Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Koop ook daar geen opslag media zoals SSD, sdcards, USB flash, zonder dat je weet hoe je ze moet testen.

Deze mensen hebben een SSD gekocht, en kregen een USB flash drive erin, zijn geflashed naar welke grote je maar wil. (kunt elke usb/sd flashen naar welke grote je maar wil, je wil een 10tb usb stick,...sure)

Vaak zijn USB/SD afgekeurd door b.v. kingston, ze pakken die zooi uit bakken, en verkopen die weer door met "bad sectors" toen ben ik gestopt bij Ali omdat ik maar aan moest tonen dat het slecht geheugen was, heeft ze gewoon geld gekost.

Hehe pure oplichting allemaal :) Zulke lieve en aardige mensen :)

https://www.ontrack.com/blog/2019/06/03/how-to-spot-a-fake-ssd/

Wel mooi dat ze nog wat gewicht erin gestopt hebben om je het idee te geven van een echte drive :)

Ik zie nu de nieuwe generatie scams, ook hun worden er beter in/van, pas maar op.

Alles met een knipoog ;-)
maartenbakker

Golden Member

Op 20 juni 2020 13:30:25 schreef RvEldijk:
Ik betwijfel dat sterk aangezien de financiering uit China komt, die gaan egt niet naar een lokale bank om het rond te krijgen, sterker nog mss word dit wel eens gefinancierd door de CCP, weet jij veel. Als ze uit Hongkong komen vind ik ze persoonlijk niet eens chinees

Heb je wel eens aan zo'n snackbarhouder gevraagd waar hij vandaan komt? En denk je nou echt dat de CCP geld in snackbars gaat steken? Natuurlijk moet een agent onopvallend zijn, maar hij moet ook wel op een plaats zitten waar hij wat kan doen. Soit, er zal wel eens een snackbar in een zwartgeldcircuit zitten of in duistere handeltjes, maar daar heb je niet 'alle horeca' voor nodig. Zoals je ook niet in alle telefoonwinkels duistere zaakjes kunt doen - ook daar geldt dat de afkomst van de eigenaar verwarring kan zaaien omdat zowel de goede als de criminele zaken lichtgetinte mensen achter de balie hebben.

Die mensen die je proberen te op te lichten, te neppen op die webshops, zijn ook egt super lieve mensen, aardig en vriendelijk enzo.

Ik heb er gelukkig nog nooit mee te maken gehad, en meestal zijn de prijzen nog wel naar wat je krijgt. Rotte appels die ertussen zitten zijn een product van hun regime. Iets met eerst het vreten en dan de moraal, of ieder voor zich en Marx voor ons allen. Dat kun je henzelf niet eens heel erg kwalijk nemen al moet je natuurlijk doen wat je kunt om dat te bestrijden. Het is ook niet alsof het een volksaard is ofzo. Percentueel gezien zijn mensen die zoiets flikken alsnog sterk in de minderheid al zal het percentage vanwege de genoemde omstandigheden iets hoger liggen dan hier.

Klopt idd, maar slaat wel de bodem onder je eigen economie uit, ik zal de laatste zijn die lokaal iets gaat bestellen, ik bestel alles daar om mensen in de EU iets duidelijk te maken.

Behalve dat je niet de bodem onder je eigen economie uitslaat als je het goed doet. Gereedschappen en onderdelen zijn voor kleine ondernemers vaak niet beschikbaar of niet betaalbaar als je ze niet importeert. Rossmann vroeg zich hardop af of het voor een startende ondernemer nut heeft om te kiezen tussen een Chinees soldeerstation van 200 dollar en een amerikaans van 1200 dollar. Door het Chinese station te kopen pomp je het geld van je reparaties sneller terug in de Amerikaanse economie, of ueberhaupt als je door de hoge prijs van de gereedschappen dan maar besluit om wat anders te gaan doen zoals een uitkering trekken.

Het terugverhuizen van innovatie en productie naar het Westen is onvermijdelijk, maar dat is geen kwestie van vandaag op morgen. Je moet dus je voordeel doen waar je dat kunt doen en soms is dat simpelweg op Aliexpress (waarmee we weer on-topic zijn).

Punt wat ik wilde maken, hoeveel friettenten (met Nederlanders) zie jij in China, zelfde percentage ? wij hebben hier niet eens friettenten, was ooit iets nederlands.

Jij beschouwt alle Chinezen die je hier ziet (ongeacht of ze nou uit Hong Kong of Taiwan of Vietnam of Japan of ... komen want dat zie je niet) als een exportproduct met korte lijntjes naar Xi. Dat wakkert racisme aan waar je de verkeerde mensen mee in de kaart speelt. Bovendien is het hooguit een natte droom en zou Xi wel alle Chinezen als onlosmakelijk eigendom van de partij willen beschouwen ook als ze een buitenlands paspoort of permanente verblijfsvergunning hebben, maar zoals ik al zeg de meeste waar ik van weet dat ze in de horeca zitten zijn 2e generatie Hong Kong ofzo en hebben hun geld toch echt daar of hier gemaakt en zijn niet gekocht. Xi plaatst liever handlangers in de techindustrie want dat past in zijn eigen vijfjarenplannen.

En ja ik erken dat de asymmetrische situatie onwenseljk is maar dan kijk ik eerder naar de vestiging van grotere bedrijven dan naar kleine ondernemers. Als ik een fabriek in China wil openen, heb ik een joint venture nodig en soms een partijfunctionaris. Andersom is dat niet zo.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

En ja ik erken dat de asymmetrische situatie onwenseljk is maar dan kijk ik eerder naar de vestiging van grotere bedrijven dan naar kleine ondernemers. Als ik een fabriek in China wil openen, heb ik een joint venture nodig en soms een partijfunctionaris. Andersom is dat niet zo.

Hier ging het mij even om, een gelijk speelveld te maken, dus m.a.w. jij wil hier een friettent prima dan wel in een joint venture of een partijfunctionaris (als we die al zouden hebben), en evenredig, ik zat nog ff door te zoeken en er is weliswaar 1 friettent gerund door NLers, en je hebt het over als je een fabriek openend maar dit is dus al met een friettent (wat doet die chinees daar op de foto,..juist) ;)

Verder hoef ik jou niet uit te leggen dat chinezen niet te vertrouwen zijn (ik heb het niet over andere landen), ik heb het niet over een paar rotte appels, we zien dit overal, in elke linie, het hele land door, zelfs de CCP en de chinezen zelfs hebben er last van, dat is me wel duidelijk geworden ook binnen dit forum (praten hier binnen dit forum over duizenden mensen met verschillende scams), dus een lokale friettent is wel te vertrouwen, omdat ze zo aardig zijn ? Kom op zeg.

https://www.snackkoerier.nl/bedrijfsvoering/nieuws/2019/05/amsterdamse…

Jij beschouwt alle Chinezen die je hier ziet (ongeacht of ze nou uit Hong Kong of Taiwan of Vietnam of Japan of ... komen want dat zie je niet)

Jouw woorden niet de mijne.

Alles met een knipoog ;-)

ik weet in china meer restaurants van buitenlanders zijn, dan friettenten in belgie met een chinees als eigenaar

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

@REW Je zocht dus deze ? snap ff niet hoe je dan bij 19$ kwam deze zijn 6.23$

https://nl.aliexpress.com/item/4000262180701.html?spm=a2g0o.productlis…

Maakte maar een grapje en was tegelijk benieuwd naar je sleutel contacten ;)

Aangezien ze idd wel handig zijn en nog niet in huis heb ik er ook maar wat besteld bij Ebay, geen 100 nodig ;)

https://www.ebay.com/itm/20-PCS-KF301-2P-5-08mm-Pitch-2pin-Plug-in-Scr…

Alles met een knipoog ;-)
Thevel

Golden Member

Op 20 juni 2020 22:11:49 schreef rew:
[...]https://www.aliexpress.com/item/4001002179299.html?spm=a2g0s.issue_5pt…
:+

Bijbehorende omschrijving is ook leuk:

code:

PCB terminal is veel gebruikt in bijna alle elektronische apparatuur, 
zoals kleine elektronika horloges

5.08mm PCB terminal in een horloge? :)

maartenbakker

Golden Member

@RvEldijk: Mijn woorden, maar daar draaien jouw woorden uiteindelijk op uit. Misschien dat je zelf wel een nuance aanhoudt, maar niet iedereen zal dat zo opvatten en je speelt daardoor racisme of Chinezen die racisme roepen (tee verschillende dingen die niet geheel overlappen) fors in de kaart door weinig onderscheid te maken of te nuanceren. Ook hier geldt: als je het probleem uit het oog verliest, ben je gedoemd om het nooit of hooguit per toeval of met de botte bijl op te lossen. Dat geldt voor de huidige links-identitaire beeldenstormen die op een (1: voorhamer 2: ... 3: profit)-manier het racisme van de kaart zouden moeten vegen, maar ook voor het wantrouwen jegens mensen die de pech hebben om in China geboren te zijn, om even twee diverse voorbeelden te noemen.

Vergeet niet dat een topic als dit juist om RARE chinese transacties draait. Die tienduizenden die wel goedgaan, daar hoor je niets van. Dat staat dan weer los van dat je vaak waar voor je geld krijgt, in het verleden heb je me meermaals mensen zien verdedigen die over RUC-kwaliteit klagen. Want dat is nou eenmaal een bekende kwaliteitsklasse en daar moet je omheen navigeren - dat is ook weer terug te voeren op de 'eerst het vreten en dan de moraal' die door de politiek zo wordt afgedwongen. Iets dat overigens in alle ontwikkelende landen zo is geweest op hun eigen altijd weer iets andere maar toch vergelijkbare manier. RUC-kwaliteit was heel lang geleden RUD (ooit aanleiding om het land van herkomst verplicht op gebruiksgoederen te vermelden), en nog iets recenter RUJ gevolgd door RUT. Funai is nog steeds RUJ. Uit D en J komen tegenwoordig meestal prima spullen en uit C wel steeds vaker.

Anyway, ik bedoel te zeggen dat ik de eerste zal zijn om China als politiek geheel te wantrouwen en achter elk goed woord een kwade bedoeling te zoeken maar ook de eerste om dat fors te nuanceren. Als je je een beetje verdiept (by proxy via youtube of door handel te drijven) dan zijn de meeste Chinezen best sympathiek en net mensen.

@Henry: sorry. Ik heb mijn enige on-topic zin maar vetgedrukt. Ik probeer het kopen bij Chinese shops te verdedigen aan de hand van een politiek perspectief, dat is inderdaad gedoemd om te ver van het topic af te dwalen. Als RvEldijk zin heeft om verder te discussieeren ben ik in de coffeecorner beschikbaar.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Kunnen we nu weer ontopic blijven?

Chinese shops .. en hun rariteiten

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 20 juni 2020 23:09:24 schreef RvEldijk:
@REW Je zocht dus deze ? snap ff niet hoe je dan bij 19$ kwam deze zijn 6.23$

Ik had 20 van deze besteld:

Hmm. Ik dacht dat ik net onder de 20 euro was uitgekomen en nu kom ik maar op de 9.8 euro uit (20*0.49 euro). In het "geschil" staat dat ali aanbiedt 19.13 terug te betalen en dat voorstel heb ik geaccepteerd (maar verder staat ie nog in: "Waiting for both parties to respond"... zou ik nog wat moeten doen?).

Ah: Ik had eerst aangegeven dat er iets met shipping was. Dan (wegens "aliexpress standard shipping") regelt Ali direct alles mbt disputes. Maar nu heeft ali: "logistics: No" getagged en dan is het toch weer de verkoper die iets moet doen. Ik denk dat ik nu 3 dagen moet wachten terwijl de veroper de tijd heeft om z'n zegje te doen voordat er een timeout is en het huidige voorstel (wat Ali in naam van de verkoper heeft gedaan) uitgevoerd gaat worden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

5.08mm PCB terminal in een horloge?

Hehe idd, vol met spel vouten (calculatros, greneral), deze zending was gedoomed om mis te gaan, ook al zaten er terminal blokken in.

pakket Inhoud: 50 Stks (+/-2%) x PCB Teminal Blokken

Alles met een knipoog ;-)

Deze scam video zocht ik dus gisteren waarbij bloem zit in de 18650 batterij, met een mini batterij.
(kon hem gisteren niet vinden, en nu eerste hit)

https://www.youtube.com/watch?v=eOshOXcSkDA

Ze zijn weer verder gegaan blijkbaar met hun scam en dit doen ze dus niet meer, en stoppen gewoon minder vul materiaal in.

Gewoon goed nameten, en uiteraard gaat weer op als de prijs te goedkoop is kan het niet kloppen, dit is ook zo, zullen vast wel goeie te vinden zijn maar die zijn wel 10 euro pst. (heb nooit goeie gekocht)

Als je dit interessant vind koop de hoge waardes b.v. 6000mah voor een prikje, en na wat mailtjes heb je gratis batterijen, heb wel eens zitten denken om zo men elektrische fiets te maken, want 10x 600mah is ook al 6000mah, dat keer 10, voor 60000mah hoef je ff niet meer te trappen. :) (lol 100x18650 batterijen op je fiets, 25 refunds, en mss is dit zelfs niet genoeg)

LET WEL OP !! : dat al deze batterijen brandgevaarlijk zijn, Tesla koelt ze blijkbaar, maar ook die branden volledig af, Nissan kent blijkbaar geen koeling en als je accu pack al niet afbrand, dan gaan ze drastisch minder lang mee.

Dit kan b.v. niet kloppen.

https://www.ebay.com/itm/1-2-4-6-10-12X-Nuovo-18650-6000mah-4-2V-RICAR…

https://www.ebay.com/itm/1-2-4-6-8-10-12X-18650-Batteria-3-7V-6000mah-…

https://www.ebay.com/itm/1-2-4-6-8-10X-18650-3-7V-6000mAh-Li-ion-Recha…

https://nl.aliexpress.com/item/32805055637.html?spm=a2g0o.productlist.…

Mss wil je nog een gratis oplader erbij :)

https://nl.aliexpress.com/item/32818200797.html?spm=a2g0o.productlist.…

Uiteindelijk maakt Tesla hiermee (niet met deze fake's) hun accupack voor in de auto of thuis, zijn aanzienlijk prijzig geloof vanaf 5000 euro tot wel 25.000 euro.

Deze scam is wel voor eigen risico, als je een foutje maakt ben je je centjes kwijt, als we genoeg bestellen en refunden stopt dit vanzelf.

Alles met een knipoog ;-)

Twee mailtjes dat de bevestigingsperiode is verlopen. Eerste is nog niet binnen en bij invullen van een 'dispute' krijg ik het volgende:

na controle informatie, het pakket heeft aangekomen op bestemming land en het is in transit momenteel. bedankt voor uw geduld voor wachten voor de internationale pakket. omdat uw pakket nog in bescherming tijd, geduld wachten.

Termijn blijkt nog verlengd te zijn tot over 2 dagen en kan de 'dispute' niet af maken.
Andere pakket was 16 uur (!) voor verlopen termijn alsnog binnen gekomen ;)

Op 21 juni 2020 08:42:45 schreef RvEldijk:
[...]

Hehe idd, vol met spel vouten (calculatros, greneral), deze zending was gedoomed om mis te gaan, ook al zaten er terminal blokken in.

Spelfouten zegt niet zo veel: de officiële site waar ik mijn zonnepanelen moest aanmelden voordat Eneco mijn opgegeven waardes (negatief vergeleken met jaar ervoor) wilde accepteren stond ook vol* met spelfouten.

(*) minimaal 3, dus 'vol' is wellicht overdreven, maar gewoonlijk beginnen bij zoveel fouten toch mijn alarmbellen wel te rinkelen en ga ik geen persoonlijke informatie invullen... maar daar verplichtte Eneco me dus toe.

Jan vindt duizenden gestolen AliExpress-pakketjes op parkeerterrein

Op het verlaten en afgelegen parkeerterrein bij het voormalige HFB-complex trof de 20-jarige Sittardenaar een enorme puinhoop aan rond een vrachtwagentrailer. Het zeil van de trailer was opengesneden en de inhoud lag rondom de trailer verspreid. Het betrof een voor Nederland en Duitsland bedoelde partij van duizenden pakketjes van Ali-Express en DHL. Veel pakketjes waren geopend en leeg, zo laat Van der Kraan weten. “Toen we op dat parkeerterrein aankwamen was daar een groep Roemenen aanwezig. Die gingen snel weg toen wij er kwamen.”

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/duizenden-gestolen-aliexpr…

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op dinsdag 23 juni 2020 11:13:22 (64%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

En ik maar wachten.........

Hehe ik doe ook alleen maar wachten, maar damm, wat een flater weer, alleen weet ik voor 100% zeker dat er niets van mij tussenzit, dit zal waarschijnlijk een zending van 1 dag zijn.

Mss toch maar is die trailers van GPS voorzien, trailer is 70.000 euro (zelfs auto's die de helft waard zijn hebben ze), worden aangesloten op 24v zodra ze gaan rijden, houd zn GPS ding wel ff vol, als ik het artikel goed lees hebben ze de trekker (vrachtwagen zelf) snel verwijderd omdat daar al wel trackers in zitten.

Maar ook DHL pakketjes, die zijn over het algemeen wel serieus geld waard, aangezien de verzendkosten ervan.

Lol wij wonen naast die gasten maar denk maar niet dat zoiets hier gaat gebeuren, mooi systeem hier, die rijden wel door naar het westen.

Moet je kijken hoeveel refunds daar op de grond liggen :)

Alles met een knipoog ;-)

Hier ook in het nieuws, die foto spreken boekdelen...

https://www.hln.be/nieuws/binnenland/duizenden-gestolen-aliexpress-pak…

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op dinsdag 23 juni 2020 14:55:13 (97%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
GJ_

Moderator

Op 21 juni 2020 00:28:16 schreef Henry S.:
Kunnen we nu weer ontopic blijven?

Chinese shops .. en hun rariteiten

Zal ik er dan maar eens ééntje tegenaan gooien?

In het aanbiedingen-topic gaf r-p een link naar een usb-endoscoop op ome Ali. Ik vindt het wel vreemd dat ze die camera's verkopen in een schapen winkel :+ i.p.v. een goedkope (cheap) winkel. |:(
Staat er echt, 2x.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Kunnen we nu weer ontopic blijven?

_/-\o_

Dit hoort er toch ook allemaal bij ? het gaat uiteindelijk om wat chinese webwinkels hebben gestuurd/gedaan ?

Ik wil graag het complete plaatje, van beide zijdes.

Alles met een knipoog ;-)

Zal ik er dan maar eens ééntje tegenaan gooien?

Je wil niet weten hoeveel elektronica ik gekocht heb van een kleding winkel :)

Alles met een knipoog ;-)
RAAF12

Golden Member

Kijk daar ligt het niet bezorgde pakketje van Ome Ali
https://www.ad.nl/video/duizenden-gestolen-aliexpress-pakketjes-gevond… edit: @Roland was iets sneller!

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 23 juni 2020 18:47:12 (11%)

Kijk daar ligt het niet bezorgde pakketje van Ome Ali

Lol ow jee,..Kunnen we nu weer ontopic blijven? :)

Alles met een knipoog ;-)

Eergisteren weer twee mailtjes gekregen dat de tijd verlopen was. Dispute aangemaakt, krijg ik weer dat ik dat niet in mag dienen omdat de periode nog niet verlopen is (vermoedelijk hebben ze die dus verlengd?)

Vandaag de betreffende pakketjes binnengehad. Wederom met nog slechts enkele uren op de klok. Besteld 24 april. En het oudste pakketje van 18 april kwam ook vandaag binnen. Alsof er ergens inderdaad een vrachtwagen teruggevonden is... (In Nederland sinds 5 juni, 5 juni en 10 juni).

ali stuurt op de dag zelf de email met 'bad news about order.....'.
maar eigenlijk moet je nog een dag wachten voor je de claim kan indienen. even kijk wanneer de boel verloopt. kan ook zijn dat de verzender ook dat mailtje krijgt en snel u buyer protection verlengd.

heb er ook ene gehad waar ik de refund al had aangevraagd en de dag erna kreeg ik het pak. heb de dispute beëindigd en het pakje als 'ontvangen' gezet.

[Bericht gewijzigd door fcapri op dinsdag 23 juni 2020 22:57:43 (18%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Dit topic is gesloten