Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

mel

Golden Member

Wat is er mis met gewoon bezorgen aan de deur?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
High met Henk

Special Member

@wtt: heb er geen metingen mee kunnen doen, kreg hem even in mijn handen geduwd om eens te kijken.

Volgens eigneaar week hij op eenvoudige metingen niet af van een "goede" multimeter.
Wat mij opviel was vooral de instellingen van de trigger die beter ging als menige vroege hand held scope.

was best wel even onder de indruk! Zeker voor die prijs.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
RAAF12

Golden Member

Leuk speelgoed ding voor erbij en met kleur, dat heeft de 867B niet. Mijn 867B heeft kuren dus dat betekent w.a.d.w!

wtt

Golden Member

Wat mij opviel was vooral de instellingen van de trigger die beter ging als menige vroege hand held scope.

was best wel even onder de indruk! Zeker voor die prijs.

Ok, dat is dus wel een leuk vergelijk. Goed om te horen! Ik heb er 'niet direkt' eentje nodig, maar wel goed om te weten wat er nu is voor die prijs.

I love it when a plan comes together !

Op 23 juli 2021 11:16:51 schreef RAAF12:
Autolader bij Amazon https://www.amazon.nl/URAQT-Auto-acculader-Auto-onderhoudslader-Intell…

voor Accu, Auto, Motorfiets, Lithium en Lood-zuur

Het is ten strengste verboden om de oplader op lithiumbatterijen te gebruiken

Ehhh, OK?

Niet echt een super aanbieding maar leuke dingen:
Powermeter stopcontact

Pas gekocht om te vinden waar de ~2kWh per dag heen gaat die ik niet kan verklaren. Ben er nog niet achter maar ik heb al wel gevonden dat mijn oude vriezer (60x60x90cm) van 20 jaar oud en destijds erg zuinig, meer verbruikt dan mijn nieuwe (70x70x200cm). En de nieuwe gaat minstens even vaak open.
Je kunt cumulatief per dag en week het totale verbruik zien.
Onderstaande foto laat duidelijk zien dat de oude meer verbruikt (alhoewel twee 'bargraph' streepjes van 1kWh op een dag ook 1,2kWh totaal kan betekenen, dus niet noodzakelijk meer dan 1,5kWh, maar dat kun je dus apart per dag van de afgelopen week oproepen, de 'bargraph' is alleen een vlugge indicatie).

Nadeel: de beloofde LR44 (iirc) batterijtjes voor het geheugen zitten er niet in, dus ik durf vooralsnog niet de stekkers eruit te trekken om te zien of er desondanks iets van een oplaadbaar batterijtje inzit (in de advertentie staat ook ergens dat ie 6 uur moet laden voor gebruik.)

Nauwkeurigheid: geen flauw idee...

Hubie

Special Member

Ik vond iets wat voor een chaoot als ik handig is.
Schakelingen of een ideetje,metingen etc.krabbel ik op een stukje papier wat ik dan weer kwijt raak of vergeet.
Bij de Action kocht ik een ringband A4 en A5,ruitjes 5x5 mm.Met de app Scribzee zoekt je smartphone de 4 kader-hoeken,gaat scherpstellen en drukt af en je krabbel komt kaarsrecht en scherp op de foto.De ringband is opgedeeld in 4 kleuren,groen,geel,oranje en rood en maakt voor elke kleur een map aan.
Nee,geen aandelen bij de Action(Was het maar waar) ;-)

High met Henk

Special Member

@r-p

Wow 2 kwh per dag. Dat is 800 kWh per jaar.
Dat moet je wel vinden lijkt me.

Maar per uur is het slechts 100w.
Ergens een flinke lamp of een boiler met kalk doet dit al..

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
Tidak Ada

Golden Member

Lidl België heeft VARTA AA en AAA batterijen in de aanbieding:
10 + 10Stuks voor € 9,99
Aanbieding duurt volgens folder van maandag 30/08 t/m 04-09.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 23 augustus 2021 11:52:20 schreef High met Henk:
@r-p

Wow 2 kwh per dag. Dat is 800 kWh per jaar.
Dat moet je wel vinden lijkt me.

Maar per uur is het slechts 100w.
Ergens een flinke lamp of een boiler met kalk doet dit al..

Inmiddels heb ik wat meer data van de vriezers en de koelkast, totaal verbruik per week inclusief 2 weken vakantie.
Koelkast=vriezer combi: 4,6kWh en 4,6kWh per week tijdens vakantie (lekker stabiel) en 7,3 tot 7,7kWh de 3 weken daarvoor.

Oude vriezer (Bauknecht 107 liter): 9,2kWh en 9,1kWh per week tijdens vakantie en 9,5kWh, 9,7kWh en 10,7kWh de 3 weken ervoor. Met als kanttekening dat de 10,7 waarschijnlijk inclusief het bewust ontdooien en weer invriezen is geweest om schoon te maken.

Nieuwe vriezer (Siemens 366 liter), : 3,9kWh en 4,0kWh per week tijdens vakantie en 5,0kWh tot 7,0kWh per week de 3 weken ervoor

Wat opvalt: oude vriezer heeft weinig verschil tussen vakantie (niet open) of gewoon gebruik. Gemiddeld kom ik op 3,33kWh per dag uit, dus als ik met 3,5kWh per dag reken zou ik redelijk moeten zitten. Totaal verbruik rond de 10kWh per dag.

Dan kan ik wat preciezer gaan zoeken hoeveel er inderdaad verdwijnt. NAS server van 50W continu verbruik staat nog niet eens aan...

Samenvatting: mogelijke (vorige generatie) Eneloops bij Ikea voor een prikkie (1€/stuk).

Langere versie:

Eindelijk weer eens bij de Ikea geweest (moest voor 30 augustus want dan verliep de kerstboom-pas (kerstboom voor 20 euro, maar je krijgt een tegoed-bon voor 19 euro die je voor 31 januari of zo op moet maken, vanwege Corona dit keer verlengt tot 30 augustus)).

Al eerder is hier of op Tweakers besproken dat de oplaadbare batterijen van de Ikea uit Japan komen en dat er maar één fabriek in Japan NiMH's maakt. Namelijk dezelfde fabriek die Eneloops maakt*.
Qua specs waren de 2450mAh AA's en de 900mAh AAA's aardig gelijk aan de Eneloop Pro's. Al dan niet van een eerdere generatie. Prijs 6 euro iirc vs. soms 15 euro voor 'echte' Eneloops.

Nu is het assortiment uitgebreid (verschoven? geloof dat de AAA's er niet meer zijn) met knock-offs van de gewone Eneloops. 1900mAh AA, 750mAh AAA's. Alleen de AAA's gekocht voor 3,99 per 4 (elders ~10€). Ik meen dat de AA's 5€ waren. Ook gewoon 3,99 dus.

Had AAA's nodig omdat mijn Eneloop AAA's bijna allemaal verdwenen zijn. Misschien eens de Lego-treinen doorzoeken... (volgens mij 6 AAA's per trein en 2 per AB, dus dat zouden er al 16 kunnen zijn...)

* volgens mijn beperkte ervaring de beste NiMH AA's ter wereld: als referentie ce camera van schoonmama: gewone batterijen: 50 foto's en op. Oplaadbare batterijen van Annsmann, via Varta tot Lidl spul: 30 foto's en leeg. Energiser Titanium: 500+ foto's (maar 20euro per 4). Toen Eneloops ontdekt: 500 foto's per setje. De 1900mAh Duracels uit Japan (...) doen het daar ook uitstekend in (daarvan is op Internet volgens mij de consensus dat dat ook gewoon Eneloops zijn met een Duracel jasje).

Kopie van de Eneloop Pro?
Kopie gewone AA Eneloop?
Kopie gewone AAA Eneloop?

Hensz

Golden Member

Op 2 september 2021 20:57:15 schreef r-p:
Wat opvalt: oude vriezer heeft weinig verschil tussen vakantie (niet open) of gewoon gebruik.

Ik zou zeggen dat dat juist normaal is en dat de verschillen tussen vakantie en geen vakantie juist opmerkelijk zijn. Een vriezer hoort 99,9% van de tijd gesloten te zijn en maar eens of twee maal daags kort geopend te worden. Als je je vriezer als veredelde koelkast gebruikt, dan is het verschil wel verklaard.

Don't Panic!

Op 8 september 2021 17:25:00 schreef r-p:
Samenvatting: mogelijke (vorige generatie) Eneloops bij Ikea voor een prikkie (1€/stuk).
]

IKEA Ladda 2450 van 2020 zijn IMHO geen Eneloops.
Vorig jaar 4 Ladda 2450 en 4 Eneloop 1900 gekocht.
In dezelfde GPS gaan de Eneloops langer mee, en in dezelfde slimme lader zijn de Laddas eerder opgeladen.

YMMV.

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)

een eneloop kan ook in een klok gezet worden, dik een jaar haalt zo'n cel ook. wel een klok die niet bij 1,2V al vind dat de batterij leeg is.. ook in labelprinters gaan die dingen net zo lang mee als batterijen of zelfs langer. heb diverse eneloops van 12 jaar oud die nog weken meegaan in de muis.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik begrijp niet helemaal wat je met dat voorbeeld bedoelt, maar als ik laddas en Eneloops oplaad in dezelfde slimme lader, dan gaan de Eneloops 1900 langer mee dan de ladda 2450 in dezelfde belasting (Garmin Oregon GPS).
Dus een Eneloop met lagere capaciteit is in die toepassing beter dan een Ikea ladda van een hogere capaciteit.
Daaruit maak ik op dat die ladda 2450 geen Eneloop (2450) is.

Es wäre gut Bücher kaufen, wenn man die Zeit, sie zu lesen, mitkaufen könnte. (Arthur Schopenhauer)
echtepino

Golden Member

Op 23 juli 2021 15:34:54 schreef r-p:
Pas gekocht om te vinden waar de ~2kWh per dag heen gaat die ik niet kan verklaren.

CV-pomp?

Word lid van de Benelux DX Club
mel

Golden Member

of sluipverbruik, opladers, beltrafo...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Hubie

Special Member

Volgende week bij de Aldi,230 Volt slof met ontstoringsfilter en overspanningsbeveiliging.Wel weer met die verdomde kinderbeveiliging schuifjes erin.Dit soort sloffen zitten meestal dicht geschroefd met 4 parkers aan de kopse kanten einden en zijn eenvoudig te openen om die beveiliging netjes te verwijderen.
Anders (brute force)gewoon een boortje 4,5 mm erdoor jassen.

https://www.aldi.nl/aanbiedingen/vanaf-zaterdag-30-10/contactdoos-4250…

Tidak Ada

Golden Member

Op 23 oktober 2021 20:01:09 schreef Hubie:
Volgende week bij de Aldi,230 Volt slof met ontstoringsfilter en overspanningsbeveiliging.Wel weer met die verdomde kinderbeveiliging schuifjes erin.Dit soort sloffen zitten meestal dicht geschroefd met 4 parkers aan de kopse kanten einden en zijn eenvoudig te openen om die beveiliging netjes te verwijderen.
Anders (brute force)gewoon een boortje 4,5 mm erdoor jassen.

https://www.aldi.nl/aanbiedingen/vanaf-zaterdag-30-10/contactdoos-4250…

Ik heb er een van de Aldi, die ook nog een master/slave functie heeft. Eerste ging defect, maar ik kreeg zonder morren en nieuwe. De interne uitvoering is goed opgebouwd.
Niet alles van Aldi is brak :)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Hubie

Special Member

Nee het is zeker niet allemaal rotzooi T.A.,ben ik met je eens.Dat geldt ook voor de Lidl en Action.Je moet de krenten uit de pap vissen zeg ik altijd maar.

PE9SMS

Special Member

Zal wel bij Brennenstuhl vandaan komen, lijkt er wel erg veel op.

This signature is intentionally left blank.
maartenbakker

Golden Member

Maar Brennenstuhl vind ik dan weer middelmatig. Kan zijn dat ze inmiddels beter zijn, maar na (met moeite) openschroeven vond ik de constructie in het verleden vaak niet fantastisch. Als in: voor een Chinees zou het niet slecht zijn, maar van een Duitser had ik degelijker verwacht.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
bprosman

Golden Member

Op 23 oktober 2021 22:41:47 schreef Hubie:
Nee het is zeker niet allemaal rotzooi T.A.,ben ik met je eens.Dat geldt ook voor de Lidl en Action.Je moet de krenten uit de pap vissen zeg ik altijd.

Elektrisch gereedschap van Lidl (Parkside) heb ik dan weer hele goede ervaringen mee muv de soldeerbout.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Dit topic is gesloten