Het "wat is / doet dit onderdeel" topic Deel 9

Dit topic is gesloten

Er is al azijn over heen geweest ivm batterij corrosie. Maar in de omgeving van de batterij wil ik zien of er geen sporen beschadigd zijn. Ben niet van plan het hele bord leeg te maken, het moet wel leuk blijven.

RAAF12

Golden Member

Een kastje van de autoverzekering maatschappij om op de OBD port van de auto (niet de mijne) te prikken. Dan kan men een nieuwe bundel voor 1000km rijden registreren. De gebruiker kan het zelf ook zien via een app op de telefoon.
Dat blauwe ding linksonder lijkt mij de Bluetooth antenne te zijn voor de Broadcomm chip. Hebben deze units ook een online dataverbinding?

deze klemt op de OBD print

andere kant van de print

RAAF12

Golden Member

Op 22 januari 2022 16:51:45 schreef Arco:
De 16824 is, net zoals de 21270 in een ander topic, gelijk aan de SK3027... (ofwel de 2N3055)

[bijlage]

Oeps, ik had je bericht gemist!

Dat is mooi om te weten. En RCA is natuurlijk een topmerk. Misschien zijn ze zelfs nog van de oude lichting die volgens het dure proces werd gemaakt en daardoor geen second break-down vertonen. Veel geld waard op Epay....

@Maarten

SM104 is Sescosem

Kijken of ik daar wat van kan vinden, transistor, NPN silicium en full metal case.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op vrijdag 4 februari 2022 17:53:28 (13%)

fatbeard

Honourable Member

Ik ben op zoek naar de fabrikant van een connector, daar staat dit op:

met aan de andere kant alle keurmerken:

Die connector is niet heel bijzonder, maar ik moet de fabrikant weten...

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Nog nooit van gehoord (zag het aan voor een UL-markering)...
Dank!

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Ik ben op zoek naar welk IC dit is. Het komt uit een kruislijnlaser (Futech 030.07.(LT). Ik zou graag weten wat de voedingsspanning van dit IC is.
Opschrift:
C1B4D55
C2D2

Logo:
AOC

Sine

Moderator

Dat lijkt op een renesas Uc-tje

Als die kaduuk is dan is het een gevalletje jammer maar helaas vrees ik.

https://www.renesas.com/us/en/products/microcontrollers-microprocessor…

Arco

Special Member

Een Renesas MCU: R5F211B4D55SP

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 25 januari 2022 16:47:55 schreef Olaf_a:
Er is al azijn over heen geweest ivm batterij corrosie. Maar in de omgeving van de batterij wil ik zien of er geen sporen beschadigd zijn. Ben niet van plan het hele bord leeg te maken, het moet wel leuk blijven.

Azijn is ook een (geleidend) zuur, helemaal fout derhalve. Hoe krijg je het verzonnen!

Geen idee of die kaduuk is. De symptomen zijn:
- Powerledje dat lichtjes knippert
- laser die willekeurig aan en uit gaat
- Bij een stabiele voedingsspanning (4,5V) geleverd aan de 'AAt11' meet ik een onstabiele 1,5V er na.

Vandaar dat ik wou weten hoe die 'renesas' in elkaar zat, dan kan ik verder zoeken.
Bedankt!

Sine

Moderator

Op 20 februari 2022 12:21:55 schreef buzzy:
[...]Azijn is ook een (geleidend) zuur, helemaal fout derhalve. Hoe krijg je het verzonnen!

Nouja, azijn is prima om resten van een alkaline cel op te ruimen, daarna uiteraard wel naspoelen.

Arco

Special Member

Koffiemachine ontkalker werkt ook prima tegen batterijprut...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Sine

Moderator

Dat is ook een zuur, vaak mierenzuur of citroenzuur.

Arco

Special Member

Soms worden de meest onverwachte producten gebruikt voor processen.

Laatst zag ik dat ze grapefruit partjes 'ontvellen' door ze in verdund zoutzuur te dompelen.
Daarna in een badje van caustische soda (gootsteenontstopper!) om het zoutzuur te neutraliseren. Daarna afgespoeld met water.

Het zal wel onschuldig zijn, maar mijn eetlust wordt er toch niet beter op... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco: Zoutzuur met ammonia (nooit doen, twee verschillenden schoonmaakmiddellen mengen!) geeft salmiak.
Twee giftige, corrosieve stoffen maken samen een onschuldige, lekkere smaakmaker.

Nog zin in een dropje?

@RAAF: ik zie niets wat op een 3G/4G modem lijkt. Maar als ie bluetooth kan, dan kan ie via een app op de gebruikerstelefoon ook met de verzekeringsmaatschappij kletsen.

Waar dient het voor? Want de meeste auto's rijden prima als je niets op de OBD poort aansluit.

RAAF12

Golden Member

Het gaat om een verzekering voor mensen die heel weinig autorijden, denk aan een boodschappenauto die nog geen 3000km per jaar rijd. Dan is een bundel van €20 voor 1000km gereden kilometers goedkoper dan jaarlijks WA premie betalen.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op maandag 21 februari 2022 02:47:27 (81%)

fred101

Golden Member

Op 20 februari 2022 12:21:55 schreef buzzy:
[...]Azijn is ook een (geleidend) zuur, helemaal fout derhalve. Hoe krijg je het verzonnen!

Werkt prima om groene prut uit alkaline batterijen te neutraliseren. Doe het al jaren zo. Daarna wel goed schoonmaken. Maar ik haal wel alles los bij batterij schade. Het vreet vias op, en onder ICs gaat het ook gewoon door met etsen. Als er niks te verliezen is gaat hij daarna in de ultrasoon

[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 21 februari 2022 09:31:39 (22%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Kent iemand dit 10 potige onderdeel?
Ik heb er zo enkele in een partij componenten die ik gekocht heb, maar kan het niet thuis brengen.

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
Thevel

Golden Member

Op 21 februari 2022 11:40:44 schreef KoenP:
Kent iemand dit 10 potige onderdeel?

8 jaar geleden stelde je deze vraag ook al. :)

Arco

Special Member

't Is in ieder geval een onderdeel van Rockwell Aerospace...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 21 februari 2022 12:04:52 schreef Thevel:
[...]8 jaar geleden stelde je deze vraag ook al. :)

ligt dat ding dan al zo lang op de hoop :+

misschien is er na acht jaar wel een nieuw lid bijgekomen die weet wat het is O-)

" Assumption is the mother of all f*ckups ", toch trap ik er geregeld in.... How to kill a mosquito with an elephant? --> Surfin' on a AMD RyZen 9 5900x, 12 cores @ 3.7GHz, opgekieteld naar 4.9GHz.
RAAF12

Golden Member

Opamps zijn 8 pin, µA723 10 pin in TO-99 je kan de gok wagen en er eentje op een breadboard prikken en kijken of het werkt.

Ik moest meteen denken aan LM104 ( LM204, LM304), maar nummer klopt dan niet.
Ze hebben wel 10 pinnen.

Dit topic is gesloten