Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

OK, ik snap het eindelijk. Dan is er een andere reden dat het niet werkt...

Bedankt voor het rechtzetten!

Mijn moppermailtje naar de leverancier was dus onterecht voor wat betreft de reden van het niet functioneren. Maar wel wat betreft het niet functioneren op zich. Ze willen graag een video.

Ander dispuut had ik aangespannen omdat item niet is aangekomen (26 mei besteld, geen tracking info beschikbaar, dus dit in dispuut aangevinkt).

dear friend,
we're sorry for receive your dispute, we really want to help you solve this problem
hope you can kindly help us reopen the dispute with other reason
please don't worry, when you change the reason , contrac with us and we'll agree your dispute as soon as possible
looking forwards for your reply
best wish

Ik zie geen andere reden dan dat ze er onder uit proberen te komen maar wellicht heb ik geen idee hoe alles daar werkt.

[Bericht gewijzigd door r-p op woensdag 26 augustus 2020 14:36:44 (79%)

Lucky Luke

Golden Member

Op 26 augustus 2020 13:42:31 schreef r-p:
[bijlage]

Aan de USB-kant lijken wel 2 pinnetjes aan elkaar te zitten met een klodertje tin... (de 2 pinnen onder de grote mechanische pin in het midden)

(Dergelijke dingen zijn de reden om àls er een verbinding tussen 2 naastgelegen pinnen hoort te zitten, deze met een spoortje wat meer buitenom te ontwerpen, zodat het duidelijk een doelbewuste verbinding is. En alle bruggetjes dus soldeerfouten.)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Op 26 augustus 2020 22:13:19 schreef Lucky Luke:
[...]
Aan de USB-kant lijken wel 2 pinnetjes aan elkaar te zitten met een klodertje tin... (de 2 pinnen onder de grote mechanische pin in het midden)

Klopt. Maar dat is de micro-USB kant van de USB3 aansluiting, dus zal de shield en de GND wel zijn.

Lekker vreemd: mijn laptop (Medion uit 2016 of zo) herkent de schijf niet. USB2 ingang: "Bestand of map is beschadigd of onleesbaar" (zowel met USB2 als USB3 kabel).
USB3 ingang: "er is een niet bestaand apparaat opgegeven". Heel af en toe, vooral NA uitpluggen, zie ik in schijfbeheer wel dat de schijf 3 partities heeft (voor die tijd werd hij daar niet weergegeven en na een paar seconden is ie daar ook weer verdwenen).
Een Dell laptop uit 2010 of zo heeft er geen enkel probleem mee en ziet 'm meteen.
Na (snel) formatteren (op de Dell uiteraard) verandert er niets.
Stroomverbruik komt niet zichtbaar boven de 0,25A uit (simpele USB stroommeter).

Hehe zelfs ik krijg hier nu in Hongarije, from schiedam, met lelijk postnl logo ;)

Uiteraard weer met een mooie sticker erop "Nemzetközi ajánlott registered" oftewel ze waren het ergens weer niet mee eens, mss omdat je 8$ waarde staat als dvr board, ding was 22$ gelukkig geen import.

Ik ga denk gebruik maken van meerdere DVR boards, zodat als een DVR board kapot gaat, ik altijd nog wel een DVR zal hebben, huidige is 8 jaar oud, en kan elk moment wegvallen, de oude pakt ook geen nieuwe AHD camera's op, scheelt ook import kosten zo, oude was al 30 euro import + tijd.

https://nl.aliexpress.com/item/4001231938700.html?spm=a2g0s.12269583.0…

Alles met een knipoog ;-)
Arco

Special Member

Er is nu ook een Chinese Molex: Smolex... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 27 augustus 2020 12:01:13 schreef RvEldijk:
DVR

Welke taal wil je? ENGLISH, Deutsch, FRANCAIS, Nederlands, of POLAND?

Meep! Meep!

Welke taal wil je? ENGLISH, Deutsch, FRANCAIS, Nederlands, of POLAND?

Je mag kiezen :)

-. digital video recorder (DVR)
-. digitaler Videorecorder (DVR)
-. enregistreur vidéo numérique (EVN)
-. digitale video recorder (DVR)
-. cyfrowy rejestrator wideo (CRW)

Er zijn twee soorten recorders: DVR recorders en NVR recorders. De afkorting DVR staat voor digitale video recorder en NVR staat voor netwerk video recorder. Het verschil tussen deze recorders is dat ze gebruik maken van andere technieken. Het is van belang dat de recorder geschikt is voor de bewakingscamera’s. Je kiest een recorder uit dezelfde lijn als de camera’s. Er bestaan verschillende soorten DVR recorders, zoals standaard analoge recorders, HD CVI recorders en HD SDI recorders. Een NVR recorder is uitsluitend geschikt voor het opnemen van IP bewakingscamera’s. Een NVR maakt via het netwerk verbinding met de camera’s. Een DVR wordt rechtstreeks met een coaxkabel aangesloten op de camera’s.

Alles met een knipoog ;-)

Ik heb toch eens verteld over de SI2300 die ik op ebay heb gekocht?

En dat ik er achter kwam dat die "fake" moesten zijn want er stond "2300" op en niet wat het ONSemi datasheet beloofd wat er op moet staan?

Ik ben er nu achter dat er nog veel meer "2300" mosfetjes zijn. Allemaal wel SOT23 en redelijk lage RDSON. Maar bijvoorbeeld de "ALL POWER" SI2300 daar hoort gewoon "2300" op te staan zoals ook op de mijne staat!

De ebay-chinees die me die krengen verkocht heeft... heeft nooit beweerd dat het de ONSEMI SI2300 is. De naam van de fabrikant staat gewoon in de fotos en LCSC heeft die variant toevallig niet, dus ik kan op LCSC geen datasheet van degenen vinden die ik heb.

De ALLPOWER SI2300 heeft trouwens een max VDS van 20V, net als een aantal andere varianten. Kortom, dat ik een verhoogde lekstroom heb gemeten boven de 25V.... dat kan ook gewoon nog kloppen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

We klagen soms wel eens over de lange doorlooptijden of slechte service wanneer we iets bestellen in China ? Toch bekruipt me het idee dat het steeds vaker spaak loopt binnen Europa.
Sinds dit jaar is het verplicht om goederen in een pakketje te versturen. Wanneer ik nu iets verstuur, maak ik op het postkantoor nog even een foto van het pakketje, dat ik per mail naar de klant stuur. Puur als bewijs dat het verstuurd is. Echter, soms komt zo'n foto ook wel eens goed van pas, bij "andere ongemakken".

Gisteren ontving een klant van me een bestelling (na bijna 2 weken wachten), maar was zeer teleurgesteld. En terecht. Maar ik heb nu het levendig bewijs dat bij PostNL / BPost het "niet zo soepel" loopt. Goed, jullie mogen raden welke foto laat zien hoe ik het heb verzonden, en hoe de klant het heeft ontvangen. Het enige pluspuntje was dat het in een plastic zakje werd overhandigd, zodat alles toch nog als 1 poststuk afgeleverd kon worden (niet op de foto zichtbaar). Inderdaad, de inhoud was aan gruzelementen en je mag weer in de mallemolen van PostNL om een klacht in te dienen..

https://www.uploadarchief.net/files/download/pdt-a.jpg
https://www.uploadarchief.net/files/download/pdt-b.jpg

Ik vraag me toch af waar ik die 7,50 EUR verzendkosten voor betaal. Zijn het wellicht 6,00 EUR vernietigingkosten en 1,50 EUR transportkosten ?
-zucht-

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Oh, en met "zonder tracking" dan is het: "Oh, dan accepteren we geen aansprakelijkheid". Veel plezier verder!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Ik vraag me af of ze daar bij een rechtszaak echt mee wegkomen.

Ik ben ook niet de enige bij wie ze WEIGEREN om een pakket op te sporen dat volgens trektrees bezorgd zou zijn als het pakket niet verzekerd is. In de standaardbrief staat nog steeds dat de bestemmeling wel te kwader trouw zal zijn. Vandaar dat ik de voorkeur geeft aan DHL.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Deutsche Post DHL heeft op 7 september in de vorm van een DHL express koerier een zak met daarin 5 poststukken voor "over de hele wereld" bij mij opgehaald. Die wordt dan naar Frankfurt vervoerd en daar wordt de zak opengemaakt en wordt het verder als post verwerkt.

Op 7 september opgehaald, Door DHL express als "afgeleverd, getekend voor ontvangst" aangemerkt en... nooit ingeboekt bij Deutsche Post.

"Nee ik kan geen claim indienen omdat ze niet ingescand zijn in Frankfurt". "Nee ik kan geen claim indienen omdat ze zendingen onder 1kg automatisch als ontvangen markeren".

Hmmm. Paypal zegt iets over "seller-protection" en volgens mij voldoe ik tegenwoordig aan de voorwaarden.... Anders kost dit grapje zomaar 200 euro.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

DHL... Aswo is er niet voor niets mee gestopt. Doe Het Lomp , onlangs nog een retourzending ontvangen die door de koerier onder de omgevallen steekkar vandaan werd getrokken.

Arco

Special Member

Al eens eerder gezegd: postnl is ook niet meer wat het geweest is...

Heb hier gehad dat busje stopte. Na openen achterdeuren vielen er een paar kruiwagens vol aan (hoog opgestapelde) pakjes naarbuiten op straat.
Alles werd teruggesmeten in de bus en de reis ging gewoon verder alsof er niets gebeurd was... ;)

De bezorger leek niet erg onder de indruk, zal waarschijnlijk wel vaker gebeuren...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Shiptronic

Overleden

Als ik iets wil verzenden met enig belang , UPS! Goede ervaringen mee, ja wel iets duurder, maar altijd nog goedkoper als je puinhoop van die anderen oplossen al het mis gaat, al was het alleen al de tijd die je er aan kwijt bent.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
maartenbakker

Golden Member

Als ik snel in het archief kijk wat de trackingcodes zijn (die van voor 2007 staan er niet in):

2007-2009 PostNL (3SAS)
2010-2012 DPD? of was het toch GLS?
2012-2016 DHL (JVGL)
2016-2019 PostNL (3STVML)
2020- PostNL (3SDTWZ)

Ze hebben dus wel wat omzwervingen gemaakt en zijn ook niet heel kort bij DHL gebleven (DPD of GLS waren wel veel klachten over, herinner ik me). Wat het verschil tussen de diverse PostNL codes is, weet ik niet. Heeft wellicht met het contract, de manier van verzenden of de interne werking van PostNL te maken.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Thevel

Golden Member

DHL... daar had ik ook slechte ervaringen mee, meerdere kleine pakketten werden op een verkeerd adres door de brievenbus gedaan.
Naam, adres en postcode waren totaal verschillend, alleen het huisnummer kwam overeen.
Gelukkig kwam de man op het verkeerde adres de pakketjes alsnog bij mij afleveren.
De laatste paar jaar gaat het goed, geen problemen meer.
Blijkbaar had DHL een analfabeet in dienst.....

Arco

Special Member

Paar jaar terug dat ook gehad met UPS (pakjes van Farnell)
Pakjes bezorgd op een heel ander adres, en op de UPS site stond ook nog dat ik voor ontvangst had getekend... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

De overwerkte onderbetaalde schijn ZZP'er PostNL bezorger geeft bij mij een pakketje af voor buren van een verdieping hoger (appartementen complex). Bij die buren doet hij echter geen briefje in de bus, na 3 dagen maar zelf bij de buren aangebeld met het pakketje.

Van een aantal mensen binnen het complex bestaat inmiddels het vermoeden dat die minder eerlijk met dit soort situaties omgaan. De betreffende PostNL bezorger is inmiddels door diverse mensen aangesproken om daar geen pakketjes voor buren meer af te geven.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Ik zie erg veel briefjes achter de ramen van mensen met de strekking 'pakketjes niet afgeven op nummer [x]'.

Slechte burenrelaties of verduistering van pakketjes is schering en inslag, zelfs in hele brave rijtjeshuizenwijken.

Ook denk ik dat ik maar eens geld moet gaan vragen voor het aanbellen voor mensen die sleutels in hun deur hebben laten zitten :+ en het aantal briefjes 'kloppen, deurbel defect' is groot genoeg om een deurbelreparatiebedrijf voor te starten...

Deze week worden er weer partijen zware catalogi verstuurd. Bah, en dat met dit weer...

Wat DHL betreft - in Groningen misschien 1 op de 10x dat mijn pakje vertraging had. In Zaandam 3 van de 4x. Reusachtig verschil in bezorgkwaliteit.

[Bericht gewijzigd door Ledlover op donderdag 8 oktober 2020 12:35:35 (12%)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

Op 8 oktober 2020 12:34:20 schreef Ledlover:
Deze week worden er weer partijen zware catalogi verstuurd. Bah, en dat met dit weer...

[offtopic]Ik heb eens Gouden Gidsen rondgebracht (~1987?) in nabij gelegen dorpjes. >150kg in de fietskarbak (80x100cm denk ik) en als het regende, zelf in de fietskar gaan zitten met een plastic zak eroverheen. Plastic zak was er eentje die over een volle pallet werd geschoven, dus maatje XXXXXXXL en heel erg stevig,[/offtopic]

Op 8 oktober 2020 08:36:03 schreef rew:
Oh, en met "zonder tracking" dan is het: "Oh, dan accepteren we geen aansprakelijkheid". Veel plezier verder!

Dat is nu precies de mentaliteit van PostNL waar ik me steeds vaker aan erger.
Koop je in de winkel iets wat bij thuiskomst niet goed blijkt te zijn, dan kan het teruggebracht worden (en geld terug). Betalen voor een dienst / service, waarvan verwacht mag worden dat het naar behoren wordt uitgevoerd. Zo niet, dan kun je het betaalde bedrag terug krijgen.

Met de mentaliteit "zonder tracking, geen aansprakelijkheid" is de weg open (in het ergste geval) voor : "we gooien het pakketje gewoon weg en verder heb je gewoon pech".
Ik vind het apart dat een bedrijf een dergelijke vrijheid heeft.

Waar ik zo van baal is : ik mag nog een keer betalen voor verzending en hopen dat het deze keer goed aankomt. Ik had het normaler gevonden indien minimaal de verzendkosten vergoed worden. Dat is in essentie de service waar voor betaald is en waar "matig" gepresteerd is. De waarde van de inhoud, ja dat kun je eventueel verzekeren door bij te betalen.

Verder vind ik het zuur om dan te lezen dat PostNL een operationele winst over 2020 verwacht van minstens 175 miljoen EUR.
Ik heb het vermoeden dat die winst is gekomen door :
- Sinds 1 januari 2020 moeten goederen als pakket verzonden worden en niet meer per brief.
- Corona-crisis (1 EUR verhoging voor pakketjes)
- Corona-crisis (meer verzendingen)

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Nu ik toch aan het klagen ben over de post. Hebben jullie ooit wel eens de landen-zoek-machine van PostNL gebruikt ?

Ik wou even kijken, hoeveel de verzendkosten waren voor een pakketje naar Denemarken. Ik tik in "d".
En het resultaat ? Alle landen die een "d" in de naam hebben, op (bijna) alfabetische volgorde. Wie verzint zoiets ?!
Is dit (met alle respect) een zoekfunctie voor dyslectische mensen ?

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Arco

Special Member

Inderdaad wel bizar ja...

In het verleden wel eens gekeken hoeveel een pakje naar USA kost, ook heel vreemd qua prijs.
Als je een pakketje rechtstreeks naar USA stuurde was dat veel duurder als wanneer je het eerst naar Oekraine stuurde en vandaar naar USA... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Lucky Luke

Golden Member

Op 8 oktober 2020 11:36:02 schreef Arco:
Pakjes bezorgd op een heel ander adres, en op de UPS site stond ook nog dat ik voor ontvangst had getekend... ;)

Idem. "Handed to Sandy at the front desk".
>"Wie is Sandy? En sinds wanneer heb ik een front desk?"

Diezelfde avond werd dat pakketje overigens nog gebracht door dezelfde UPS, dat is dan weer netjes.
Helaas nooit achtergekomen wie Sandy is.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Dit topic is gesloten