Philips GM2314 gaat niet meer aan

Hallo allemaal,

Ik heb een oude Philips GM2314 impulsgenerator aangeschaft. Heb hem aangedaan, buizen branden maar geen signaal. Een buis leek wel erg hard te gloeien. Na derde keer aanzetten ging niks meer aan, buizen en lampje ook niet. Zijn er rond Rotterdam technici die dit zouden kunnen repareren of is dit een verloren zaak?

een impulsgenerator is het niet echt. meer een "sweeper" van het oude idee, twee RF frequenties mengen. Verloren zijn die dingen nooit. Uit nieuwsgierigheid: waarvoor moet hij dienen? (ik denk muziek?)

Yep voor muziek. Ik weet allen niet of er in de buurt van Rotterdam/Delft iemand is die dit zou kunnen maken. Zelf ben ik niet technisch genoeg..,

Oh en is er aan voedingskabels te komen? Gebruik nu die van mijn GM2308 maar zou ze graag tegelijk gebruiken…

[Bericht gewijzigd door Garnoth op vrijdag 28 januari 2022 21:38:13 (28%)

Ik heb nog wel een geschikte voedingskabel, denk ik. Er zit zo'n contra steker aan. (afbeelding elders geleend). Bedoel je zo eentje?

Op 28 januari 2022 21:34:57 schreef Garnoth:
Yep voor muziek.

Delia Derbyshire zou dat maar al te graag horen, mocht ze er nog zijn.

zet je vraag in vraag en aanbod en stel ze ook eens bij https://www.nfor.nl/

Oja, aangezien je het met je eigen ogen gezien hebt.. welke buis gloeide (te) hard?. Als de generator jaaaren niet gebruikt is zou dat wel eens de gelijkrichterbuis kunnen (geweest) zijn.
Ouwe knarren die lang op stal gestaan hebben steeds eerst opstarten met een serielamp. Voorkomt verschiet-schade.

Het was volgens mij niet de rectifier maar een van de kleinere buizen. Bedankt voor de tip, ik ga de vragen daar ook eens stellen :)

Op 28 januari 2022 22:14:29 schreef Piet1950:
Ik heb nog wel een geschikte voedingskabel, denk ik. Er zit zo'n contra steker aan. (afbeelding elders geleend). Bedoel je zo eentje?

[bijlage]

Ja precies die bedoel ik!

Hier een foto van het echte snoer. Bij ophalen gratis. Stuur eventueel een bericht.

Piet

Hugo Welther

Moderator

Op 28 januari 2022 23:20:31 schreef kris van damme:
[...]

Delia Derbyshire zou dat maar al te graag horen, mocht ze er nog zijn.

zet je vraag in vraag en aanbod en stel ze ook eens bij https://www.nfor.nl/

Oja, aangezien je het met je eigen ogen gezien hebt.. welke buis gloeide (te) hard?. Als de generator jaaaren niet gebruikt is zou dat wel eens de gelijkrichterbuis kunnen (geweest) zijn.
Ouwe knarren die lang op stal gestaan hebben steeds eerst opstarten met een serielamp. Voorkomt verschiet-schade.

Er zit een GZ34 als gelijkrichter in. Kost tegenwoordig NOS rond de €100,- door al die audio voodoo jongens.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.
RAAF12

Golden Member

Op 28 januari 2022 21:21:55 schreef Garnoth:
Heb hem aangedaan, buizen branden maar geen signaal. Een buis leek wel erg hard te gloeien. Na derde keer aanzetten ging niks meer aan, buizen en lampje ook niet. Zijn er rond Rotterdam technici die dit zouden kunnen repareren of is dit een verloren zaak?

Nee dit geen verloren zaak. Ik zou de twee glaszekeringen controleren en de 'zekering' op de trafo zélf.
Een buis kan inderdaad tijdens het opstarten even fel opgloeien dat is de gloeidraad, maar even later brand ie gewoon. Dan is het kathodebuisje waar de gloeidraad inzit, opgewarmd.

Er zitten diverse users in de buurt van Rotterdam dus ik denk wel dat je kans maakt hem gerepareerd te krijgen. @Hugo Nieuwe GZ34 lijkt mij onnodig een paar diodes en weerstand monteren op de buisvoet. Maar eerst fout zoeken!

fred101

Golden Member

Delia Derbyshire zou dat maar al te graag horen, mocht ze er nog zijn.

Is al 20 jaar geleden overleden

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Weet iemand of er een bedrijf/persoon in de buurt van Rotterdam is die dit soort apparatuur kan herstellen? Ik kan online eigenlijk niemand vinden :(

Hugo Welther

Moderator

Bedrijven die dit nog kunnen repareren zijn er niet meer. Je bent aangewezen op goedwillende amateurs en/of verzamelaars die kunnen repareren.

Als Zoetermeer een optie is mag je een keer langskomen met dat apparaat.
Geen garantie en onderdelen kosten geld.

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 1 februari 2022 15:42:24 schreef Hugo Welther:
Bedrijven die dit nog kunnen repareren zijn er niet meer. Je bent aangewezen op goedwillende amateurs en/of verzamelaars die kunnen repareren.

Als Zoetermeer een optie is mag je een keer langskomen met dat apparaat.
Geen garantie en onderdelen kosten geld.

Zoetermeer is zeker een optie. Hartelijk dank voor het aanbod en uiteraard ben ik bereid voor onderdelen en arbeid te betalen!