Op 2 januari 2022 13:18:08 schreef mmbertels:
Ja en wat als de nieuwe het over een half jaar ook begeeft.."SRS CFF regeleenheid interne storing"
Hij heeft het meer dan 10 jaar uitgehouden en is stuk gegaan door een verkeerde jump start actie, waarom zou een nieuwe het maar een half jaar volhouden??
Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Heb me even ingelezen in deze storing, ik doe meer BMW op het moment.
Het is inderdaad een probleem wat na een lege accu of een overspanning kan komen.
Er zit ook een type microcontroller in daar veel last van heeft op een of andere manier.(MC9S12xxxx)
De fout is niet CFF maar CFFF.
Je kan deze unit herprogrammeren met Vdash die software heb ik niet maar er zijn volgens Google wel wat mensen in NL die dat hebben.
Maar als de fout toch terug komt is het geheugenblok in de processor het probleem, Ik heb dit laatst met en Mercedes gehad met het configuratie blok na een paar keer starten was weer het geheugen corrupt, nieuw of sloop is dan de enigste oplossing.
Een losse flash is wel simpel te vervangen maar met een processor waar je de bootloader niet van hebt wordt dat niks. Althans dan wordt het misschien wel duurder dan een nieuwe.
Jacques1956
Jacques van Montfort
Je kan toch even op https://www.onderdelenlijn.nl/ kijken. Dan hoef je niet zo hard te bloeden.