Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Dave van EEVblog was er ook al achter gekomen dat die bananen pluggen slecht zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=ZASKMqgrY70

big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Intussen heeft Ali de maximum-aflevertermijn verhoogd van 60 dagen naar 90. Een teken aan de wand?

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 18 mei 2020 11:32:55 schreef big_fat_mama:
Intussen heeft Ali de maximum-aflevertermijn verhoogd van 60 dagen naar 90. Een teken aan de wand?

Dan kun je niet meer reclameren en negatief commentaar geven. Een vet teken zou ik zeggen. Haal het gewoon ergens anders.

Ruben_Lichtenvoorde

Golden Member

Er zijn in China wel betrouwbare 4mm stekkers te vinden, ik gebruik deze voor diverse transceivers en ook na veeldvuldig wisselen blijven ze prima klemmen. Ik zie dat ze wel een stukje duurder zijn geworden maar ze zijn altijd nog goedkoper dan hirschmann exemplaren. Volgens mij kan er zelfs 4mm2 kabel in..

http://s.aliexpress.com/IfuiIZRZ

Ik gebruik al jaren deze van Farnell. Sterk / stevig en niet duur. €1,35 per stuk.

Deze zijn verkrijgbaar in de kleuren zwart, rood, blauw, geel en groen.

https://nl.farnell.com/1698963

https://nl.farnell.com/1698964

I love it when a plan comes together !

Je links eindigen door een typfoutje bij MIL-C connectoren.

Rood: https://nl.farnell.com/1698963
Zwart: https://nl.farnell.com/1698964

Ik heb ook prima ervaringen met deze connectoren.

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 18 mei 2020 19:29:39 schreef Jochem:
Je links eindigen door een typfoutje bij MIL-C connectoren.
...
Ik heb ook prima ervaringen met deze connectoren.

Ik zie het. Thanks en aangepast.

I love it when a plan comes together !

Ik heb een (Chinese) label-printer gekocht.

code:

usb 1-1.5: Product: POS Label Printer
usb 1-1.5: Manufacturer: GD32 Microelectronics

Die meld zich als een chip van GigaDevices, een Chinese STM32-cloon-fabriek(*).

(*) Ze zullen wel meer maken, maar daar ken ik ze van.

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 19 mei 2020 15:30:12 (13%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fatbeard

Honourable Member

Zit ik me door 33(!) pagina's met resultaten heen te worstelen op zoek naar bruikbare koelplaatjes verschijnt ineens dit op mijn scherm:

175 results, maar geen matches :?

Browser backtoets gebruikt en voilà, opnieuw 33 pagina's. 8)7

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

die website heeft al lang problemen in de zoekfunctie.

zoek je iets, krijg je 13 000 resultaten.
sorteer je op prijs, heb je nog 500 resultaten en diegenen die je zoekt zijn weg

Op 17 mei 2020 09:28:13 schreef fcapri:
ik trek er mij weinig van aan.
60day buyer warranty, money back garantee.

wel die zijn voorbij. vroeger contacteerde ik de verkoper om de buyer protection te verlengen voor het afliep, maar daar hou ik mij niet meer mee bezig.
aliexpress sluit orders automatisch af als het verloopt, zonder enige melding of email. er zijn diverse packetjes geweest waar ik na een maand afvroeg: waar blijven die toch. en zie dat alles is verlopen en geen dispute meer kan openen.

wel, dan ga ik mijn centen op andere manieren terug krijgen. dus elk order die over termijn gaat, en de verkoper heeft niet zelf beslist om de protection te verlengen, daar zal refund voor komen als ali het order afsluit zonder levering.
...

en de eerste is binnen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
fatbeard

Honourable Member

Het schijnt besmettelijk te zijn, TI heeft er ook last van en da's toch geen Chinees(?):

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 17 mei 2020 11:42:20 schreef eSe:
[...]
<<>>

De volgende keer geef ik gewoon terug wat meer geld uit en koop Hirschmann of gelijkaardig materiaal bij een Europese leverancier.

Groetjes,
eSe

Mijn ervaring is (hoewel je geluk kan hebben) dat wanneer je iets neemt wat echt veel goedkoper is, je ook vaak prut krijgt. Wanneer je de iets duurdere producten neemt, zeg tot 50% van de prijs hier, dat je kwaliteit goed/gelijk is aan wat je hier zou kopen. Daarvoor zijn de reviews met foto's ook erg belangrijk om te zien of er ook werkelijk verkocht wordt wat op hun foto's staat.
Jij had deze stekkertjes vast geen erg goede review gegeven.

Meestal betaal ik ook voor de ali standard shipping, gewoon omdat ik te ongeduldig ben :)

Eigenlijk kwam ik hier kijken om te zien hoe het met de bestellingen gaat op dit moment en die vraag is al redelijk beantwoord.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Intussen komen hier nu de spulletjes aan die ik besteld had in de laatste weken van maart. Sommige waren al over de 60-dagengrens van Ali, en dus kon ik niet meer melden dat ze zijn aangekomen. Sneu voor die handelaars, vind ik dan, maar wellicht worden die binnen Ali wel vergoed op een of andere manier.

Als ik de "tracking"-gegevens bekijk dan lijkt het me ook alsof de zendingen vooral hier in BE erg lang zijn blijven liggen.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord
bprosman

Golden Member

Sommige waren al over de 60-dagengrens van Ali, en dus kon ik niet meer melden dat ze zijn aangekomen. Sneu voor die handelaars, vind ik dan, maar wellicht worden die binnen Ali wel vergoed op een of andere manier.

Als ik dat aan zie komen meld ik dat meestal, dan extenden ze dat.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Sine

Moderator

De laatste leveringen die met ali standard shipping onderweg zijn komen tegenwoordig aan met DHL in plaats van met postnl.
Ook dingen die door de brievenbus gaan, hebben de Chinezen een nieuwe loophole gevonden om goedkoop te kunnen leveren?

Op 12 juni 2020 13:09:22 schreef big_fat_mama:
Intussen komen hier nu de spulletjes aan die ik besteld had in de laatste weken van maart. Sommige waren al over de 60-dagengrens van Ali, en dus kon ik niet meer melden dat ze zijn aangekomen. Sneu voor die handelaars, vind ik dan, maar wellicht worden die binnen Ali wel vergoed op een of andere manier.

Na 60 dagen gaat ie vanzelf op "ontvangen" en wordt de order afgehandeld. Ik krijg de laatste weken mailtjes met "bad news regarding order XXX" Dan is de 60 dagen op of bijna op en... in 3 van de 4 gevallen was ik hem vergeten bij Alie als ontvangen te markeren (alsnog gedaan en dat kon!), de laatste is echt zoek en heb ik een dispute geopend.

Als ik de "tracking"-gegevens bekijk dan lijkt het me ook alsof de zendingen vooral hier in BE erg lang zijn blijven liggen.

Jazeker. Ik heb van de 30 die nog onderweg zijn zo'n 14 pakketten die al "in het land" zijn.....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 12 juni 2020 13:09:22 schreef big_fat_mama:
... Sneu voor die handelaars, vind ik dan, maar wellicht worden die binnen Ali wel vergoed op een of andere manier.

Helaas, het geld (totale aankoopprijs van het product en verzending) wordt gewoon bij de verkoper gehaald. Hij is dus het product kwijt en de gehele betaling.

Zo werkt het bij eBay ook. Als een koper klaagt dat die het product niet heeft ontvangen kan die een claim indienen. eBay is vrij cru als zo'n claim wordt ingediend. De koper heeft altijd gelijk. Ook in deze tijd als 80% van de (vracht)vliegtuigen niet vliegen en dat de koper langer moet wachten op het pakketje. Als verkoper kun je hier niets tegen doen. De servers en software van eBay bepalen dat de koper altijd gelijk heeft. Je moet alleen maar hopen dat de koper het spelletje eerlijk speelt.

Inmiddels heb ik de meeste blotevoeten landen al uitgesloten van mijn verkoop. Zij ontvangen wel maar gaan alsnog klagen dat zij het product niet ontvangen hebben. Gratis product, want meestal een dure aanschaf voor mensen in die landen. Ik ben het product kwijt en de verkoopsom ook kwijt. Wordt gewoon van mijn PayPal rekening afgehaald. En ik krijg "strafpunten" van eBay omdat ik niet mijn best heb gedaan... :/

Geen compensatie door eBay. Het lijkt wel zo, maar is niet zo.

I love it when a plan comes together !

Hehe ik vond het altijd leuk om de scammers te scammen, we hebben de sdcard truuk gehad, waren 8gb sdcards maar verkochten ze als 32gb, waren geflashed naar 32gb, b.v. een foto/pc/android dacht ach een 32gb laat ik die is ff volpompen, echter de laaste 8gb werden bewaart, ideaal voor je trouw foto's of andere momenten die je niet kwijt wil.(deze scam is (helaas) wel voorbij, heb hier 20+ sdcards, ik moest dus hoger bieden dan iemand anders, anders was diegene wel de l*l)

Powerbank scam bestaat nog steeds, dus je koopt een 50000mah PB, en je krijgt mss 10000mah, in mijn geval wel gratis, meet ze na, en klaag ze aan wegens fraude, en krijg men geld terug.

Leds ook nog een mooie scam van ze, je besteld 15w (220v) en je krijgt mss 5w, hehe, altijd men geld terug gehad, sommige zijn gehaaid, prima je wilt het terug doe ff 16 euro op de refund en dan stuur ik ze terug om een order van 10 euro (bestel er meestal 3-5st)

Goeie tijden met die chinezen, ik heb altijd de regel als ze de helft leveren van wat ze beloven, neem ik men verlies alles eronder, word het vol gas :)

Ik heb zelfs leveranciers en dan wil ik bestellen zien de username, kan helaas niet leveren, hahahaha, en ja kan zelfs bij vrienden laten leveren maar wel grappig dat de scam word voortgezet i.p.v. eerlijk te gaan leveren. (gelukkig beginnen ze ook in te zien dat dit niet kan, met name de led flood light beginnen en werkelijke waarden te tonen b.v. 10w etc)

Misschien wel leuk om een speciaal topic ervan de maken, alle scams op te zoeken, massaal te bestellen, en ons geld terug te krijgen, gratis spul en je maakt de wereld er nog beter van :)

Alles met een knipoog ;-)

@ritmeester:

Ik heb een keer wat besteld en na "ebay-arbitration" werd er besloten: "klant krijgt geld terug, verkoper zat niet fout."

Nou, dat zat ie wel, dus dat heb ik doorgegeven. "Mijnheer bemoei je er niet mee, wij hebben zat tools om fraude te detecteren dus het was geen fraude, jij krijgt je geld terug, verkoper mag z'n geld houden".

Paypal biedt ook "verkopersbescherming". Je moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen, zoals tracked shipping. Hmm. Sinds ik zelden meer met PostNL verstuur kom ik daar tegenwoordig eigenlijk bijna altijd voor in aanmerking. Hmm.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

@rew:

Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt met eBay of PayPal.

Met welke vervoerder verstuur jij nu kleine pakketjes? (meestal kunnen mijn pakketjes door brievenbus)

I love it when a plan comes together !

code:

12 Jun 2020 17:57:08 GMT+02:00
Dear BitWizard B.V,

You received a payment of €xx,yy EUR from .... (...@gmail.com)

You can now ship the items. To see all the transaction details, log in to your PayPal account.

It may take a few moments for this transaction to appear in your account.

Seller Protection - Eligible

Toen ik nog met Postnl verstuurde kostte aangetekend/tracked versturen naar het buitenland (80% van m'n business) 20-25 euro. Met pakketjes die 30-35 waard zijn is dat niet de moeite waard.

Ik doe het nu met "deutschepost". Die vragen aan DHL Express om mijn "batch" naar Frankfurt te vervoeren en dan gaat het daar "op de post". Zonder tracking nummer is nog wel goedkoper maar waar ik met postnl in 90% van de gevallen de boel zonder tracking op de plek van bestemming krijg, doet Deutschepost dat voor bijna hetzelfde bedrag MET tracking.

De marketing gast van Deutschepost stuurde me een offerte waarin uitgegaan werd van 3000 poststukken per maand. Ik heb toen gereageerd: Lijkt me ontzettend interessant, maar ik ben bang dat die offerte voor iemand anders was. Zo ben ik terwijl ik eigenlijk onder hun minimum volume zit, toch binnengekomen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ik vind het behoorlijk interessant om te vernemen hoe dit verhaal er uit ziet van langs de andere kant, ttz als verzender. Dank!

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Ter info: Ik heb "goedkope SI23000" op ebay gekocht. Ik heb ze toen getest en "goed genoeg" bevonden voor waar ik ze voor gebruik. Mogelijk is het verschil met het datasheet wat ik gevonden had veroorzaakt doordat ik toen niet goed gemeten had.

Anyway, handig van deze SOT23 fetjes is: D'r staat gewoon "2300" op zodat je direct weet wat het is, niet opzoeken wat W5 nu weer is....

Chinese assembly fabriek zet er onderdelen op met als opschrift: "P21852"...... Andere chinese fabriek had "P21901" gebruikt....

Toch maar eens opgezocht... D'r hoort "P2" op SI2300 fetjes te staan. P2 en productie datum.... Mogelijk is m'n ebay-buit toch niet echt. Anderzijds, het kan best zijn dat er een 2300A is die met de markering "2300" door het leven moet o.i.d. Ik heb dus EEN datasheet van een SI2300 die zegt dat er normaal P2 op staat. Dat sluit niet uit dat er een andere datasheet 2300 als opschrift vermeldt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 13 juni 2020 02:40:40 schreef RvEldijk:
Leds ook nog een mooie scam van ze, je besteld 15w (220v) en je krijgt mss 5w, hehe, altijd men geld terug gehad, sommige zijn gehaaid, prima je wilt het terug doe ff 16 euro op de refund en dan stuur ik ze terug om een order van 10 euro (bestel er meestal 3-5st)

Zie het andere topic de posts van mij "Waar krijg ik dit onderdeel deel 6".

Lijkt op een nieuwe truuk: Zou men bewust het verkeerde sturen?
Op de email order bevestiging staat het juiste en op de envelop waar de spullen in zitten het goede type.
Je zou dan niet kunnen klagen dat het fout is want er zit toch in de envelop wat erop staat.

-edit- In de email stond 50W en op de envelop dus 30W.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Dit topic is gesloten