? Ook een nieuwe print??

Tsja, ik vind een klant tegemoet komen wel een belangrijk ding een tevreden klant komt bij je terug...( Sommige daargelaten en worden nooit tevree..)

[Bericht gewijzigd door smd op zondag 1 december 2019 18:53:35 (81%)

Een probleem dat blijkbaar vaak voorkomt;
Er staat zelfs een filmpje op youtube hoe je die kan checken en vervangen.

Jammer dat er weer een goede machine op de afvalberg belandt, naast de vele anderen.

Op 1 december 2019 18:50:26 schreef smd:
Oh ja, met de QFU doen jullie wel print herstel maar niet voor de andere printen?? Wat doen jullie met de bekende AEG en Whirlpool syndroom van de LNK 304?? Ook een nieuwe print??

Jep, AEG volgen we niet, maar bij Whirlpool gaat er ook een nieuwe print in. Zelfde verhaal. Toegegeven, vlak voor Whirlpool en Indesit één pot nat geweest zijn eens tegen gezondigd. Er was aan de nieuwe printen niet aan te komen. Ik moest ze wel herstellen.

Bij Miele weet ik dat het overeenkomsten zijn; andere merken, tsja onwetendheid vd baas?

Nu een goede machine op de afvalberg... :X
Dat ding zijn respectabele urenteller moet toch ook even meegenomen worden dacht ik...
In vernoemd geval kan de eigenares haar machine slecht missen. Het is voor haar professioneel (kapster) lastig om zonder wasmachine te zitten. De kans is groot dat er kleinigheden gaan haperen in de toekomst.

Nu goed, al eerder vermeld, mij moet je niet overtuigen. De baas overtuigen is me al 14,5 jaar niet gelukt, dus dat zal nooit lukken.
Ik zal het tijdens het hobbyen wel regelen :-)

@smd: bedankt voor die partnummer. Daar ga ik straks eens mee zwaaien.

Yep, als je een print professioneel laat repareren is het beste er zijn vele bedrijven die het uitvoeren.Ten eerste is jullie marge hoger en te n tweede beter voor afval berg en ten derde je komt de klant ook tegemoet.

Tsja uren teller.... so what?? Miele haalt met gemak wel meer dan 35000 uur!

Gisteren eens in het bestelsysteem van Miele (België) gekeken. Helaas kwam dat nummer niet meer voor. Dus officieel bij Miele is het helaas niet meer terug te vinden :/

Mijn record van wasuren staat op een goeie 39.000 uren en die machine is toen hersteld geweest (W986 aquastop defect). Machine van een tuinder; er waren in de loop der jaren wel eens nieuwe kogellagers in gestoken.
Maar goed, een 986 was dan nog eentje van de "oude" generatie.

Nee, maar nog wel nieuw bestelbaar bij een andere leverancier, origineel Hahn...

Op 2 december 2019 08:30:22 schreef Beeldbuisje:
Nu een goede machine op de afvalberg... :X

300-serie Miele en goede machine in een zin http://i.fok.nl/s/emo.gif Miele is naar de klote gegaan de seconde dat ze de tweede generatie 900-serie machines (dus met twee druktoetsen en alu flutkruis) hebben geintroduceerd.

Heeft een MRT34 in z'n linkerzak!

Snap er niets van AW Debiel...

Miele was gewoon de beste. Totdat ook daar in plaats van technici de managers de baas werden. En alles kan dan goedkoper want kwaliteit is niet belangrijk. Tenslotte hoeft een machine alleen maar de garantieperiode mee te gaan. Erg spijtig.

Mijn miele heeft er denk ik al een 15.000 uren erop zitten. Wel lagers, elcos en relais vervangen. En al 2 keren koolborstels, de eerste keer had ik namaak en die waren binnen 2 jaren op.