Het grote interessante aanbiedingen topic deel 6

Dit topic is gesloten

Op 24 oktober 2021 14:47:02 schreef maartenbakker:
Maar Brennenstuhl vind ik dan weer middelmatig. Kan zijn dat ze inmiddels beter zijn, maar na (met moeite) openschroeven vond ik de constructie in het verleden vaak niet fantastisch. Als in: voor een Chinees zou het niet slecht zijn, maar van een Duitser had ik degelijker verwacht.

brennenstuhl is voor consumentenspul mee van de beste bij stekkerdozen. voor profispul komt het niet weg idd, te veel plastic en steekverbindingen. een blok van kaiser is goedkoper en zit beter in elkaar. die stickers van verzekerd bij ontlading tot 1 miljoen zullen ook wel bedacht zijn door marketing. geen hond claimt dat en dat weten ze. NL is 1 van de best verzekerde landen in de wereld..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Lintzaag van Parkside(Lidl)*) is waardeloos: De bandgeleiderhouders zijn van 'kneedbaar metaal', waar de borgschroeven voor de lintgeleiders (van weekijzer), de schroefdraad uit rukken: Echt een køt constructie :(

*) Is eigenlijk Scheppach

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Kruimel

Golden Member

Op 24 oktober 2021 15:52:25 schreef testman:
brennenstuhl is voor consumentenspul mee van de beste bij stekkerdozen. voor profispul komt het niet weg idd, te veel plastic en steekverbindingen. een blok van kaiser is goedkoper en zit beter in elkaar.

Is dat zo? Ik heb er wel naar gezocht, maar vond Brennenstuhl nog wel te betalen eigenlijk. Met €15 voor het onderstaande stekkerblok is de prijs/kwaliteit nog steeds niet bepaald wereldschokkend, maar ze werken wel gewoon. Waar haal jij die Kaiser dingen? Voor de werkplek lijkt me een 10 of 12-voudig exemplaar me best handig namelijk.

Wat ik handig vind is dat ze unieke ontwerpen hebben. Ik heb zo een Bremounta gekocht, die zich op een kast/muur laten schroeven:

Dit is IMHO een verbetering tegenover wat je bij Gamma/Ikea kan krijgen. De gaten zijn haaks en ver genoeg uit elkaar om adapters in te krijgen, met diagonale verlies je daar altijd ruimte mee. De kinderveilige aansluiting is wat mij betreft niets mis mee (heb ik wel anders gezien) en elke stekker hier gaat er probleemloos in. De schakelaar is dankzij de kleine lichtopening mooi subtiel waardoor je 's nachts niet zo een gloed in de hoek hebt. Waarom stekkerblokken altijd (verlichte) schakelaars moeten hebben is me nooit duidelijk geworden, liefst zou ik ze alleen zonder hebben.

PS En OT: Als je iets wil dat je op de muur kan schroeven en niet al te duur is kan je Jonex overwegen, die zijn te vinden bij TME:

Link naar TME

Heel erg standaard contactdozen met schroefgaten en beschikbaar met 1,5mm2. Ik heb er eens twee laten meekomen met een bestelling, en er is totaal niets bijzonders aan, maar zonder er lange tests op los te hebben gelaten vind ik er ook niets mis mee. Ik vertrouw ze meer dan het spul dat ik bij Gamma vind.

@testman hieronder: Thanks! :)

https://image.coolblue.nl/600x315/products/343829

hier passen 8 van die 1A 12V trafoadapters langs elkaar in. deze zijn er al een hele tijd. heb er diverse van in gebruik, sommige aangepast zodat ze schakelbare uitgangen hebben. oa okaphone heeft ze..

https://www.okaphone.com/artikelen.asp?groep=806

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Turbokeu

Golden Member

Héééé, zo heb ik er één met 12 WCD's (die ik sinds de verhuis niet meer terugvind :( ).

De beste contactdozen (10 stuks gerecupereerd uit mijn BVBA in 2010) die ik bezit zijn de alu-versies van Legrand.
6x 90° WCD's uit de Mosaic serie en doorverbindbaar (snoeraansluiting aan beide zijden mogelijk), prijs was rond de 60€/stuk.
Ze bestaan spijtig genoeg niet meer in het Legrand assortiment, ik ben dus erg zuinig op mijn 10 stuks.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Bapaktus

Special Member

Dat soort WC strippen gebruik ik al meer dan 20 Jaar, mischien langer.
De 12 en 8 uitvoering.
En na al die tijd geen problemen met de schakelaart of lampjes.
ruud

Thevel

Golden Member

Op 25 oktober 2021 18:51:34 schreef Turbokeu:
ik ben dus erg zuinig op mijn 10 stuks.

Ik heb een paar van deze, ben ik ook zuinig op :)

Turbokeu

Golden Member

Haha...
Om ter langst...De jouwe is langer dan de mijne... >:)

Zelfbouw?

Vòòr mijn verhuis had ik een (gekregen, +-1.50m lang) stuk Legrand DLP goot liggen in de kelder met ook een 15-tal gekableerde Legrand Mosaic WCD's.
Heb nu spijt dat ik die laten liggen heb.
Zou goed van pas gekomen zijn in mijn actueel bureau/knutselhok.

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

Die serverrack pdu’s zijn ideaal.

Ik heb hier een 2m versie onder mn buro zitten, met 19 outlets als ik t goed tel.

Beste 20 euro ooit voor een stekkerdoos

Sine

Moderator

Op 26 oktober 2021 19:37:50 schreef DJSmiley:
Die serverrack pdu’s zijn ideaal.

Jep, zelfs de IEC varianten, het gros van de meetapparatuur heeft toch een IEC net aansluiting.

Op 26 oktober 2021 20:42:16 schreef Sine:
[...]

Jep, zelfs de IEC varianten, het gros van de meetapparatuur heeft toch een IEC net aansluiting.

die rack pdu's zitten hier ook nog een heel stel, ooit overgehouden van de sloop van een datacenter van het bedrijf die voor oogle maps de foto's maakt. waar de pdu's te breed waren voor tussen 2 plankdragers, heb ik er een wcd afgezaagd, die alu dingen kun je makkelijk inkorten..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Je vergeet te vermelden dat het om 60 stuks gaat!!!

[Actie wordt niet in de links vermeld]

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 24 november 2021 11:19:44 (27%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Arco

Special Member

Je vergeet te vermelden dat het om 60 stuks gaat!!!

Dat staat toch met koeienletters op de foto?... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

Er staat '60' op zonder verder commentaar. Niet echt duidelijk.

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 24 november 2021 13:12:30 (20%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
mel

Golden Member

staat in de link.. 60 stuks...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
Shiptronic

Overleden

Op 24 november 2021 13:12:07 schreef Tidak Ada:
Er staat '60' op zonder verder commentaar. Niet echt duidelijk.

Zolang blijven ze bruikbaar :+

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
Arco

Special Member

Ik zou niet weten waar die '60' anders op zou kunnen/moeten slaan? (60 euro zou niet echt een aanbieding zijn... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Tidak Ada

Golden Member

"60 Jaar Panasonic" ?? :+ ;)

Maar voor mij veel te veel...

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 24 november 2021 15:44:26 (37%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Voor 31 cent/stuk heb je bij Reichelt de "Panasonic Industrial" AA met 3100mAh. Ook geen slechte deal en per stuk te koop.

Tidak Ada

Golden Member

Da's bijna twee keer zo duur; alle waar naar zijn geld....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
flash2b

Special Member

Het zijn 6 pakjes van 10 batterijen, expiry date: 01/2029

RAAF12

Golden Member

Op 24 november 2021 17:44:47 schreef Tidak Ada:
Da's bijna twee keer zo duur; alle waar naar zijn geld....

Zou mij niet verbazen dat het inwendig allemaal dezelfde batterijen zijn. Hoe weet je bijvoorbeeld dat de duurdere versies beter zijn?

Jeever

Golden Member

Soldeerboutje voor € 5,00
Vandaag door een mailtje van Eleshop geattendeerd op een tijdelijke einde voorraad aanbieding: een batterijgevoed soldeerboutje voor € 5,00!

Zie: https://www.eleshop.nl/draadloze-soldeerbout.html

Bezoek mijn elektronica-hobby blog https://verstraten-elektronica.blogspot.com/

Dit topic is gesloten