Hallo , ik ben nieuw op dit forum. Ik heb een LG 60pk250 plasma tv.
De beide relais op het voedingsboard hoor en zie ik klikken zodra ik de stekker in het stopcontact steek en er gaat zacht achtergrond verlichting aan. Na ongeveer 3 seconden springt hij in de standby stand en begint het verhaal weer van voren af aan. De relais blijven dus aan en uitgaan. Het rode lampje van de standby gaat aan en even uit zodra de relais weer op uitgeschakeld staan.Ik heb her en der gemeten en krijg de aangegeven spanningen op de meter te zien en zo gauw de relais uitschakelen valt die ook weg. Ik heb de printplaat zorgvuldig bekeken op eventuele losse solderingen maar niks verontrustends gevonden. Het type powerboard is (als het klopt):PCB:EAX61432501. Er onder staat :PSU P/N:EAY60968901.Ik heb in het verleden wat met analoge electronica gestoeid in de vorm van orgelbouw en versterkers en dit is nieuw voor mij en als hobby vind ik het leuk om hier mee bezig te zijn. wie o wie heeft een tip voor mij.
Mvg Bé

Heb je de condensators/elcos als eens bekeken,zitten er geen bolle elcos tussen,je zou ook de test kunnen doen tv aanzetten en dan met haardroger opwarmen en kijken of die dan iets doet.

Hartelijk bedankt JimA voor de reactie. Ik heb de elco,s allemaal gechekt en zien er goed uit. Ook de soldeerkant heb ik bekeken en wat verdacht was heb ik even opgewarmd en wat tin toegevoegd. Wat mij opvalt is, als ik de (voedings) stekker van de print, waar de kabels van de infraroodbediening opzitten en luidspreker aansluitingen en alle andere aansluitingen zoals antenne HDMI en scart ,de relais op het powerboard 1x aanklikken en dan niet meer. Ik heb de standby spanning gemeten en die is 5 volt maar die komt en gaat iedere x als de tv aan wil springen en dan weer in standby stand vliegt dus, relais blijft constant schakelen

Koppel de Sustain printen eens los, met name de Y sus, die ligt meestal in sluiting. IGBTs/ FETs vervangen en de vele losse contacten doorsolderen. Soms blauwe ctjes gespat..

zijn die 3 veiligheidsweerstanden (rechts boven op de foto) nog goed?

Vind op dit forum dit antwoord: https://www.badcaps.net/forum/showthread.php?t=65402

>8 (knip/plak)

After some extensive searching on the forums, stumbled upon a thread where someone mentioned usually changing MOSFET(Q906) on the power board. Measured MOSFET Q906, which is FQPF16N25C, and got some inconsistent readings. Sourced the part from China, and put that in.
Powered the thing on, and now it's working.

Voor iedereen die tips heeft gegeven of gaat geven, alvast bedankt . Alles is welkom, leer er alleen maar van.Ik ga, met wat ik tot nu toe gekregen heb aan de slag en en laat hier horen wat er van geworden is.MVG

Ik heb een veiligheids weerstand gevonden, die dikke witte, waarvan 1 kapot is . Kan ik ze beter alle 3 vervangen?

De goede kunnen blijven zitten, maar de defecte is meestal gevolgschade van een kortsluiting ergens in een ander onderdeel.

Dank je Maarten. Ik had ,toen ik de defecte weerstand vond ook idd het idee dat er ergens nog wat defect is. Het moeilijke is ,je hebt geen schema en die zijn ook moeilijk te krijgen maar.....we zoeken verder.

Gewoon die weerstanden beide vervangen, branden gewoon door. Klinkt beetje als een Philips voeding die ook deze had in de FTP serie, daar waren altijd de 22uf kleine elcootjes in voeding en XSUS paneel verlopen. Die verving ik meestal en dan was alles weer goed. Let op, als je ze vervangt, wel met lage ESR en hoge temperatuur coefficent er weer in.

Nu wil ik een aantal weerstanden bestellen bij Conrad maar weet iemand of het hier gaat om een vermogens weerstand of een metaalfilm weerstand. Dit als vervanging van de defecte veiligheids weerstand op het powerboard.

Dank je Bart, Ik heb 3 van die weerstanden er in zitten. Als ik je goed begrijp kunnen ze doorbranden door gebruik of omdat ze eigenlijk te zwak zijn voor de voeding?
MVG

Ik heb ook ondekt dat er een mosfet defect is.De 16n25c. Zit vlakbij de veiligheids weerstand die ook defect is.

Alle mosfets vervangen die aan dezelfde driver zitten, en alles erg goed doorsolderen!!!! Blauwe C's controleren en elco''s nalopen

Hallo SMD, ook bedankt voor de tip. Ik ga nu alle mosfets nalopen.
Wat ik tot nu toe heb gedaan is de mosfet vervangen die aan de veiligheids weerstand hing (5 watt 10 ohm en de voltregulator heb ik vervangen (3br1565jf). Dit heeft tot nu toe geen resultaat opgelevert. Ook de weerstand en diode die bij de voltregulator zitten zijn doorgemeten en oke. Van de 3 veiligheids weerstanden(5watt 10ohm) vliegt steeds de rechter weerstand er uit en relais blijfen klikken. Ik had extra onderdelen bestelt dus alles weer vervangen en powerboard getest zonder dat er wat op aangesloten zat, behalve de 230 volt natuurlijk. Weerstand klapt er gelijk weer uit en klikken gaat gewoon door met interval van ongeveer 3 seconden.

Alle FETS vervangen?? Want 1 heeft heen zit en neem de driver ook mee om te vervangen dan.. Controleer ook de bufferboarden op kortgesloten ICs

Hier even een update. Ik heb de tv nu zover dat hij aan gaat maar, ik heb alleen geluid , geen beeld. Zet ik de tv aan, licht het beeld even op en gaat dan uit. Het geluid blijft wel en kan alles doen met de afstandbediening . De y en xsus snorren zachtjes op de achtergrond.
Iemand nog suggesties/tips?

Ik heb vanmorgen alle spanningen op de y en xsus gemeten en die zijn allemaal aanwezig.

Wel nu, de tv doet het weer. Dus beeld en geluid alleen,ik heb in het midden en halverwege links en links wat groene verticale strepen. Heb de flatcables even los gehad cq het klepje die de kabel borgt even lopsgehad en de kabel voorzichtig aangedrukt. Geen effect. Iemand nog een idee?

Voor iedereen die tips heeft gegeven, nogmaals bedankt.

Wat heb je gedaan dat TV weer beeld geeft?? Je kan de flatcables reinigen met een droge contact reiniger, anders is je COF defect..

Hallo SMD, De eerdere problemen zaten op het powerboard. Daar diverse onderdelen vervangen en toen starte die op ,zonder beeld maar met geluid.Ik heb toen de kabels van de print waar antenne aansluiting hdmi etc etc op zit los gehaald. Nu bleek dat van een flatcable een koperen stripje niet helemaal correct zat. Deze heb ik voorzichtig glad gestreken in de juiste positie ,de boel weer aangesloten en ,voila, er was beeld en geluid, alleen met een paar groene strepen verticaal.
Tv draait ,op moment van schrijven, al ruim 2 uur en af en toe moet ik echt kijken of de strepen er nog zijn. Ze vallen bijna niet op dus , na wat gepriegel met de kabels naar cof etc heb ik besloten het zomaar eerst te laten. Tv draait verder prima.

Ah OK, duidelijk. Kan wezen dat het door die gladgestreken bandkabel komt. Maar als het niet opvalt, zo laten!!

Hoi “havenkraan”

Ik kom deze thread tegen nadat mijn 60pk250 precies hetzelfde euvel lijkt te hebben. Nou ben ik zelf niet elektrotechnisch onderlegd, maar ook niet bang aangelegd ;)

Mijn TV valt uit, gaat dan in die klik-loop… en soms (na iets van 10 minuten ofzo) klikt hij ineens weer wel aan. Om vervolgens na enige tijd weer de geest te geven en begint de klik-dans opnieuw.

Ik heb de tv al open, maar kan op het oog ook geen doorgebrande of geplofte dingen vinden op het powerboard.

Ik zou heel graag deze tv nog even aan de in leven houden terwijl ik spaar voor een andere. Dus alle hulp om is welkom.

Hoop iets van je te horen.

Vriendelijke groeten,
Justus

alle printen bekijken op losse contacten, veelvoorkomend euvel bij dit type