Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

EDIT: snorry, dacht dat het het China topic was.

Sowieso klopt er vaak geen hout van. Bij 1, 2, 3 of 4 stuks GEEN verzendkosten. Bij 5 opeens wel. Ga je dan terug naar 4 of 3 dan betaal je nog steeds verzendkosten. Pagina 'refreshen' en snel 4 stuks bestellen.
(EDIT: link waar je altijd al verzendkosten moet betalen maar het begint bij 1€ verzending voor 1 stuks maar als je aantal verhoogd en weer verlaagd betaal je opeens 2€ verzending voor 1 stuks).

Vaak kun je ook je aantal heel mooi uitkienen:
1 stuks is 2,00€
2 stuks is 3,90€
3 stuks is 5,70€
4 stuks is 6,10€
5 stuks is 8,00€

Willekeurig zelf verzonnen voorbeeld maar wel redelijk gelijk aan wat ik heel vaak zie. Als ik er dan maar 3 nodig heb, bestel ik er toch echt wel 4. Misschien doen ze het juist daarom wel en trap ik er in _/-\o_

[Bericht gewijzigd door r-p op dinsdag 26 januari 2021 22:33:44 (24%)

Ja vooral niet vergeten F5 te doen alvorens te bestellen. Een andere tip: de currency in $ zetten en pas tijdens de bestelling de valuta op € zetten geeft meestal geen verzendingskosten. Als je geen verzendingskosten hebt in $ en je verzet naar € tijdens het zoeken naar artikelen komen er ineens verzendkosten bij

Als je op Ali omhoog gaat in de aantallen verandert soms de verzendmethode. Bij 1 is het bijv. gratis met Cainiao Super Economy Global terwijl als je het aantal opschroeft het opeens geld gaat kosten en de verzendmethode naar AliExpress Standard gaat.
Verlaag je dan het aantal weer dan staat de verzendmethode nog steeds op AliExpress Standard.
Deze kun je vervolgens gewoon handmatig weer terugzetten en het is weer gratis.

Op 26 januari 2021 22:19:37 schreef Hoeben:
Ook al een paar keren meegemaakt dat als ik bestel de verzendkosten laag zijn. Maar zodra ik het aantal verlaag of verhoog springen de verzendkosten ineens omhoog en gaan niet meer omlaag.

Dat hoeft niet, dat kan je fixen: Omdat bij > $5 de "gratis met cainiao" niet beschikbaar is schiet hij op "AE standard shipping $3.5". Omdat als je dan weer teruggaat naar "minder" die AESS nog steeds mogelijk is gaat ie niet vanzelf terug. Maar dat kan/moet je met de hand doen als je dat wil.

Let wel: Het scheelt een week of vier in de doorkomsttijd tegenwoordig, dus het kan dat die $3 voor shipping de moeite waard is.

Edit: Grr. Nisei is me voorgeweest.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 26 januari 2021 22:26:33 schreef r-p:
... het begint bij 1€ verzending voor 1 stuks maar als je aantal verhoogd en weer verlaagd betaal je opeens 2€ verzending voor 1 stuks).

Op 26 januari 2021 23:27:12 schreef Nisei:
Als je op Ali omhoog gaat in de aantallen verandert soms de verzendmethode. ....
Verlaag je dan het aantal weer dan staat de verzendmethode nog steeds op AliExpress Standard.

Klopt, niet op zitten letten, was in mijn voorbeeld inderdaad het geval...

@kombucha: ga ik zeker eens testen, bedankt voor de tip!

[Bericht gewijzigd door r-p op woensdag 27 januari 2021 15:40:57 (16%)

Wat ook werkt: 5 verschillende artikelen bestellen bij 1 leverancier, doe er 4 met Cainiao Super Economy Global <gratis> en 1 met AliExpress Standard. Komt er vervolgens 1 pakketje met alle 5 via AliExpress Standard

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Thevel

Golden Member

Interessante tips, zal het eens proberen wanneer ik iets bestel.

Op 27 januari 2021 17:07:20 schreef Roland van Leusden:
Komt er vervolgens 1 pakketje met alle 5 via AliExpress Standard

Ik heb het wel eens geprobeerd met 4 varianten van kleine dingen die samen boven de 5 uit komen, maar dan doen ze niet de gratis upgrade. :-( (of tenminste, de laatste keer dat ik me kan herinneren).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Afgelopen maandag werd er een pakket van ali bezorgd. Inhoud : 4 enveloppen van verschillende afzenders uit China...
Mocht je een goedkoop soldeerstation zoeken : voor ongeveer 26 euro zijn er diy T12 kitjes van quicko te koop incl. verzendkosten. In het pakket zit geen netsnoer, wel wat soldeer en een redelijk goede punt. Zonder een andere soldeerbout is dit pakket overigens niet te monteren...

deze is ook niet slecht;

Pardon?!!
Ik moet dus lid worden van FACEBOOK, en dat noem jij niet slecht?

Op 28 januari 2021 10:55:47 schreef Brainbox:
Pardon?!!
Ik moet dus lid worden van FACEBOOK, en dat noem jij niet slecht?

Ik zou niet weten waarom dat slecht zou zijn.
JIJ bepaalt wat je er op zet. Zet je er niks op dan komen ze ook niks over je te weten.
Gebruik gewoon een fake naam en een e-mail adres wat je ook voor andere dingen gebruikt die je niet vertrouwt.
Ik heb het ook een tijd zonder gedaan maar er zitten toch echt wel leuke groepen op FB en daarom toch maar weer een account aangemaakt.

RAAF12

Golden Member

Of je gaat via een VPN, bij Whatsapp ook gekocht door Suikerberg van feesboek, hebben ze sowieso je IP en telefoonnummer.

Is er een tip voor wat er op die facebookgroep te rapen valt?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

we tippen elkaar voor koopjes op alie en de ervaringen met zaken die we zelf besteld hebben. Enige nadeel is dat ik bijna dagelijks dingen bestel :-).
Er zijn al meer dan 2.000 leden.

Op 30 januari 2021 21:22:12 schreef kombucha:
Enige nadeel is dat ik bijna dagelijks dingen bestel :-).

Waarom is dat in dat verband een nadeel?
Edit: Ah, aankoopdrang ;-)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 30 januari 2021 21:38:58 schreef EricN:
[...]Waarom is dat in dat verband een nadeel? Edit: Ah, aankoopdrang ;-)

Naarmate je meer goedkoop koopt heb je meer bespaard en word je steeds rijker. Verkooppsychologie.

Koop het gewoon pas als je het nodig hebt, dat is veel beter. Anders vind je het in de grote stapel spullen die elke elektronicus heeft (ja, allemaal, zit in de aard van de elektronicus) toch nooit meer terug.

Op 31 januari 2021 09:59:14 schreef Hoeben:
[...]
ja, allemaal, zit in de aard van de elektronicus

Ai, betrapt.

Ik heb de site ingekeken. Ik begrijp hem wel. Blijkbaar heb ik nu plots van alles "nodig". Haha.

[Bericht gewijzigd door EricN op zondag 31 januari 2021 10:05:20 (47%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Op 26 januari 2021 19:30:20 schreef kombucha:
https://s.click.aliexpress.com/e/_AqdTPr
#arduino Foutje ontdekt. voor 1/2/4/6 relais bordjes worden geen verzendkosten aangerekend. voor 8 stuks wel. Bestel ze snel voor ze het doorhebben.

Volgens mij is dat wel normaal.

Hou er rekening mee dat dit Chinese relais zijn. Contacten gaan vervuilen als je er minder dan 100 mA doorheen stuurt. Levensduur navenant.

fred101

Golden Member

Geen aanbieding maar wat tips:

Ik kwam er achter dat Mouser experimenteer printplaatjes verkoop voor SMD onderdelen. Ik heb er diverse besteld omdat ik liever met SMD bouw dan met through hole. bv Mouser artikelnr: 854-SP1-100X100-G datasheet https://nl.mouser.com/datasheet/2/58/BPS-DAT-(SMTpads)-Datasheet-76609…
Tot mijn verbazing niet duur en ze hebben diverse maten (zowel pads als pcb zelf)

Overigens heb ik daar 5 jaar geleden ook heel goedkoop een set krokodil snoertjes gekocht die nog steeds perfect werken doordat ze gesoldeerd zijn, degelijke krokodil klemmen en een soepel hoesje (was iets van 4 euro per 10 dus ik was zwaar verbaasd) Geen idee of dat nu nog zo is maar daarvoor koop ik geen ongesoldeerde scheve kroko- chinajunk meer

Voor mensen met een 4 draad meter: Mooie kleine betaalbare Kelvin klemmen, ik gebruik ze al probleemloos een paar jaar. De meeste kelvin klemmen zijn groot en zwaar, met deze kan ik zelfs 1206 condensators meten (ik heb het plastic boven de tip gesnoeid tot het niet meer uitsteekt en er soepel afgeschermd draad voor gebruikt met goede kwaliteit bananen.

https://nl.mouser.com/ProductDetail/Mueller-Electric/BU-75K/?qs=TUARax…

Ook een vraag voor ik er zelf een ga bouwen met verplaatsbare pogopinnen:
Zijn er fixtures voor smd onderdelen, en dan bedoel ik "universeel" niet alleen voor sot23 maar vooral ook voor weerstanden, spoelen, condensators. Mag best wat kosten maar niet te gek (geen +100 euro)_Ook een tip, pak een stukje karton, snij er een gat in, plak daar wat tape over. Draai het om, plak je te meten smd onderdeel erop en nu kun je met gewone probes meten zonder dat het deel wegvlucht. Voor smd sot23 gebruik ik een wasknijper waar ik een stukje printplaat op heb geplakt. Daar heb ik 3 vakjes op gefreesd die uitsteken buiten de knijper zodat ik makkelijk kan proben.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Gewoon op dubbelzijdige tape plakken, dan kun je goed meten.

Niet echt antistatisch. Veel schade kun je niet aanbrengen want het zweeft. Als je echt daar iets aan wil doen, haal er dan even een coronaontlader overheen (ozongeneratortje die ze tegen vuile lucht verkopen, ding van een tientje of paar tientjes). Of ga er met een geaarde borstel van kool of aluminiumfolie overheen.

[Bericht gewijzigd door Hoeben op zondag 31 januari 2021 13:45:36 (73%)

fred101

Golden Member

Dat schreef ik dus al ;-) Ik gebruik soms ook kneedgum, daar kun je een onderdeel ook induwen. Maar dat is allemaal leuk voor onderdelen die je met twee probes kunt meten. Ik wil een fixture die ik bv ook voor mijn LCR meter kan gebruiken, of bv bij mijn curvetracer. Dan is tape niet bruikbaar

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Moeilijker. Als je het vaak nodig hebt zou je een speciale PCB met gaatjes in allerlei SMD-maten kunnen maken en laten maken door JLCPCB of zo. Kan ook zonder koper waardoor je gewoon een gefreesd laminaat krijgt. Maar ja, je kostenplaatje.

En dan moet je er ook alles in hebben gestopt.

Ik zie ook overal dat ze van de bruin spul behuizingen maken, wat is het, hout, papier? Ik neem aan dat het ook gefreesd wordt. Het zal wel goedkoop zijn. Iemand bekend met de weg hierin?

fred101

Golden Member

Dat is, voor zover ik weet, lasercut hout.

Ik heb net even als test wat in elkaar gezet en dat werkt. Met wat dubbelzijdig plakband om onderdelen op zijn plaats te houden. Maar je hebt me op een idee gebracht, een stukje fr4 en daar diverse behuizingen uitfrezen. Dit zodat het onderdeel niet wegschuift zonder daarna de lijm van
de tape van de soldeervlakjes te moeten wegpoetsen.

Volgende versie wordt als ik meer tijd heb het vervangen van de armen door messing uitvoering met daarin een schroefdraad. De pogos dan in een uitgeboorde schroef monteren zodat ik ze omhoog en omlaag kan schroeven en ook voor de horizontale lengte instelling een stelschroef.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Dit topic is gesloten