Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Ik wacht nou 2dgn als die op "finished" staat (word lastig om dat nog eens te verlengen) en dan maak ik de dispute aan, bij Ebay wacht ik al 10 dgn extra, stuur een mailtje en wacht nog een keer 10 dgn.

Wel vet dat je nu al 2x op de valreep de pakketjes alsnog hebt ontvangen ;)

Ben bang dat al die vertragingen bij de douane zitten, ik zie hier ook veel "in het land van herkomst" staan, maar ontvangen ho maar, krijg wel dagelijks andere pakketjes.

ali stuurt op de dag zelf de email met 'bad news about order.....'.

Idd dit mag best nadat ik die op "finished" gekomen is, mss wel 5dgn erna.

Alles met een knipoog ;-)

Op 23 juni 2020 23:00:28 schreef RvEldijk:
Ben bang dat al die vertragingen bij de douane zitten, ik zie hier ook veel "in het land van herkomst" staan, maar ontvangen ho maar, krijg wel dagelijks andere pakketjes.

PostNL zegt als "smoes" soms dat het fysiek bij de douane ligt. Ik heb de douane een keer gebeld en die zeggen dat ze gewoon geen ruimte hebben om dingen op te slaan: Er is NIETS fysiek bij de douane.

Het inklaren werkt als volgt: De verzender MOET op de pakketjes aangeven wat de waarde is. De transportonderneming geeft naar de belastingdienst aan: "Pakketje LX123456789CN waarde: USD10.34" en dan geeft de douane geautomatiseerd: "Belasting is EUR 0.00" en dan mag ie door. De douane houdt steekproeven.

Het kan best zijn dat de "aangifte gasten" van postnl overwerkt zijn en achterstand hebben, maar "het ligt aan de douane" is een flauwe smoes die niet waar is.

Eergisteren trouwens een zending via DHL gekregen waar 2 van de 7 paketten "opened/repacked by DHL" waren.... Of de douane ook eist dat de vervoerders zo nu en dan steekproeven doen om de aangiftes te controleren weet ik niet. Mogelijk zat de factuur niet op de buitenkant. (ik mocht iets van 358 euro aftikken voor die zending. Is terecht).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het kan best zijn dat de "aangifte gasten" van postnl overwerkt zijn en achterstand hebben, maar "het ligt aan de douane" is een flauwe smoes die niet waar is.

Ok zou kunnen, dan zou het mss toch bij postnl liggen, en dat die afdeling zwaar onbemand is, zoals al eerder besproken postnl moet ze gratis afhandelen, ik zou daar mss ook wel minimale mensen opzetten omdat het alleen maar verlies is.

Het inklaren werkt als volgt: De verzender MOET op de pakketjes aangeven wat de waarde is.

Ik krijg hier nou stickers erop dat het niet klopt, doen ze al met 2$ items, omdat de verzender het echte bedrag er niet op gezet heeft, ander voorbeeld men fake powerbank scam, die gasten zien er 50.000mah opstaan, voor 10$, soms wel 3 stickers erop, allemaal verschillend met "tegen de EU" regels, en geregistreerd nog wat, kan ze nauwelijks lezen ;)

ik mocht iets van 358 euro aftikken voor die zending. Is terecht

Lol damm, ik heb ook wel 500$ verzendingskosten gehad, was ook een zending van 4000 euro, ben ff kwijt wat ik aan inklaring kwijt was, ging allemaal met DHL, binnen 5 dgn in huis (zal wel iets van 1200 euro geweest zijn)

Ik heb nog vroeger via Hongkong zendingen gehad China kon niet invoice's neppen ofzo (durfde ze toen nog niet), en dan hadden we een forwarder in Hongkong koste extra (was ook een risico) maar ik was men eigen inklaringen aan het schrijven, een kaart was 750$, en ik geloof dat ik er 75$ van maakte voor de douane (goeie ouwe tijd, is ook verjaart dus ik dus het wel te noemen hier) maar dan hoef je ook nix meer te gaan verzekeren, want dan krijg je dus maar 5x75$ terug :)

Alles met een knipoog ;-)

Probeer ook je order op te splitsen, dus liever 5x20 euro dan 1x100 euro (als het kan), ik heb nou het probleem met men dvr (camera server) moet uiteindelijk een nieuwe, en zit eraan te denken om de 4 channel te pakken maar dan verdeeld over 4 pakketjes, dingen zijn rond de 20 euro i.p.v. een 16 channel voor 80 euro, waar weer invoer overheen komt, ook kan ik zo beter de software testen, is het niets, ben ik 20 euro kwijt.

Ook wel handig als er 1 kapot gaat, nog 3 over, nu als deze klapt houd het gelijk helemaal op.

Ik heb wel verzendingen gehad, wachten ik 3-4 dagen, weer zelfde order zodat de leverancier niet alles bij elkaar gaat gooien en er 1 zending van maakt :)

Weet iemand of die vrijstellingen van pakketten onder de 22 euro ophoud op 01-01-2021 ? ze waren er mee bezig maar kan niets concreets vinden.

Alles met een knipoog ;-)
MinCoz

Golden Member

vorig jaar vijf pakketjes onder de 20 euro besteld, bij dezelfde ali winkel.
Krijg ik na een aantal weken 1 doos binnen met daarin de 5 bestellingen samengevoegd.....

vorig jaar vijf pakketjes onder de 20 euro besteld, bij dezelfde ali winkel. Krijg ik na een aantal weken 1 door binnen met daarin de 5 bestelligen samengevoegd.....

Hahahaha, ff zeker weten dat die weg is d.m.v. tracking, dan nog even extra wachten, bijstoppen word lastig voor ze, tenzij die er nog ligt.

Kunt ook bij verschillende leveranciers doen, let wel op dat veel leveranciers dezelfde eigenaar hebben, maar zal het samenvoegen wel meevallen (aangezien ze dan met tracking nummers in de knoop raken), beter even wachten ;)

Alles met een knipoog ;-)

Op 23 juni 2020 23:00:28 schreef RvEldijk:
Wel vet dat je nu al 2x op de valreep de pakketjes alsnog hebt ontvangen ;)

;)

Krimpkous in kleurtjes besteld op 24 april. Oh, bij andere aanbieder was het nog wat goedkoper geweest, dus daar ook op 24 april besteld, komt altijd van pas. Volgens tracking op verschillende dagen Nederland binnen gekomen. En allebei op 23 juni op de mat, in verschillende verpakkingen (één gele enveloppe, één witte enveloppe).

En zeker 10 pakketjes die deze pakketjes tijdens hun reis naar mijn huis hebben ingehaald (buiten NL kun je het aan de schipping-methode wijden, maar binnen NL toch niet voor deze kleine brievenbus-enveloppe-pakketjes.)

Eén had nog 16 uur op de klok, de andere nog 8 uur. Terwijl ze slechts enkele minuten uit elkaar waren besteld. Wellicht omdat verlengen van de tijd op verschillende tijdstippen is gebeurt.

Arco

Special Member

Tracking maakt 't ook niet altijd duidelijker.
Volgens dit overzicht heeft 't pakje het land van herkomst verlaten, en was 2 dagen later weer terug in het postkantoor in het land van herkomst... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 24 juni 2020 13:10:19 schreef RvEldijk:
Lol damm, ik heb ook wel 500$ verzendingskosten gehad,

$500?
Ik nog nooit zo veel. Best een hoop!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

$500? Ik nog nooit zo veel. Best een hoop!

5x dome camera PTZ (36x zoom) ben je er zo ;) (5x6.5kg = 32kg)

Alles met een knipoog ;-)

collega heeft vandaag een brief gekregen van een incassobureau uit NL (collega woont in BE).

die heeft een zonnebril voor te fietsen met UV400 besteld via aliexpress.
in april contacteerde die Bpost omdat het pakketje reeds in belgie was en nog steeds niet geleverd. Bpost kan het pakketje niet meer vinden en krijg officieel een brief dat ze het kwijt zijn.

Nu 2maand later krijgt die een brief waarbij die 95€ minnelijke schikking moet betalen of dat die een rechtzaak krijgt.
er werd namelijk een zonnebril van merk xxx door de duoane onderschept met vermoeden van namaak. de bril werd opgestuurd naar de invoerder van benelux ter onderzoek. die bleek idd dus namaak te zijn.
nu heeft die firma dus één of andere bureau in handen genomen om 95€ 'onderzoekingskost en vernietiging van namaak' door te rekenen aan mijn collega.

op die bril staan geen logos, maar blijkbaar 'lijkt' die teveel op één of ander bekend merk. en aangezien zijn naam op dat pakje stond, krijgt hij die factuur

1) ik wist niet dat uw gegevens zomaar doorgegeven worden aan "een invoerder"
2) het is de douane die belast is met het opsporen en vernietigen van namaak artikelen en niet de fabrikant/invoerder
3) in die brief stond dat hij op de hoogte was van de inbeslagname. dat was hij niet, hij kreeg zelf van een post officieel een bericht dat het pakje 'zoek' was

ik weet niet of er nog zo gevallen bekend zijn. er werd namelijk een vrachtwagen met pakjes in luik 'geplunderd' en mogelijks beginnen ze nu zo brieven te versturen naar de 'ontvanger' adressen om nog eens 95€ te incasseren

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Bizar, wist ik ook niet, logo erop ok, maar zonder logo, moet je maar even weten of dit onder een merkrecht valt, wat een wereld ;)

De douane is ervoor om te zorgen dat illegale artikelen een land niet inkomen. Daaronder vallen bijvoorbeeld drugs, maar ook illegale producten zoals namaakkleding. En omdat jouw pakketje al je adresgegevens bevat, is het dus makkelijk op te sporen wie een bepaald pakketje met namaak heeft besteld. De douane controleert steekproefsgewijs pakketjes die uit China komen. Komt de douane erachter dat je een nep-artikel hebt gekocht, dan moet dat eerst geverifieerd worden bij de producent van het echte product, bijvoorbeeld Nike. Hier gaat flink wat tijd overheen, en er zijn ook kosten aan verbonden. Wanneer jouw pakketje wordt onderschept kan het zijn dat je een ‘boete’ thuisgestuurd krijgt.

Zolang jij een product op AliExpress koopt voor eigen gebruik, dan zijn de regels rondom namaakproducten niet helemaal helder. Er wordt in het merkenrecht namelijk gesproken over een inbreuk wanneer jij het product gaat gebruiken in het ‘economische verkeer’. Dat houdt in dat je het product dus zou doorverkopen of er op een andere manier geld mee verdient. Maar omdat jij het product waarschijnlijk gewoon voor particulier gebruik hebt besteld, geldt deze overtreding niet. Voor de fabrikant ligt dat natuurlijk iets anders.

Toch kun je wel een brief krijgen van het bedrijf React wanneer je pakketje aan de grens is onderschept. Dit is een non-profit organisatie die grote merken helpt om het merkenrecht te handhaven. De douane werkt ook samen met React. Word jouw pakketje onderschept door de douane, dan zal waarschijnlijk React worden benaderd, waarna moet worden vastgesteld of het inderdaad gaat om een namaak product. Hier zijn uiteraard kosten aan verbonden, die React (en dus het merk) moet betalen aan de douane. In veel gevallen worden namaakartikelen namelijk vernietigd.

Dit is waar de ‘boete’ om de hoek komt kijken. Jij hebt het product natuurlijk besteld op je eigen adres, waardoor het mogelijk is dat je een brief krijgt van React. Zij vertellen je dan welke overtreding je hebt begaan en welke kosten er gemaakt zijn om het product tegen te houden en eventueel te vernietigen. Er wordt vervolgens verzocht om een bedrag over te maken van enkele tientallen euro’s (of nog meer) om die kosten te dekken.

In dit geval kun je twee dingen doen. Je kunt de kosten direct vergoeden, maar je kunt ook een advocaat in de arm nemen. Dat lijkt wellicht extreem, maar over het algemeen kost het inschakelen van een advocaat niet zoveel geld, en zeker niet wanneer het gaat over een dergelijke kwestie. Vaak kun je vrijblijvend contact opnemen met een advocaat, zodat je zelf kunt horen of het je wel waard is om hulp in te schakelen. Soms kan een rechtsbijstandverzekeraar de kosten van het proces volledig vergoeden

Ref : https://chinafans.nl/namaak-op-aliexpress-kopen/

Ik snap die link met advocaat niet, dus het is niet rechtmatig ofzo ?

Vind het minstens allemaal erg discutabel, ik kan toch niet weten wat allemaal onder een merkrecht valt, logo erop etc ok, dan kan ik erin komen, ook dit zinnetje, "Maar omdat jij het product waarschijnlijk gewoon voor particulier gebruik hebt besteld, geldt deze overtreding niet".

ik weet niet of er nog zo gevallen bekend zijn. er werd namelijk een vrachtwagen met pakjes in luik 'geplunderd' en mogelijks beginnen ze nu zo brieven te versturen naar de 'ontvanger' adressen om nog eens 95€ te incasseren

Lol zo te lezen speelt dit al wat langer, maar ik vind wel dat die dan de brander in mag, die chinees geld terug betaald (doet die chinees ook 10x en dan stopt die er ook mee), en daarmee is de kous af, we zien het nu ook in de horeca, als ik me als klant misdraag, moet de cafe eigenaar 4000 euro betalen, gewoon de klant direct beboeten, en eigenaar met rust laten 8)7

Alles met een knipoog ;-)

collega heeft vandaag een brief gekregen van een incassobureau uit NL (collega woont in BE).

Stinkt, had van de Belgische douane moeten komen.

https://financien.belgium.be/nl/douane_accijnzen/particulieren/reizen/…

Ik zou even contact met ze opnemen:

https://financien.belgium.be/nl/douane_accijnzen/contacteer-de-aada

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op woensdag 24 juni 2020 16:24:24 (79%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Bedankt voor deze uiteenzetting (@RvEldijk, maar ook RvLeusden bedankt ;))

Op 24 juni 2020 15:55:11 schreef RvEldijk:
Bizar, wist ik ook niet, logo erop ok, maar zonder logo, moet je maar even weten of dit onder een merkrecht valt, wat een wereld ;)

Van de site van React:

How can you determine if goods are counterfeit?

Here are some tips:

Check the identity of the seller
Search for customer reviews
Compare your product with others on multiple platforms
Check the Manufacturer website for pricing details
Official distributors

Maar als er geen logo of merknaam opstaat kun je dan dus alleen getriggerd worden door een neuron-verbindinkje in je hersenen die zegt: hé dit ding wat ik wil gaan bestellen lijkt wel op die van Merk X!

Erg wazig als uiteindelijk die dreigbrief legitiem blijkt te zijn. Ik zou dit inderdaad niet snel betalen uit twijfel of het geen scam is. Wellicht is er sowieso een brief aan te wijden met die strekking: geen merk in de advertentie, geen gelijkenis met mij bekende merkbrillen, deze brief heeft veel kenmerken van een scam en ik zie niet in waar ik schuldig aan ben (en niet aan een adres uit de brief verzenden tenzij dit adres bv. online geverifieerd is).

Ja daarom vaag verhaal, 5 brillen ofzo, dan mag je dit mss wel verwachten, maar bij 1 lijkt me dit stug, en dan ook met deze "gemaakte" kosten.

Lijkt wel op een scam is van een "legitiem" bedrijf, zal wel te weinig binnenkomen, dan maar op deze tour, vind het wel knap dat ze het al naar het juiste (controle) bedrijf kunnen sturen.

Met die tips kom je er nog steeds niet, krijg je alsnog een rekening.

Weet niet of ze een juridisch loket hebben in BE, anders mss rechtsbijstand, geloof niet dat dit juridisch zo mag allemaal, ze kunnen het wel gewoon proberen, mss anders een brief gaan schrijven aan ze dat dit allemaal zo niet kan, let wel volgens mij is het een soort brein, met nog minder rechten, kan zijn dat er nu een vordering is van een bedrijf (boeiend) als het wel via de overheid gaat moet je wel opletten zodat je collega niet via het CJIB een vordering krijgt, ook die NL/BE vordering maakt het wel spannend.

Hoop gezeik die zon in elk geval :) Als we allemaal lekker dit betalen word dit bedrijf alleen maar groter, met meer rekeningen als gevolg.

EDIT : ze kunnen blijkbaar aangifte doen, aan de andere kant moeten hun bewijzen dat je wist dat het merk artikel betrof.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1640928

LOL wat een wereld, geloof wel dat er hier een paar meer gewaarschuwd zijn, gewoon geen merk spullen kopen, zijn die bedrijven zo weg, zijn we van het gezeik af :)

[Bericht gewijzigd door RvEldijk op woensdag 24 juni 2020 17:00:11 (15%)

Alles met een knipoog ;-)

hieronder een lijst met verdachte incasso bureau's.
misschien zit de jouw incassobureau ertussen

https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenb…

react, die was het idd. vond het al raar dat die uit NL een brief sturen, voor een pakket uit hongkong die in luik door de douane onderschept wordt.
ik heb de brief gezien, er werd gezegd om 95€ te betalen als minnelijke schikking.

maar op betreffende aliexpress link staat NERGENS een logo. als je dat type bril dan googled, zijn het idd exact die brillen, alleen zonder logo.

feedback staan er wel fotos met de brilzakjes met een 'gelijkaardig logo erop' van die fabrikant (okley vs oakley).

in ieder geval, had ik die bril op ali gekocht, ik had nooit geweten dat het een replica was van dat brilmerk, aangezien ik dat merk niet ken. hij kocht die bril half maart, midden van corona. de periode dat je dus ook niet even naar decathlon achter een andere bril kan

[Bericht gewijzigd door fcapri op woensdag 24 juni 2020 17:25:24 (31%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 24 juni 2020 15:09:24 schreef RvEldijk:
5x dome camera PTZ (36x zoom) ben je er zo ;) (5x6.5kg = 32kg)

Deze is nu 54 kg. DHL had beloofd: Volgende keer als het boven de 50kg is maken we een prijsje waardoor je niet via FedEx hoeft.... Dit keer offreren ze 540 euro. Dan maar de 480 naar FE.

Over de brillenkwestie: Als ik met een fake ray-ban op m'n neus over straat wil lopen, dan is dat toch mijn zaak? Ik snap niet hoe ik dan voor een onderschepte zending aansprakelijk gesteld kan worden voor de kosten.

Het ligt anders als je als bedrijf een paar honderd van die dingen aan het invoeren bent. Dan is er duidelijk sprake "voor in het economisch verkeer" en dan moet JIJ als importeur verantwoordelijkheid nemen.

Zomaar "niets doen" is niet goed. Je moet altijd protest aantekenen.

Geachte React, ik heb zojuist een factuur ontvangen. Er zijn kennelijk kosten gemaakt. Ik ben daar geen opdrachtgever van, dus ik voel me niet verantwoordelijk voor de gemaakte kosten.

Als er gronden zijn om mijn artikel niet toe te laten tot het land en in beslag te nemen, dan zal ik moeten accepteren dat het inbeslag genomen is en vernietigd wordt. Maar ik heb geen opdracht gegeven tot enige actie uwerzijds, dus kosten die daarmee gemoeid zijn zult u zelf moeten dragen.

Zoiets. (Als je een echte rechtsdeskundige er naar kunt laten kijken (met weinig of geen kosten) verdient dat de voorkeur.)

Ik heb een keer een incasso bureau aan de lijn gehad. Ik zou FedEx facturen niet betaald hebben. Copieen opgevraagd. Die waren naar m'n oude adres gestuurd. Dus ik heb direct FedEx betaald (niet het incasso bureau!) En dan blijven ze zeuren voor de 40 euro minimale incassokosten. Sorry, maar ik heb jullie geen opdracht gegeven.

Ik heb toen ook FedEx aangesoroken: Jullie hebben dat incassobureau voor een service in dienst genoemen en die service hebben ze geleverd: Ik heb nu betaald. Dat jullie te beroerd zijn om m'n telefoonnummer van mijn website te halen, is jullie probleem. Jullie hebben opdracht gegeven voor deze incasso en moeten met dat bureau maar wat regelen voor die 40 euro.

Zoiets is er gebeurd. Ze FE heeft niet teruggebeld zoals ze beloofd hadden, maar het incasso bureau is afgedropen.

Edit: Lees dit eens: Grotendeels met mij eens, behalve dan dat het "enkel stuks importeren" volgens deze advocaat niet eens een probleem zou mogen zijn. i.e. het zou onterecht zijn dat jou spullen in beslag genomen zijn! https://kompas-advocatuur.nl/namaak-aliexpress-goederen-douane/

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

_/-\o_

Overigens zie ik Oakley er niet tussen staan (bij de "O", niet hele lijst doorgelezen, link van rew bevat lijst van bedrijven waar React voor opkomt).

Ook benieuwd hoe erg het er op moet lijken. Mijn Lidl 3,99 bril lijkt ook aardig op de Oakley Radar van 85euro.

[Bericht gewijzigd door r-p op donderdag 25 juni 2020 00:56:24 (13%)

Mijn spul ligt blijkbaar bij de douane sinds 8 juni. Is het bij die douane zo'n puinhoop dat het weken moet duren? Het is slechts een behuizing voor een autosleutel.

Zendingsstatus Aangekomen in het land van bestemming; in afwachting van douane-inklaring
land / regio van bestemming Netherlands, land / regio van herkomst China

Aangekomen in het land van bestemming 2020-06-08 09:15:00 [GMT+1]

Zending aangekomen bij het postkantoor in het land van herkomst 2020-06-08 02:33:00

Vertrokken vanuit het land van herkomst 2020-06-05 20:00:00 [GMT+8]

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij 2020-06-04 11:34:31 [GMT+8]

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten 2020-06-03 21:18:58 [GMT+8]

Zending bij het magazijn in het land van herkomst 2020-06-03 10:39:13 [GMT+8]

Zending verzonden 2020-06-02 17:50:15 [GMT+8]

Vervoersbedrijf:
AliExpress Standard Shipping

Verzendtijd van zending: 2020-06-01 22:38:38

Arco

Special Member

Bij jou dus dezelfde melding: 3 dagen na vertrek uit land van herkomst (5 juni) is het pakje weer terug op het postkantoor van herkomst... (op 8 juni ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Mijn spul ligt blijkbaar bij de douane sinds 8 juni. Is het bij die douane zo'n puinhoop dat het weken moet duren? Het is slechts een behuizing voor een autosleutel.

Denk dat ze nog even met de zonnebrillen bezig zijn :D

Ik heb talloze pakketten met status "Aangekomen in het land van bestemming", Denk dat ze helemaal gek worden van ons ;)

Vroeger (toen je nog kuilen had i.p.v. drempels, kwam alles netjes aan in 20-30 dgn (1 jaar geleden), toen werd het al 45-60 dgn, nou moeten we al gaan denken in 90 dgn +.

Ik heb een pakketje, gaat wss nooit aankomen, "Order time: 09:31 Apr. 24" tracking staat stil sinds (2020-04-29) met nog 50 dagen te gaan op de teller, kan dus 15 augustus men refund gaan aanvragen, die ik op de 18e ga krijgen, bijna 5 maanden :)

Bij jou dus dezelfde melding: 3 dagen na vertrek uit land van herkomst (5 juni) is het pakje weer terug op het postkantoor van herkomst... (op 8 juni ;) )

Lijkt me wel effecienter om wat mee terug te nemen, i.p.v. leeg terug te vliegen :) Ook dat verhaal vandaag dat schepen praktisch leeg varen omdat het goedkoper is dan stil te liggen 8)7 word meer dan ooit nu gevlogen met vracht, alleen merken we er weinig van.

Alles met een knipoog ;-)

"Aangekomen in postkantoor land van herkomst" is volgens mij een foute vertaling op de een of andere manier. Er moet staan: "Aangekomen in postkantoor land van bestemming".

Doordat verschillende talen sommige dingen soms verschillend uitdrukken is het lastig te begrijpen dat die woordjes in het chinees heel dicht bij mekaar zitten, maar ik heb er begrip voor.

Ik denk dat het begrip in het chinees iets is als: "verzend-postkantoor-vanwaar-internationale-paketten-het-land-in-gestuurd-worden". Hetgeen dus te lang en onhandig is om te vertalen en in veel gevallen compact als "herkomst" vertaald kan worden. Dan staat er land-van-herkomst. Dat zou kunnen zijn dat het (voor de vertaal-computer) lastig is om te zien waar een woordje bij hoort. dus waar nu staat "land-van" werd "van-land" bedoeld.

Mijn "intransit" lijst is van +/- 40 naar +/- 20 gezakt. Letterlijk meer dan de helft (10/19) is "in het land". Van de 19 loopt er nu 1 case.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
GJ_

Moderator

Op 24 juni 2020 17:20:29 schreef fcapri:
react, die was het idd. vond het al raar dat die uit NL een brief sturen, voor een pakket uit hongkong die in luik door de douane onderschept wordt.
ik heb de brief gezien, er werd gezegd om 95€ te betalen als minnelijke schikking.

Als je tijd en geld hebt kun je ze ook sommeren die bril alsnog binnen een week door te sturen natuurlijk, en eventueel een minnelijke schikking eisen van 75 euro wegens gemaakte extra kosten en een dwangsom van 50 euro per dag dat ze het later doen. Wat zij mogen mag jij ook.
(dit is een matige tip natuurlijk, bij SNB-REACT maak je weinig kans)

LOL wat zijn we toch lekker bezig, maar ik moet je wel zeggen;

Lasterlijke aanklacht

Niet enkel het zelf schenden van de goede naam van iemand is strafbaar. Ook het doen van een valse aangifte (of een valse klacht bij de overheid) terwijl de aangever weet dat het feit niet is gepleegd valt onder laster wanneer daardoor de naam van het slachtoffer wordt ‘aangerand’. Dit is een zogenaamde ‘lasterlijke aanklacht’.

De lasterlijke aanklacht wordt bestraft met dezelfde straf als de straf voor laster.

Mss eens een nette brief schrijven dat dit niet wettelijk is, en dat dit onder laster valt, denk dat ze nog eens goed gaan nadenken en een makkelijker slachtoffer gaan zoeken, zou ook een link leggen met de media, dit willen ze absoluut niet dat mensen wijzer worden, zodat ook die makkelijke slachtoffers moeilijker gaan doen.

Als je tijd en geld hebt kun je ze ook sommeren die bril alsnog binnen een week door te sturen natuurlijk, en eventueel een minnelijke schikking eisen van 75 euro wegens gemaakte extra kosten en een dwangsom van 50 euro per dag dat ze het later doen

Denk wel dat je ze hiermee een lachsessie bezorgt, maar goed denk dat de toon is gezet, laster is wel zwaar en gaat via een strafrechter, als je die wint kun je alle kosten verhalen via een civiele rechter, ook hiermee kun je dreigen.

Let wel op dat hun budget groter is dan de gemiddelde burger, daarom ook de laster, ik begrijp dat het een collega is, collega is vaak werk, werk betekend geen advocaat van onvermogen, ik persoonlijk zou de 95 euro niet betalen, maar de 125 euro voor de advocaat en griffie, als ik ZEKER weet dat dit onrechtmatig is.

Persoonlijk zou ik het goed uitzoeken wat men rechten zijn (als ik men recht sta) ze aanschrijven (aangetekend) met dit alles dreigen (daarmee kous af), als ik dan die aangifte zie, klaag ik ze zelf aan wegens laster, win ik, en dan civiel men 125 euro terughalen + de rest, let wel ik/wij zijn erbij gebaad dit gevecht aan te gaan omdat anders dit soort bedrijven niet te stoppen zijn, mss is je collega er meer bij gebaad die brief te schrijven en evt die 95 euro te betalen, en meer nachtrust te hebben, die gasten kunnen dit ook zien als een proef process om te kijken hoever ze kunnen gaan, lol wat is wat ;)

Ref : http://www.wetrecht.nl/laster/

Als ik de wet juist interpreteer (NIET 100% UITGEZOCHT) zijn hun in overtreding en niet je collega :)

[Bericht gewijzigd door RvEldijk op vrijdag 26 juni 2020 12:10:15 (14%)

Alles met een knipoog ;-)

Dit topic is gesloten