omvormer optisch - naar tulp

weet ik dat zijn twee verschillende menu's... anders komt er niets van geluid uit

er komt wel geluid uit é, maar ik moet mijn volume volledig open zetten
er staat opitcal als uitgang

pa3gws

Golden Member

Er hoort signaal uit te komen op line niveau dus ongeveer even sterk als van een CD speler.
Kastje proberen op een andere TV bij bijv. de buren.
Doet het dan hetzelfde kastje stuk!

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.
RAAF12

Golden Member

Je kan ook de optical output bekijken of er rood licht uit de glasfiber komt. Zit de Toslink plug wel goed aangedrukt, die gaan vrij zwaar.

Op 7 februari 2021 12:15:28 schreef Ex-fietser:
[...]

Heb nog nooit een phone ingang op een versterker gezien? Maar dat zegt niet alles natuurlijk. Wat gebruik je in vredesnaam voor versterker?

Op mijn 2 analoge audio versterkers daar zit ook een Phone In op. Ze zijn wel 40 j of ouder.

bprosman

Golden Member

Op 2 april 2021 02:10:17 schreef Herman - Belgie:
[...]

Op mijn 2 analoge audio versterkers daar zit ook een Phone In op. Ze zijn wel 40 j of ouder.

Zal wel PhonO zijn en niet PhonE

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
WillemV2

Special Member

In de manual, bladzijde 38, staat het volgende:
"Digitale audio is alleen beschikbaar bij uitzendingen die 5.1-kanalen ondersteunen."

Eigenaardige opmerking, maar het zou dus kunnen dat als je NPO kijkt, er alleen stereo (2.0) is en dus geen geluid (want geen 5.1).

Krijg je wel geluid als je een recente film of serie kijkt via bv Netflix of Disney+? Die hebben over het algemeen met 5.1 audio erbij zitten en kun je het mogelijk mee testen.

RAAF12

Golden Member

En als je dat soort betaalde ongein niet hebt kan je een Youtube test draaien. Bijv. deze 5.1 test https://www.youtube.com/watch?v=_TX--Fku9NQ

Sine

Moderator

Dan nog, als zo'n digitaal ding het niet doet verwacht ik geen geluid, niet stiekem heel zachtjes toch nog wat.

Dus ik gok even stiekem dat het geen TV instelling is.

De meeste kastjes accepteren alleen pcm (stereo), dit moet je dus instellen voor de digitale uitgang.