Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Ik had twee dingen in m'n winkelwagen en heb toen de betaling geregeld. Krijg je twee keer een "dank voor je betaling, het wordt zo snel mogelijk verzonden" en daarna nog een: "Of ik AUB wil betalen". Zucht.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik kreeg gisteren een pakje binnen van Ali met daarin 3 pakjes van Ali.
Raar, want deze 3 pakjes zijn 3 verschillende bestellingen bij 3 verschillende leveranciers op 2 verschillende datums.
Het retour adres op de "oververpakking" is in Schiedam.
De 3 individuele pakjes hadden ook een adres label met mijn adres en de retour adressen hierop waren allemaal in China.
Je zou bijna zeggen dat de 3 pakjes in Schiedam zijn verzameld en zijn oververpakt voordat ze naar mij zijn verstuurd. Wel bestond de oververpakking uit een typisch Chinese witte plastic zak met zwarte binnenkant verpakt.
Of zouden ze dit in China al bij elkaar verzamelen?

Klopt, ook al een paar keer gehad. In het begin dacht ik dat ook, maar ze komen volgens mij idd ergens in Schiedam of zo aan en dan in een verzamelzak naar huis. Er is volgens mij nog een andere locatie waar het soms vandaan komt, tenminste een ander retour adres dan Schiedam.

Ik heb wel bij iedere bestelling rondom een eigen label. Of heb je je pakketjes omgedraaid?

Denk dat de douane het niet leuk vind dat ze in en verzamelzak komen vanuit China. Want hoe zit het dan met de bedragen die wel of niet afgedragen moeten worden.

Via PostNL zou dat een ramp worden omdat sommige wel door de brievenbus kunnen en DHL in elk geval altijd aanbelt.

maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 oktober 2020 05:42:04 schreef oxurane:
We klagen soms wel eens over de lange doorlooptijden of slechte service wanneer we iets bestellen in China ? Toch bekruipt me het idee dat het steeds vaker spaak loopt binnen Europa.
Sinds dit jaar is het verplicht om goederen in een pakketje te versturen. Wanneer ik nu iets verstuur, maak ik op het postkantoor nog even een foto van het pakketje, dat ik per mail naar de klant stuur. Puur als bewijs dat het verstuurd is. Echter, soms komt zo'n foto ook wel eens goed van pas, bij "andere ongemakken".

Gisteren ontving een klant van me een bestelling (na bijna 2 weken wachten), maar was zeer teleurgesteld. En terecht. Maar ik heb nu het levendig bewijs dat bij PostNL / BPost het "niet zo soepel" loopt. Goed, jullie mogen raden welke foto laat zien hoe ik het heb verzonden, en hoe de klant het heeft ontvangen. Het enige pluspuntje was dat het in een plastic zakje werd overhandigd, zodat alles toch nog als 1 poststuk afgeleverd kon worden (niet op de foto zichtbaar). Inderdaad, de inhoud was aan gruzelementen en je mag weer in de mallemolen van PostNL om een klacht in te dienen..

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik vraag me toch af waar ik die 7,50 EUR verzendkosten voor betaal. Zijn het wellicht 6,00 EUR vernietigingkosten en 1,50 EUR transportkosten ?
-zucht-

Ik maak ook altijd foto's maar de arrogantie van PostNL komt me de strot uit.

Op 11 oktober 2020 19:03:26 schreef rew:
[bijlage]
Ik had twee dingen in m'n winkelwagen en heb toen de betaling geregeld. Krijg je twee keer een "dank voor je betaling, het wordt zo snel mogelijk verzonden" en daarna nog een: "Of ik AUB wil betalen". Zucht.

Maar als je op die link klikt zie je dat je gewoon betaald hebt. Dus geen zorgen. ;)
Soms krijg de betaling herinnering zo snel, lijkt alsofnog voordat PayPal//CC mij een bericht heb kunnen sturen van een betaling.

Ik heb eigenlijk nooit problemen met AliBaba, AliExpress, Ebay.de/com, Amazon.com/de. Geen problemen met wat ik bestelde en niets kapot of onecht. Als er iets zoek is, is het 100% door PostNL ondanks dat ik een melding kreeg dat het ontvangen is of in het land is. Met de meeste Tweakers leveranciers ook geen problemen. Zelden problemen met Bol.com.

Ik heb bijna altijd problemen met Marktplaats, Actie van de dag, iBood, RTL, PostNL, Nederlandse leveranciers van Amazon.nl.

Ja, tuurlijk. Ik zie de betaling op m'n rekening en Ali heeft hem ook gezien en als zodanig gemarkeerd.

Vandaag nog zo 1. DHL heeft een pakketje van mij naar een klant zoekgemaakt en deze klant had via ebay gekocht dus had een case aangespannen. Toen ik op "stuur hem z'n geld terug" drukte kreeg ik van ebay: "Sorry maar er is iets mis gegaan, probeer het later nog eens". Later blijkt bij ebay de status te zijn: Geld teruggestuurd. Dat is gewoon een financiele transactie die fout gaat.

Als de klant er op had gestaan "NU" z'n geld terug te te krijgen was ik er van overtuigd geweest dat het niet overgemaakt was en had ik het zomaar nog een keer kunnen terugsturen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Aliexpress: Ze zijn de site aan het fixen dat je niet meer zomaar "ingelogd ben" terwijl dat niet had gemoeten. (1 click later komt ie er dan achter en gaat ie om inlog gegevens vragen ook al ga je naar een openbare pagina!).

Maar sinds kort....

code:

6379 N + Oct 29 AliExpress      ( 63K) Order 8120008320419899 is good to go!
6381 N + Oct 29 AliExpress      ( 59K) One last step for order 8120008320419899
6382 N + Oct 29 AliExpress      ( 59K) One last step for order 8120008320419899

Je kent de mailtjes dat als je iets in je winkelwagen stopt en nog niet betaald dat je herinnerd wordt om te gaan afrekenen. Sinds enkele dagen krijg je die ook als je wel direct afrekent. En sinds vandaag zelfs twee keer!

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
dijkmane

Golden Member

inderdaad.
had 3 dingen besteld, betaald, mail gekregen dat er besteld en betaald is.

15min later een mail of ik nog even de betaling wil doen.

ingelogd, maar bij alle 3 de items staat dat er betaald is.

vond t wel vreemd

In no Sense, Nonsense

Ik heb wat Polyimide (beter bekend als Kapton = merknaam van Dupont) tape gekocht op Aliexpress....

[Bericht gewijzigd door rew op zaterdag 31 oktober 2020 18:44:38 (11%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ach, ja. Anders krijgen de Chinezen gezeik met Dupont ;)

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.
bprosman

Golden Member

Bij mij ging er een bestelling wel heel vlug, 22 Okt besteld, gisteren in de bus.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

de extra kosten vanaf 1 januari 2021 die standaard op buitenlandse bestelligen zouden gegeven worden zijn uitgesteld tot 1/7/2021. Wat meer marge om te bestellen zonder extra kosten.

Ik heb bij banggood ook kapton tape besteld in verschillende breedtes, en daar stond toch echt kapton op.

Ook lithium batterijen besteld 26650 3.7V 5500mAh, en die zijn zelfs beter dan diegene ik al in bezit had. Met de naam SHOCKLI, maar het zijn duidelijk kwaliteit accu en ook niet heel goedkoop.

Ik had alles binnen een weekje in huis, ik kan echt niet klagen over de service tot nu toe. Ook mijn XIAOMI toestel komt bij hun vandaan, werkt perfect en heel blij mee. En dat voor soms belachelijke prijzen, alles erop en eraan met accu van 6000mAh.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
bprosman

Golden Member

"Ook mijn XIAOMI toestel komt bij hun vandaan"

Wat voor type heb je ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

XIAOMI Redmi note 9 PRO, en ook een 8PRO. Hou ik van elkaar voor werk en collega, de andere voor familie thuis, iedereen gebruikt dan deze. Niet elk zijn telefoon, maar eentje voor iedereen te gebruiken.

Een vaste en twee mobiele, dat is meer dan genoeg.
Op de website staat 5020mAh, in mijn boekje van de telefoon staat toch duidelijk 6000mAh. Dat vind ik wel vreemd. Maar anyway hij kan een weekje mee zonder op laden!

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op zondag 1 november 2020 17:05:34 (25%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 1 november 2020 17:00:21 schreef CrossFireX:Een vaste en twee mobiele, dat is meer dan genoeg.
Op de website staat 5020mAh, in mijn boekje van de telefoon staat toch duidelijk 6000mAh. Dat vind ik wel vreemd. Maar anyway hij kan een weekje mee zonder op laden!

Zozo... Mijn Note7 van 4000mA is na een dag of twee wel leeg. Binnen een dag als ik een uur of 4 navigatie aan heb staan.

Whoa! Mijn xiaomi moet ik bijvoederen als er meer dan een uur genavigeerd moet worden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lucky Luke

Golden Member

Op 1 november 2020 16:35:13 schreef CrossFireX:
Ik heb bij banggood ook kapton tape besteld in verschillende breedtes, en daar stond toch echt kapton op.

Lang geleden bij DX: Koptan. Is nu op. Rolletje bij 123-3d gekocht: koptan... Het werkt prima, daar niet van.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

weet iemand of het tegenwoordig een standaard procedure is om alles wat van Ali komt minimaal een week lang in opslag te laten liggen? Misschien iets met corona-preventie?

Ik had al het hele jaar niks meer via Ali besteld maar nu alles weer een beetje op de rit leek bij de vervoerders dacht ik dat het wel weer kon. De eerste bestelling keurig in 10 dagen hier. Daarna hebben ze alles minimaal een week in Luik laten liggen, sommige dingen inmiddels bijna 2 weken. Nu bestel ik er niet vaak en veel maar dit valt me toch wel op. Ik bestel standaard met ali standard shipping zodat het snel hier is. Het stuk tot aan de grens duurt meestal een dag of 5 waarna dit nog eens verdubbeld wordt door de overdracht en douane maar dit begint wel erg lang te duren.
Ook volgens hun eigen inschatting had het er al minimaal een week geleden moeten zijn en normaal was het toch ruim voor die tijd binnen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
flash2b

Special Member

Zelfde ervaring heb ik ook. Soms in 10 dagen alles vlot, maar ook 30 dagen waarbij het 15 dagen lang in de app van Postnl stond "datum onbekend" voordat het kwam. Dit was allemaal "standard shipping" (Schiedam).

Zelfs de "super economy" (Weesp) kwamen sneller binnen.

Hubie

Special Member

Als u toevallig nog een galblaas nodig heeft. ;-)

https://nl.aliexpress.com/item/4000276164286.html?ug_edm_item_id=40002…

Het is mij een raadsel hoe ze in de vertaling (wss CH-ENG-NL) bij galblaas komen.
Voor galblaas is er maar 1 Engels woord (bladder)
Of mss is de ontvanger in een blaarverpakking (blister)

Ziet er wel leuk uit voor dat geld,dat dan weer wel.Mss bestellen.

Cainiao lukt het om 4 of 5 zendingen van verschillende chinezen voor het postnl stuk als 1 zending te doen. Ik kreeg deze week dus een zak met vier kleine pakjes er in. kennelijk hebben ze ruimte om alles een week o.i.d vast te houden om te kijken of er nog meer naar hetzelfde adres moet. En dus de mogelijkheid om die vijf pakjes voor mij te vinden tussen die 100duizend andere als mijn oudste pakje al XX dagen ligt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 19 november 2020 03:06:18 schreef Hubie:
Als u toevallig nog een galblaas nodig heeft. ;-)

Waarom zetten jullie die taal niet gewoon op Engels*? En elke keer als ik hier op zo'n nl.prefixed-linkje druk dan staat mijn ali ook weer op Nederlands. Zeer irritant.

*niet dat dat in dit specifieke geval geholpen zou hebben, want dan staat er gallbladder

Op 19 november 2020 03:54:39 schreef rew:
Cainiao lukt het om 4 of 5 zendingen van verschillende chinezen voor het postnl stuk als 1 zending te doen. Ik kreeg deze week dus een zak met vier kleine pakjes er in. kennelijk hebben ze ruimte om alles een week o.i.d vast te houden om te kijken of er nog meer naar hetzelfde adres moet. En dus de mogelijkheid om die vijf pakjes voor mij te vinden tussen die 100duizend andere als mijn oudste pakje al XX dagen ligt.

Toen MAH het over die vertragingen had, was dit een optie die even door m'n hoofd schoot. Maar ik dacht: nee, dat zal niet. Vanwege al die redenen die jij opnoemt. Het moet echt behoorlijk geautomatiseerd zijn als ze op deze manier de boel bij elkaar kunnen schrapen.

Het verbaast me ook ten zeerste dat het combineren van die paar pakketjes opweegt tegen het dagenlang opslaan. Misschien hebben ze een historie: rew krijgt altijd wel x zendingen per week uit China. Laten we voor hem maar even afwachten of er nog wat bij komt. Of andersom, dat ze in Luik of Schiedam al weten dat er nog meer in de pijplijn zit, omdat dat vanuit China al is aangemeld maar nog niet is gearriveerd. Dat is misschien nog het meest waarschijnlijke.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten