Ik zoek software om de paralelle poort aan te stuuren. Maar in die software moet ik kunnen instellen waneer die aan moet gaan. Dus bijvoorbeeld maandag van 2.00 tot 4.00 uitgang 4 aan vrijdag 20.00 tot 23.00 uitgang 1 aan enzovoort. Weet iemand hoe ik aan zulke software kom? (ik kan niet zo goed progameren anders had ik zelf we software geschreven.

Ik ben toevallig ook bezig met parallele poort programma's alleen ik kan wel vrij aardig programmeren (ahum, het stinkt heer een beetje)

Zodra ik wat beter thuis ben in deze materie zal ik eens kijken of ik zoiets kan maken.

Trouwens, even om zeker te weten, je bedoelt een programma waarbij je instelt:

Om 10:00 wordt pin 2 hoog
Om 14:00 wordt pin 5 laag

enzovoorts. Ook nog ff vermelden hoe nauwkeurig je het wilt hebben.

Op 15 december 2002 17:04:58 schreef kingjotte:
Ik ben toevallig ook bezig met parallele poort programma's alleen ik kan wel vrij aardig programmeren (ahum, het stinkt heer een beetje)

Zodra ik wat beter thuis ben in deze materie zal ik eens kijken of ik zoiets kan maken.

Trouwens, even om zeker te weten, je bedoelt een programma waarbij je instelt:

Om 10:00 wordt pin 2 hoog
Om 14:00 wordt pin 5 laag

enzovoorts. Ook nog ff vermelden hoe nauwkeurig je het wilt hebben.

Je moet gewoon kunnen instellen dat bijvoobeeld om 12 uur pin 3 hoog wordt en dat die om 17 uur weer laag wordt. Het hoeft niet super noukeuring (2 minuten spilling ofzo)
P.s. Bij mij hoeft hij maar 5 uitgangen aantekunnen.

Ik zal eens kijken, zou niet al te moeilijk moeten zijn, nog een vraagje welke versie van windows moet het op draaien of moet het gewoon voor alle versies werken. Ik kan geen programma's schrijven voor linux of unix helaas/

Op 15 december 2002 17:41:43 schreef kingjotte:
Ik zal eens kijken, zou niet al te moeilijk moeten zijn, nog een vraagje welke versie van windows moet het op draaien of moet het gewoon voor alle versies werken. Ik kan geen programma's schrijven voor linux of unix helaas/

Gewoon met Win 98 en/of MS-Dos

windows 98 is heel simpel geloof ik
waar je dan wel mee zit is dat de pc aan moet staan wil je de dingen uit kunnen voeren maar dat snap je.
ga nu ff kijken of ik lpt kan besturen zal het hier wel melden zodra het lukt

Op 15 december 2002 20:20:56 schreef kingjotte:
windows 98 is heel simpel geloof ik
waar je dan wel mee zit is dat de pc aan moet staan wil je de dingen uit kunnen voeren maar dat snap je.
ga nu ff kijken of ik lpt kan besturen zal het hier wel melden zodra het lukt

Maak gewoon een programma wat je via de commandline een aantal parameters mee kan geven. Die kan je dan gewoon via de task scheduler van windows laten aanroepen met de juiste parameters.

Marcel

visualbasic programmatje goed? vertel maar hoe je het wilt hebben (hoe in te voeren, knoppen, functies) en als ik tijd heb zal ik kijken wat ik voor je kan doen.

Op 15 december 2002 23:20:55 schreef Marcel:

[...]

Maak gewoon een programma wat je via de commandline een aantal parameters mee kan geven. Die kan je dan gewoon via de task scheduler van windows laten aanroepen met de juiste parameters.

Marcel

ik ben niet bekend met dat soort dingen, Delphi 5 is mijn gebied. Het is ovrigens al gelukt om een LED-je aan en uit te zetten en dat met die tijd zal ik zo metteen even naar kijken

Geef me gewoon es uw email adres en ik ga het u wel maken.
(Geef me een weekske de tijd aub...) :-)

Eventueel ook voorkeuren bijschrijven.

Ik heb zelf al wel wat software geschreven voor het ansturen van de parallelle port. Ik heb hier een mooie c++ class voor geschreven. Als iemand hem wil kan ik hem altijd wel mailen. Laat maar iets weten.
Je kan hem direct op alle dos gebaseerde os gebruiken, die op nt (2000/xp) moet je eerst nog userport installeren maar dan werkt het ook perfect.
Je kan set, clear en toggle voor elke bit gebruiken.
Met deze functies kan je in c++ data naar de pp sturen

//output a value
void outport(unsigned int portid, unsigned int value)
{
__asm mov edx,portid;
__asm mov eax,value;
__asm out dx,ax;
}

//input a value
unsigned int inport(unsigned int portid)
{
int value=0;
__asm mov edx,portid
__asm in ax,dx
__asm mov value,eax
return value;
}

portid is het adres van je pp. Meestal is dit 0x378h (888)

[Bericht gewijzigd door zoeloelip op ]

Oke ik ben weer thuis van een lange schooldag.

Iedereen in iedergeval al bedankt die me willen helpen!
Dit zou ik graag willen:
- Gewoon aan het uitschakelbaar
- Op een bepaalt tijdstip aan en uit schakelelbaar bv pin 2 om 14 uur hoog en dan weer 0m 17 laag (het lieft dan ook nog voor de hele week programeerbaar)
- Het programa moet simpel te bedienen zijn
- Je moet kunnen zien of een pin hoof of laag staat
- Hij hoeft max 5 uitgangen aantestuuren
Ik hoop dat ik niet teveel vraag. Alle extra's in het programa zijn leuk.

Mijn e-mail is robertwester1988[apestaartje]hotmail.com

Ik had al een programma waarmee je de uitgangen kan programmeren aan de hand van een ingedrukte toets + een monitor.
Ik ben nu nog een timer aan het toevoegen zodat je op een ingestelde tijd een command kan uitvoeren.
Nog eventjes geduld!

Ik ben een tijdje bezig met een dergelijk programma waarmee je heel simpel kan programmeren:
http://laupro.nl/tijdelijk/poortprog.png
Als je het wilt hebben dan moet je mij even e-mailen omdat dit voorlopig een beta betreft (die overigens wel werkt hor ;)).

Op 16 december 2002 11:31:37 schreef kingjotte:
ik ben niet bekend met dat soort dingen, Delphi 5 is mijn gebied. Het is ovrigens al gelukt om een LED-je aan en uit te zetten en dat met die tijd zal ik zo metteen even naar kijken

Dan maak ik zelf wel even iets. Is morgen of overmorgen wel klaar.

Marcel

Mijn programma is aangepast, je kan het downloaden via deze link: http://users.telenet.be/montgomery/KeyLogger.exe

Er zit geen help of zo bij. Je moet eerst een new project openen of een bestaand via een bestand.
Je moet als poort een hexadecimaal getal geven 0x378
Je kan dan via add command een commando toevoegen (dat wijst zichzelf wel uit)
In de lijst kan je een commando aanpassen door te dubbelklikken en verwijderen door rechts te klikken. Je kan het herkennen van de toetsen en de timer starten in het menu project.
Als je het programma sluit dan worden de aanpassingen niet opgeslagen, dit moet je zelf doen.
Als je nog vragen hebt, mail je maar of via dit forum.
Als je bugs ontdekt mag dit ook melden!

Op 16 december 2002 19:37:39 schreef zoeloelip:
Mijn programma is aangepast, je kan het downloaden via deze link: http://users.telenet.be/montgomery/KeyLogger.exe

Er zit geen help of zo bij. Je moet eerst een new project openen of een bestaand via een bestand.
Je moet als poort een hexadecimaal getal geven 0x378
Je kan dan via add command een commando toevoegen (dat wijst zichzelf wel uit)
In de lijst kan je een commando aanpassen door te dubbelklikken en verwijderen door rechts te klikken. Je kan het herkennen van de toetsen en de timer starten in het menu project.
Als je het programma sluit dan worden de aanpassingen niet opgeslagen, dit moet je zelf doen.
Als je nog vragen hebt, mail je maar of via dit forum.
Als je bugs ontdekt mag dit ook melden!

Het is wel een mooi programa maar niet echt gebruiks vriendelijk. Maar in iedergeval bedankt!

Ja, in interfaces maken ben ik niet echt goed. Maar het werkt en het is propere code en dat is voor mij het belangrijkste. Als ik eens tijd heb zal ik eens proberen om het iets gebruiksvriendelijker te maken.

Ik heb overigens nu ook een BETA 'online': http://laupro.nl/hp/pp.asp

Misschien een idee om een 'gezamelijk' programma te maken?

waar programmeren jullie in dan?
Ik in Delphi, pascal zou ook moeten lukken dat heb ik ook nog wel ergens liggen.

Op 17 december 2002 20:50:14 schreef kingjotte:
waar programmeren jullie in dan?
Ik in Delphi, pascal zou ook moeten lukken dat heb ik ook nog wel ergens liggen.

Dit programma is nog in Visual Basic 6.0 gemaakt. Ralatief traag maar volstaat. Ik ben van plan om het later allemaal in C++ (oid) te proggen maar voorlopig is dat mij teveel werk.

He ik ben nu ff het zooitje aan het solderen maar als ik hem op 12 v aansluit gaat die gelijk branden en als ik hem aan de pc aansluit en aanzet gaat die iets harder branden? hoe kan dit? ik heb inplaats van en BC 547B trancistor een BC 547C trancistor gekreegen maar dit ook wat uit??

maakt niets uit. de BC547C is nieuwer dan de BC547B

[edit: MC547C heb ik nog niet gezien, BC547C dan maar :)]

[Bericht gewijzigd door Martijn Berntsen op ]

Kan het dan ook zijn dat door de hitte van de soldeerbout hj kapot is gegaan? Het vreeemde is dat al ik heb doormeet dat hij een oneinde weerstand heeft maar als ik hem aansluit gewoon is doorverbonden