Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Heb net een bouwpakket voor een klokje van Ali binnen gekregen. Geen van de beschreven problemen ondervonden. 

$35.00 incl. verzending.
Kleurtjes zouden ingesteld kunnen worden
Op 22 januari 2021 15:24:33 schreef Tidak Ada:
Heb net een bouwpakket voor een klokje van Ali binnen gekregen. Geen van de beschreven problemen ondervonden.
$35.00 incl. verzending.
Kleurtjes zouden ingesteld kunnen worden
Nou jaaa, heb jij hem al binnen?
Ik kreeg al een week geleden een melding van mijn PostNL app en eerst zou hij de volgende dag worden bezorgd en nu blijft er maar staan "Pakket is nog niet door PostNL ontvangen of verwerkt"
Gaat weer lekker met PostNL
Ik heb hier trouwens de manual van die klok mocht je die nog niet hebben.
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Heb net een bouwpakket voor een klokje van Ali binnen gekregen.
Heb ook maar eentje besteld...
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Bij mij is er een hoekje afgebroken bij een 3 samen met de nok, die voor de verlichting zorgt.
Heb maar een dispuut bij Ali geopend. en een nieuw cijfer 3 besteld 's Kijken of dat werkt.....
@Nisei:
Graag een kopie van de handleiding, want wat er op de site staat is niet veel zaaks.
Bedankt voor het aanbod 
Op 22 januari 2021 17:46:16 schreef Tidak Ada:
Graag een kopie van de handleiding, want wat er op de site staat is niet veel zaaks.
Bedankt voor het aanbod
Heb hem gemaild Eric
Thevel
Golden Member
Heb net een bouwpakket voor een klokje van Ali binnen gekregen.
Ik kan hem niet vinden.
Heb je een link?
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Tidak Ada
Hier is de LINK
IK raad trouwens aan om er toch nog een behuizing om heen te bouwen in verband met stof en vette dampen. Je maakt die cijfers niet gemakkelijk weer schoon.
'Een stolp' van glas of plexiglas lijkt me perfect.
Verder zou ik proberen de BU-batterij elders te plaatsen, want het is een heidens werk om bij het batterij compartiment te komen als je die moet vervangen. De hele bodem moet er af en laag voor laag verwijderd worden. Je zou ook de imbusboutjes van de bodem kunnen vervangen door draad eindjes en dan dopmoertjes er op.
Manual is te groot voor upload, maar die kan je bij mij opvragen. (Met dank aan Nisei)
[Bericht gewijzigd door Sine op (12%)]
Manual is te groot voor upload, maar die kan je bij mij opvragen. (Met dank aan Nisei)
Zou je mij die ook willen sturen aub ?
Heb de kit al een tijdje liggen, overigens nog niet gecontroleerd of er iets gebroken is (nog niet uitgepakt).
Tidak Ada
Hier de Handleiding.
Ik heb hem in 3 delen geknipt en de foto's verkleind (spaart ook inkt
)
De tekst pagina's zijn de laatse.
Pagina's van Edge Lit Clock-Manual-small-a.pdf
hennep
reading can seriously damage your ignorance
Op 22 januari 2021 17:46:16 schreef Tidak Ada:
Bij mij is er een hoekje afgebroken bij een 3 samen met de nok, die voor de verlichting zorgt.
Als dat plaatje van plexiglas is dan is dat heel goed te repareren met butanon/methylethylketon/mek. Hetzelfde spul met 3 namen. Als je de twee stukken met de breukvlakken tegen elkaar legt en een druppeltje butanon er op doet, dan vloeit het mooi uit in de barst. Ik heb hier een liter staan en ik heb daar al veel kunststoffen mee gelijmd die gebroken waren. Vroegah kocht ik voor dit soort reparatieklussen chloroform bij de apotheek. In de jaren 80 moest je daar al een gifboek voor tekenen, later kon je het helemaal niet meer krijgen ivm. aangescherpte veiligheidregels.
Ik raad wel aan om voor die paar Euro meer de kant en klaar gesoldeerde print te bestellen.
Of je moet het leuk vinden om meer dan 150 SMD componenten te solderen.
Op 23 januari 2021 16:21:40 schreef hennep:
Als dat plaatje van plexiglas is dan is dat heel goed te repareren met butanon/methylethylketon/mek.
Dat wel maar het zal wel zichtbaar blijven en al helemaal als het cijfer oplicht want dan wordt het licht daar ook gebroken en de barst extra benadrukt.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 23 januari 2021 16:21:40 schreef hennep:
Als dat plaatje van plexiglas is dan is dat heel goed te repareren met butanon/methylethylketon/mek.
ook superlijm kan een onzichtbare verbinding maken als je het goed doet... plexi is poly methylmetacrylaat en superlijm is cyanoacrylaat.
Op 23 januari 2021 22:38:30 schreef rew:
[...]ook superlijm kan een onzichtbare verbinding maken als je het goed doet... plexi is poly methylmetacrylaat en superlijm is cyanoacrylaat.
Maar dat slaat toch altijd wit uit als je het met cyanoacrylaat lijmt?
Hoeben
Golden Member
https://www.hoeben.com https://www.overstockdevices.com https://www.asensor.eu https://www.circuitsonline.net/forum/user/4355#aanbod Voor alle verkoop: een tegenbod is altijd welkom!
Ik zou voor een 2-componenten acrylaatlijm (transparant) gaan. Dit heeft niets te maken met cyanoacrylaat, liijkt eerder wat op epoxy.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 23 januari 2021 22:43:19 schreef Nisei:
Maar dat slaat toch altijd wit uit als je het met cyanoacrylaat lijmt?
Ik geloof dat ik het viavia van de "plexiglas leverancier" heb gehoord. Dat was 20 jaar geleden (2000 denk ik). En degene die het me verteld heeft, die heeft redelijk doorzichtige verbindingen gelijmd... En geen witte uitslag. Maar je hebt gelijk dat witte uitslag dat ken ik ook wel. Dus.... er is iets met "je moet het wel goed doen". Misschien zorgen dat je niet op de oppvlaktes morst, of "direct schoonmaken" of "precies de juiste lijm gebruiken".
Weten /dat/ het kan levert je op dat je kan googlen naar "hoe moet het dan ook al weer?".
Er bestaat gewoon lijm specifiek voor plexiglass (acrifix bijvoorbeeld) secondenlijm werkt ook, maar is als het optisch netjes moet niet de beste keuze.
Dit lijmen gaat toch niet goed want je krijgt altijd lichtbreking op de plek van de breuk.
Tidak Ada
Ik ben in onderhandeling met Ali of ik een nieuw 'cijfer 3' toegestuurd kan krijgen. Dat wordt dus een dispuut. Hopelijk lukt het.
Vroeger laste ik plexiglas met chloroform en daarin wat plexiglas poeder in opgelost.
Er was in Den Haag een winkeltje, genaamd 'Plastic Verkoop Kantoor'
Die hadden dat in flesjes klaar liggen, maar het was gemakkelijker zelf te maken. Helaas is chloroform niet meer vrijelijk in de verkoop. Nabewerking met een glazen injectie spuitje met een dunne naald nog wat natrekken met pure chloroform en dan polijsten.
Overigens is de opmerking van Sine over de brekingsindex correct. Dat is ook mijn grote angst om het te gaan lassen.
Een andere oplossing is om het gebarsten deel met zwarte lak af te dekken en het cijfer in op de plaats van de tientallen uren te gebruiken. De 3 wordt daar toch niet gebruikt....
Nu dus afwachten hoe het dispuut verloopt en terug naar het onderwerp China en zijn streken.
Tidak Ada
Even doorborduren op deze https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2235715#2235715 en de daaropvolgende volgende posts:
Ik heb een paar tips voor de bouwers:
- Wees voorzichtig, het materiaal is zéér breekbaar!
- Vervang de verzonken schroefjes van de bovenplaat door schroefjes met niet-verzonken kop. Vaster dan hand vast (zonder schroevendraaier!) laat het materiaal rond het schroefgat splijten door die verzonken kop.
- Vervang de imbusboutjes aan de onderzijde door draadeind en een dopmoertje. Anders moet je voor batterijvervanging het hele ding uitelkaar halen. De cijfers blijven dan netjes op hun plaats.
- Eventueel een andere batterijhouder monteren, zodat je alleen de onderste bodemplaat er af hoeft te nemen
- Bouw het ding in een stofdichte behuizing. Dat voorkomt stof en vette aanslag in de displays
.
Misschien is het handig om schroefjes, draadeind en dopmoertjes gezamenlijk in te kopen.
@Mods:
Misschien is het handig om de posts uit het andere topic hierheen te klonen, zodat alles bij elkaar komt.
Mijn exemplaar had gelukkig geen gebroken plexiglas maar de piezo speaker en C1 condensator lagen er wel af 
Gelukkig had ik zelf nog wel een speakertje liggen en de condensator heb ik weer op z'n plek gekregen (ondanks afgebroken pootjes).
Maar er is iets wat niet klopt.
Als je de vierkante settings knop langer ingedrukt houdt zou hij in spectrum analyzer (nou ja, een nep analyzer) mode moeten gaan, dat doet hij bij mij niet. Ja, heel soms en dan knippert de boel ook als een gek terwijl het doodstil is.
Ik vind dit echter toch maar niks en wil hem alleen als klok gebruiken dus daar ga ik verder geen tijd aan besteden.
Wat ik dan wel irritant vind is dat je op de bovenkant dus ook alle verlichting ziet. Gelukkig kan ik op mijn werk op de lasercutter zelf wel even een zwarte bovenplaat maken zodat je dat niet meer ziet. Je zou ook het bestaande transparante plaatje aan de onderkant zwart kunnen spuiten. Daardoor wordt het wat minder een lichtshow en een iets subtielere klok.
Ik ga ook kijken of ik wat andere cijferplaatjes kan maken. De edge lit klokken die ik ken hadden cijfers die uit (gefreesde?) cirkels waren opgebouwd. Daardoor waren ze wat vetter en, denk ik, beter leesbaar.
Deze cijfers zijn gewoon compleet door het plexiglas gecut zodat ze nogal iel zijn.
Ik zal eerst eens een proefje maken om te kijken of dat beter kan.
Op 23 januari 2021 14:39:14 schreef Tidak Ada:
Hier de Handleiding.Ik heb hem in 3 delen geknipt en de foto's verkleind (spaart ook inkt
)
De tekst pagina's zijn de laatse.
[bijlage]
[bijlage]
[bijlage]
Volgens mij zijn small-a en small b inhoudelijk hetzelfde bestand.
Tidak Ada