Display e-bike

Op de bijgaande foto’s een display + controller van een “Popal e-Bike enroute.”
Omdat het display stuk was heb ik een nieuwe gekocht. ( qua uiterlijk identiek aan de oude)Die nieuwe functioneerde niet. Toen heb ik het oude display gerepareerd en alles doet het weer. De controller was dus niet stuk gelukkig.
Toch zit het mij niet lekker dat het nieuwe display niet matcht met de controller.
De controller is niet bekend bij de leverancier van het display, aansluit gegevens kan hij niet leveren.
Mijn vraag is nu, of iemand iets meer weet over deze controller en het bijbehorende display ?

Groeten,
Hugo

als je haar maar goed zit
Shiptronic

Overleden

oude display is aangemeld op de controller middels een ID? de nieuwe word dan niet herkend. Waarschijnlijk heb je iets van software nodig.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Ik heb net navraag gedaan bij de leverancier ( ATP Holland), maar zij gebruiken geen id in hun systeem.

als je haar maar goed zit
Shiptronic

Overleden

Je hebt er 2 , je kan zelf vergelijken waar de verschillen zitten, voedding? output (analoog/digitaal?), zit er iets los op de print ?

de orginele heb je gemaakt, moet dat met een nieuwe ook lukken?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Het “ oude “ display heb ik open gefreesd en na reparatie weer dicht geplakt.
De kabel heeft zes draadjes. Vijf hebben een functie. ATP zei, de witte is niet in gebruik. Echter, bij de oude was dat niet zo. Daar is het gele draadje niet in gebruik. Dat leverde enige verwarring op. Maar na het open fresen was het duidelijk.
De voeding is voor beide exemplaren identiek.( rood /zwart).
Het nieuwe display laat de fiets op één snelheid rijden i.p.v. 3. En de verlichting is niet te regelen met het display.
Het uitwisselen van groen, blauw, wit, geel ,levert behalve een keer rook, geen positief effect op.
Kortom, ik krijg de indruk dat er in het oude display een ander stukje electronica zit dan in de nieuwe.

als je haar maar goed zit

Nog een detail dat misschien iets zegt over de herkomst van het oude display, er zit een connector aan die precies lijkt op de julet connector op het nieuwe display. Echter ze verschillen een paar tienden mm in omvang. Ze passen dus niet op elkaar. Op de oude connector staat “ dream”. Dat is een type/merk dat ik nog niet eerder ben tegengekomen.

als je haar maar goed zit

Op 17 april 2020 12:31:15 schreef Huug:
Op de bijgaande foto’s een display + controller van een “Popal e-Bike enroute.”
Omdat het display stuk was heb ik een nieuwe gekocht. ( qua uiterlijk identiek aan de oude)Die nieuwe functioneerde niet. Toen heb ik het oude display gerepareerd en alles doet het weer. De controller was dus niet stuk gelukkig.
Toch zit het mij niet lekker dat het nieuwe display niet matcht met de controller.
De controller is niet bekend bij de leverancier van het display, aansluit gegevens kan hij niet leveren.
Mijn vraag is nu, of iemand iets meer weet over deze controller en het bijbehorende display ?

Groeten,
Hugo

Bij mijn display rood+ zwart- groen power intensity naar motor blauw electric lock dat is bij mijn gegevens zelfde display bij nij 810

t lijkt gewoon een simpele chinese OEM

Wel zie ik wat genoemd over 'old en new model'

https://www.aliexpress.com/item/32946923989.html

Eventueel kun je m ook compleet incl controller bestellen (31 euro)
https://www.aliexpress.com/item/4000504353124.html

Maar voor het geld zou je ook nog een los paneeltje kunnen bestellen (14 euro) en die proberen.
https://www.aliexpress.com/item/4000439208921.html