Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

flash2b

Special Member

Dan weet ik het ook niet meer 8)7 Ik haalde mijn info uit: http://parcelsapp.com/en/shops/banggood en "mijn" verzend methode kwam zonder extra kosten en het was een flink doosje.

Jeever

Golden Member

Op 4 juni 2020 18:33:58 schreef rew:
[...]Nauwkeurigheid vind ik nogal tegenvallen. Soms een factor 1000 er naast! :-) :+

Bedankt voor het wijzen op deze fout, is inmiddels gecorrigeerd.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/
Jeever

Golden Member

Op 4 juni 2020 18:19:34 schreef Jochem:
[...]
Op jouw link is de variant met batterijen €67,44 en daar komt nog inklaringskosten en BTW bij. Dan kom ik op bijna €100 euro uit, wat nogal een slok op een borrel scheelt met die €56.

Dit is wat ik er op 16 april 2020 voor betaald heb bij Banggood:

Zonder problemen door de Douane gekomen!

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/

Ik vind het een koopje.

Maar die discount points heb ik natuurlijk niet (is dat een spaarprogramma voor veel-kopers?), en de prijs is inmiddels wat hoger. Bij banggood heb je met die EU priority line de optie om hem door hen in de EU te laten importeren, waardoor je geen extra BTW en invoerkosten. Dat is mooi want geeft zekerheid.

Als ik hem voor 5 tientjes op de mat kon krijgen zou ik het wel overwogen hebben denk ik. Hoewel ik benchmeters zat heb is het een mooi compact apparaat dat ook nog eens goed afleesbaar is. En m'n thermometer is stuk, en een klokje voor m'n neus is ook handig!

Wat gebeurt er eigenlijk met die klok als de bench-rail afgeschakeld wordt? Moet je die dan volgende keer weer gelijk zetten? Ik zou liefst geen batterijen in m'n benchmeter willen stoppen.

If you want to succeed, double your failure rate.
High met Henk

Special Member

Op 6 juni 2020 10:30:48 schreef Jochem:

Wat gebeurt er eigenlijk met die klok als de bench-rail afgeschakeld wordt? Moet je die dan volgende keer weer gelijk zetten? Ik zou liefst geen batterijen in m'n benchmeter willen stoppen.

Zet je hem achter een UPS....

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Jeever

Golden Member

Op 6 juni 2020 10:30:48 schreef Jochem:
Maar die discount points heb ik natuurlijk niet (is dat een spaarprogramma voor veel-kopers?)

Banggood heeft een heel ingewikkeld systeem om klanten te binden. Bij iedere bestelling krijg je punten. Je kunt extra punten winnen door mee te doen aan enquêtes, een rad van fortuin en spelletjes. Bij iedere bestelling is het mogelijk een deel van de gespaarde punten weer in te wisselen voor een geldbedrag dat van de aankoopsom wordt afgetrokken.

Wat gebeurt er eigenlijk met die klok als de bench-rail afgeschakeld wordt? Moet je die dan volgende keer weer gelijk zetten? Ik zou liefst geen batterijen in m'n benchmeter willen stoppen.

Als de externe 5 V voeding wegvalt blijft de klok een paar minuten bij de tijd omdat een elco blijkbaar als backup wordt gebruikt. Als die onderbreking langer duurt dan moet u de klok inderdaad weer instellen.

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/

Test / regel apparatuur elektronische componenten. Afkomstig van de Philips beeldbuis fabrieken

http://link.marktplaats.nl/m1559462630?utm_source=android_social&u…

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
bprosman

Golden Member

Weet iemand wat voor spare soldeertips deze soldeerbouten gebruiken ?
Is dat Hakko (imitatie) ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 11 juni 2020 18:00:27 schreef bprosman:
Weet iemand wat voor spare soldeertips deze soldeerbouten gebruiken ?
Is dat Hakko (imitatie) ?
[bijlage]

Je kunt hier Hakko immitatie voor gebruiken. Tenminste dat gebruikte ik wel voor mijn versie. Ik had de versie zonder dsiplay

Ik was hier helemaal niet tevreden over. Draad te stug, werd niet altijd warm genoeg.
Ben overgestapt naar Dsk T-12d. Echt een fijn ding.
Soepel snoer, wordt goed warm en als je het te lang laat aanstaan zonder te gebruiken dan gaat die automatisch uit.

bprosman

Golden Member

Dank voor je reactie, had deze bekeken om zijn 75 Watt, maar een stug snoer is irritant, ben ik helemaal met je eens.
Maar ik zoek een gooi/smijt ding dat ik niet iedere keer de Weller van de werkbank mee moet nemen , en evt. in de auto kan laten liggen.

[Bericht gewijzigd door bprosman op zondag 14 juni 2020 20:10:37 (37%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
RAAF12

Golden Member

Een aanbieding bij de Lidl voor nog geen €50, een endoscope met 8mm dikke fiber eraan. Zal wel alleen voor uitwendig gebruik zijn?

bprosman

Golden Member

Ach als je m goed afspoelt ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 22 juni 2020 17:22:08 schreef RAAF12:
Een aanbieding bij de Lidl voor nog geen €50, een endoscope met 8mm dikke fiber eraan. Zal wel alleen voor uitwendig gebruik zijn?
[bijlage]

Ook ooit gekocht (eerdere versie, geloof 25 euro nadat ie afgeprijsd was maar waarschijnlijk slechtere resolutie). Uiteindelijk wilde ik hem terugbrengen maar schoonbroer wilde hem wel en hij was jarig...

Zelf deze (2m geloof ik) gekocht en resolutie is duidelijk stukken beter dan de gemiddelde 0,3Mp die vaak als 2Mp verkocht wordt...

Maar die kun je niet in een vorm buigen waar ie dan in blijft staan. En als het ergens is waar troep in zit (recent afvoer wasmachine onderzocht met telefoon als sccherm eraan), krijg je die troep wellicht ook op je telefoon...

RAAF12

Golden Member

@bprosman Ik wou maar beginnen met de huig en stembanden in de mond te inspecteren. Maar het apparaat wordt voornamelijk gebruikt om in compacte apparaten te zoeken. Het is wat makkelijk dan met spiegeltjes en lichtbron verdachte zaken op te sporen.

@r-p

Dat is ook belangrijk dat die glasvezel in een vooraf bepaalde hoek te buigen is voor een goed blikveld.

High met Henk

Special Member

Ontwerp een schijthuis wedstrijd..

https://www.herox.com/LunarLoo/guidelines

Interessant is de prijs en er zijn hier nogal wat creatievelingen

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Een gewoon chemisch toilet kan toch prima in de woestijn, want daar waren die opnames toch allemaal gemaakt.

joopv

Golden Member

De internet connectiviteit van die smartphone die de ruimtevaarder/vaarster in de hand heeft terwijl hij/zij op de pot zit laten werken op de maan lijkt me wel een interessante uitdaging. Maar die staat weer niet omschreven als opdracht :(

mel

Golden Member

welk i/p adres zou de maan dan moeten krijgen? O-)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Dezelfde als de Aarde, namelijk geen.

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
EricP

mét CE

De aarde zou je met een beetje goede wil nog 127.0.0.1 kunnen geven :+

Op 28 juni 2020 12:35:54 schreef EricP:
De aarde zou je met een beetje goede wil nog 127.0.0.1 kunnen geven :+

De maan ook. :+

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
EricP

mét CE

Hmz... De aarde zou je nog 'local' (als je er zit) en 'host' kunnen noemen - mensen kunnen er redelijke goed overleven.
De maan... 'local' zou kunnen als je er bent. Maar 'host'?? Eerder 'hostile' :+

bprosman

Golden Member

Mijn deurmat heeft dat adres al :)

[Bericht gewijzigd door bprosman op zondag 28 juni 2020 17:38:32 (10%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 28 juni 2020 16:15:29 schreef EricP:
De maan... 'local' zou kunnen als je er bent. Maar 'host'?? Eerder 'hostile' :+

Iemand vroeg op twitter (ter gelegenheid van 50 jaar na 1e maanlanding): respond with where you were when Neil Armstrong set the first human foot on the moon. Antwoord er iemand: "I remember that moment very well. It was very exciting for me too. I was on the moon. -- Buzz."

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten