Er zitten wisselschakelaars (relais) in die naar massa of + schakelen er zijn diverse schakelschema's mogelijk, dat is afhankelijk van type en jaar van de auto. Als het goed is zit er een lijstje bij met alle mogelijke aansluitingen per auto type. Als je dat even snel fout aansluit heb je al gauw een paar verbrande relaiscontacten. Je moet dus goed uittekenen op welke draden het wordt aangesloten. Ik heb niet zo'n hoge pet op van de elektrische skills van een automonteur. Maar dat kan aan mij liggen.

Op 10 mei 2021 22:44:52 schreef Tidak Ada:
't Kastje is toch niet van metaal of aan de binnenzijde gemetalliseerd of gegrafieteerd?

Er hangt meestal een los draadje uit die kassies als antenne. Je mag blij zijn als dat uit een krul kan worden gehaald en als een rechte piek kan worden vastgeplakt als 'staaf' antenne.
Kost ook allemaal nix dus ook geen echte antenne. Toevallig zag ik vandaag een nieuwe bezuiniging in een ander product, een MMI car box, in plaats van een echte 5GHz aansluitplug voor de antenne was er een stuk gestript dun coax kabeltje uit de behuizing gevoerd, dat is de antenne. Scheelt weer een connector en een meegeleverde WiFi plakantenne.