halo,

kan het kloppen dat er 2 (of meerdere) verschillende maten zijn voor het male gedeelte van de sigaretten aansteker zoals ze
vroeger in auto's hadden.
ik heb nu een camper (laika 2021) waar ze volgens mijn kleiner zijn.

een model met een pen die uitsteekt is een hele andere stekker, de moderne stekker die oa achterin auto's zit.

volgens mij heb ik er een nodig met een pen die uitsteekt. maar het lijkt er op dat de middelste pin die normaal verend is nu niet verend moet zijn. als ik in het female gedeelte kijk zie ik voor de 2 verende plaatjes die naar buiten kunnen bewegen waartussen de middelste pin v/h male gedeelte word geklemd. grootste diameter v/h female gedeelte lijkt ook veel kleiner als bij een normale sigaretten aansteker.

zou zo maar kunnen, hebt ie ook een naam ? dan kan ik de maatvoering op zoeken.

Deze wordt onder andere gebruikt bij BMW motorfietsen voor aansluiting van accessoires. Hier zie je wat van dat spul https://www.reichelt.nl/nl/nl/normstekker-voor-auto-tot-8a-gesoldeerde…

[Bericht gewijzigd door Jacques1956 op (54%)]

ik had ook al een haaks model gevonden bij reichelt waarbij werd vermeld dat die bij de BMW motorfietsen werd gebruikt. mischien is dat hem ?
de vorm v/d middelste pin doet vermoeden dat die ingeklemd word tussen 2 verende lipjes. misschien eens een op de gok bestellen.

Hella / Bosch stekker

die zie je vaak in campers, vaak onder het aanrechtblad en op de plek waar een TV kan

Dat is een wat stevigere variant van de sigarettenplug

Online wel te koop, maar ook wel bij de lokale kampeerwinkel

https://www.dewitschijndel.nl/carpoint-stekker-mini/

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op (13%)]

Het was even graven in de oude zooi maar, bedoel je zoiets:

De pin is 5 mm dik, de GND rand 12 mm.
Mag je zo hebben.
Geen idee hoe deze open kan, waarschijnlijk het einde open draaien, er zit nog een stukje draad aan.

Oh ja: Ik heb ook nog ergens een stukje dun rood plexiglas liggen wat ik je beloofd had.

Als BMW sleutelaar weet ik dat het de overbekende Hella-stekker/contactdoos is.

Er zijn " sigarettenaanstekeraansluitsluitstekkers" die universeel zijn, daar kan je het centrale middenstuk afhalen.

Op 10 juli 2022 01:28:17 schreef Arlina:
Als BMW sleutelaar weet ik dat het de overbekende Hella-stekker/contactdoos is.

Ow? Sinds wanneer gebruikt BMW die? Want ik heb wel een contactdoos er op zitten, maar geen idee wat er in past eigenlijk. (ik heb 'm ook pas een jaar of 40 dus ik heb nog niet alles uitgevogelt :-) )

Die vraagt er wel errug veel voor. Zelfs Conrad is nog goedkoper.

Ovrigns: Het rode deel geat er af met een bajonetverbinding om de 'BMW-versie' te krijgen.
Ik heb trouwens nog enkel hagelniuwe haakse versies liggen uit mijn camperbouw-tijd (zie mijn profiel...)

Op 10 juli 2022 06:26:36 schreef mel:
Er zijn " sigarettenaanstekeraansluitsluitstekkers" die universeel zijn, daar kan je het centrale middenstuk afhalen.

DAAR dient dat voor! Ik heb een tijdje geleden zo een stekker vervangen omdat dat middenstuk elke keer los kwam en dan in de contactdoos bleef steken. Ik vroeg me al af waarom ze dat zo rommelig gemaakt hadden :)

Op 9 juli 2022 23:47:02 schreef henri62:
Het was even graven in de oude zooi maar, bedoel je zoiets:
[bijlage]
De pin is 5 mm dik, de GND rand 12 mm.
Mag je zo hebben.
Geen idee hoe deze open kan, waarschijnlijk het einde open draaien, er zit nog een stukje draad aan.

Oh ja: Ik heb ook nog ergens een stukje dun rood plexiglas liggen wat ik je beloofd had.

ik denk wel dat het de juiste stekker is, maar ik heb liever een haakse versie, voor het mooie, stekker zit in het zicht (edit: moet trouwens haaks zijn omdat het hefbed erlangs heen beweegt). hij zit bij mij inderdaad bij de TV aansluitingen zoals DJsmiley opmerkte.

o ja...dat rode plexi glas was voor mijn versnelling indicator op m'n trike, bedoeld om een rode 7-segments display beter afleesbaar te maken. ik heb het nu zo gemaakt dat ik alleen de neutraal stand kan zien d.m.v. een lampje. werkt nu eigenlijk naar behoren. toch bedankt.

Wordt ook wel Bosch stekker genoemd. https://www.ebbm.nl/bosch-stekker-15A-12V (zo'n connector zit op mijn trike)

[Bericht gewijzigd door fred101 op (18%)]

Op 10 juli 2022 11:46:25 schreef GJ_:
[...]Ow? Sinds wanneer gebruikt BMW die? Want ik heb wel een contactdoos er op zitten, maar geen idee wat er in past eigenlijk. (ik heb 'm ook pas een jaar of 40 dus ik heb nog niet alles uitgevogelt :-) )

BMW maakt ook motorfietsen :+
Was een beetje vergeten "motorfiets" te vermelden O-)

Mijn BMW R100RT en R1150RT hadden een Bosch connector

Ha Trix,

Je hebt mail !

Op 10 juli 2022 22:01:30 schreef Arlina:
[...]

BMW maakt ook motorfietsen :+
Was een beetje vergeten "motorfiets" te vermelden O-)

Ik heb het ook over m'n BMW motorfiets, een R50 van 1958. Daar zit ook een stekker op, voor een zijspan.

stekker net binnen gekregen, dus ik denk, sluit hem meteen aan. eerst even meten voor de zekerheid.........ligt de plus en de min gewoon aan elkaar :? :? :?....wat krijgen we nou,..blijkt dat ze bij het samenstellen van de stekker het isolerend ringetje tussen de 2 contacten vergeten zijn. hier zakt je broek toch van af :X
eigenlijk geen zin om een ding van 9,65 euro te retouneren,..maar ga het denk ik toch doen. eerst maar snel een nieuwe bestellen, anders is hij niet binnen voor ik op vakantie ga.

ik zie net:
bij conrad 9,65 euro
via bol.com bij conrad 15,50 euro
:?

Meeste automaterialenzaken hebben die wel liggen.

daar had ik inderdaad ook kunnen gaan kijken, maar zojuist bij conrad een nieuwe besteld,..hopen dat die niet dezelfde ziekte heeft :)