Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Wettelijk heb je een "contract" met amazon. Hun heb je geld gegeven voor A) product en B) snelle levering. Hoe ze dat regelen is hun probleem. Dus bel amazon.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
marcob

Golden Member

@R-P: Het kan ook brievenbus post zijn van PostNL.
Dan krijg je een (verwarrend) bericht dat het pakket bezorgd is, maar je het nog niet ontvangen hebt. Je krijgt het dan via de normale brievenbus post.
Omdat jij aangeeft dat het bij de deur lag, lijkt het hier wel op.

het lijkt erop dat de overdracht naar de postbode gezien wordt als bezorgmoment.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

PostNL doet op maandag geen brievenbuspost. Dus de kans dat de PostNL brievenbuspost hem vandaag heeft gebracht is nihil....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

"Rare jongens die Britten". Ik had 3.8Mb aan flash geheugen over.

Ruim een derde daarvan is nu de data voor:

c code:


// ( echo 'const char thebook[] = "\' ; sed -e 's/"/\\"/g' -e 's/$/\\r\\n\\/' hhgttg.txt ; echo '";'  ) > hhgttg.h

#include "hhgttg.h"

void cmd_book (int argc, char **argv) // print a book
{
  printf ("Here is the book, \r\n\r\n");
  sleep_ms (2000);
  puts (thebook);
}

(RP2040 met WS25Q32 als flash chip (4Mb). Om de king james bible te nemen had ik een unzip routine moeten vinden/porten: Dat pas net niet. Even geen zin in. )

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
blackdog

Golden Member

Hi rew,

Je begrijpt natuurlijk wel, dat dit "Gods Wil" is... :+

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Eigenlijk moet er een "return 42;" aan het eind, vind je niet?

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
maartenbakker

Golden Member

Ja, anders zit je nog steeds zonder antwoord.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Nou, ik heb wederom teleurstellende ervaring over PostNL te melden. Het gaat deze keer over de onlangs aangekondigde afleverservice van PostNL.
Zodra een pakketje wordt aangeboden maar niet afgeleverd, wordt het zonder bericht naar nabij gelegen postkantoor gedropt. Op zich zal ik daar niet tegen aan kunnen lopen, omdat hier altijd iemand 24 uur / per dag aanwezig is.

De praktijk : verkoper geeft aan dat een pakketje retour komt naar hem. De postbezorger heeft hier niet aangebeld, geen berichtje achtergelaten en klaarblijkelijk en zonder mijn medeweten heeft het een tijdje op het postkantoor gelegen om vervolgens retour te gaan naar de afzender. Ik kan wel vloeken en tieren om de ongelooflijk trieste "service" van PostNL.

En dan te bedenken dat ik vorige week nog op het postkantoor was om een pakketje af te halen. Ik ben niet gauw heetgeblakerd, maar nu zeg ik volmondig : "PostNL, krijg de tering !"

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
Arco

Special Member

Ach,

Alle vervoerders hebben momenteel hun goede en slechte dagen. Alleen UPS gaat eigenlijk altijd wel goed (afkloppen! ;) )

Laatst kaartje in de bus van DHL dat ik niet thuis was (was ik wel), en dat ik op hun site moest kijken wat er met het pakketje ging gebeuren.
Bleek dat het naar een afhaalpunt ging, waar het pas 2 dagen later af te halen was. (blijkbaar wilde men er eerst nog een paar keer Nederland mee in de rondte... ;) )

En dan is het afhaalpunt in een damesmodezaak, waar je een kwartier tussen de kwekkende huisvrouwen moet wachten tot ze je pakketje gevonden hebben...
(dat gaat nooit snel bij DHL afhaalpunten; een eindeloos gezoek op smartphones, tablets, en laptops tot het eindelijk boven water is)

Fedex leverde een pakketje bij de buren af (prima), maar gooiden de kaart waar het bezorgd was ook in de bus bij diezelfde buren!
(dus wist ik niks en pas na een paar dagen kwam buur vragen of ik mijn pakje niet wilde hebben...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
maartenbakker

Golden Member

Bij mij gaat ophalen bij DHL eigenlijk altijd wel vlot (bij telefoonwinkels en bouwmarkten). Stond wel vanmiddag even met een collega te kletsen die klaagde over UPS die weer eens een pakketje kwijt was geraakt waar hij op zat te wachten... Ik vind UPS van het rijtje toch wel een van de minst goede, mogelijk samen met GLS hoewel ik daar recent niet echt ellende mee heb gehad.

Wel jammer dat Kiala de nek om is gedraaid door UPS, dat gebruikte ik voor die tijd nog wel eens. Gelukkig heeft DHL wel Selektvracht succesvol geïntegreerd als DHL Parcel, dus pakjes verzenden met DHL gaat in elk geval voor de verzender best soepel.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
mel

Golden Member

Gisteren zat ik op de post te wachten voor een pakje, toen ging de bel, eer ik bij de deur was, was er geen sterveling meer te zien. Gisteravond ging weer de bel, hetzelfde,maar toen lag er een pakje voor de deur. :S ..Ze willen zeker hebben dat je achter de deur staat te wachten om het pakje uit hun handen te trekken....

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Ik heb al jaren een pakketbox en is echt ideaal. Alle bezorgers gebruiken het want dan kunnen ze snel door. (want veel te vol geplanned). Als je er ruimte voor hebt zou ik zeker doen. Ze zijn er in verschillende maten, kleuren en prijzen. Is even een investering maar het scheelt zoveel ergenis.

De status van mijn AliExpress pakketje vandaag:

PostNL kan wel snel zijn als ze willen.

Alleen, hoe moet ik nu afgelopen woensdag alsnog een middagje vrij nemen!?

mel

Golden Member

DPD gooit het altijd in de buitenbrievenbus. Knap dat ze het erin krijgen, het pakje is net zo groot als de brievenbus.. Met het eruithalen zit ik me rot te tobben...

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Deze keer kan ik mijn negatieve ervaringen met PostNL weer aanvullen met een nieuw feitje. Ter lering en vermaak, zal ik maar zeggen.

Wanneer je een pakketje wil verzenden naar USA, kan dit alleen nog online. Je vult daarbij de volledige adresgegevens in, samen met wat er in je pakketje zit. Je krijgt dan een barcode mee, waarmee ze op het postfiliaal een label voor je uitprinten en op de doos plakken.

Ik had mijn pakketje 13 april verstuurd op het Post-filiaal, maar kreeg het afgelopen zaterdag, 7 mei, retour. Het excuus : adres ongeldig. Ik met klant mailen, zelfs op google maps gecontroleerd, maar het adres klopt.
Echter, we komen er beiden achter dat de naam van de staat (Georgia) ontbreekt. Bij controle blijkt dat ik de staatnaam wel had vermeld bij de online aanmelding. Maar het blijkt dus niet meegekomen te zijn op het label dat op het postfiliaal is uitgeprint. Niet mijn fout, zou ik zo zeggen.

Een chat gestart met PostNL. De medewerkster constateert hetzelfde. Maar ze kunnen het bedrag niet terug vergoeden, want ik had moeten controleren of het adres correct uitgeprint was op het postfiliaal. Wat ?!
Zodra het label is uitgeprint en op het pakketje is geplakt, wordt het meteen in een grote postzak gegooid. Dat kan ik niet benoemen als een momentje om het te controleren.
Ik mag toch verwachten dat als ik de gegevens goed invul, een barcode krijg, dat het adres daarmee dan ook correct wordt uitgeprint op het postfiliaal ?

Jullie begrijpen vast wel dat ik hier momenteel flink sta te knetteren. Laat het een "extra aandachtspuntje" zijn voor eenieder die blind vertrouwen op de service van PostNL.

P.S. Ik had notabene als extra een Dymo-labeltje met het (korrekte) adres ook nog op het pakketje staan. Kennelijk is het label van PostNL leidend. Of beter gezegd, lijdend. Gvd!

-= EDIT =-
Ik heb een vervolg dat het nog bonter maakt. :(
Ik heb een uur geleden opnieuw online een label aangemaakt en betaald. Pakketje met barcode bij postfiliaal gebracht. Labeltje uit laten printen en deze keer gecontroleerd. Ja, wederom niet de staat Georgia op het label. Ik vraag om het te corrigeren. Kan niet, want het label is reeds uitgeprint. Geld retour kan ook niet, want.....het labeltje was al uitgeprint. |:(
Totaal 20,60 EUR in de prullenbak !

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Schroom niet om dit op bv. Kassa te plaatsen. Of wat voor schandpaal dan ook. Uit ervaring weet ik dat dit *soms* helpt. (Al hielp "Stekeligheden" inclusief foto (de achterkant van de Consumentengids) niet, Speedlink (iirc) was machtiger dan de nr. 1 Consumentenorganisatie in NL...)

bprosman

Golden Member

Op 9 mei 2022 16:19:47 schreef oxurane:
Deze keer kan ik mijn negatieve ervaringen met PostNL weer aanvullen met een nieuw feitje. Ter lering en vermaak, zal ik maar zeggen.

Wanneer je een pakketje wil verzenden naar USA, kan dit alleen nog online. Je vult daarbij de volledige adresgegevens in, samen met wat er in je pakketje zit. Je krijgt dan een barcode mee, waarmee ze op het postfiliaal een label voor je uitprinten en op de doos plakken.

Ik had mijn pakketje 13 april verstuurd op het Post-filiaal, maar kreeg het afgelopen zaterdag, 7 mei, retour. Het excuus : adres ongeldig. Ik met klant mailen, zelfs op google maps gecontroleerd, maar het adres klopt.
Echter, we komen er beiden achter dat de naam van de staat (Georgia) ontbreekt. Bij controle blijkt dat ik de staatnaam wel had vermeld bij de online aanmelding. Maar het blijkt dus niet meegekomen te zijn op het label dat op het postfiliaal is uitgeprint. Niet mijn fout, zou ik zo zeggen.

Een chat gestart met PostNL. De medewerkster constateert hetzelfde. Maar ze kunnen het bedrag niet terug vergoeden, want ik had moeten controleren of het adres correct uitgeprint was op het postfiliaal. Wat ?!
Zodra het label is uitgeprint en op het pakketje is geplakt, wordt het meteen in een grote postzak gegooid. Dat kan ik niet benoemen als een momentje om het te controleren.
Ik mag toch verwachten dat als ik de gegevens goed invul, een barcode krijg, dat het adres daarmee dan ook correct wordt uitgeprint op het postfiliaal ?

Jullie begrijpen vast wel dat ik hier momenteel flink sta te knetteren. Laat het een "extra aandachtspuntje" zijn voor eenieder die blind vertrouwen op de service van PostNL.

P.S. Ik had notabene als extra een Dymo-labeltje met het (korrekte) adres ook nog op het pakketje staan. Kennelijk is het label van PostNL leidend. Of beter gezegd, lijdend. Gvd!

-= EDIT =-
Ik heb een vervolg dat het nog bonter maakt. :(
Ik heb een uur geleden opnieuw online een label aangemaakt en betaald. Pakketje met barcode bij postfiliaal gebracht. Labeltje uit laten printen en deze keer gecontroleerd. Ja, wederom niet de staat Georgia op het label. Ik vraag om het te corrigeren. Kan niet, want het label is reeds uitgeprint. Geld retour kan ook niet, want.....het labeltje was al uitgeprint. |:(
Totaal 20,60 EUR in de prullenbak !

Mopperen op de FB pagina helpt mij vaak wel, ik krijg dan al snel een PM.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik heb geen FB, dus de optie is voor mij uitgesloten. Verder heb ik nog gekeken op kassa.nl. Kun je een vraag stellen, vervolgens je verhaal neerpennen, maar dan gaat er daarna iets fout.

Gelukkig kreeg ik een mailtje van PostNL met een klanttevredenheidsmeting. Nadat ik heb aangegeven hoe "tevreden" ik was, mocht ik me door een multiple choice lijstje wurmen. Af en toe ook een vraag waar je tekst mag schrijven. Je begrijpt dat ik dáár gretig gebruik van heb gemaakt.
Ook of er nog mogelijke verbeterpunten zijn :
1) Laat een medewerkster niet liegen over een restitutieverzoek
2) Zorg voor een correctiemogelijkheid op de printer van het postfiliaal
3) Zorg voor een noodlijn voor postfiliaal met klantenservice
4) Vraag een klant niet om een telefoonnummer, met de indruk dat er wordt teruggebeld, terwijl de klant naar een 08-nummmer moet bellen.
5) Vermeldt vooraf de kosten van het te bellen 08-nummer.

Ter verduidelijking : Ja, ik heb na terugkomst van het postfiliaal moeten bellen naar een 08-klantenservicenummer van PostNL. De chatfunctie was op het tijdstip niet meer beschikbaar, ik kon dan kiezen voor "bellen". Ik kreeg daarbij de indruk dat ik gebeld zou worden. Je vult in goed vertrouwen telefoonnummer, adres en mailadres in. Aan het einde van de rit krijg je een 08-nummer waar je dan naartoe mag bellen.
Er kwam stoom uit m'n oren, ik heb tot 10 geteld en vervolgens de telefoon gepakt.

En puntje 1) zal ik even toelichten. De chatmedewerkster gaf me aan dat een restitutie er niet in zat, het was tenslotte mijn fout. Op mijn nadrukkelijk verzoek zou ze er toch een aanmaken. Ik kreeg daarbij te horen : "Als het niet binnen 14 dagen teruggeboekt is, dan zou de aanvraag afgewezen zijn." Bij de telefonische helpdesk werd me aangegeven dat ze helemaal geen restitutieverzoek in het systeem konden terugvinden....

Ik dacht, erger kan het toch niet worden met PostNL ? Tsja, ze verrassen me elke keer weer.
En ja, ze mogen me terugbellen. Of ze dat ook doen of durven ? Hmmnah, ik denk het niet.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...
bprosman

Golden Member

Inmiddels een paar ordertjes die al heeeeel lang deze status hebben :

[Bericht gewijzigd door bprosman op dinsdag 10 mei 2022 09:00:30 (10%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
flash2b

Special Member

Heb ik ook een paar keer gehad, vooral als het geen Aliexpress Standard Shipping is.... 1x moest ik 8 weken wachten na de eerste melding van deze status.

mel

Golden Member

gisteren een berich van post nl: het pakker wordt morgen(vandaag, donderdag)bezorgd tussen --- en ---
Vandaag weer een bericht, uw pakket wordt morgen bezorgd door de grote drukte,,. |:(
Dat het druk is , wisten ze toch gisteren al?

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Als ze geweten hadden dat ze jou pakketje niet konden bezorgen, dan hadden ze niet toegegeven dat ze hem ontvangen hebben.

Ik heb een stuk of drie pakjes die sinds midden maart op die status staan.... PostNL geeft niet toe dat ze ze hebben....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik heb op 21 februari wat spulletjes bij Ali besteld van 3 verschillende aanbieders. Uiteindelijk zijn deze spullen gecombineerd tijdens het verzenden. Echter staat deze levering dus al 2 maanden "onderweg voor bezorging. Ontvangen door lokaal bezorgbedrijf"
Maar tot op de dag van vandaag nog niets ontvangen.
Heb al een keer eerder gereclameerd. Toen is me gevraag om nog 20 a 25 dagen te wachten.
Van de week weer eens contact gezocht en gevraag of ze het product niet opnieuw willen verzenden omdat ik niets heb ontvangen na bijna 3 maanden.
Nu zegt een van de verkopers het volgende:
Thanks for your understanding and kindness
I need to confirm with you about a resend
Usually, it will take30-45 days to arrive
And according to our company's regulations, resend can only use offline transportation, The logistics company will directly send your package with an new tracking number, but will not update us with the tracking number for the time being
Do you think that's ok?
We could arrange it soon per your confirmation.
Waiting for your reply

Begrijp ik het goed dat hij nu zegt als ik akkoord ga dat ik geen bevestiging of tracking krijg van de opnieuw verzonden items en dus niet eens ga weten of ik deze überhaupt ga ontvangen?!
Iemand al eerder zoiets meegemaakt?

bprosman

Golden Member

Ik heb er een paar met de zelfde status.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Rico, mijn ervaring is dat het "opnieuw sturen" ZELDEN tot aangekomen producten leidt.

De beste strategie, lijkt nu om een paar dagen voor het verlopen van de kopersbescherming tegen de verkoper te zeggen dat die de kopersbescherming moet verlengen omdat je anders genoodzaakt bent om een case te openen.

Ik heb pas met een paar pakjes gewacht totdat de boel afliep en dan een case geopend en dan krijg je stampvoetende peuters die willen dat je de case sluit want het is slecht voor de business.

Maar als je je laat verleiden tot: untracked versturen, nog eens 45 dagen wachten... ik verwacht dat je je geld kwijt bent en kunt fluiten naar je producten. Laat je rechten via het platform niet verlopen.

Ik heb daarna bij een volgend pakket VOOR het verlopen gevraagd om de boel te verlengen en dat hebben ze gedaan. Maar tegen die tijd ga ik dan echt een niet-ontvangen case openen.

Hey. vraagje, in ieder geval aan brposman en ricotje: Als je

code:

 https://global.cainiao.com/detail.htm?mailNoList=<hier trackingnr invullen>

bekijkt staat er bij jullie dan ook links "KAAB"? (onder Netherlands).

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 17 mei 2022 10:04:24 (22%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dit topic is gesloten