Electronica/Elektronika Wereld / Elektuur

joopv

Golden Member

Nummer 12, mei/juni 1963 was het nog Electronica Wereld, maar in het blad zelf werd ook Elektronika Wereld al genoemd:

Scan van blz 303 uit het nummer mei/juni 1963 derde jaargang no. 12

Nummer 13, sept 1963 was het Elektronika Wereld op de omslag.

kortom, er werd toen nog niet zo nauw gekeken met die c/k

Ik ben nog steeds op zoek naar digitale versies van nummers uit de 60'er jaren... Wat ik heb:
1961: nummer 1 (duh, is bij elektuur zelf te downloaden)
1962: niets
1963: nr. 12 (mei/juni), 13 (sept) en 14 (okt)
1964: febr, april, juni, juli/aug, sept
1965 en verder: compleet

@stefan67: dank voor deze info. Ik zie dat je het hele nummer bij Elektor kunt downloaden.

Alle Elektuurs vanaf 1965 tot 2007 zijn trouwens hier te downloaden

http://www.electronicsandbooks.com/eab3/manual/index.php?dir=Magazine%…

Kwaliteit is zeer behoorlijk

Ook nog veel andere elektronica bladen, databoeken enz

Bedankt voor de link, ik kende hem nog niet!

joopv

Golden Member

Mag ik dit topic gebruiken om mijn Elektuur verzamelwoede te delen :) ?

Ik heb ondertussen het maart nummer uit 1964 ook, op papier. Ga ik z.s.m. proberen in te scannen.

In dit topic zie ik dat Aart een paar nummers uit 61 en 62 heeft. Die zou ik erg graag willen lenen om in te scannen (en vervolgens te delen met anderen).

Ik mis ook nog een aantal uit de eerste periode.

Ik heb wel april 1961,nr 1
febr 1964,nr 16
april 1964,nr 18
HG 1964,nr 21

Weet iemand of in die zipfile de nrs 2 t/m 26 zitten?
En de nrs 38 (1966/01) t/m 103 (1971/12)?

Ook zoek ik nog nr 113 (1972/11)

@Retiredat55
heb je gezochte elektuurs wel liggen als pdf en kan ze doorsturen via webtransfer. De bestanden zijn samen ongeveer 1,4 GB groot

@Johan54
Zo, dat zou heel mooi zijn!
Stuur de gegevens dan aub naar mijn emailadres, zie profiel.

Ik herinner mij een mailtje, maar ik heb dit jaar geen aandacht voor dit soort zaken.
Ik begrijp dat men dit jammer vind, maar ik moet t.z.t. zorgvuldig bedenken wat ik doe en wat niet en hoe. Allicht is het elders te vinden en dan voor u al niet meer relevant.

Op 31 maart 2020 14:49:29 schreef stefan67:
Alle Elektuurs vanaf 1965 tot 2007 zijn trouwens hier te downloaden

http://www.electronicsandbooks.com/eab3/manual/index.php?dir=Magazine%…

Kwaliteit is zeer behoorlijk

Ook nog veel andere elektronica bladen, databoeken enz

De site is down. Dit is de site van Frans, bij meerderen hier wel bekend van de radiobeurzen. Is hij gestopt?

joopv

Golden Member

Op 25 januari 2021 12:34:29 schreef MGP:
Hier mijn kopie van april 61

https://drive.google.com/file/d/1sySgSzHzIu_pwsZd7g3GjtGFDO1EMWE0/view…

April '61 (nr 1) is of was ook te downloaden vanaf de site van Elektor zelf... (kan het nu niet meer terugvinden)

Ik ben eigenlijk op zoek naar de andere nummers uit 61, alles uit 1962
en diverse nummers uit 63 en 64 (zie hierboven wat ik WEL heb).

Nisei, zou je november 1964 kunnen sturen? (ik heb je een mail gestuurd, ontvangen?)

Misschien is het handiger als ik een tabel maak, dan kan iedereen zien wat ie heeft / wil delen / wil hebben.

joopv

Golden Member

Ik beperk me tot de jaren 1961 - 1964, aangezien de rest compleet is.

De nummering: ik ga er van uit dat wat op archive.org staat klopt. Als iemand andere / betere info heeft horen we het graag

De eerste jaren was Elektronika Wereld 2 maandelijks / 5 uitgaves per jaar

... zie verderop in dit topic voor de laatste versie van de tabel

edit

je kunt binnen archive.org gewoon zoeken, b.v. op "Elektuur 1964", afhankelijk van de tags die de uploader meegegeven heeft.

[Bericht gewijzigd door joopv op dinsdag 16 februari 2021 15:04:54 (65%)

Link copieren en plakken werkt prima hoor.

@Johan54
Heel erg bedankt!

Net als Joopv zoek ik nu nog nrs 2 t/m 26.
Een enkele uit die reeks heb ik wel, 16 en 21.

joopv

Golden Member

Op 26 januari 2021 09:57:36 schreef Retiredat55:
@Johan54
Heel erg bedankt!

Net als Joopv zoek ik nu nog nrs 2 t/m 26.
Een enkele uit die reeks heb ik wel, 16 en 21.

Heb je nummer 16 uit jan. '64 digitaal? Zo ja, zou je 'm dan via wetransfer of zo beschikbaar willen maken?

@joopv
Ik had vermeld dat ik nr 16 had, maar dat is bij mij febr 1964.
Ik heb denk ik een verschil in de nummering met de juiste nummering.
De uitgaven werden toen nog niet genummerd volgens mij, dus ik heb zelf de nummers geprobeerd terug te herleiden, maar kennelijk niet correct gedaan.

Jan 1964 heb ik dus ook niet helaas.

Bij V&A staat een grote partij elektuurs. Misschien dat iemand die wil scannen?

Mijn HP 8600 printer/scanner kan dubbelzijdig scannen met automatische doorvoer. Je legt er een stapel die automatisch wordt verwerkt naar een pdf (of stapel jpg). Maar ja, het is HP dus die werkt niet meer goed. Altijd problemen, sensoren die verontreinigen en papier dat vastloopt bij het omdraaien.

Zelf heb ik ook nog een grote partij Elektuurs staan die ik ooit van iemand heb gekregen. Ik weet niet tot hoever terug ze gaan, dan moet ik in mijn opslag gaan kijken. Misschien heeft iemand zin te scannen?

Beste mensen,

Leuk om te lezen dat hier wat verzamelaars van oude Elektuurs zijn, ik dacht dat ik de enige was ;-)

Wat betreft " Bij V&A staat een grote partij elektuurs. Misschien dat iemand die wil scannen? "

Die zijn van mij en ik zou ze (de papieren versies) graag aan iemand willen overdoen die Elektuurs verzameld, want ik heb veel te veel tijdschriften en vrouw wil dat ik nu eindelijk werk maak van opruimen ;-)

JoopV heeft me al gemaild en ik ga proberen die ontbrekende 1964 exemplaren in te scannen (1964 heb ik allemaal op januari na) en ik heb ook nog de nummers 113 (die ontbreekt op Archive.org) en nog eentje later die daar (volgens mij) ontbreekt.

Verder zoek ik nog jaargangen Radio Elektronica (buiten jaargangen '70-74 en '76-'77) want daar heb ik ook nog veel papieren exemplaren van. Maar daar moet ik hele jaargangen van scannen dus als iemand dat al heeft is dat meegenomen.

Verder heb ik alles wat ik digitaal kon vinden aan Elektuur's, Radio Bulletin's en Radio Elektronica's op m'n google drive staan (pdf's scans, geen OCR)...

PS. Ik scan met m'n smartphone en adobe scan, dat werkt best wel aardig.

@djf
Die ene die verder nog ontbreekt moet dan ws nr 124 (nov 1973)
zijn, klopt dat?
Die zou ik ook graag nog willen toevoegen.

Hugo Welther

Moderator

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

@Retiredat55: Nee, nr. 124 heb ik wel (van archive.org). Missing zijn 113 en 441/442 (dubbeldik nummer), en dus diverse voor 1965. Althans die heb ik nog niet digitaal (pdf), moet dus nog gescand. Stuur me even een email...

@Hugo: Dank je voor het januarinummer 1964! Mooi.

RE staat inderdaad bij nvhr site, maar ik heb nog veel papieren exemplaren van na 1977, en daar hebben ze alleen (van na '70) de jaargangen '70-74 en '76-'77. Helaas.

Dit zijn de voorbladen van Elektuur 1964...