Uitklapbare pootjes Rigol Oscilloscoop

Hoi,

Ik heb aan Rigol DS2072A oscilloscoop waarvan beide uitklapbare pootjes om het apparaat wat schuiner te zetten kapot zijn.

Heeft iemand een idee waar ik die uitklapbare pootjes kan bestellen?

Hopelijk kan ik straks iemand bedanken.

Van lezen wordt je slimmerder

Hoi,
Bij je leverancier.
Met mijn vorige DSO (de DS1052E) hetzelfde gehad. ARBenelux stuurde me per post een voetje.

harry64,
Eleshop had ik net voordat ik hier mijn vraag stelde een mailtje gestuurd.
Met een beetje geluk kunnen zij mij helpen, even de mail afwachten.

markce,
De leverancier weet ik niet, heb de scoop via mijn werk besteld.
Ik werk daar inmiddels al een paar jaar niet meer.
Zal ook eens kijken bij ARBenelux.

Van lezen wordt je slimmerder

Bij de DS1052 was het het nokje op de flipper dat afbrak. Is dat jouw de DS2072 ook zo?

Ik heb even gekeken, het is al lang geleden dat het afgebroken is.
Maar het gedeelte van de achterkant van de behuizing waar het flippertje in ronddraait is afgebroken.
Ik heb dus een nieuwe achterkant van de scoop nodig )-:
Daar zal wat lastiger aan te komen zijn vrees ik.

Van lezen wordt je slimmerder
Arco

Special Member

Als het niet te gecompliceerd is, kom je met epoxy en wat geduld ook een heel eind... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ARBenelux is naast shop officieel importeur.
Valt te proberen, maar het zal wel geen voorraadartikel zijn.

Tot slot,

Ik heb Eleshop en AR Benelux op 16 januari een mailtje gestuurd.
Eleshop heeft tot vandaag nog niet gereageerd.
AR Benelux wel en was bereid mij een achterkant en pootje te verkopen voor het bedrag van €114,95

Bedankt voor de hulp allen.

Nu op zoek naar een stille fan (-;

Van lezen wordt je slimmerder
Arco

Special Member

Nu op zoek naar een stille fan (-;

De 612FL van Papst?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Arco,

De 612 FL doet 19 m3/h 16 db
De 612 FH doet 33 m2/h 31 db
De originele fan doet 34 m3/h 36,5 db

DE 612 FL is dus gerust heel stil maar doet ook maar de helft.
Op Youtube staat een filmpje waar met een warmtebeeldcamera op de print wordt gekeken, daar wordt een chip erg heet.
Deze chip zou met minder flow dus minder gekoeld worden.
Lijkt mij toch een beetje tricky om uit te proberen.
De 612 FH zou een betere keuze zijn maar ja ook veel meer geluid )-:

Markce,

Ik had je post al gelezen, maar toch bedankt.

Van lezen wordt je slimmerder
Congratulations on your purchase. To begin using your quantum computer, set the power switch to both off and on simultaneously

Een hele achterkant van een behuizing natekenen en uitprinten gaat mij wat ver (-;

Volgens DHL zelf komen ze vandaag nog langs met een originele achterkant plus een pootje.
Uit ervaring kan ik zo ongeveer wel vertellen dat ze niet langskomen, maar dat is weer een andere discussie.

Bedankt voor de hulp en een goed weekend.

(wat mij betreft mag deze topic gesloten worden)

Van lezen wordt je slimmerder

Even een correctie voor de goede orde.

Ik zie zojuist dat ik de mail naar Eleshop niet verstuurd heb, de mail stond nog bij de concepts.
Eleshop heeft mijn mail dus nooit kunnen beantwoorden.
Heb van de week voor de tweede keer mijn bestelling ontvangen van Eleshop en ben uiterst tevreden over deze winkel.

Frank.

Van lezen wordt je slimmerder
Arco

Special Member

Voor de fan kun je ook een Sunon nemen, ook erg stil.
Bijv. de MF60151V3-1000U-A99, 30m3/h bij 21dB (die paar m3 merk je echt niet).

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Voor de fan kun je ook een Sunon nemen, ook erg stil.

Behalve dat de luchtverplaatsing van die Sunon onder belasting volledig instort. Dan doet die 612FH het een stuk beter.

De luchtstroom in de DS2072 is deels geblokkeerd en verder niet optimaal. De interne opwarming is kritisch.

Ik zou toch niet zomaar wat luchtverplaatsing inleveren.

Wat die pootjes betreft:

Als het scharnierpunt defect is, is dat vaak op te lossen door een gat door de behuizing te boren en er een spijker doorheen te doen.

Als het palletje om het pootje in een bepaalde stand te houden niet meer werk kan het een oplossing zijn door op een strategische plaats een magneetje (en een stukje staal) te monteren. Misschien eerst wat plaats maken met een dremel o.i.d.