blackdog
Golden Member
Daar de mens het noodzakelijke niet kan volbrengen, streeft hij naar het overbodige (Goethe)
Hi,
Wordt de toegang actief geblokt als er een VPN gebruikt word?
Verder wordt ook een Tor sessie geblokkerd.
Waarom dit alles?
Groet,
Bram
picsels
Volgend project: 7-seg gaming displays; dan dec-1982 labvoeding afmaken, dan funcgen met ad9833 afmaken, dan...
Kennelijk (https://www.circuitsonline.net/forum/view/152543#highlight=vpn).
Er zijn sowieso inmiddels al meerdere NordVPN servers die geblokkeerd worden. Loop ik ook regelmatig tegenaan.
Jeroen
Moderator
Ik kan mij voorstellen dat Shock Media blacklists met IP-adressen heeft en dat de kans groot is dat VPN servers daarop terechtkomen i.v.m. misbruik. Als je mij wat voorbeelden van IP-adressen waar vanaf je de site niet kunt benaderen kunt mailen, kan ik het laten nakijken.
Heb het 2 jaar geleden ook gehad vanuit het UMC. Die adressen werden ook geblockt.
Toen werkte het met een VPN van mijn werk juist weer wel.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
picsels
Volgend project: 7-seg gaming displays; dan dec-1982 labvoeding afmaken, dan funcgen met ad9833 afmaken, dan...
Op 16 januari 2021 12:07:33 schreef Jeroen:
Ik kan mij voorstellen dat Shock Media blacklists met IP-adressen heeft en dat de kans groot is dat VPN servers daarop terechtkomen i.v.m. misbruik. Als je mij wat voorbeelden van IP-adressen waar vanaf je de site niet kunt benaderen kunt mailen, kan ik het laten nakijken.
Is er al wat bekend over de IP-adressen die ik had doorgegeven?
Ik connect tegenwoordig maar via België, om te voorkomen dat ik eerst 10 minuten IP-roulette moet spelen.
Mijn tor verbinding doet het goed als er geen robot op de lijn zit, anders is hij soms heel langzaam, CO geeft geen melding van robot op de lijn maar andere websites wel, volgens mij is het de provider zelf, want ze doen heel moeilijk als ik er melding van doe.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Het probleem is dat sites als CO of de internet provider gewoon ziet: "er wordt heel veel rare shit uitgehaald van ip adres X".
Dan kan je zeggen: Laat maar, kunnen we tegen, maar op een gegeven moment bedenk je: stel je voor dat ze na 10000x proberen toch een keer raak prikken? Kan ik ze dan niet beter na 1000x gewoon blokkeren?
Dus dat is wat er gebeurt. Er zijn mensen die een VPN of TOR hebben opgezet om sites lastig te vallen en hebben er uiteindelijk toe geleid dat betreffende IP adressen dus op "blocked" zijn komen te staan.
Nu had ik zelf gedacht dat zoiets op site-niveau zou gebeuren (CO) en niet provider (shockmedia). Maar als Jeroen zoiets zegt dan heeft ie gelijk. 
Ik heb een TOR omdat ik steeds lastig werd gevallen door robots en nu pellen ze blijkbaar die onion af en bestoken de betreffende website met verzoeken, die meldingen krijg ik tenminste op een enkel lijntje met 1 computer met 1 enkele gebruiker en ik download bijna nooit grote bestanden.
Als je op dubieuze sites zit/zat en bijv. illegale content hebt gedownload warez, sw keys of iets wat er in de verste verte op lijkt dan krijgt je IP address bij veel providers een bad flag, daar komt geen mensenhand aan te pas, gaat via algoritmes. Vaak kan je dan per e-mail een request doen om dat op te heffen. * Been there, done that. Als je veel Tor gebruikt val je ook op bij de veiligheidsdiensten, waar rook is, is vuur 
Check ook eens of de computer geïnfecteerd is. Misschien ben je onderdeel van een botnet. Veel virusscanners hebben daar moeite mee. Je hele systeem scannen kan wel een uurtje duren.
* https://www.akamai.com/us/en/clientrep-lookup/
Op 16 januari 2021 13:02:43 schreef maartenbakker:
Het permanent blokkeren van adressen behoort alleen een uiterste maatregel te zijn.
Dat is het ideale geval, in de praktijk blokkeren ze en mag je zelf op zoek om de blokkade eraf te laten halen. Akamai was in mijn geval behoorlijk vlot om de block eraf te halen.
Ook nu reageerden ze vlot bij een nieuw incident. Waarvan acte.
The IP Address ***.***.***.*** did not receive a bad risk score. 
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (38%)]
Via jouw "mobiele" verbinding?
Die mobiele diensten wisselen vaak van ip adres, en je kan dan ook een gebanned ip adres krijgen als er bv een natwerkupdate is geweest.
Ding uit en aan en je hebt een ander ip adres als het meezit en opgelost.
Oud topic trouwens.
Odido is idd een mogelijkheid die voorhanden is maar ik heb nooit beweerd dat het de enige is. Assumption is the Mother of all fuckups. En daar wilde ik het maar bij laten. Een prettige voortzetting van deze wat druilerige Zondag toegewenst!
Niet specifiek Odido.
Wil er alleen mee aangeven dat, na bv onderhoud of herstart van een modem-router, je een ander ip adres kan krijgen uit de pool van de provider wat al geblokt is.
En een ander dus problemen kan ondervinden.
De meeste aansluitingen, zowel vast als mobiel, hebben geen vast ip adres.
Static IP was ooit heel gewoon bij COM21 kabelmodems die hier ter stede werden gebruikt voor de geïnteresseerden, tig jaar geleden deed ik mee aan de gratis pilot 'Internet over de kabel' met een enorme Zenith, made in the USA, kabelmodem en was een van de 50 gelukkigen, maar dat heb ik al eens eerder hier vermeld, I repeat mself. Maar je hebt gelijk, nu is het wegens gebrek aan IP4 addresses een totaal ander speelveld.
https://www.computable.nl/1996/10/29/telekabel-krijgt-belang-in-eurone…
Oeps, ik kon het niet laten, maar nu is het echt voor het laatst dat ik off topic reaguur hier.