Heeft iemand enig idee?
Heb het internet afgezocht maar vind geen verklaring.
Ik denk te weten dat mijn Samsung remote AA59-00741A aangestuurd wordt door een MCU de KS51840
Van alle toetsen heb ik de HEX waarde kunnen terugvinden via arduino, omgezet geven die allemaal een 32 bit code.
Verder vind ik dat de protocol opgebouwd is uit 1 startbit, 12 device bits, 8 commando bits en 1 stopbit samen 22 bits !!!!!
Wat met de 10 ontbrekende bits?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Als het protocol 22 bits verzendt, hoe lees je dan 32 bits uit?
Voert de niet genoemde software op de Arduino misschien een of andere bewerking uit om een treintje bits in een getal om te zetten? Getallen vullen altijd een byte, woord, dubbel woord, etc. Je vermeldt ook niet of de getallen overeenkomen met codes van maximaal 22 bits.
[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (69%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Protocol is 1 startbit, 16 adresbits, 8 commandobits, en 8 reverse commandobits. (commando wordt dus twee keer verzonden voor controle)
http://techiesms.blogspot.com/2016/01/ir-protocol-decoding-and-transmi…
[Bericht gewijzigd door Arco op (15%)]
De 22 bits lees ik af in het boek INFRAROOD Datatransmissie (Frank Wohlrabe) blz 99 verwijzende naar de Samsung code2. is dit een achterhaalde code en is de in bijlage van Arco genoemde protocol voor mij van toepassing.?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Samsung gebruikt ongetwijfeld meerdere (versies van) protocollen. Als je weet wat je decodeert dan kun je het protocol erbij zoeken.
Arco
Special Member
Zelfde als bij Philips bij RC5 -> RC6, daar werd de verzonden code ook langer door toegevoegde extra bits...
De HEX code voor alle toetsen op mijn samsung remote TV beginnen allemaal met E0E0
dit is 2x de adrescode decimaal is het adres dus E0 = 224 = TV
Als men verder de logica volgt kan men voor iedere toets een decimaal getal vinden dat naar een functie verwijst, moest op de remote alle cijfertjes/tekentjes en letters verwijderd zijn dan kan men met een referentie lijst toch alles achterhalen, mooi
Ik heb ook van samsung nog een Blueray speler als ik hier van alle toetsen een HEX waarde noteer dan gaat de theorie niet meer op.(remote AK59-00149A)
De HEX waarde refereert telkens naar een 32 bits maar de 16 eerste die het adres (2x 8bits) aangeeft is steeds verschillend op uitzondering van 4 toetsen die apart binnen een kadertje staan (source,VOL-,VOL+ en power die beginnen wel met E0E0)
Als de logica gevolgd zou worden dan zou ik verwachten dat het adres altijd hetzelfde zou zijn maar anders dan E0 van TV
Arco
Special Member