Op 24 oktober 2021 15:52:25 schreef testman:
brennenstuhl is voor consumentenspul mee van de beste bij stekkerdozen. voor profispul komt het niet weg idd, te veel plastic en steekverbindingen. een blok van kaiser is goedkoper en zit beter in elkaar.
Is dat zo? Ik heb er wel naar gezocht, maar vond Brennenstuhl nog wel te betalen eigenlijk. Met €15 voor het onderstaande stekkerblok is de prijs/kwaliteit nog steeds niet bepaald wereldschokkend, maar ze werken wel gewoon. Waar haal jij die Kaiser dingen? Voor de werkplek lijkt me een 10 of 12-voudig exemplaar me best handig namelijk.
Wat ik handig vind is dat ze unieke ontwerpen hebben. Ik heb zo een Bremounta gekocht, die zich op een kast/muur laten schroeven:
Dit is IMHO een verbetering tegenover wat je bij Gamma/Ikea kan krijgen. De gaten zijn haaks en ver genoeg uit elkaar om adapters in te krijgen, met diagonale verlies je daar altijd ruimte mee. De kinderveilige aansluiting is wat mij betreft niets mis mee (heb ik wel anders gezien) en elke stekker hier gaat er probleemloos in. De schakelaar is dankzij de kleine lichtopening mooi subtiel waardoor je 's nachts niet zo een gloed in de hoek hebt. Waarom stekkerblokken altijd (verlichte) schakelaars moeten hebben is me nooit duidelijk geworden, liefst zou ik ze alleen zonder hebben.
PS En OT: Als je iets wil dat je op de muur kan schroeven en niet al te duur is kan je Jonex overwegen, die zijn te vinden bij TME:
Link naar TME
Heel erg standaard contactdozen met schroefgaten en beschikbaar met 1,5mm2. Ik heb er eens twee laten meekomen met een bestelling, en er is totaal niets bijzonders aan, maar zonder er lange tests op los te hebben gelaten vind ik er ook niets mis mee. Ik vertrouw ze meer dan het spul dat ik bij Gamma vind.
@testman hieronder: Thanks!