Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 2

Dit topic is gesloten

Jinny

Golden Member

Hmmm, pakje verstuurd naar Scotta Novia op 16 november, kreeg bericht op 12 januari dat het gearriveerd die dag...

Waar het nu precies vertraging oploopt is mij een raadsel.
Nu liep hier geen bloed uit, maar dan nog, 2 maanden voor een simpel boek dat verstuurd wordt.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
bprosman

Golden Member

Pakje van Farnell is 13 jan verstuurd, 14 jan 'in transit' voor bezorging die dag en nu is dat veranderd in 'afleverdatum onbekend'...

DHL Is bij mij ook vaak drama maar Farnell komt bij mij met UPS (samen met de Philips shop de enigen die met UPS leveren) en daar kan ik bijna de klok op gelijk zetten.
Laaste weken (in 2021) bij Farnell besteld en toch wel volgende dag levering, 1 keer een nalevering (1 dag later in aparte envelop), waarschijnlijk ander magazijn.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

DHL betekent toch 'Duurt Het Langst'?... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Eergisteren nog met DHL problemen gehad.
Ik had die acculader (zie topic) besteld. Er is NIET gebeld, maar er lagen wel 2 kaartjes in de brievenbus, een met een aangevinkt vakje en een zonder. Ik kon het pakje de volgende dag na 18:00u op een afhaalpunt ophalen.

Nog her-bezorging geprobeerd, maar daarop geen response. Wat een ellende die site!! :(

Moest ik gisterenavond in een donker Vinex-straatje met nauwelijks of niet zichtbare huisnummers op zoek naar het afhaalpunt in een gewoon woonhuis :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Bij ons zat het DHL 'kantoortje' (toen nog Selectvracht) een eind buiten het dorp in een paardenstal achter een boerderij annex zadelmakerij...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
High met Henk

Special Member

De HondeL*l

De Pleuris Dienst

Geen Logistieke Service

Puinhoop Over SorTeren NL

JoepieS: laat het Joepie maar weg...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

• De Hoeren Loper....

• Ultieme Pokken Service....

• Ultimate Sluggy Puppet Service

Wie en/of wat is JoepieS?

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Het lijkt hier wel de koffiehoek.

  • Fedex is goed maar erg duur.
  • DHL is goed, nette prijzen, Chinezen (de professionele) gebruiken vaak DHL.
  • TNT Express is goed, ik heb er via een organisatie een vette korting. Daarom gebruik ik TNT als ik kan.
  • UPS weiger ik voortaan, die gaven me recentelijk een factuur van 130 Euro voor een klein pakketje van onder 0,5 kilo uit Duitsland. Dat mag hooguit een 25 Euro zijn. En niet toegeven, het ene smoesje na het andere. Gesetteld voor 65 euro maar dan nog ben ik ontevreden en hebben ze voor mij afgedaan. Ze reageren ook niet op mijn emails. Erg onprofessioneel.
High met Henk

Special Member

DHL goed??
In briefje schrijven in de auto, hard naar de bus sprinten en terug en hard wegrijden ja. Bezorgen gaat laatste tijd iets beter.. maar jaar terug was het vooral het eerste.

GLS is nog graadje erger: die tekenen zelf je bon af en bezorgen niet. Of stoppen alleen en rijden weer door: krijg je het bericht digitaal.

Overigens gek dat de diensten hier van UPS heel goed is, net als post NL (de pakketten)

Echter bij mijn ouders 7 km verder doet GLS en DHL het prima en maakt UPS er een puinhoop van..

Note: is net wel andere provincie

Moraal: je kunt er geen pijl op trekken hoe ze het doen

Terug naar de babi Pangang en fu young hai: ofwel de chinezen

[Bericht gewijzigd door High met Henk op zondag 17 januari 2021 11:27:55 (13%)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Hangt waarschijnlijk ook van de bezorger af. Dat krijg je met onderbetaalde ZZP-ers in deze branche.

Ik heb het sterke vermoeden dat die jongens af en toe de kinderen er op uit stuurt om 'Niet thuis kaartjes' in de bus te gooien en de pakketten bij de afhaalservice neer te kwakken. Wat ik in mijn eerdere post vermeldde heb ik al eerder aan de tand gehad en zélfs een keer betrapt dat het briefje in de bus gedaan werd zonder te bellen: Dat was me een tegenvaller voor meneer!

Geef mij maar babiketshap :9

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik krijg de laatste tijd 2 pakketjes die in China had besteld uit Oezbekistan. Ze zullen wel met de cku railway gekomen zijn. En blijkbaar is dat nog goedkoper versturenhttps://www.google.com/url?q=https://www.railfreight.com/railfreight/2…
Offtopic. Babi Pangang is niet chinees maar Indonesisch ;)
De Chinese keuken heeft de Indonesische veel beïnvloed.
Maar de eerste Chinese restaurants in Nederland waren meestal Indische restaurants die zowel Chinese als Indonesische en Nederlands Indische recepten serveerden.

Tidak Ada

Golden Member

Hallo, Hier Radio Bandung!
OT:
Echt Chinees zijn o.a. 'Slap-zooi' (Tjap-tjoi), 'Phu Yung Hai' (heeft niets met haai te maken Ook Hi-Fin soep niet, Hai is ei) en andere wok-gerechten'
Indonesiërs wokken niet, maar sudderen in een 'wajan'.

De Indonesische keuken is meer aan de Indiase keuken gelieerd.
De meeste Chinees-Idische restaurants worden gerund door Hong Kong chinezen, vaak ex-scheepskoks.
Het aantal echte Indonesische restaurants is hier, alleen in de omgeving van Den Haag, Amsterdam en andere plaatsen waar veel ex indo's en Ambonezen (o.a. Oost-Souburg) wonen.

'Babi pang-pang' is, evenals 'babi ketshap', afkomstig van Chinezen in Indonesië, net als sateeee babi.

Indonesiërs, op een handje vol Hindi en en Christenen na, eten geen babi, dat is niet 'halal'!!
Indonesische sateh wordt met geit, rund of kip gemaakt en ook van garnalen en andere vis.

Selamat makan

Vanavond: Sambel goreng buncis (bootjes), Ayam rica-rica en Nassi goreng pedas :9

Selamat makan!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Ik heb een "relatief grote" bestelling gedaan bij aliexpress. (paarhonderd euro). Dat is kennelijk meer dan ze op voorraad hebben. Want ik kreeg binnen vijf minuten: "Verzonden, dit is je tracking nr".

Een dag later bedenk ik me dat ik nog wat andere zelfde-soort-dingen wil hebben. Maar gewoon bij dezelfde winkel besteld. Dan denk je: dat zal wel niet meer in dezelfde zending kunnen, dus laat maar. (ook al heb ik dat vermoeden van "niet op voorraad"....)

Maar goed. Ondertussen is de tweede bestelling volgens Ali-mailtje "in het land" en de andere: Shipment cancelled, nieuw tracking nummer: "UPS: Ready for pickup".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
RAAF12

Golden Member

Op 17 januari 2021 18:56:46 schreef Tidak Ada:
Indonesiërs, op een handje vol Hindi en en Christenen na, eten geen babi, dat is niet 'halal'!!

Bali is Islam vrij had ik begrepen?

Tidak Ada

Golden Member

Allang niet meer, denk maar aan de 'Bali-bombing' met 7(?) Nederlanders en een paar honderd Aussies dood.
Ze hebben net die etter, die het brein daarachter was, vervroegd vrijgelaten :(
Islam is overal....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

GLS was ook altijd een drama. Met 1 pakketje zijn ze maar liefst 7 keer langsgeweest.
De 'bezorger' ging iedere keer weer terug naar zijn kantoor en zei 'kan het adres niet vinden', en dan ging het 1 of 2 dagen later weer met hem mee ter bezorging.

Van ellende hebben ze de zevende keer speciaal een andere bezorger gestuurd, en die had totaal geen problemen met het vinden van het adres... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 17 januari 2021 18:56:46 schreef Tidak Ada:
Indonesiërs, op een handje vol Hindi en en Christenen na, eten geen babi, dat is niet 'halal'!!

Nou ja, een handjevol. Ongeveer 30 miljoen Indonesiers zijn geen moslim. Ik heb er diverse niet-halal diersoorten mogen nuttigen :)

Vooral Java, het dichtstbevolkte eiland is inderdaad wel overwegend islamitisch.

Tidak Ada

Golden Member

Sumatra, Sulawesi, Sunda eilanden, behalve Bali. Volledige kust van Kalimantan....

30 Miljoen op 270 miljoen, noem ik een handje vol....

  • Christendom 10%,
  • Hindoeïsme 3%,
  • Boeddhisme 1%

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op dinsdag 26 januari 2021 13:39:20 (22%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 26 januari 2021 13:37:14 schreef Tidak Ada:
Sumatra, Sulawesi, Sunda eilanden, behalve Bali. Volledige kust van Kalimantan....

30 Miljoen op 270 miljoen, noem ik een handje vol....

  • Christendom 10%,
  • Hindoeïsme 3%,
  • Boeddhisme 1%

Relatief weinig, in absolute zin wel veel. In elk geval genoeg om een eigen eetcultuur te ontwikkelen. Daar hadden we het toch over?

RAAF12

Golden Member

Zondag een bestelling gedaan bij AliExpress en vandaag ontvangen, lekker snel! Het pakje kwam vanuit een EU warehouse en werd bezorgd via de Deutsche Post. De betaling ging met Paypal naar Alipay Singapore E-Commerce Private Limited. Ik wist niet dat Jack Ma daar ook actief is.

maartenbakker

Golden Member

Singapore is de beste financiële en logistieke hub in de regio nu Hong Kong afgeschreven is. Als Ma slim is, laat hij zich als pakje naar Singapore sturen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
eSe

Honourable Member

CChheecckk yyoouurr dduupplleexx sswwiittcchh..
fatbeard

Honourable Member

Denk ik mijn bestellingen op AliExpress (https://www.aliexpress.com) te checken, kom ik bij de russische Ali (https://aliexpress.ru) uit 8)7 ?

Iemand enig idee hoe of wat?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Bij marktplaats iets gekocht, met post nl verstuurd.
Nooit meer terug gevonden.( ondanks meerdere keren met klantenservice contact gehad .)?

Meten=Weten. Weet wat je meet.

Op 11 februari 2021 12:32:37 schreef fatbeard:
Denk ik mijn bestellingen op AliExpress (https://www.aliexpress.com) te checken, kom ik bij de russische Ali (https://aliexpress.ru) uit 8)7 ?

Aliexpress heeft heel "persistente" cookies die jou taalkeuze bepalen. ALLES behalve "standaard engels" blijft irritant plakken. Het zit ook niet zomaar in "maar 1 cookie". Ik heb een set van 6 uit de 30 aliexpress cookies gevonden, zodat als ik die blokkeer ik niet meer bij de Nederlandse maar bij de engelse website kom als ik moet inloggen. (een middag lang alle ali cookies wisssen, op een nederlandse advertentie klikken, dan naar "mijn account" en kijken wat er gebeurt.) Dat werkte even, maar toen kwam ik NOG een cookie tegen die in een iets andere situatie vastlegde dat ik nederlander ben. En met dat cookie ook gewist/blokkeerd.... werkt de hele aliexpress niet meer.

Project afgeblazen. Ik herschrijf nu alle circuitsonline paginas dat alle links naar de nederlandse aliexpress naar de internationale wijzen. Zo!

Jij hebt dus een keer op een russische advertentie geclickt. Ik ben een paar keer in rusland geweest, dus ik heb dat ook dat ik nog regelmatig russische advertenties krijg.

Oplossing: Ga naar "mijn orders" en click op "go to international site (english) rechtsboven".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten