Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

Thevel

Golden Member

Als je dit besteld heb je €7,44 verzenkosten.
Maar... als je voor meer dan € 8.696,13 besteld zijn de verzendkosten gratis!
Fantastische aanbieding... :)

maartenbakker

Golden Member

Da's logisch, je moet ook geen lentespullen in de herfst bestellen :+

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 10 oktober 2020 02:57:43 schreef maartenbakker:
Da's logisch, je moet ook geen lentespullen in de herfst bestellen :+

Als foto (na klikken link) zag ik alleen een steeksleutel, dus ik moest echt even nadenken wat "lente" nu weer voor gekke vertaling was.

Op 4 oktober 2020 10:42:12 schreef bprosman:
Deze kwam ik tegen in de HBM mailing :

https://www.hbm-machines.com/producten/hbm-140-mm-handbankschroef

Waar gebruik je dat voor? Intrigerend ding, ga er toch maandag langs*, dus als het echt meerwaarde heeft boven bv. een griptang, neem ik er misschien eentje mee.

* schoonpapa heeft een ruim 1 meter lange momentsleutel maar geen bijpassende 3/4" doppen. Laten we nu net vorige week wielmoeren hebben moeten vastzetten met 280Nm terwijl mijn 1/2" momentsleutel maar tot 250 gaat. Schoonpapa is bovendien volgende week jarig en zijn voorraad after shave is inmiddels voldoende tot 20 jaar na zijn verscheiden dus een minder verwacht cadeautje zoals één van de verschillende 3/4"doppen-sets die HBM verkoopt, is ook wel een keer leuk.

fatbeard

Honourable Member

Zo'n ding gebruik je voor het betere priegelwerk...

:+ Ali heeft ook een ge-wel-di-ge aanbieding:

[Bericht gewijzigd door fatbeard op zaterdag 10 oktober 2020 11:21:08 (39%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
bprosman

Golden Member

Waar gebruik je dat voor? Intrigerend ding, ga er toch maandag langs*, dus als het echt meerwaarde heeft boven bv. een griptang, neem ik er misschien eentje mee.

Voor zover ik weet gebruiken juweliers dit. Ik zou het zelf gebruiken om een plugje vast te houden op de werkbank tijdens het solderen. Griptang gaat vaak (te) hard. Ik gebruik ook wel eens een combinatietang met een elastiekje over de handvaten.

Bij HBM altijd weer last dat er van alles aan mijn vingers blijft plakken :+. Snijmatten bijvoorbeeld, tot A2.

[Bericht gewijzigd door bprosman op zaterdag 10 oktober 2020 13:09:54 (12%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik wet niet of dit algemeen geweten is, maar toch:

https://www.duurzaambouwloket.nl/bespaarbox-zeeland

gratis voor Zeelanders

Ik woon net wat te noordelijk... Best leuk zo'n pakketje.

Ik heb nog wat ouderwetse lampjes nodig maar die krengen zijn bij de Action al weer uit het assortiment... (paar 105W halogeen lampjes werkt beter om een flinke 240V 6,5Ah DC accu gecontroleerd leeg te maken dan een zooi ledlampjes...) Ik WIL juist inefficiënte lampen ;)

Op 14 oktober 2020 19:29:28 schreef kombucha:
Ik wet niet of dit algemeen geweten is, maar toch:

https://www.duurzaambouwloket.nl/bespaarbox-zeeland

gratis voor Zeelanders

Heb je hier persoonlijk ervaring mee?
Ik vind het er een beetje ala scam uit zien.
Zoiets waarbij je vervolgens allemaal reclame folders en andere ellende krijgt waar je niet op zit te wachten.

PE2BAS

Op 15 oktober 2020 17:56:31 schreef hardbass:
[...]

Heb je hier persoonlijk ervaring mee?
Ik vind het er een beetje ala scam uit zien.
Zoiets waarbij je vervolgens allemaal reclame folders en andere ellende krijgt waar je niet op zit te wachten.

We zullen het zien. Ik heb zo'n pakketje besteld.

Op 15 oktober 2020 00:06:43 schreef r-p:
Ik woon net wat te noordelijk... Best leuk zo'n pakketje.

Ik heb nog wat ouderwetse lampjes nodig maar die krengen zijn bij de Action al weer uit het assortiment... (paar 105W halogeen lampjes werkt beter om een flinke 240V 6,5Ah DC accu gecontroleerd leeg te maken dan een zooi ledlampjes...) Ik WIL juist inefficiënte lampen ;)

Die zou je nog altijd via ebay of Aliexpress kunnen bestellen.

Toevallig zelf wat gewone gloeilampen daar besteld voor wat test doeleinden.

pa3gws

Golden Member

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Thanks, maar ik zoek juist 230V~ lampen voor de 200 tot 240VDC accu om ze er rechtstreeks op te zetten (cyclen NiMH accu).

Lokaal hebben ze ook nog wel gloeilampen maar die zijn steviger aan de prijs dan vorig jaar bij de Action (<1 euro voor de 105W variant).

buckfast_beekeeper

Golden Member

Kan je niet beter een verwarmingselement gebruiken? Die gaan wat langer mee als een lamp.

Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Hensz

Golden Member

Op 15 oktober 2020 17:56:31 schreef hardbass:
Zoiets waarbij je vervolgens allemaal reclame folders en andere ellende krijgt waar je niet op zit te wachten.

Tja, je moet wel íets overhebben voor 10 ledlampen, een bosje schakelaars, rol tochtstrip, vel radiatorfolie en een oventhermometer.

Wat doet die oventhermometer daar? 8)7

Don't Panic!

Haha. Tis een koelkast thermometer.
https://res.cloudinary.com/duurzaambouwloket/image/upload/v1602076847/…
Voor de regeling was 87 miljoen beschikbaar gloof ik.
https://www.rvo.nl/subsidie-en-financieringswijzer/rre
Hoe dit pakketje tot duurzamer gedrag moet leiden is mij dan weer niet duidelijk.

Is denk ik wat minder dan 87 miljoen ;) Anders zou het 70 miljoen MEER zijn dan de pot subsidie voor elektrische auto's voor het hele land. Aan de andere kant, die was na een paar dagen leeg, dus misschien kunnen ambtenaren gewoon het gedrag van mensen totaal niet voorspellen en niet met geld om gaan.
(edit: was wel 87 miljoen, voor het hele land en misschien kwam de auto-subsidie ook wel min-of-meer uit dit bedrag).

Op 16 oktober 2020 06:16:13 schreef buckfast_beekeeper:
Kan je niet beter een verwarmingselement gebruiken? Die gaan wat langer mee als een lamp.

Kan uiteraard ook. Maar de lamp heeft meteen een optische indicatie dat er stroom loopt (ook voor anderen die er niet aan kunnen zitten maar wel langs kunnen lopen) en de helderheid geeft nog extra informatie. Als de spanning daalt ga ik van 3 naar 2 naar 1 en naar een halve lamp indien nodig (3x~100W en 40W lamp parallel).

misschien kwam de auto-subsidie ook wel min-of-meer uit dit bedrag

Nee hoor. Dit bedrag werd verdeeld onder de gemeentes om uit te geven aan projecten ter bewustwording. Kan van alles zijn.
Wat ik altijd grappig vind aan dit soort subsidies is dat je alleen mensen bereikt die er toch al mee bezig zijn en het in grote meerderheid niet nodig hebben.
Naar dat is intussen ver buiten het bereik van dit topic denk ik.

Op 15 oktober 2020 00:06:43 schreef r-p:
Ik heb nog wat ouderwetse lampjes nodig maar die krengen zijn bij de Action al weer uit het assortiment... (paar 105W halogeen lampjes werkt beter om een flinke 240V 6,5Ah DC accu gecontroleerd leeg te maken dan een zooi ledlampjes...) Ik WIL juist inefficiënte lampen ;)

ik krijg net een mail van de groothandel (kun je als particulier ook zo binnen lopen hoor, ook al vermeldt het bordje op de deur wat anders...)

If you want to succeed, double your failure rate.
rob040

Golden Member

150 en 100W, niet de meest gangbare vermogens. Of hebben ze die ook nog?
Edit: Voor Jochem r-p goed natuurlijk, die vroeg erom.

joopv

Golden Member

Op 21 oktober 2020 11:47:21 schreef Jochem:
[...]ik krijg net een mail van de groothandel (kun je als particulier ook zo binnen lopen hoor, ook al vermeldt het bordje op de deur wat anders...)
[bijlage]

Waarom zou de 100W wel, en de 150W niet dimbaar zijn?

Haha ja mooi he? Ik denk omdat de dimmer maar tot 100W gaat :+

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 21 oktober 2020 13:58:17 schreef rob040:
150 en 100W, niet de meest gangbare vermogens. Of hebben ze die ook nog?
Edit: Voor Jochem r-p goed natuurlijk, die vroeg erom.

Inderdaad leuke vermogens voor mijn toepassing.

Op 21 oktober 2020 11:47:21 schreef Jochem:
[...]ik krijg net een mail van de groothandel (kun je als particulier ook zo binnen lopen hoor, ook al vermeldt het bordje op de deur wat anders...)
[bijlage]

En ook leuke prijzen. Besselink in Duiven? (daar kom ik met Google als eerste uit) EDIT: Arnhem dus ;)
Mooi gevonden Jochem!

Op 21 oktober 2020 14:58:56 schreef joopv:
[...]Waarom zou de 100W wel, en de 150W niet dimbaar zijn?

Ik denk dat die 150W lampen halogeenlampen in het jasje van een traditionele gloeilamp zijn. Je kunt niet alle typen halogeenlamp goed dimmen volgens wiki.

Op 25 oktober 2020 23:59:22 schreef necessaryevil:
Ik denk dat die 150W lampen halogeenlampen in het jasje van een traditionele gloeilamp zijn.

Nee, bij de 150W kun je de gloeidraad zelfs op het plaatje zien want hij is helder.

If you want to succeed, double your failure rate.

Dit topic is gesloten