Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

bprosman

Golden Member

Mijn oudste order (13 April) nu binnen.
Wel diverse orders van daarna binnen gehad.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
vergeten

Golden Member

Inklaring is gelukt, maar bestelling ligt nu al dagen(?) bij de NL douane terwijl de inklaring wel is gebeurd. De echte pakketwaarde is minder dan € 4.00 wat ervoor is betaald ook!
Het is een brievenbus pakje

Is dit "normaal", of gaat het straks gewoon zoekraken?

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Sine

Moderator

Daar gaat gewoon alles langs, en ben er niet al te verbaasd over dat dat soms weken kan duren.

RAAF12

Golden Member

Zit ook te wachten en zie net dat de zending vertraagd is en als het na 47 dagen nog niet is bezorgd mag er een geschil worden geopend op Aliexpress.

https://global.cainiao.com/detail.htm?spm=a2d0j.27027518.0.0.71504305x…

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op donderdag 7 juli 2022 01:31:17 (26%)

Op 6 juli 2022 23:27:46 schreef vergeten:
Inklaring is gelukt, maar bestelling ligt nu al dagen(?) ...
Is dit "normaal", of gaat het straks gewoon zoekraken?

Kijk eens naar deze: Inklaring gelukt 4 april....

Is gisteren afgeleverd.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Hensz

Golden Member

Geen Chinees deze keer en er ging ook niks fout. Ik bestelde afgelopen zondag een nieuwe SSD voor m'n laptop, de oude had het op miraculeuze wijze begeven. Reichelt was de uitverkorene deze keer, ik had er nog nooit besteld. Woendagochtend wordt het pakketje bezorgd, maar het is wel heul errug zwaar voor een SSD. Ruim over de 2 kg! Een SSD weegt krap 50gr. Ik denk al dat ze mss een bestelnummertje verwisseld hebben en dat er een enorm roestvrij stalen koelprofiel in het pakket zit.
Gelukkig niet. Men had een catalogus meegestuurd en dat is nogal een ding zeg. Ik wist niet dat ze ze nog maakten, en al helemaal niet zo mooi!

Blij mee! :D

Don't Panic!
Semtexx

Golden Member

Ik voel me iedere keer ook weer als een kind met een speelgoedcatalogus voor Sinterklaas als Reichelt is geweest :)

Helaas is het wel een compensatie-catalogus. De zoekfunctie bij Reichelt op de website is niet goed. Wat ik in de catalogus zó gevonden heb, krijg ik op de website niet gevonden.

De catalogus heeft een prominent plekje in mijn hobbyhok gekregen...

maartenbakker

Golden Member

Op 7 juli 2022 21:01:06 schreef Hensz:
Geen Chinees deze keer en er ging ook niks fout.

Mee eens dat er niks fout ging, dat zet er echt mooi uit!

In zekere zin wel een Chinees, want helaas hebben ze ook onderdelen zoals TTL IC's (!) die herstempelde "heel andere" IC's zijn.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Bapaktus

Special Member

Ik snap er niets meer van.
20 mei bij Aliexpress een paar 10>5mm koppelingen besteld.
Laatste mededeling dat zij nog steeds liggen in Schiedam Postbus 7096.
Zouden nu op 22 juli bij mij bezorgd worden.
Omdat ik verder wilde met mijn project daarna (op 15 juni) bij een andere "chinees" weer opnieuw besteld.
Deze komen van het zelfde Postbus adres maar zijn afgelopen 14 juli bij mij bezorgd. Ik kan dus verder :)
Ik ben benieuwd of die andere koppeling nog bezorgd worden, anders weer een geschil starten. ruud

Deze keer ging mijn bestelling snel. Op 7 juli besteld op ali en 16 juli melding dat het aangekomen was in Belgie. Het zou nu ondertussen door de belgische douane zijn volgens aliexpres dus even afwachten. Maar kijk ik op bpost website zegt die "onderweg naar belgie' Dus weet nog niet waar hij is. Zou niets vermoeden dat bpost niet actueel is.
Klein probleempje, het is nog naar mijn oude adres gegaan (had het wel veranderd in account maar standaard adres was nog ingesteld op oude adres, eigen fout) en ben ondertussen verhuisd. Ik dacht, ik heb alle tijd om bij oude huis even briefje in de bus te doen met de vraag of ze zo vriendelijk willen zijn mij een berichtje te sturen als pakketje er is. En bij de buren. Voor hun heb ik ook heel vaak een pakketje aangenomen dus hoop ik dat ze nu een keertje voor mij doen. Dus dat moet ik nu maar snel doen ;)

mel

Golden Member

Reichelt snap ik ook niet meer. De ene dag bestelt, de volgende dag al in de bus, zelfs nog voor de melding op e-mail

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Op 1 juli 2022 21:05:58 schreef Eric21:
Dank voor jullie reacties. Ik heb direct een geschil geopend van de niet geleverde zending.

Van de incomplete zending (gaat om 18 euro) heb ik de datum laten verlopen om nog een geschil te kunnen openen. Dom van mij, maar ik heb het te laat echt goed bekeken en kwam er pas achter nu ik de componentjes wil gaan gebruiken. Verkoper belooft nogmaals te zenden, ik moet hem maar geloven en hopen dat dit ook wordt gedaan. Zou hoogstens ooit nog een slechte review kunnen uitdelen, maar ik geef de verkoper vooralsnog het voordeel van de twijfel.

Zending alsnog ontvangen. Geschil direct ingetrokken. Van de andere zending is de verkoper heel netjes en geeft aan nogmaals te zenden en heeft mij track en trace gegeven. Via Frankrijk, ligt het nu al bijna twee weken in het sorteercenntrum van Luxemburg Airport. De chinese track en trace is nu vertaald naar een UL...LU track en trace (UPS). Echter geeft nu al bijna 2 weken aan, 'label created, not yet in system'. Iemand ervaring hiermee? (overigens geeft verkoper netjes antwoord en zegt dat hij het als zijn verantwoordelijkheid ziet dat ik alsnog de zending compleet krijg). Regaeert netjes.

Heeft iemand ervaring met deze route?

18 juli besteld, 27 augustus verwachte levering. Lag eergisteren (26 juli) in de bus...

(Remschakelaar Prius, zit zowel een maak (remlicht) als een verbreekcontact (cruise control) op en de originele schakelt de cruise control uit bij elke oneffenheid in de weg).

Die verwachte levering is de datum waarop ze geld moeten gaan teruggeven. Dat nemen ze graag wat ruim. Te veel mensen snappen dit niet: "Verwachte levering: 14 dagen maar je mag pas klagen dat je het niet hebt gekregen na 2 maanden." Dus dan maar gewoon simpel houden, en dat het dan meevalt.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Waarschijnlijk heb je gelijk, maar ik had ook flink bij kunnen betalen voor 'snellere' levering. En sneller dan 7-8 dagen heb ik nog nooit meegemaakt _/-\o_

Displaytje met SD-card socket gekocht bij de chinees, deze:
https://nl.aliexpress.com/item/4000923807937.html

Display werkt prima, SD kaart echter niet. Een kaart word bloedheet, een andere doet helemaal niets...

Na een tijdje zoeken word het duidelijk: De SD-kaart connector is verkeerd aangesloten: Alle pinnetjes zijn een plekje opgeschoven... Dus MOSI hangt aan CS, 3V3 aan GND (van de kaart) en GND aan SCK..

Kijk ik nog eens goed naar het printje, staat er V1.1 op. En er is ook een V1.0 bij onze favo retailer:
https://nl.aliexpress.com/i/32913532478.html

Die heeft de SD-kaart connector wel goed!

Tis maar een paar euro, dus absoluut gevalletje "alle waar is naar zijn geld".
Maar ik vraag me af of iemand hier express "mislukte" bordjes aan het slijten is, of dat ze het gewoon nooit getest hebben....

PostNL beschouw ik ook als "chinees" zo raar als ze doen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ja heel raar die chinezen na langdurige e-mails naar daar is alles op zijn pootjes gekomen heb alle onderdelen ontvangen en nog terug betaling terug gekregen dat vind ik goed
Rapperder

2 standaard bl-5c accu's besteld en was benieuwd hoe die hier gingen geraken. Ik wist wel dat ze niet via het vliegtuig gingen gaan want dat mag volgens mij niet. En aangezien de lange levertijd zal het wel per schip gaan dacht ik want de trein, de nieuwe silkroad die meestal voor dit soort dingen gebruikt wordt, loopt nu toch door "moeilijk gebied"
Het pakketje heeft 2 weken stilgelegen in Chongqing. Ik dacht, hmm dat is toch wel een startplaats van de new silkroad als me niet vergis.
En ja hoor, paar dagen geleden in update in de tracking en is de route ineens zichtbaar na lange tijd niet onveranderd te zijn, ligt in chongqing. Hij is van Chongqing naar Dostyk, Kazachstan gegaan. Dat ligt net over de grens met china. Toen Brest, Wit-Rusland. En dat verbaast me met de oorlog in oekraine. Ik dacht dat wit rusland sancties aan zijn broek had.
En nu word het weer vreemd. tracking zegt.
2022-08-11 22:41 Malashevic, Polen, aankomsthaven. Dat is ansich niet vreemd want dat is een grensovergang waar veel trein goederen de grens overgaan.
2022-08-13 13:28 Malashevic, Polen, verliet de haven. Ook niet vreemd want ze hebben daar nogal mankracht capaciteit tekort en is een politiek spel met de doaunes dus dat kan paar dagen duren. Het is de bottleneck op de silkroad lees ik.
2022-08-19 04:00 Malashevic, Polen, aankomsthaven
en hopla, 6 dagen later weer terug. Ben nu wel benieuwd wat er aan de hand is.
Ik zou zeggen polen naar belgie moet me het minst lastige stuk zijn van de reis. Het is van aliexpress dus zal wel naar luik gaan en daar was een directe treinverbinding mee meen ik.
Ik ben benieuwd.
En nee, ik ben zeker niet aan het klagen ;) Ik wist dat het heel lang ging duren en misschien niet aankomt. Dat is een ingecalculeerd risico van me.
Ik ben wel gewoon curieus naar hoe het gaat lopen.

Arco

Special Member

2 standaard bl-5c accu's besteld en was benieuwd hoe die hier gingen geraken.

Dat soort accu's kun je beter in een reguliere winkel bestellen, kans dat die van Ali redelijk van kwaliteit zijn is vrijwel nihil.
(ik heb er ooit 2 besteld, hadden nog geen 25% van de capaciteit die erop stond. De oude batterijen waren zelfs nog beter... :) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik weet dat het inderdaad een beetje een risico is. Lagere capaciteit is geen probleem voor het doel. Maar wilde het risico wagen. Probleem van reguliere winkels in dit geval was dat ze vrij duur werden in verhouding tot het apparaat omdat verzending vrij prijzig is in nl/be En degene die er nu in zitten zijn ook van categorie "china kwaliteit"
Maar als mensen een betaalbare bron weten in europa hou ik me zeker aanbevolen.
helaas heeft nkon ze niet.

Arco

Special Member

Ik weet dat het inderdaad een beetje een risico is.

Je bedoelt dat er een kleine kans is dat je wel een goede krijgt... :)
Meeste Ali-klonen zijn ook 1200mAh, terwijl de originele 1000mAh was. (ook een veeg teken. Als dat kon hadden ze de originele ook wel 1200mAh gemaakt)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Soms maakt "2 jaar wachten" wel een 20% verschil.

Soms besluit de fabrikant: "er past 2000mAh in, maar de gebruikers hebben aan 1000mAh gewoon ZAT! ".

Maar goed. Hier in Nederland, vooral 18650 cellen: NKON.

Goede hobby-accus komen bij "hobbyking" vandaan. Ook china, maar omdat ze weten dat 95% van hun klanten een "rapporteert de capaciteit" batterijlader heeft, weten die gasten dat ze niet kunnen smokkelen.

Ik heb 1500 euro aan behuizingen die over een paar dagen op de trein gaan. (Omdat ik ze al wel betaald heb vind ik dat ik "ik heb" mag zeggen :-) ).

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Ik vind dit model heel redelijk geprijsd (origineel): https://www.telecomweb.eu/Webwinkel-Product-12508532/Nokia-Accu-BL-5C-…

Soms is het wel bar en boos. Ik heb een Canon cameraatje met een NB-4L batterij (3.7v/760mAh, groot formaat postzegel...)
Origineel van Canon kost gemiddeld 35 euro, da's toch wel heel gortig... :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Semtexx

Golden Member

Ik heb ook een imitatie batterij voor mijn Canon. (van Ali)
Maar de prijs komt wel ergens vandaan: geen temperatuursensor in de batterij, BMS die maar heel mondjesmaat data rapporteren kan.

Als ik de batterijdata van de originele batterij in de camera vergelijk met die van de imitatiebatterij (twee batterijen in een batterygrip) dan klopt er van de imitatiebatterij geen hout. Maar hij doet het wel prima.... Geen idee hoe lang, maar hij is al 3 jaar oud dus ik vind t best.

Dit topic is gesloten