Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Op 4 juli 2020 22:42:04 schreef Jochem:
Ik snap niet dat er überhaupt CO'ers zijn die Ali in het Nederlands bekijken...

En toch worden er hier keer op keer links gedeeld naar de NL versie van een artikel. Waardoor ik dan weer een hele handeling uit moet voeren voordat we weer terug zijn op Engels :(

Guilty... Volgens mij heb ik hem al meermaals op Engels gezet maar wordt het toch vaak weer Nederlands. Zal er na bovenstaande discussie wat beter op letten (nu weer op Engels gezet).

dat klop r-p, van de moment je 1 link opent van iemand die hem op NL heeft staan, springt de uwe ook gewoon weer op NL.
moet het ook altijd weer aanpassen naar engels

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 4 juli 2020 22:50:28 schreef Arco:
Kun je de taal dan 'vastzetten?' (ik krijg soms Engelse, soms Nederlandse omschrijvingen...)

Je kunt voor je account de taal op Engels zetten. Dat blijft zo totdat je (zoals fcapri zojuist ook zegt) een NL link van iemand anders volgt. Helaas denkt Ali dan niet: hey deze persoon heeft hem al eens op Engels gezet!

Als kers op taart serveert Google ook veel zoekresultaten naar de NL-talige variant van producten.

If you want to succeed, double your failure rate.
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

Ik heb in mijn profiel Engels ingesteld (geheel akkoord gaande met @Jochem: het Engels van die Chinezen is al bar slecht, als je daar dan nog eens een vertaalautomaat op loslaat wordt het een zoekplaatje).
Dan nog gebeurt het me regelmatig dat de weergave plots in het Russisch of in het Spaans overgaat, zonder trigger mijnerzijds.

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Als kers op taart serveert Google ook veel zoekresultaten naar de NL-talige variant van producten.

Ik vind de taal binnen ali nog wel het minste probleem, het feit dat je zo lastig kan zoeken lijkt erop dat ze niet kunnen programmeren of juist dit expres willen doen.

Je zoekt iets, en wil het goedkoopste, dan vallen er 1000 resultaten weg, kan aan mij liggen maar dit heeft ebay dan toch een stuk makkelijker gemaakt.

Van mij mogen ze ook wel de verkopers bannen/wijzigen, want vaak is een artikel de goedkoopste, maar dat is dan een onderdeel wat "out off stock is" m.a.w. ik zoek een 12v 10a power supply, en dan wil ik niet resultaten zien van alle 2a power supply zien.

Voorbeeld ;

https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=volt+ampere&_sop=15&LH_BIN=1&_mP…

Moet je al die links afgaan welke de goedkoopste is, ik scroll altijd naar beneden met degene die alleen de 12v 10a aanbied, verkopers spelen hierop in en dan ben je toch nog duurder uit.

B.v. deze

https://www.ebay.com/itm/110V-220V-TO-DC-12V-10A-120W-Switch-Power-Sup…

Maar zou wel fijn zijn als we zoeken ook te zien krijgen wat we zoeken en niet vanaf 2-5-10-15-20-30a resultaten, op ali is het momenteel helemaal ruk, 1 grote chaos die resultaten.

Alles met een knipoog ;-)

De verschillende 'warehouses' in Ali maken het er ook niet makkelijker op. Je krijgt de goedkoopste (bv. 2euro) als je op prijs oplopend selecteert. Maar dat blijkt alleen bij verzending uit de VS, of Rusland, of Spanje te zijn, en die verzenden niet naar mij: voor mij is ie 6euro ipv 2... Ali weet toch waar mijn huis woont, dus kan die daarbij horende prijs toch als enige getoond worden?

Doet me denken aan Google. Ik ben gebruiker van het eerste uur omdat ze destijds veel en veel beter waren dan Netscape of wat er toen ook gangbaar was. Zo'n fan dat ik bij hun beursgang er graag in geïnvesteerd had (in tegenstelling tot World Online waar ik de waarde niet van inzag) maar de financiën waren er niet echt haar toen. (Is nu ongeveer 30x meer waard).

Maar tegenwoordig gaat Google er maar van uit dat ik een dislectische idioot ben en geeft resultaten voor maar de helft van de woorden, 'verbetert' woorden die ik gewoon goed gespeld had, etc.

Het merendeel van de gebruikers is dat ook. En daar is Google op aangepast.

Sterker nog ik typ het verkeerd in de hoop dat google mij gecorrigeerd, ik ben zelf woord blind (ook al is het goed vertrouw ik het niet, zoek het op, ja toch het juiste woord), en daarbij is google wel een uitkomt, ik probeer als forums als deze zoveel mogelijk correct te doen (uitzondering daar gelaten), zodat je de "taal nazi's" niet al te veel triggert.

Zodra men leraar uitlegde ja maar hier uitzondering en daar uitzondering, haakte ik af, en ben wat anders gaan doen, NL taal is behoorlijk suf in mijn beleving, zelfde als mijn opleiding, ik kreeg dingen te leren die absoluut niet meer mochten (1e klas LTS) toen maar ontheffing aangevraagd voor leerplicht, en snel van shool :)

Alles met een knipoog ;-)

Een vriend van me heeft een Wifi versterker gekocht ergens op een Nederlandse site. Maar het spul komt maar niet en geen reactie van de verkoper.

Het gaat hier om dropshipping sites zoals Grandado, lovingprices eva.

Als je de reviews leest op trustpilot, man man man.

Dat kan blijkbaar gewoon? Hoeveel mensen gewoon de spullen niet krijgen?

Een klant heb je maar voor 1 bestelling en dan is hij weg, dat is toch geen business?

Je kan als nederlandse klant bij een nederlandse site de verwachting hebben dat het binnen een week geleverd wordt. Als dat niet het geval is, dan kan je de koop ontbinden. Moet je je geld terugkrijgen.

Maarja, als je zegt: Dat verwachtte ik niet, dan zullen ze je naar de kleine lettertjes op de site verwijzen waar het kennelijk staat. Dan wordt het moeilijk denk ik. Zeker als het gewoon een nederlandse website is van een buitenlandse organisatie....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Alex P

Golden Member

Op 7 juli 2020 18:00:39 schreef rew:
Je kan als nederlandse klant bij een nederlandse site de verwachting hebben dat het binnen een week geleverd wordt. ...

De wettelijke levertijd is 30 dagen.

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.
flash2b

Special Member

Pakket is binnen, maar het heeft wel heel lang in Nederland gelegen:
https://www.uploadarchief.net:443/files/download/alitrack.png

Waar haal jij die mooie tracking info vandaan?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het kan in 1 week met Aliexpress Standard Shipping:

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
flash2b

Special Member

Mijne was ook Ali standard shipping. Voor de Corona meestal binnen 14 dagen binnen, maar nu heeft het 3 weken niks gedaan in NL.

Jou code is een '3S' code, krijg het idee dat post.nl met de LX en LT codes rustig aan doet omdat ze er te weinig op verdienen.

@rew
Mijn favoriete tracking site is: www.packageradar.com

Ik begin echt een hekel te krijgen aan de Chinese methodes:

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/09/kankerverwekkende-stof-ontdekt-in…

Kankerverwekkende stof in paracetamol die hier in de winkels ligt bij onder meer Albert Heijn, Etos, Jumbo, Trekpleister, DA en Kruidvat.

Maar ook een oorzaak is dat de grote bedrijven hier heel hard eraan werken dit in China te doen. Het gaat alleen nog maar om de winst. Gezondheid telt niet. Ik wil best wat meer betalen voor paracetamol waar je geen kanker van krijgt maar dat gaat niet. Heel de markt hebben ze dichtgespijkerd.

Ik begin echt een hekel te krijgen aan de Chinese methodes:

Zij zijn het probleem niet, wij zijn het probleem, dat we zo ongelofelijk dom zijn.

Dit is maar een klein topje van de ijsberg, er is al tientallen keren aangetoond dat er een vervuiling in medicijnen zit, ook niet zo raar, controle in China is erg streng voor medicatie, echter voor buitenlandse medicatie zit helemaal geen controle op.

Moeten wetten komen in de EU die medicatie verbieden uit Azië, en het zelf gaan maken en ontwikkelen, mede om de zorg in al onze landen betrouwbaar en betaalbaar te houden.

Alles met een knipoog ;-)
bprosman

Golden Member

Moeten wetten komen in de EU die medicatie verbieden uit Azië, en het zelf gaan maken en ontwikkelen

Die medicatie word in NL geproduceerd (voor deze Paracetamol), grondstoffen komen echter uit Azie.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Quote van de volkskrant (nrc zit achter paywall):

Deze stoffen mogen dus wel in paracetamol zitten, zolang het gehalte onder de veilige limiet blijft. Voor PCA geldt de strikte limiet van maximaal 34 microgram inname per dag. De batches die NRC heeft onderzocht, vallen ruim onder deze limiet’, aldus het CBG in een verklaring.

Storm in een glas water...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
RAAF12

Golden Member

Nee, het telt op ik ken zat mensen die meerdere paracetamols op een dag slikken, dit als alternatief voor pijnmedicatie die met een maagbeschermer moet worden geslikt.

bprosman

Golden Member

Nee, het telt op ik ken zat mensen die meerdere paracetamols op een dag slikken,

Ik heb 2 jaar geleden inderdaad (op doktersadvies) 5 gram paracetamol (= 10 tabletten) geslikt voor de duur van 8...9 maanden.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
RAAF12

Golden Member

/doemdenk Ik vrees dat het hier niet bij blijft, China en India produceren erg veel voor de hele wereld. Dan blijken 2 kleine jongens in NL dit te achterhalen. Routers met spionage software, 5G Chinese BTS hardware verbod in diverse landen, het wordt er niet leuker op. Ik slik af en toe ook wat maar ga wel jaarlijks voor controle naar het ziekenhuis.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op vrijdag 10 juli 2020 12:13:13 (13%)

maartenbakker

Golden Member

Op 10 juli 2020 11:06:30 schreef RvEldijk:
[...]

Zij zijn het probleem niet, wij zijn het probleem, dat we zo ongelofelijk dom zijn.

Dit is maar een klein topje van de ijsberg, er is al tientallen keren aangetoond dat er een vervuiling in medicijnen zit, ook niet zo raar, controle in China is erg streng voor medicatie, echter voor buitenlandse medicatie zit helemaal geen controle op.

Moeten wetten komen in de EU die medicatie verbieden uit Azië, en het zelf gaan maken en ontwikkelen, mede om de zorg in al onze landen betrouwbaar en betaalbaar te houden.

Vals alternatief, zij zijn OOK het probleem. En de controle binnenslands is in theorie zo streng omdat het zo vaak fout gaat. Babymelk en vaccins waren zulke grote incidenten dat wij er ook van weten, maar het regime van de afgelopen 60 jaar heeft een hoog "erst kommt das fressen" gehalte veroorzaakt bij de wat minder scrupuleus aangelegde burgers. "dann kommt die moral" is ooit bij het vertalen vergeten.

Trouwens, bij ons zijn het ook vaak de minder scrupuleuze types onder invloed van ongebreideld kapitalisme die klakkeloos importeren en verwachten voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten of over de rug van anderen te verdienen.

Neemt natuurlijk niet weg dat we zo snel mogelijk onze medical grade chemische industrie op orde moeten krijgen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 10 juli 2020 10:49:34 schreef Hoeben:
Ik begin echt een hekel te krijgen aan de Chinese methodes:

Je doet alsof ze het expres doen.

https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/09/kankerverwekkende-stof-ontdekt-in…

De titel is clickbait: Als je het artikel leest: De soep wordt niet zo heet gegeten als ie opgediend wordt.

Er is een vervuiling opgetreden bij de productie, die welliswaar detecteerbaar is, maar volgens gangbare normen "ongevaarlijk".

Bovendien, het artikel vermeld dat ze drie batches van de chinese leverancier hebben getest. Hebben ze ook andere leveranciers getest? Het zou me niet verbazen dat door productie altijd wat PCA in het eindproduct terecht komt. Dit soort situaties heb je altijd. PCAs mogen ook niet in je drinkwater zitten. Maar omdat je met moderne methoden tot heel lage concentraties kan meten, is er een norm: Max XXX.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 9 juli 2020 10:34:21 schreef flash2b:
Mijne was ook Ali standard shipping. Voor de Corona meestal binnen 14 dagen binnen, maar nu heeft het 3 weken niks gedaan in NL.

Jou code is een '3S' code, krijg het idee dat post.nl met de LX en LT codes rustig aan doet omdat ze er te weinig op verdienen.

@rew
Mijn favoriete tracking site is: www.packageradar.com

Denk ik ook. Beetje bestel ontmoedigingsbeleid.

Krijg dagelijks berichten van dat het wel aangemeld is bij Post-NL, maar nog niet aangeleverd. Terwijl ik al 8-12 dgn ervoor van ebay en Alibaba of Aliexpress de melding had ontvangen dat het in Nederland is. Dan gebeurt het dat het een leverdag heeft en deze alsnog de volgende , eh de volgende dag, o nee de volgende dag geleverd wordt. De post bezorger hoort vaak deze klacht. Eerst dacht ik aan de Douane, maar andere bedrijven die leverden vanuit het verre Oosten of de US hadden daar weer geen last van. Er zijn trouwens al in afgelopen maanden 5 pakketjes zoek, terwijl ze de Douane al voorbij zijn.

Over paracetamol, wat denk je van Tramadol of Zaldiar, daar zit ook Paracetamol in. Mocht dat ook niet meer slikken vanwege 'iets' slechts. Komt uit de US en Frankrijk begreep ik. Dus China is het niet alleen hoor, maar ligt wel onder een grote loep schijnbaar. En in elk land is er wel iets met een batch wat besmet is met productie middelen. Of het nu vlees, vis, melk, kippen voer, rattengif.... Ik stop hier omdat ik anders de dikke van Dale moet overtypen.

Dit topic is gesloten